| Forfatter |
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke nogen der vil skrive om kablet!
__________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
| Slet ikke nogen der vil skrive om kablet! |
|
|
Jooo - men det kræver at man har hørt kablet
Har lige talt med Niels, og jeg forventer at få et HTkabel i starten af maj...
Niels, som bestemt ikke er den der overdriver, fortalte at han havde fået takkebreve der roste kablerne ud over alle grænser, og kablerne skulle bla. være bedre end V.....a
Jeg tror efterhånden at vi har en stor musikalsk oplevelse i vente... 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Sven Palvig skrev:
| Slet ikke nogen der vil skrive om kablet! |
|
|
Jooo - men det kræver at man har hørt kablet
Har lige talt med Niels, og jeg forventer at få et HTkabel i starten af maj...
Niels, som bestemt ikke er den der overdriver, fortalte at han havde fået takkebreve der roste kablerne ud over alle grænser, og kablerne skulle bla. være bedre end V.....a
Jeg tror efterhånden at vi har en stor musikalsk oplevelse i vente... 
|
|
|
Hej...
Hvordan tør du købe et kabel du ikke har hørt!?
Spøg til side...jeg købte et 4 meter-sæt (NLE 50) for nogen tid siden. Og jeg er stadig igang med at genhøre min musiksamling! Jeg tvivler ikke på at Niels Larsen modtager takkebreve fra begejstrede kunder. Har også selv tænkt mig at sende ham et par ord...
Jeg har aldrig før prøvet et kabel der i den grad er musikalsk tilfredsstillende. Musikken flyder bare fra højttalerne, men tro nu ikke, at det bare er fordi kablet er 'pænt' i lyden. Det er ikke tilfældet. Kablet er heller ikke det modsatte af 'pænt'. Det hele lyder 'rigtigt' med den helt rigtige 'krop' og dynamik. Og så er lyden bare krystalklar...på den gode måde. Ingen frekvensområder er trukket frem for at gi' indtryk af 'klarhed'. Der er hul igennem på en (for mig) HELT ny måde!
Jeg har ikke hørt Nordost Valhalla, men tvivler på, at det på nogen måde kan være bedre end NLE-kablet. Jeg ved da også, at det var et mål for NL, at hans kabel skulle være i en anden (læs: bedre) klasse end Valhalla.
Med venlig hilsen
Niels L.
____________________________________________________________ _______
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af jer, der har hørt NLE kablet, der også har hørt Duelunds kabler? Jeg har selv Duelund, og jeres beskrivelser af NLE lyder utroligt meget som den måde jeg ville beskrive Duelund lyden, så det er jo lidt interessant.
Har vi her 2 kabler med tæt på samme lydkarakteristik, men opnået ved 2 forskellige tilgangsmåder?
En A/B sammenligning kunne være utrolig spændende.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basil skrev:
|
Niels Larsen har desværre ikke hverken en offentligt kendt emailadresse eller anden hjemmeside end DACT.com, men prisliste og detaljeret (som altid)info kan bestilles pr. telefon 45 88 44 12.
Priserne som er i High Fidelity skulle være:
Højttalerkabel (guldbelagt fladvalset finsølv 5mm2) Termineret: NLE 50 Stereosæt på 4,0 M 9475kr NLE 51 Stereosæt på 2,0 M 5775kr
Utermineret: NLE 56-20 2,0 M 1325kr dvs 662,50 kr pr. singlemeter. NLE 56-40 4,0 M 2200kr dvs 550,00 kr pr. singlemeter.
Signalkabel (999,9 promille guld tråd 0,016mm2). Termineret: Balanceret stereo. NLE 52 1,0 M 4700 kr NLE 53 0,5 M 3800 kr
Ubalanceret stereo. NLE 54 1,0 M 4500 kr NLE 53 0,5 M 3600 kr
Utermineret ca. 500kr pr. løbende single meter. Kan dog også købes i "færdige versioner" med 3 ledere uden stik.
Hvis dette opfattes som en reklame eller at priser ikke må opgives her, så må mit info jo slettes, men det var bare for at hjælpe dem, der ikke lige har det nye HighFidelity liggende foran dem.
Mvh Basil
|
|
|
Hejsa!
Det er ikke fladvalset sølv. Bare til orientering.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg blevet den lykkelige ejer af NLE 51 højttalerkabel, og ja det er SUPER godt! Det er faktisk svært at beskrive lyden fra dette kabel – og det måske fordi det ikke har nogen ”egenlyd”, eller sagt på anden måde, så farver eller forvrænger NLE 51
meget lidt...
