Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Super test af NLE kabler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

audiofreak skrev:

Så vidt jeg kan se står det Patent "Pending" på hjemmesiden. Det betyder at man har indgivet patent, men at det endnu ikke er "Filed" - dvs. godkendt og registreret.

Det er meget brugt (og helt gratis) at påstå, at man har et patent "pending". Det skaber en hvis respekt om produktet og de færreste gennemskuer trick'et.

Jeg tror ikke, at "anvendelsen af to parallel tråde" kan patenteres. Hvis det er tilfældet, vil jeg i hvert fald forsøge at få patent på "at gå over gaden, når der er grønt lys".

Jeg har ikke hørt på kablerne, men mine DYI erfaringer siger at guld pålagt sølv dæmper diskanten. Desuden kan en så tyk tråd, som der anvendes i HT kablet, ikke være homogen i lyden (giver normalt afkortet udklingning i bunden (fejltolkes ofte som stramhed), samt gradvist aftagende opløsning mod toppen)

Niels larsen har nu fået patent på sit kabel - efter (selvfølgelig) at have ansøgt om dette ("patent pending"). Og "simple" patenter kan jo sagtens opnås - sålænge de er unikke/geniale = en regulær opfindelse (læs High Fidelity nr. 4, 2006). At gå over gaden for grønt kan ikke just kaldes for en opfindelse...

Men nettop på grund af, hvor svært det nu engang er, at få patent på noget "nyt", må der være endnu mere grund til, at ønske Niels larsen et stort tillykke, her i jantelovens "hjemland"

Har Nordost patenter (oa.) på deres kabler?

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg så lige diskussionen om Niels Larsens kabler, hvorefter jeg besøgte hans hjemmeside. Det er nogle overordentligt simple kabler, ikke i negativ forstand, men et "no-nonsense" design. Men jeg faldt over et punkt på en liste med regler som skal overholdes i forholds til Niels' lydfilosofi: "Never twist or turn the conductiong material or the wire direction unnecessarily. (This will only increase the energy losses)." Dette stod skrevet ved HT kablet som benytter sig af to parallelle snore. Men er det ikke lidt selvmodsigende da interconnect kablet benytter sig af tre snoede ledere!? 

Morten
Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Hej, jeg så lige diskussionen om Niels Larsens kabler, hvorefter jeg besøgte hans hjemmeside. Det er nogle overordentligt simple kabler, ikke i negativ forstand, men et "no-nonsense" design. Men jeg faldt over et punkt på en liste med regler som skal overholdes i forholds til Niels' lydfilosofi: "Never twist or turn the conductiong material or the wire direction unnecessarily. (This will only increase the energy losses)." Dette stod skrevet ved HT kablet som benytter sig af to parallelle snore. Men er det ikke lidt selvmodsigende da interconnect kablet benytter sig af tre snoede ledere!? 

Morten
På ingen måde: hver af de 3 "snoede ledere" består af 2 paralelle ledere, som i tværsnit ser sådan ud: 8. Grunden til de er snoet, er for at undgå forvrængning.
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jah, men de er stadig snoede, hvilket der skrives man aldrig må! 
Men lad nu det ligge, det var bare lige påfaldende.

Morten
Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Én ting er helt sikkert: med den lydforbedring jeg allerede nu har fået med NLE 51, gør at jeg snarest udskifter alle de interne kabler i mine Dynaudio! (ca. 8 meter)

Et (relativt) billigt tweak, som burde give en (relativ) stor lydforbedring - i forhold til udgiften...

Det må du lige skrive om da jeg er i gang med at sepå kabler til udskiftning i mine Infiniti composion p rolude så jeg glæder mig til at høre fra dig

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Jah, men de er stadig snoede, hvilket der skrives man aldrig må! 
Men lad nu det ligge, det var bare lige påfaldende.

Morten

ku man få dig til at flette dem og få en udtaelse om der var forskel ?

bliver ikke sur hvis du siger nej   jeg er selv glad for flettede kabler

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

audiofreak skrev:

[QUOTE=Aksa] ... Jeg er bare dødtræt af folk, der udtaler sig skråsikkert om produkter på baggrund af noget, de tror - uden overhovedet selv at have hørt dem.

Prøv at lytte til kablerne, og lad os så høre, hvad du synes

/QUOTE]

Ok. Jeg vil lytte grundigt til et af NLE's signalkabler. Jeg vil også prøve at fremstille en kopi og lave en sammenligning (det er jo ikke svært at få fat i finguld tråd (99.99%), teflonisolering og de phonostik NLE bruger - til sammen koster det formentligt under 25% af den vejl. udsalgspris som NLE tager). Forum'et vil blive orienteret om resultatet.  

Nå...må vi så høre om dine erfaringer med hjemmelavet kabel af finguld?

Blev de lige så gode som 'originalen'?

Huskede du, at hver 'leder' består af to tynde guldtråde der ligger ved siden af hinanden?

Mvh.
Niels L.
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Niels larsen har nu fået patent på sit kabel - efter (selvfølgelig) at have ansøgt om dette ("patent pending"). Og "simple" patenter kan jo sagtens opnås - sålænge de er unikke/geniale = en regulær opfindelse (læs High Fidelity nr. 4, 2006). At gå over gaden for grønt kan ikke just kaldes for en opfindelse...

Men nettop på grund af, hvor svært det nu engang er, at få patent på noget "nyt", må der være endnu mere grund til, at ønske Niels larsen et stort tillykke, her i jantelovens "hjemland"

Har Nordost patenter (oa.) på deres kabler?

Ikke for på nogen måde at pille ved NLs patant, men et patent er i de senere år ændret fra en reel nytænkning til en mere kommerciel udnyttelse/beskyttelse....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 9
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes