Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Super test af NLE kabler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

har selv bertram så jeg ved hvad jeg taler om og hvis du ikke har dyrt grej kan du heller ikke vide det, (ikke for at fornærme) men når jeg har venner som slet ikke går op i det og direkte kan høre forskel tja så må du jo vel klaske dig et par gange i låret, nå jo og glemte at sige det var en blind test.....

mvh novi

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Er der ikke snart nogen her på hovedlandet, der har scoret nogen af de hersens kabler, så cm3 kan få et lyt?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Well...!!  For 10000 kr. har jeg brugt købt : 2 sæt @ 1 m. Taralabs RSC. Decade Gen2. interconects, + 1 sæt @ 1m. Taralabs Master Gen2 interconects og et sæt @ 3m. Taralabs RSC. Decade Gen2 Højtaler kabler, samt et sæt @ 3 m. Taralabs RSC. Prime 500. højtaler kabler.

Decade fra cd. til pre. og fra pre. til power der trækker top, og Master fra pre. til power der trækker bas...  og så Decade ht. til top og Prime500 til bas..

Og her er I DEN GRAD! hul igennem...  

Detaljer, opløsning, klippe fast perspektiv, stort åbent og troværdigt lydbillede, stram og dyb men alligevel fyldig bund, varme sjæl og krop i gengivelsen uden at sætte en herlig neutraitet og ærlighed overstyr.

Alt i alt et kabel med en fed balance i hele toneområdet..

Nogle af de bedste jeg har hørt uanset pris.. og det selv om de har 10 - 15 år. på "bagen"

Alt det for til sammen "kun" 10 kg...

Har hørt No og Valhalla mf...  og jeg vil sgu ikke bytte!... 

Eneste kabler jeg i senere tid er blevet lidt imponeret over er faktisk Bertram.. men også disse er skummelt dyre i forhold til "min pengepung"

OG! om jeg havde et komplet sæt up af Bertram kabler af de dyreste! eller de jeg har nu??  jeg er ærligt talt ret ligegled! for jeg mangler intet i de jeg har og savner intet!..  forskellene er så minimale ( selv om der da er en tydelig klanglig forskel ) men de kvalitative forskelle er til at overse!..

Taralabs kablerne passer rigtigt fint i mit system.. skiftede jeg til eks.. Bertram ville karakteren ændre sig lidt, og det ønsker jeg faktisk ikke engang!..

Så for 10 kg. kr.. komplet setup af top kabler, brugte og over 10 år gamle!.. men de sparker stadig røv!..

Så kabler i 10000 kr. klassen FOR ET!!!!  er i min "bog" lidt..  far out!! ( for at bruge et godt gammet udtryk!)  

Køb dog jeres orme BRUGT!..   

Ældre kabler er faktisk praktisktaget lige så gode som de flsete nye!  nye typer mm. er som oftest salgs gas! ...  nu har de lavet kappen af dit og nu dat og nu vie vand stænket af paven, jomfru kold trukket Teflon og i morgen et og andet andet og hvad ved jeg!??...

Bare for at give et eks.  de Taralabs jeg har..  Decade Gen 2

Har prøvet at lytte til Air1 ( der skulle modsvare dette i dag) kan absolut INGEN! forskel høre om det så er på det ene eller det andet anlæg..

( kan forøvrigt heller ikke engang høre nogen forskel på Master Gen2 og Decade Gen2!)

Det er næmt nok at høre forskel på forskellige kabel mærker / producenter ( som oftest men dog ik engang altid!!) men bedste og eller næst bedste fra samme producent??? NOOOT!!!....

Og det så om det er på mit eget ydmyg grej eller noget ML og JMLab samt Accuphase.. (med andre ord SVINE DYRT! highend)

Kablerne opføre sig jo iøvrigt ganske forskelligt alt efter hvad udstyr de bruges på for at gøre det hele lidt mere indviklet og subjektivt!    

MEN! ok.. har man FOR mange penge.. og eller ikke ved hvad man skal bruge sine penge til???  så kan man jo altid smide dem efter helt nye dyre kabler...