Bassen: jeg har fået mere bas, og det er den ægte vare: nu kan jeg rigtig høre, ”se”, og næsten lugte træet på gulvbassen. Bassen er blevet mærkbart renere med super kontrol, og så med den rette fylde som gør at den ikke bliver for ”stram” el. tør. Den bevæger sig i rummet, så jeg ikke på samme måde som før, oplever ”peaks”.
Mellemtonen er også fantastisk og med samme kvaliteter: sangstemmer er så livagtige at man fascineres hver gang, selv når jeg står ude i køkkenet lyden det meget bedre end før. Og det er vel nok det der er kvaliteten i NLE 51: den bringer musikken og stemmer til live på en meget overbevisende måde. Nu har jeg "øjenkontakt" med Diana Krall når hun synger ”i´ve got you under my skin” – ummmm!
Diskanten er bare klasser bedre end jeg har hørt før: der er kommet mere energi i området – uden at det bliver overeksponeret. Violiner, bækner, slagtøj, har nu den helt rigtig klang! Man er overbevist med det samme: dette er den rigtige/naturlige lyd! Mikrodetaljer i overflod - ja selv klapsalver lyder nu som folk der klapper enkeltvis og ikke som én grødet masse – det er så livagtigt så jeg får gåsehud!
Dette var en lille gennemgang af mine første lytteoplevelse, jeg har kun hørt NLE 51 i ca. 5 timer, så jeg har en masse oplevelser til gode!
Niels Larsen mener ikke det er nødvendigt at tilspille kablet, så man får Superlyd fra første sekundt – en stor fordel må man sige. Og så skulle levetiden på NLE 51 være meget længere en andre kabler pga. guldoverfladen!
Kablets fysiske konstruktion gør at det er diskret ”usynligt” at se på, og det er meget nemt at arbejde med når det skal installeres da det kan bøjes ligesom ståltråd!
Lydforbedringen med NLE 51 er ekstrem. Prisen for kablet er latterligt lav i forhold til ydelsen.
En stor tak til Niels Larsen for dette mesterværk…
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et diskret kabel syntes jeg er en klar fordel, for det første fordi det ikke bør ses, for det andet fordi der er noget mistænkeligt ved producenter der gør meget ud at et imponerende udseende. Som om det skulle medvirke til en retfærdiggørelse af produktet 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Et diskret kabel syntes jeg er en klar fordel, for det første fordi det ikke bør ses, for det andet fordi der er noget mistænkeligt ved producenter der gør meget ud at et imponerende udseende. Som om det skulle medvirke til en retfærdiggørelse af produktet  |
|
|
Nemlig - og jo større/tykkere kabel & isolering = større forvrængning/farvning ifølge Niels larsens teorier
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
[klip]
Nu er jeg blevet den lykkelige ejer af NLE 51 højttalerkabel, og ja det er SUPER godt!
Det er faktisk svært at beskrive lyden fra dette kabel – og det måske fordi det ikke har
nogen ”egenlyd”, eller sagt på anden måde så farver eller forvrænger NLE 51 meget lidt.
[klip]
Lydforbedringen med NLE 51 er ekstrem. Prisen for kablet er latterligt lav i forhold til ydelsen.
En stor tak til Niels Larsen for dette mesterværk…
|
|
|
Hej...
Du beskriver det meget godt...
Og et mesterværk er det sandelig! - Ikke en distanceblænder, som man hurtigt bliver 'træt' af. Pris/kvalitetsforholdet er utroligt!
Mvh.
Niels L. (Nilau)
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: de berømte "S" lyde der kan være så belastende at høre på er nu væk...
Min teori er at NLE 51 formår at videregive disse lyde - uden forvrængning/kompression!
Har I nogensinde tænkt på at det kun er i stereosammenhænge at de forfærdelige "S" lyde fremkommer – ikke i den virkelige verden…
NLE 51 må være så dynamisk/hurtigt at alle detaljer når frem samtidig, så der ikke bliver ”ødelagt” noget undervejs (bare en teori ikk)
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Go4it, spændende. Har du mulighed for at smide nogle closeup billeder af kablet?
mvh
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Hej Go4it, spændende. Har du mulighed for at smide nogle closeup billeder af kablet?
mvh
|
|
|
Hmmm - jeg skal prøve. Har ikke prøvet det før...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umuligt - da billedet skal være på nettet - for at kunne downloades. Jeg troede at jeg kunne hente billedet under "billeder" på min pc 
Men der er faktisk ikke så meget at se - forestil dig en guldtråd med en tynd "plastic" isolering på i alt 4mm Ø - for én leder (der godt nok 2 guldtråde, men det ses ikke på afstand). Det er noget helt andet end disse 1-2 cm tykke kabler i spraglede farver...
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Umuligt - da billedet skal være på nettet - for at kunne downloades |
|
|
Kan hoste det for dig. Sender dig lige en PM. Så skal jeg smide det på.
Hvis du vil.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !............
Nu skrives der om at det "måske" er bedre end Valhalla, Duelund og andre "gode" kabler !............. Har der overhovedet været lavet en organiseret test af dette ?.......... En organiseret test i følge min overbevisning, skal foretages i en håndfuld forskellige anlæg (helst i gode ende af skalaen). I fald at et af kablerne viser sig altid at være bedst, har man et nogenlunde grundlag for at antage, at netop dette kabel rent faktisk er bedre end de andre (men husk: der er ingen regler uden undtagelse !.........). Selve testen skal selvfølgelig foretages med et passende antal (personligt ville jeg nok sige en 5 stykker) som testpersoner (skal selvfølgelig helst være gode lyttere !.....).
Er der nogen der har testet det omtalte kabel imod Valhalla, Duelund og andre gode kabler på denne måde ?.................
Mvh
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
|
Hej !............
Nu skrives der om at det "måske" er bedre end Valhalla, Duelund og andre "gode" kabler !............. Har der overhovedet været lavet en organiseret test af dette ?.......... En organiseret test i følge min overbevisning, skal foretages i en håndfuld forskellige anlæg (helst i gode ende af skalaen). I fald at et af kablerne viser sig altid at være bedst, har man et nogenlunde grundlag for at antage, at netop dette kabel rent faktisk er bedre end de andre (men husk: der er ingen regler uden undtagelse !.........). Selve testen skal selvfølgelig foretages med et passende antal (personligt ville jeg nok sige en 5 stykker) som testpersoner (skal selvfølgelig helst være gode lyttere !.....).
Er der nogen der har testet det omtalte kabel imod Valhalla, Duelund og andre gode kabler på denne måde ?.................
Mvh
|
|
|
Jeg nævnte Valhalla fordi en af testdeltagerne gjorde - og for at angive hvor NLE ligger kvalitetsmessigt (ca)
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der bedst - jeg er ligeglad jeg nyder bare mine NLE 51, thats it! 
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it har været så venlig at tage et billede. Kommer her.
"forestil dig en guldtråd med en tynd "plastic" isolering på i alt 4mm Ø
- for én
leder (der godt nok 2 guldtråde, men det ses ikke på afstand).
Det er noget helt
andet end disse 1-2 cm tykke kabler i spraglede farver"
Hvis vi er heldige kommer der et closeup fra enden af kablet senere.
Kommer her:
mvh
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Carsten S Chr skrev:
|
Hej !............
Mvh
|
|
|
Jeg nævnte Valhalla fordi en af testdeltagerne gjorde - og for at angive hvor NLE ligger kvalitetsmessigt (ca)
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der bedst - jeg er ligeglad jeg nyder bare mine NLE 51, thats it! 
|
|
|
Hvordan kan du sige at NLE kablerne ligger på kvalitetsmæssigt niveau med Valhalla, hvis du aldrig har hverken hørt eller sammenlignet med dette ?................ Dybt useriøst !...............
Mvh __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber sandelig ikke NLE er på Valhalla niveau.  Hvis ikke de er langt bedre, kan det da være fuldstændigt ligemeget. Jeg må så nok sige, at jeg har mine spekulationer omkring det dersens guldsignalkabel. I min verden svarer det til, at montere et luftfilter på en Tomos. På mig virker det langt ude, men forklar mig lige hvad man kan forvente af det.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Go4it skrev:
Carsten S Chr skrev:
|
Hej !............
Mvh
|
|
|
|
|
|
Hvordan kan du sige at NLE kablerne ligger på kvalitetsmæssigt niveau med Valhalla, hvis du aldrig har hverken hørt eller sammenlignet med dette ?................ Dybt useriøst !...............
Mvh
|
|
|
Hvorfor er du så agressiv ? er der nogen der har generet dig?
Hvis du ellers har fulgt med i tråden vil du vide at det er testen i higfidelity der danner baggrund for denne tråd - og i denne test (hvis du ellers har læst denne test) fremgår det at NLE har kvaliteter der ikke er hørt før, og et andet sted i testen sammenlignes der med Valhalla!
Så det er altså ikke mig der postulere noget - jeg citerer blot indholdet i testen...
Så næste gang, inden du farer i blækhuset: læs hele teksten - det andet er useriøst 
|
| Til top |
|
| |