Priser: Ht kabel 4m: 9475,-, 2m: 5775,-
balanc. Kabel 1m: 4700,- 0,5m: 3800,-
OSV....
[/QUOTE]
Jeg klasker mig også på lårene af grin
..! over prisen…??? ”10K” Ja det jo latterligt..??... For lidt metal i noget isolering.
Og det der koster 10 gange så meget må være mere latterligt..?
Vågn dog lidt op!? Om det så var metal smeltet af den hellige gral, bearbejdet på inderlårene af englene og pakket af alfer!? Så er 10K mange penge for lidt ledning
.
Så det jo godt at vi er så forskellige med, hvad vi bruger vores penge på.
Peter
Well...!! For 10000 kr. har jeg brugt købt : 2 sæt @ 1 m. Taralabs RSC. Decade Gen2. interconects, + 1 sæt @ 1m. Taralabs Master Gen2 interconects og et sæt @ 3m. Taralabs RSC. Decade Gen2 Højtaler kabler, samt et sæt @ 3 m. Taralabs RSC. Prime 500. højtaler kabler.
Decade fra cd. til pre. og fra pre. til power der trækker top, og Master fra pre. til power der trækker bas... og så Decade ht. til top og Prime500 til bas..
Og her er I DEN GRAD! hul igennem...
Detaljer, opløsning, klippe fast perspektiv, stort åbent og troværdigt lydbillede, stram og dyb men alligevel fyldig bund, varme sjæl og krop i gengivelsen uden at sætte en herlig neutraitet og ærlighed overstyr.
Alt i alt et kabel med en fed balance i hele toneområdet..
Nogle af de bedste jeg har hørt uanset pris.. og det selv om de har 10 - 15 år. på "bagen"
Alt det for til sammen "kun" 10 kg... 
Har hørt No og Valhalla mf... og jeg vil sgu ikke bytte!... 
Eneste kabler jeg i senere tid er blevet lidt imponeret over er faktisk Bertram.. men også disse er skummelt dyre i forhold til "min pengepung" 
OG! om jeg havde et komplet sæt up af Bertram kabler af de dyreste! eller de jeg har nu?? jeg er ærligt talt ret ligegled! for jeg mangler intet i de jeg har og savner intet!.. forskellene er så minimale ( selv om der da er en tydelig klanglig forskel ) men de kvalitative forskelle er til at overse!..
Taralabs kablerne passer rigtigt fint i mit system.. skiftede jeg til eks.. Bertram ville karakteren ændre sig lidt, og det ønsker jeg faktisk ikke engang!..
Så for 10 kg. kr.. komplet setup af top kabler, brugte og over 10 år gamle!.. men de sparker stadig røv!.. 
Så kabler i 10000 kr. klassen FOR ET!!!! er i min "bog" lidt.. far out!! ( for at bruge et godt gammet udtryk!)

Køb dog jeres orme BRUGT!..

Ældre kabler er faktisk praktisktaget lige så gode som de flsete nye! nye typer mm. er som oftest salgs gas! ... nu har de lavet kappen af dit og nu dat og nu vie vand stænket af paven, jomfru kold trukket Teflon og i morgen et og andet andet og hvad ved jeg!??...
Bare for at give et eks. de Taralabs jeg har.. Decade Gen 2
Har prøvet at lytte til Air1 ( der skulle modsvare dette i dag) kan absolut INGEN! forskel høre om det så er på det ene eller det andet anlæg..
( kan forøvrigt heller ikke engang høre nogen forskel på Master Gen2 og Decade Gen2!)
Det er næmt nok at høre forskel på forskellige kabel mærker / producenter ( som oftest men dog ik engang altid!!) men bedste og eller næst bedste fra samme producent??? NOOOT!!!.... 
Og det så om det er på mit eget ydmyg grej eller noget ML og JMLab samt Accuphase.. (med andre ord SVINE DYRT! highend)
Kablerne opføre sig jo iøvrigt ganske forskelligt alt efter hvad udstyr de bruges på for at gøre det hele lidt mere indviklet og subjektivt!

MEN! ok.. har man FOR mange penge.. og eller ikke ved hvad man skal bruge sine penge til???
så kan man jo altid smide dem efter helt nye dyre kabler...
Der skal da ingen tvivl herske om at NLE og Bertram og mange ander gusten dyre nye kabler er Hammerende gode og fungere helt efter hensigten i det rette sammenhænge..
Men er de reelt pengene værd???
( set i forhold til hvad man kan købe brugt af lidt ældre "super" kabler)
mvh.