Der skal da ingen tvivl herske om at NLE og Bertram og mange ander gusten dyre nye kabler er Hammerende gode og fungere helt efter hensigten i det rette  sammenhænge..

Men er de reelt pengene værd???  ( set i forhold til hvad man kan købe brugt af lidt ældre "super" kabler)

mvh.

Kære miju

Jeg synes ovenstående ligner en form for mudderkastning med spredhagl. Dit forsøg på at nedgøre alle der ikke bruger 10-15 år gamle 'superkabler' virker temmelig infantil. Og det ser ud til at du nu har valgt dine kabler og dem er der er der sgu' ingen der skal slå! Og skulle der dukke et kabel op som er bedre/anderledes...ja så er du tilsyneladende allerede på forhånd overbevist om at denne forandring ønsker du slet ikke. Dine kabler er bedre. Og så er de endda brugte. Hurra! 

Det er sandelig ikke fordi jeg er uenig i det fornuftige i, at erhverve brugte gode kabler. Det har jeg ret ofte selv gjort med rigtig godt resultat. Og jeg har været langt omkring i kabeljunglen og har da også prøvet flere af de fabrikater og modeller du nævner.

Så skete der altså det, at jeg hørte de nye NLE højttalerkabler (hos mig selv) og for en gangs skyld...og ikke med min gode vilje...måtte jeg konstatere, at disse kabler var jeg nødt til at have! Hvad prisen angår, kunne jeg også konstatere at de hér kabler faktisk var 'billige' i forhold til den ydelse som jeg fandt de kunne give! (Havde jeg kunnet få dem brugte - havde jeg gjort det!).

Naturligvis kunne det da være skønt om jeg kunne ha' fået nogle andre kabler til kr. 1.299 som kunne levere det samme, men dem er jeg altså ikke stødt på! På den anden side, har jeg også prøvet (brugte) kabler som koster 5-6-7 gange så meget som et sæt NLE 50. De har heller ikke været gode nok.

Mht. signalkabler har jeg også været vidt omkring, men i modsætning til dig, har jeg hver eneste gang kunnet konstatere  forskelle mellem dem. (Også mellem kabler af samme fabrikat, men forskellig model). Selvfølgelig ikke altid i lige stor grad, men alligevel...forskel! Hér kommer personlig smag og éns setup ind... Faktisk har det, for mig, altid været sådan, at der har været tale om kompromiser...lydmæssigt. Som regel har der været ét eller flere parametre, hvor kablerne 'halter' og omvendt. Det virker som en uendelig 'vandring'! I øvrigt kan jeg oplyse, at nogle af mine nuværende (og allerbedste) kabler ikke er særlig højteknologiske og er aldeles uden Teflon og kryogenbehandling..nemlig Duelunds signalkabler. Faktum er bare (hér hos mig) at disse kabler slår alt jeg tidligere har hørt. Jeg gad nok vide hvad et amerikansk high-tech firma ville sælge sådanne kabler for, når de skulle ha' betaling for 30 års research!

Forresten...har jeg været ude for noget mærkeligt: Jeg har konstateret store lydmæssige forskelle på digitalkabler. Det da være mig der er mærkelig? 

M.v.h.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

jeg kan kun give Niels L meget ret i det, det varmer når nogen kan forstå og høre forskellen .......

mvh novi

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Kære miju

Jeg synes ovenstående ligner en form for mudderkastning med spredhagl. Dit forsøg på at nedgøre alle der ikke bruger 10-15 år gamle 'superkabler' virker temmelig infantil. Og det ser ud til at du nu har valgt dine kabler og dem er der er der sgu' ingen der skal slå! Og skulle der dukke et kabel op som er bedre/anderledes...ja så er du tilsyneladende allerede på forhånd overbevist om at denne forandring ønsker du slet ikke. Dine kabler er bedre. Og så er de endda brugte. Hurra! 

Din måde at gøre Mijus betragtninger omkring kabler til noget personligt er netop det der er ødelæggende for dette forum.

Jeg syntes du skal tilrette dit indlæg snarest. Kan du ikke argumentere uden at bringe personer ind i argumenterne bør du undlade.

Og da en del af dit indlæg er fornuftigt hvorfor så skæmme det med en dårlig indledning?  

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

jeg kan kun give Niels L meget ret i det, det varmer når nogen kan forstå og høre forskellen .......

mvh novi

Nu var der jo enighed om at man kan høre forskelle på kabler, prøv i stedet at beskrive de forskelle du hører på de enkelte typer....

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Nilau skrev:

Kære miju

Din måde at gøre Mijus betragtninger omkring kabler til noget personligt er netop det der er ødelæggende for dette forum.

Jeg syntes du skal tilrette dit indlæg snarest. Kan du ikke argumentere uden at bringe personer ind i argumenterne bør du undlade.

Og da en del af dit indlæg er fornuftigt hvorfor så skæmme det med en dårlig indledning?  

Hmm...med hensyn til 'tilrettelægning'...

Jeg blev dog noget forundret over:

MEN! ok.. har man FOR mange penge.. og eller ikke ved hvad man skal bruge sine penge til??? så kan man jo altid smide dem efter helt nye dyre kabler...

Men er de reelt pengene værd???  ( set i forhold til hvad man kan købe brugt af lidt ældre "super" kabler)

OG! om jeg havde et komplet sæt up af Bertram kabler af de dyreste! eller de jeg har nu??  jeg er ærligt talt ret ligegled! for jeg mangler intet i de jeg har og savner intet!..  forskellene er så minimale ( selv om der da er en tydelig klanglig forskel ) men de kvalitative forskelle er til at overse!..

Bare for at give et eks.  de Taralabs jeg har..  Decade Gen 2

Har prøvet at lytte til Air1 ( der skulle modsvare dette i dag) kan absolut INGEN! forskel høre om det så er på det ene eller det andet anlæg..

( kan forøvrigt heller ikke engang høre nogen forskel på Master Gen2 og Decade Gen2!)

Det er/var bestemt ikke min mening at fornærme miju personligt, men jeg blev ærlig talt noget irriteret over den (utilsigtede?) underliggende tone af, at man da må være idiot hvis ikke man kan finde et 'gammelt' kabel der jo, som miju siger, er mindst lige så godt som et hvilket som helst nyt (psuedo)-højteknologikabel. (I øvrigt mener jeg ikke, at NLE hører til sidstnævnte kategori).

Men det kan da godt være, at jeg har skudt miju motiver i skoene, som ikke er 100% rimelige. Hvis det er tilfældet, skal jeg være den første til at beklage dette.

Med venlig hilsen

Niels L.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg læste Mijus indlæg som en opfordring til at nyt ikke altid er bedre og hvis man ved man man går efter kan man spare penge....

Jeg syntes også dit indlæg viser at det modsatte også kan være tilfældet

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Kære miju

Det er sandelig ikke fordi jeg er uenig i det fornuftige i, at erhverve brugte gode kabler. Det har jeg ret ofte selv gjort med rigtig godt resultat. Og jeg har været langt omkring i kabeljunglen og har da også prøvet flere af de fabrikater og modeller du nævner.

Så skete der altså det, at jeg hørte de nye NLE højttalerkabler (hos mig selv) og for en gangs skyld...og ikke med min gode vilje...måtte jeg konstatere, at disse kabler var jeg nødt til at have! Hvad prisen angår, kunne jeg også konstatere at de hér kabler faktisk var 'billige' i forhold til den ydelse som jeg fandt de kunne give! (Havde jeg kunnet få dem brugte - havde jeg gjort det!).

Naturligvis kunne det da være skønt om jeg kunne ha' fået nogle andre kabler til kr. 1.299 som kunne levere det samme, men dem er jeg altså ikke stødt på! På den anden side, har jeg også prøvet (brugte) kabler som koster 5-6-7 gange så meget som et sæt NLE 50. De har heller ikke været gode nok.

Mht. signalkabler har jeg også været vidt omkring, men i modsætning til dig, har jeg hver eneste gang kunnet konstatere  forskelle mellem dem. (Også mellem kabler af samme fabrikat, men forskellig model). Selvfølgelig ikke altid i lige stor grad, men alligevel...forskel! Hér kommer personlig smag og éns setup ind... Faktisk har det, for mig, altid været sådan, at der har været tale om kompromiser...lydmæssigt. Som regel har der været ét eller flere parametre, hvor kablerne 'halter' og omvendt. Det virker som en uendelig 'vandring'! I øvrigt kan jeg oplyse, at nogle af mine nuværende (og allerbedste) kabler ikke er særlig højteknologiske og er aldeles uden Teflon og kryogenbehandling..nemlig Duelunds signalkabler. Faktum er bare (hér hos mig) at disse kabler slår alt jeg tidligere har hørt. Jeg gad nok vide hvad et amerikansk high-tech firma ville sælge sådanne kabler for, når de skulle ha' betaling for 30 års research!

Forresten...har jeg været ude for noget mærkeligt: Jeg har konstateret store lydmæssige forskelle på digitalkabler. Det da være mig der er mærkelig? 

M.v.h.

Niels L.

Du er sq ikke mærkelig Niels . Tværtimod. Hvis man prioriterer kabler højt, og køber som man vægter,  har det nøjagtig lige så megen berettigelse som alle andre prioriteringer. Jeg er også en smule træt af den evige "overbærende" holdning, der fremkommer når man prioriterer "for dyre kabler". Så når du er superglad og tilfreds med dine NLE-kabler burde det på alle måder respekteres, og ikke på nogen måde stilles i tvivlsommens lys. Der skal være plads til os "kabelfreaks" på nøjagtig samme vis som "elektronikfreaks". 

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Drenge - bortset for al dette "ævl", så vil jeg ønske for jer at i kom til at høre disse kabler, for så vil "tonen" få en anden lyd... (eller er det lyden der vil få en anden tone ?) 

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Så send dem unge mand..............

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Jeg læste Mijus indlæg som en opfordring til at nyt ikke altid er bedre og hvis man ved man man går efter kan man spare penge....

Jeg syntes også dit indlæg viser at det modsatte også kan være tilfældet

Hej Groove...

He...jeg kan se hvad du mener. Men jeg ved præcis hvad jeg går efter! Jeg vil ha' et kabel som ikke sætter nogen signatur på musikken. Og det er (åbenbart) ikke så nemt som det lyder. Alt for mange kabler har en "god diskantgengivelse" eller en god "mellemtone" (fortsæt selv)...men det er ikke nok. Jeg vil ikke ha' et kabel der kendt for at have en "god mellemtone"!  Det skal have 'lige meget' af det hele. Det skal besidde en neutralitet som ikke 'stempler' al musik med (alt for megen) fortolkning og egenlyd. I den forbindelse har jeg gennem mange år afsøgt markedet. Jeg er (foreløbig!) stoppet ved NLE og Duelund. Begge disse fabrikater kan, efter min mening, noget som jeg ikke er stødt på før i samme grad. Det er i denne sammenhæng svært at bruge de almindelige termer i forbindelse med beskrivelse af lyden. Der er ikke tale om 'lyse' eller 'mørke' eller 'detaljerede' kabler. Alt er bare til stede i de rette 'mængder'. Det skal man høre med egne ører.

Dette betyder naturligvis ikke, at der i fremtiden ikke kan dukke noget op, som i mine ører lyder endnu mere 'rigtigt'!

Sådan er (hifi)livet jo også!

Med venlig hilsen

Niels L.

____________________________________________________________ _______

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

[

Kære miju

Jeg synes ovenstående ligner en form for mudderkastning med spredhagl. Dit forsøg på at nedgøre alle der ikke bruger 10-15 år gamle 'superkabler' virker temmelig infantil.

Overhoved INGEN! mudderkastning her!.. og jeg skal bestemt ikke nedgøre nogen!.. folk kan bruge hvad de vil!..

Jeg ydre bare MIN! mening om det!..

Det er heller ikke nogen "overbærende" holdning overfor de der køber til dyre penge...  sådan skal det ikke forstås!!  .. bestem ikke!...

Og det ser ud til at du nu har valgt dine kabler og dem er der er der sgu' ingen der skal slå! Og skulle der dukke et kabel op som er bedre/anderledes...ja så er du tilsyneladende allerede på forhånd overbevist om at denne forandring ønsker du slet ikke. Dine kabler er bedre. Og så er de endda brugte. Hurra! 

På ingen måde!..  de jeg har er de bedste ( so far) i mit set up!.. og jeg har bare ik fundet noget andet der passer SÅ! fint ind som de gør!...

Mine kabler er ikke generelt bedre!.. de er hammer gode! og mindst lige så gode som nye kabler der koster flere gange mere!...   ( i det rette set up! og det gælder jo alle kabler!)

Finder jeg nogle der ER! bedre end de jeg har nu.. skal jeg være den første til at indrømme det! og købe dem straks ( hvis jeg har råd!)

der er iøvrigt nogle der er lidt bedre end de jeg har og som ikke er 15 år gamle.. det er nyeste udgave af Taralabs The One!!..  ( dog er forskellen trods alt marginal og om den er pengene værd?? DET! er en helt anden historie!!)

Det er jo fint!! ganske fornuftigt! der er RIGTIG! meget at spare!.. man føler sig nærmest lidt til grin hvis og når man køber noget helt nyt og betaler fuld pris!!...  og når man et års tid eller der omkring ser det brugt til under det halve!!..

Det glæder mig på dine vejne!..  håber du bliver RIGTIG! glade for dem!! ( det skulle du MEGET! gerne til de penge!!!)

Så er de jo bare de rette til dig! og s´er det bare surt at der ik er nogen vej uden om at punge fuld ny pris ud!!

Mht. signalkabler har jeg også været vidt omkring, men i modsætning til dig, har jeg hver eneste gang kunnet konstatere  forskelle mellem dem. (Også mellem kabler af samme fabrikat, men forskellig model). Selvfølgelig ikke altid i lige stor grad, men alligevel...forskel!

At høre forskel på eks. taralabs RSC Decade og RSC Master er for mig umuligt!!.. og der er så marginal opløsning mæssig forskel på disse og RSC. Reference... 

DOG! er der ganske hørbar forskel på disse 3 og eks Prime typerne fra samme firma.. 

Samme fenomen har jeg oplevet med Bertram, og de forskellige typer her.. de er ens men med flere ledere!.. her kan jeg sgu ikke høre forskel..  ( måske en anelse mere greb og kontrol i bunden på højtaler kablerne for de "store" i forhold til de "mindste") men ellers ik nogen reel forskel..  på signal typerne!??  ikke nogen forskel at høre... de er bare gode alle sammen!.. ( de er jo reelt 100% identiske! der er bare flere ledere i de store og dyreste! men dette er ikke hørbart! som sagt måske kun lidt på højtaler kablerne )

Hér kommer personlig smag og éns setup ind... Faktisk har det, for mig, altid været sådan, at der har været tale om kompromiser...lydmæssigt. Som regel har der været ét eller flere parametre, hvor kablerne 'halter' og omvendt. Det virker som en uendelig 'vandring'! I øvrigt kan jeg oplyse, at nogle af mine nuværende (og allerbedste) kabler ikke er særlig højteknologiske og er aldeles uden Teflon og kryogenbehandling..

Det er som oftest heller ik nødvendigt for at få et godt resultat!!.. bare lederne er af god kvcalitet og afskermningen fungere som den skal og det hele går op i en velfungerende fornuftig enhed!.. dette kan faktisk realiseres på ganske enkelt måde i nogle tilfælde...   det vil jeg ik benægte!...

Hvad Taralabs nu gør?? er jeg ret kold over for!! for de lyder bare godt og "rigtigt".. og så er det ligemeget HVORDAN! de er lavet!...

( tror dog der er NOGET! med de der flade RSC. ledere..  Duens kabler er også fladvalsede, dog med søv.. Tara er speciel god kobber.. så der er bare et og andet RIGTIGT! her..  )

nemlig Duelunds signalkabler. Faktum er bare (hér hos mig) at disse kabler slår alt jeg tidligere har hørt.

