| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiofreak skrev:
|
Så vidt jeg kan se står det Patent "Pending" på hjemmesiden. Det betyder at man har indgivet patent, men at det endnu ikke er "Filed" - dvs. godkendt og registreret.
Det er meget brugt (og helt gratis) at påstå, at man har et patent "pending". Det skaber en hvis respekt om produktet og de færreste gennemskuer trick'et.
Jeg tror ikke, at "anvendelsen af to parallel tråde" kan patenteres. Hvis det er tilfældet, vil jeg i hvert fald forsøge at få patent på "at gå over gaden, når der er grønt lys".
Jeg har ikke hørt på kablerne, men mine DYI erfaringer siger at guld pålagt sølv dæmper diskanten. Desuden kan en så tyk tråd, som der anvendes i HT kablet, ikke være homogen i lyden (giver normalt afkortet udklingning i bunden (fejltolkes ofte som stramhed), samt gradvist aftagende opløsning mod toppen)
|
|
|
Niels larsen har nu fået patent på sit kabel - efter (selvfølgelig) at have ansøgt om dette ("patent pending"). Og "simple" patenter kan jo sagtens opnås - sålænge de er unikke/geniale = en regulær opfindelse (læs High Fidelity nr. 4, 2006). At gå over gaden for grønt kan ikke just kaldes for en opfindelse...
Men nettop på grund af, hvor svært det nu engang er, at få patent på noget "nyt", må der være endnu mere grund til, at ønske Niels larsen et stort tillykke, her i jantelovens "hjemland" 
Har Nordost patenter (oa.) på deres kabler?
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg så lige diskussionen om Niels Larsens kabler, hvorefter jeg
besøgte hans hjemmeside. Det er nogle overordentligt simple kabler,
ikke i negativ forstand, men et "no-nonsense" design. Men jeg faldt
over et punkt på en liste med regler som skal overholdes i forholds til
Niels' lydfilosofi: "Never twist or turn the conductiong material or
the wire direction unnecessarily. (This will only increase the energy
losses)." Dette stod skrevet ved HT kablet som benytter sig af to
parallelle snore. Men er det ikke lidt selvmodsigende da interconnect
kablet benytter sig af tre snoede ledere!?
Morten
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
Hej, jeg så lige diskussionen om Niels Larsens kabler, hvorefter jeg besøgte hans hjemmeside. Det er nogle overordentligt simple kabler, ikke i negativ forstand, men et "no-nonsense" design. Men jeg faldt over et punkt på en liste med regler som skal overholdes i forholds til Niels' lydfilosofi: "Never twist or turn the conductiong material or the wire direction unnecessarily. (This will only increase the energy losses)." Dette stod skrevet ved HT kablet som benytter sig af to parallelle snore. Men er det ikke lidt selvmodsigende da interconnect kablet benytter sig af tre snoede ledere!? 
Morten
|
|
|
På ingen måde: hver af de 3 "snoede ledere" består af 2 paralelle ledere, som i tværsnit ser sådan ud: 8. Grunden til de er snoet, er for at undgå forvrængning.
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah, men de er stadig snoede, hvilket der skrives man aldrig må! 
Men lad nu det ligge, det var bare lige påfaldende.
Morten
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Én ting er helt sikkert: med den lydforbedring jeg allerede nu har fået med NLE 51, gør at jeg snarest udskifter alle de interne kabler i mine Dynaudio! (ca. 8 meter)
Et (relativt) billigt tweak, som burde give en (relativ) stor lydforbedring - i forhold til udgiften...
|
|
|
Det må du lige skrive om da jeg er i gang med at sepå kabler til udskiftning i mine Infiniti composion p rolude så jeg glæder mig til at høre fra dig __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
Jah, men de er stadig snoede, hvilket der skrives man aldrig må! 
Men lad nu det ligge, det var bare lige påfaldende. 
Morten
|
|
|
ku man få dig til at flette dem og få en udtaelse  om der var forskel ? bliver ikke sur hvis du siger nej  jeg er selv glad for flettede kabler  __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiofreak skrev:
[QUOTE=Aksa] ... Jeg er bare dødtræt af folk, der udtaler sig skråsikkert om produkter på baggrund af noget, de tror - uden overhovedet selv at have hørt dem.
Prøv at lytte til kablerne, og lad os så høre, hvad du synes
/QUOTE]
Ok. Jeg vil lytte grundigt til et af NLE's signalkabler. Jeg vil også prøve at fremstille en kopi og lave en sammenligning (det er jo ikke svært at få fat i finguld tråd (99.99%), teflonisolering og de phonostik NLE bruger - til sammen koster det formentligt under 25% af den vejl. udsalgspris som NLE tager). Forum'et vil blive orienteret om resultatet. |
|
|
Nå...må vi så høre om dine erfaringer med hjemmelavet kabel af finguld? Blev de lige så gode som 'originalen'? Huskede du, at hver 'leder' består af to tynde guldtråde der ligger ved siden af hinanden? Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 03 Maj 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Niels larsen har nu fået patent på sit kabel - efter (selvfølgelig) at have ansøgt om dette ("patent pending"). Og "simple" patenter kan jo sagtens opnås - sålænge de er unikke/geniale = en regulær opfindelse (læs High Fidelity nr. 4, 2006). At gå over gaden for grønt kan ikke just kaldes for en opfindelse...
Men nettop på grund af, hvor svært det nu engang er, at få patent på noget "nyt", må der være endnu mere grund til, at ønske Niels larsen et stort tillykke, her i jantelovens "hjemland" 
Har Nordost patenter (oa.) på deres kabler? |
|
|
Ikke for på nogen måde at pille ved NLs patant, men et patent er i de senere år ændret fra en reel nytænkning til en mere kommerciel udnyttelse/beskyttelse.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |