| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
brevis skrev:
octo skrev:
|
Problemet er i en vis udstrækning at LCDs er så "gode", de viser flere detaljer og har en højere opløsning en alm. tv, derfor ser man alle de fejl der er i signalet. Derfor finder nogle producenter på alle mulige ting der kan frasortere noget af denne støj osv., derfor er nogle skærme bedre til antenne end andre. Signalet ændrer ikke karakter til alm. tv, de er bare så grovkornede at man ikke kan se alle fejlene
Det er ikke en ting der nogensinde kan løses, jeg tvivler på at skærmene kan blive gode nok til at frasortere støj, derfor er LCDs først fede med støj-fri signaler. Det kan jo fåes fra nogle paraboler, dvder og måske de nye digitale signaler.
|
|
|
Hvordan kan det så være at DR1 vises fint på et 28"Philips med billedrør. Men på et LCD vises DR1 i en grumset Sort/hvid udgave. Det er jo ikke bare småfejl der blæses op. LCDen er på 30"
|
|
|
Køb en selector og din støj forsvinder som dug for solen og du får tilmed ægte 16:9 signal på dr1&2. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
brandborg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg godtnok ikke erfaringer med TDC, men kun med en "normal" antenne og stofa kabeltv.
Men med begge disse løsning har Netop kannalen DR1 været flere gange altså kunne findes på flere forskellige frekvenser).
Med en normal antenne er der ikke så meget mærkeligt i det da den højst sandsynligt modtager signal fra forskellige signal antenner.
Hvorfor jeg har kunne opleve det på Stofa kabel tv ved jeg ikke.
Men det der netop har været kendetegnet ved dette fænomen for mig er altid at den ene DR1 står knivskarpt, hvorimod den anden altid er grumset og sort/hvid.
Så jeg vil anbefale dig at prøve at søge dit frekvens bånd igennem efter DR1 igen...
__________________ brandborg
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Kabel tv har ikke den bedste billede kvalitet, nogle fæles antenne anlæg er gode, men med egen antenne på taget får man et bedre signal. Men generelt syntes jeg ikke DR1 står godt på nogle af systemerne der er lidt grumset, uskarpt, det kan rettes lidt ind ved at fin juster det manuelt. Om det vil hjælpe på LCD ???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
|
Hej der !
Kabel tv har ikke den bedste billede kvalitet, nogle fæles antenne anlæg er gode, men med egen antenne på taget får man et bedre signal. Men generelt syntes jeg ikke DR1 står godt på nogle af systemerne der er lidt grumset, uskarpt, det kan rettes lidt ind ved at fin juster det manuelt. Om det vil hjælpe på LCD ???
|
|
|
Kabel tv har fin billedekvalitet over en selector.På den står dr perfekt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
ole post Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
ja jeg har også fint signal gennem kabel tv bor i kbh nv.
har 42" plasma og det er faktisk kun sv 2 der er streger hen over. kan skyldes
overstyring. men det er uden betydning da jeg optager over selector.
mvh ole post
|
| Til top |
|
| |
knudj Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indrømmet, jeg har ikke meget forstand på hvad der er godt eller skidt af de forskellige tv, som findes på markedet, men kan blot sige, at jeg har et Beovision 7 32" LCD, og der er et kanongodt billede på det, klart bedre end på mit gamle 28" B&O, jeg får mit antennesignat via Stofa kabelnet
|
| Til top |
|
| |
bose Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ellers man kan holde 39,9 cm ud i dybden, så laver Samsung et 32" CTV der kan vise "analog" HDTV (det må det jo være, det er jo komponent indgang). Men det er dog mest for de tekniske data an skulle købe det for, kontrast og responstid! Her er der ingen efterslæb eller noget!! Man får så at sige et godt billede uden de negative sider af LCD/Plasma! Model:WS32Z308P
Set rundt omkring til priser fra 700 Euro.....!!
http://av.samsung.de/article.asp?artid=9E175B11-AEAE-46A8-BB A0-C2E45BC78A7D
Den tyske side er valgt, for der er link ekstra materiale i højre side man kan dowloade og læse! Det er der ikke på den danske side!
Men et interessant køb for dem der er ligeglade med om tv´et kan hænges på en væg!
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af jer der kender til "det digital spejl" som Stofa TV har
annonceret? Det skulle i praksis fungere på samme måde som Selctor, via
en settop boks - men jeg kan ikke helt gennemskue priser og krav på
stofas hp!
__________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
brevis skrev:
|
Hvad er egentlig grunden til at fladskærme er så dårlige til at gengive TV, når et konventionelt TV ikke har nogen problemer.
Jeg har netop nu en billig 30" LCD skærm på prøve, men den er alt for ringe til at gengive TV-signalet. F.eks. vises DR1 i en sørgelig grumset sort/hvid kvalitet.
Jeg var godt klar over at det er et problem for mange af disse skærme, men hvad er egentlig forklaringen på hvorfor de er så ringe?
Jeg er klar over at problemet kan løses med en parabol.
|
|
|
Det signal vi modtager i Danmark (PAL) består af i alt 625 linier, hvoraf nogle af dem går til tekstning og ikke mindst Text-TV. Denne del koster omkring 100 linier, så vi har cirka 520 linier tilbage til selve billedet. Disse 520 linier udsendes interlaced.
Det vil sige, at der er tale om halve linier som skifter med en vis frekvens alt afhængig af hvilken opdateringshastighed dit CRT TV kan håndtere og dermed skaber et helt billede. Med andre ord 260 linier udskiftes med et vist mellemrum. Det sker dog så hurtigt, at vores øje ikke ser det som halve linier men et helt billede.
LCD eller Plasma forberedt til HDTV skal som minimum have 768 linier at gøre godt med. At man her opererer med pixles i stedet for linier ser vi bort fra for nemheds skyld. LCD eller plasma, er skræddersyet til at vise billederne progressivt – altså hele billeder.
Så når man sender et signal bestående af 520 interlaced eller 260 halvlinier ind i LCD/Plasma med mulighed for 768 linier, sker der en opskalering af billedet. Det er ikke alle LCD/Plasma der gør dette lige godt, hvorfor den grafiske oplevelse ses som hakket, pixeleret eller hvad man nu kan komme på.
Som regel – og der er naturligvis undtagelser – er de lidt dyrere modeller bedre til at foretage denne opskalering frem for de helt billige. Her taler jeg ud fra egne erfaringer og ud fra devisen; ingen nævnt, ingen glemt.
CRT TV’et er med andre ord skabt til det nuværende signal (PAL), mens de nye LCD/Plasma med minimum 768 linier er som skræddersyet til HDTV. Vi skal altså døje med det dårlige TV billede lidt tid indtil HDTV for alvor slår igennem.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at det er vildt vigtigt, men jeg mener altså, at HDTV minimum skal være 720 linier.
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr....
Quote:
Kabel tv har fin billedekvalitet over en selector.På den står dr perfekt.
1. Hvad er det nærmere, at en selector gør ved billedet ???
2. Og, Hvilke gode modeller ( + priser ) er der at vælge imellem ???
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio-Kjaer skrev:
|
Ikke Slipsefyr....
Quote:
Kabel tv har fin billedekvalitet over en selector.På den står dr perfekt.
1. Hvad er det nærmere, at en selector gør ved billedet ???
2. Og, Hvilke gode modeller ( + priser ) er der at vælge imellem ???
|
|
|
Når du har en selector modtager du signalet digitalt og det giver en væsenlig bedre billledekvalitet , især på de kanaler der i forvejen sender digitalt som DR faktisk gør og derved modtager du også ægte 16:9 signal. Billedet er skarpere og mere rent.
Med hensyn til modeller er der kun 2 du kan bruge, men læs evt her på hjemmsiden: www.tdckabeltv.dk __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |