| Forfatter |
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
oki doki. Jamen så kan jeg ikke lige umiddelbart se at der er det helt store til hinter for, at der lige pluselig sidder sådan en Pioneer plasma på væggen her i stuen
Så må jeg lige undersøge hvor billigt jeg kan få den
takker for alle de mange gode og konstruktive svar
|
|
|
Nemlig !......men det er egentligt underligt at andre producenter ikke har noget der bare tilnærmelsesvis (okay Panasonic er tæt på ) nærmer sig samme kvalitet ? - normalt er det marginaler der adskiller, men her er der ingen tvivl .....ja selv Sony er "gået over til" Pioneer 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er også helt tabt efter jeg har set dem i live action - så skal jeg
lige overtale kæresten til at det skal være 50" istedet for 42"
Har lige downloadet nogle demo´er til compen i 720p og 1080p - GOD DAMN det ser feeeedd ud!!!
Selv kæresten udbrød at det ser meget mere "3-D-agtigt" ud og var vildt imponeret over farverne og dybden  Så skulle det plasma være mere eller mindre i hus
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
oki doki. Det vil sige jeg godt med sindsro kan snuppe en Pioneer 43" PDP-435HDE eller XDE vil jeg kunne bruge XDE modellens digitale tuner til noget som helst her i DK i den nærmeste fremtid? Eller vil det bare være et par tusinde ekstra ud af vinduet?
|
|
|
Efter hvad jeg har fået oplyst, kan man kun bruge XDE modellen såfremt man har parabol.... Med HDtv skal man (vistnok) alligevel bruge en slags HDselector-boks.
/tnaa
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
tnaa skrev:
| Efter hvad jeg har fået oplyst, kan man kun bruge XDE modellen såfremt man har parabol.... |
|
|
Nej, man kan netop _ikke_ bruge XDE tuneren til parabol, det er en DVB-T tuner - dvs. til modtagelse af digital-tv via almindelig antenne. Hvis man har parabol eller kabel-tv af en eller anden art kan den ikke bruges.
tnaa skrev:
| Med HDtv skal man (vistnok) alligevel bruge en slags HDselector-boks. |
|
|
Det er ikke en HD-tuner, så uanset hvad skal der en separat tuner (til enten DVB-T, DVB-C eller DVB-S) til at modtage HD.
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige hvis jeg tager HDE modellen og en Selector så vil det være omend bedre end XDE modellen?
Såvidt jeg umiddelbart har kunnet udlede skulle tuneren i XDE modellen lige netop indeholde en DVB-tuner - right?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm jeg synes det er svært at finde ud af hvad man skal vælge. Der er min. 4000,- kroner i forskel på FDE og XDE, men hvad er forskellen egentlig?
Jeg synes det er mange penge at gi´ yderligere for at få lidt PiP og hvad der ellers følger med.....og jeg ved slet ikke hvad HDE-modellen er.
Hjælp ønskes 
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
FDE i forhold til HDE: lidt mindre stylet fjernbetjening, ingen pip, ikke mulighed for at se billeder via memorykort-port (eller noget i den stil)
Jeg skal bare bruge skærmen til at se tv og dvd på - er egentlig ikke intresseret i at komme til glemme og slukke så billedet moster Gerda foran et bjerg på mallorca, brænder sig fast ..
(gæt selv hvad for en jeg valgte )
tnaa
|
| Til top |
|
| |
karl Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
xde modellen har en digital tuner,det vil sige at man kan modtage
jordbaseret digital tv (dvb-t), tysk tv ndr -zdf- ard sender kun jord-baseret tv, det analoge signal er slukket. jeg bor i det sydlige
Danmark og har købt en digital box for at se tysk TV, på et tidspunkt går DR og Tv2 også over til jorbaseret Tv og så er
du jo garderet ind med xde modellen
Hilsen Karl |
|
|
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
karl skrev:
|
xde modellen har en digital tuner,det vil sige at man kan modtage
jordbaseret digital tv (dvb-t), tysk tv ndr -zdf- ard sender kun jord-baseret tv, det analoge signal er slukket. jeg bor i det sydlige
Danmark og har købt en digital box for at se tysk TV, på et tidspunkt går DR og Tv2 også over til jorbaseret Tv og så er
du jo garderet ind med xde modellen
Hilsen Karl
|
|
|
Men spørgsmålet er om når det sker , om det så ikke er HD tv de begynder at sende hvorfor man alligevel skal købe ekstraudstyr (korrekt , eller?) (altså det med ekstraudstyret)
tnaa |
|
|
|
| Til top |
|
| |
karl Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
det er sært at svare på - men jeg køber xde`n
så slipper jeg for en extra box
Karl |
|
|
|
| Til top |
|
| |
karl Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja tror også jeg snupper XDE modellen - bare for at være på den sikre side
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså ikke for at rakke på XDE'en men som jeg har fået fortalt (en sælger i hifiklubben hvor de tilsyneladende også gerne vil sælge pioneer) kan den digitale digitale tuner ikke håndtere Hdtv alene .. Som jeg har hørt er det KUN ejere af paraboler der vil score gevinst ved at vælge xde'en, men her tager jeg måske fejl ???
tnaa
|
| Til top |
|
| |
karl Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
ja,du tager fejl - xde`n kan tage jordbaseret digital
Tv som bliver sendt via f.eks UHF antenne, men
naturligvis også Parabolsignaler-OK |
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nibe senderen skulle efter sigende allerede prøvesende digitalt,og det håndterer XDE´n.
Bemærk lige,at der på FDE ikke er mulighed for,at tilslutte PC.
Formoder da,at XDE også har analog tuner ?!!
50" er efter min mening for stor til fjernsynsbrug,men kun relevant til DVD ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror lige vi trænger til en opsummering her:
Der findes p.t. reelt 5 forskellige måder at modtage tv på (udover HDTV, analog parabol som efterhånden er dødt, net-baseret tv osv):
1. Almindelig analogt, såkalt terrestrisk antenne - VHF og UHF-signaler, modtaget med stue- eller tag-antenne. Både FDE, HDE og XDE indeholder en tuner til dette.
2. Almindeligt analogt tv via kabel-tv/fællesantenne. Udover en detaljeforskel der ikke har betydning på nuværende tv kræver dette præcis samme tuner som ved modtagelse af terrestisk analog-tv - dvs. både FDE, HDE og XDE kan naturligvis også benyttes til dette.
3. Digital satellit-tv - DVB-S. TV-signalerne sendes digitalt via satellit, og man skal så have en parabol-skål samt en parabol-receiver til at modtage signalerne. Ingen af modellerne har tuner til dette indbygget, derfor skal billedet overføres som almindelige billedsignaler til tv'et. Dvs. som composite, S-video, RGB, Component, HDMI eller DVI. I praksis har alle modtagere markedsført i danmark kun analog overførsel til tv'et - selv om signalet modtages digitalt og vises digitalt, så overføres det analogt til tv'et. Med nyere modtagere med f.eks. HDMI bliver dette led forbedret.
4. Digital-tv via kabel-tv - DVB-C. Dette kender vi fra selector'en. I forhold til tv'et er der ingen forskel på dette og digital parabol - også her skal signalet modtages med en separat box, og sendes til tv'et som almindeligt video, i ét eller andet format. Også her kunne man teoretisk set overføre signalet digitalt til skærmen - det findes der bare ikke nogen modtagere der understøtter p.t. (muligvis dog vha. en PC, det er jeg usikker på)
5. Digital-tv via terrestrisk antenne. Dette er digitalt tv, udsendt via almindelige, jordbaserede antenner og modtaget med stue- eller tag-antenne, og dette er endnu på forsøgsstadiet. Det er denne modtager der sidder i XDE, og ikke i FDE/HDE. Køber du FDE/HDE, skal du derfor have en modtager, præcis som med DVB-S og DVB-C - og denne kan igen overføre billedet på forskellige måder, analogt eller digitalt.
Fordelen ved XDE har derfor _intet_ at sige hvis du modtager dit tv via parabol (i dette tilfælde vil du dog sandsynligvis også kunne modtage visse kanaler på DVB-T på et tidspunkt), eller hvis du har kabel-tv. XDE-tuneren har _kun_ indvirkning på de kanaler der kommer på DVB-T - hvilket vist ikke er fastlagt endnu.
Du vil altså kort sagt med XDE'en kunne modtage DVB-T, uden at skulle have en ekstra box, og deraf følgende længere signalveje. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| Formoder da,at XDE også har analog tuner ?!! |
|
|
Det har den, ja.
lennon skrev:
| 50" er efter min mening for stor til fjernsynsbrug,men kun relevant til DVD ?? |
|
|
Det afhænger vel først og fremmest af hvor langt man sidder fra den - 4 meter fra en 43" eller 4,5 meter fra en 50", det giver faktisk det samme. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps skal lige have undersøgt prisforskellen mellem 43" og 50" - hvis
ik det er for vildt kunne man vel altid finde lidt ekstra plads til en
nice 50"
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
Jeps skal lige have undersøgt prisforskellen mellem 43" og 50" - hvis ik det er for vildt kunne man vel altid finde lidt ekstra plads til en nice 50" |
|
|
Uha ! ......43" vil om alle omstændighedder hurtigt blive for lille ! - prisforskellen op til 50" kan/må ikke have nogen betydning her .....you only live twice - eller der omkring 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha ja det kan der selføli være noget om - det prøver jeg lige, at forklare kæresten
|
| Til top |
|
| |