Så er det nok fordi de matcher dit udstyrs egenskaber iøvrigt på en måde der giver en lyd der er lige "DIG"..  og så er de bare de rette for DIG!..

Hvordan står de sig iøvrigt i forhold til de der NLE????

Jeg gad nok vide hvad et amerikansk high-tech firma ville sælge sådanne kabler for, når de skulle ha' betaling for 30 års research!

Ubetalelige sikkert ( NO. Valhalla i 2 eller sååån... ?  ) 

All respekt dor duelunds genialitet!!  men jeg har hørt disse meget omtalte kabler.. og må sige at de ik rigtig gør "tricket" for mig... 

Bestemt ikke !! for DET ER DER FAKTISK!!  ganske markant endda!..

M.v.h.

Niels L.

[/QUOTE]

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Så send dem unge mand..............

He he he - når du har hørt dem, får jeg dem aldrig tilbage....  

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]Hej Groove...

He...jeg kan se hvad du mener. Men jeg ved præcis hvad jeg går efter! Jeg vil ha' et kabel som ikke sætter nogen signatur på musikken. Og det er (åbenbart) ikke så nemt som det lyder. Alt for mange kabler har en "god diskantgengivelse" eller en god "mellemtone" (fortsæt selv)...men det er ikke nok. Jeg vil ikke ha' et kabel der kendt for at have en "god mellemtone"!  Det skal have 'lige meget' af det hele. Det skal besidde en neutralitet som ikke 'stempler' al musik med (alt for megen) fortolkning og egenlyd. I den forbindelse har jeg gennem mange år afsøgt markedet. Jeg er (foreløbig!) stoppet ved NLE og Duelund. Begge disse fabrikater kan, efter min mening, noget som jeg ikke er stødt på før i samme grad. Det er i denne sammenhæng svært at bruge de almindelige termer i forbindelse med beskrivelse af lyden. Der er ikke tale om 'lyse' eller 'mørke' eller 'detaljerede' kabler. Alt er bare til stede i de rette 'mængder'. Det skal man høre med egne ører. Nemlig - man skal høre det (NLE) for at kunne forstå dét...

Dette betyder naturligvis ikke, at der i fremtiden ikke kan dukke noget op, som i mine ører lyder endnu mere 'rigtigt'!

Sådan er (hifi)livet jo også!

Med venlig hilsen

Niels L.

[/QUOTE] 10-4 - roger over...

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

for mig er verbatim det ultimative indtil nu de har en varme og en uhyggelig præcission diskant mellemtone og bassen er mere stram og går dyberer, men husk alle sammen det er en smagssag.

Og det er dejligt at vi ikke alle har den samme smag for det ville være kedeligt....

mvh Novisad

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Se nu er kabler jo egentlig bestemt til ikke at have noget som helst, andet end ledende egenskaber.
Tak fordi mine kabler ikke er varme, detaljerede, luftige, hul-igennem-agtige, lyse, mørke, musikalske og hvad man ellers kunne finde på at skrive.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

ok nu gider jeg ikke følge med mere i denne debat synes det er blevet lidt for lavt ikke for at fornærme nogen men kan man ikke, prøve at tage det lidt seriøst...

novisad

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Se nu er kabler jo egentlig bestemt til ikke at have noget som helst, andet end ledende egenskaber.
Tak fordi mine kabler ikke er varme, detaljerede, luftige, hul-igennem-agtige, lyse, mørke, musikalske og hvad man ellers kunne finde på at skrive.

Kære Hubraum...

Jeg har en stærk fornnemmelse af, at du ville finde stor fornøjelse i NLE-kablerne jvf. det du just har skrevet...

Der må da være én eller anden i Jylland, der kan komme forbi med at sæt under armen..?

Med venlig hilsen

Niels L. (Nilau)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Kære Hubraum...

Jeg har en stærk fornnemmelse af, at du ville finde stor fornøjelse i NLE-kablerne jvf. det du just har skrevet...

Der må da være én eller anden i Jylland, der kan komme forbi med at sæt under armen..?

Med venlig hilsen

Niels L. (Nilau)

Det ville da være sejt!
cm3 ville måske endda springe middagsluren over, om det var påkrævet

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes