Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Forbandede subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 16 April 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
(Ved heller ikke hvad O.S.F.A. betyder??)

One Size Fitz All

Det lyder bare underligt, at resultatet ikke er blevet bedre.

Den enhed du bruger hører til blandt nogle af de rigtigt gode enheder man kan få, og jeg har til dags dato, ikke oplevet en Scan Speak enhed, der var decideret dårlig.
Ærgeligt jeg ikke har pengene, ellers ville jeg gerne købe enheden af dig. Jeg er ret sikker på, der ligger et godt potientiale i den enhed et eller andet sted.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 16 April 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Johnnyboy skrev:

Jeg tror også at den har evnen til at gå meget dybt i mindre volumen. Men det er jo bare det med følsomheden. Den er tung at trække og kan alligevel ikke tåle meget effekt. Men jeg har ikke givet op endnu. Tager lige en tænke pause måske.

Jeg tror at den skal have lidt mere plads(sænke Qtc er nu 0,81), en anden forstærker og måske en eller to aktive enheder mere. Men så bliver det et dyrt projekt.

Det totale Q skal ned på eller under 0.5. Som det er nu skal den bare sættes i gang, så står den selv og svupper frem og tilbage.

med aperiodisk bjørnehilsen

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 April 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg ville i hvert fald bestræbe mig på et Q lig med eller under 0,7 til et kompenseret system. Den reelle følsomhed på denne enhed er ~80dB (Den er opgivet til 83, men da impedansen er 4 Ohm, giver det en watt følsomhed på 80). Så vidt jeg husker, er max. belastningen 200 watt. Det betyder i praksis, med den dynamik begrænsning der altid indtræder, at den ikke vil give meget over ~100dB. Med rum hævning, placering mv., kan man nok opnå lidt mere - men man må altså affinde sig med visse begrænsninger. Således taler fysikkens love...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 April 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Ja, Q'et er ALT for højt.

Prøv at lave et kabinet på mellem 0,5 og 0,7 (som @mollecon og @bjørn også skriver).

Jeg ville undgå slaver, for jeg har endnu ikke hørt en slavekonstruktion der har været god, så snart det galdt musik. Kan sikkert være ok til film.

Desuden vil slaver jo heller ikke afhjælpe dit problem, for du har jo sat enheden i et helt forkert kabinet fra starten af. Desuden vil jeg også mene at den Hypex-amp er noget tvivlsom til enheden. Du skal nok have fat i en forstærker der kan give 2-300W RMS i 4 Ohm. Jeg har gode erfaringer med forstærkere der er stærkere end enhedernes egentlige oplyst belastbarhed.
Bruger selv en forstærker der giver 290W RMS i 8 Ohm, til en enhed opgivet til 100W RMS i 8 Ohm.

Prøv at give den et kabinet med intern volumen på 30 liter, og brug kun MEGET LIDT fyld, og kun på væggene.
Det burde kunne give et bedre resultat, og brug endelig ikke basboost. Det er ikke nødvendigt med denne enhed, når roomgain træder ind.

@bjørn
Tak for forklaringen.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes