[
Kære miju
Jeg synes ovenstående ligner en form for mudderkastning med spredhagl. Dit forsøg på at nedgøre alle der ikke bruger 10-15 år gamle 'superkabler' virker temmelig infantil.
Overhoved INGEN! mudderkastning her!.. og jeg skal bestemt ikke nedgøre nogen!.. folk kan bruge hvad de vil!..
Jeg ydre bare MIN! mening om det!..
Det er heller ikke nogen "overbærende" holdning overfor de der køber til dyre penge... sådan skal det ikke forstås!! .. bestem ikke!...
Og det ser ud til at du nu har valgt dine kabler og dem er der er der sgu' ingen der skal slå! Og skulle der dukke et kabel op som er bedre/anderledes...ja så er du tilsyneladende allerede på forhånd overbevist om at denne forandring ønsker du slet ikke. Dine kabler er bedre. Og så er de endda brugte. Hurra! 
På ingen måde!.. de jeg har er de bedste ( so far) i mit set up!.. og jeg har bare ik fundet noget andet der passer SÅ! fint ind som de gør!...
Mine kabler er ikke generelt bedre!.. de er hammer gode! og mindst lige så gode som nye kabler der koster flere gange mere!... ( i det rette set up! og det gælder jo alle kabler!)
Finder jeg nogle der ER! bedre end de jeg har nu.. skal jeg være den første til at indrømme det! og købe dem straks ( hvis jeg har råd!)
der er iøvrigt nogle der er lidt bedre end de jeg har og som ikke er 15 år gamle.. det er nyeste udgave af Taralabs The One!!..
( dog er forskellen trods alt marginal og om den er pengene værd?? DET! er en helt anden historie!!)
Det er sandelig ikke fordi jeg er uenig i det fornuftige i, at erhverve brugte gode kabler. Det har jeg ret ofte selv gjort med rigtig godt resultat. Og jeg har været langt omkring i kabeljunglen og har da også prøvet flere af de fabrikater og modeller du nævner.
Det er jo fint!! ganske fornuftigt! der er RIGTIG! meget at spare!.. man føler sig nærmest lidt til grin hvis og når man køber noget helt nyt og betaler fuld pris!!... og når man et års tid eller der omkring ser det brugt til under det halve!!.. 
Så skete der altså det, at jeg hørte de nye NLE højttalerkabler (hos mig selv) og for en gangs skyld...og ikke med min gode vilje...måtte jeg konstatere, at disse kabler var jeg nødt til at have! Hvad prisen angår, kunne jeg også konstatere at de hér kabler faktisk var 'billige' i forhold til den ydelse som jeg fandt de kunne give! (Havde jeg kunnet få dem brugte - havde jeg gjort det!).
Det glæder mig på dine vejne!.. håber du bliver RIGTIG! glade for dem!! ( det skulle du MEGET! gerne til de penge!!!)
Naturligvis kunne det da være skønt om jeg kunne ha' fået nogle andre kabler til kr. 1.299 som kunne levere det samme, men dem er jeg altså ikke stødt på! På den anden side, har jeg også prøvet (brugte) kabler som koster 5-6-7 gange så meget som et sæt NLE 50. De har heller ikke været gode nok.
Så er de jo bare de rette til dig! og s´er det bare surt at der ik er nogen vej uden om at punge fuld ny pris ud!!
Mht. signalkabler har jeg også været vidt omkring, men i modsætning til dig, har jeg hver eneste gang kunnet konstatere forskelle mellem dem. (Også mellem kabler af samme fabrikat, men forskellig model). Selvfølgelig ikke altid i lige stor grad, men alligevel...forskel!
At høre forskel på eks. taralabs RSC Decade og RSC Master er for mig umuligt!!.. og der er så marginal opløsning mæssig forskel på disse og RSC. Reference...
DOG! er der ganske hørbar forskel på disse 3 og eks Prime typerne fra samme firma..
Samme fenomen har jeg oplevet med Bertram, og de forskellige typer her.. de er ens men med flere ledere!.. her kan jeg sgu ikke høre forskel.. ( måske en anelse mere greb og kontrol i bunden på højtaler kablerne for de "store" i forhold til de "mindste") men ellers ik nogen reel forskel.. på signal typerne!?? ikke nogen forskel at høre... de er bare gode alle sammen!.. ( de er jo reelt 100% identiske! der er bare flere ledere i de store og dyreste! men dette er ikke hørbart! som sagt måske kun lidt på højtaler kablerne )
Hér kommer personlig smag og éns setup ind... Faktisk har det, for mig, altid været sådan, at der har været tale om kompromiser...lydmæssigt. Som regel har der været ét eller flere parametre, hvor kablerne 'halter' og omvendt. Det virker som en uendelig 'vandring'! I øvrigt kan jeg oplyse, at nogle af mine nuværende (og allerbedste) kabler ikke er særlig højteknologiske og er aldeles uden Teflon og kryogenbehandling..
Det er som oftest heller ik nødvendigt for at få et godt resultat!!.. bare lederne er af god kvcalitet og afskermningen fungere som den skal og det hele går op i en velfungerende fornuftig enhed!.. dette kan faktisk realiseres på ganske enkelt måde i nogle tilfælde... det vil jeg ik benægte!...
Hvad Taralabs nu gør?? er jeg ret kold over for!! for de lyder bare godt og "rigtigt".. og så er det ligemeget HVORDAN! de er lavet!...
( tror dog der er NOGET! med de der flade RSC. ledere.. Duens kabler er også fladvalsede, dog med søv.. Tara er speciel god kobber.. så der er bare et og andet RIGTIGT! her.. )
nemlig Duelunds signalkabler. Faktum er bare (hér hos mig) at disse kabler slår alt jeg tidligere har hørt.
Så er det nok fordi de matcher dit udstyrs egenskaber iøvrigt på en måde der giver en lyd der er lige "DIG".. og så er de bare de rette for DIG!..
Hvordan står de sig iøvrigt i forhold til de der NLE????
Jeg gad nok vide hvad et amerikansk high-tech firma ville sælge sådanne kabler for, når de skulle ha' betaling for 30 års research!
Ubetalelige sikkert ( NO. Valhalla i 2 eller sååån... ?
) 
All respekt dor duelunds genialitet!! men jeg har hørt disse meget omtalte kabler.. og må sige at de ik rigtig gør "tricket" for mig... 
Forresten...har jeg været ude for noget mærkeligt: Jeg har konstateret store lydmæssige forskelle på digitalkabler. Det må da være mig der er mærkelig? 
Bestemt ikke !! for DET ER DER FAKTISK!!
ganske markant endda!..
M.v.h.
Niels L.
[/QUOTE]