Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Jorma JPC2,5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2003 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Søren N skrev:

Hejsa igen!

Ahemmmmm!

Jeg glemte lige at skrive, at de materialer der er superledende ved meget høje temparaturer (Dvs. ikke så mange minusgrader så det gør noget), typisk har en, i HIFI sammenhæng, helt uacceptabel DC modstand ved stuetemparatur.

Så hvis du vil opleve Bybee effekt så det gør noget, så prøv evt. med nogle MEGET tynde ht kabler i stedet. F.eks 0,1mm lakeret kobertråd, i dagens anledning kan den få lov at være rund som de plejer. Skal det være rigtig fint, så brug 1 kantet tråd, så kommer det hele igennem på samme tid, selv paukerne kommer med i første omgang.

Hej !

Det lyder da lidt spændende det her !........... Jeg har før hørt om den gode effekt ved brug af "meget" tynde signalkabler (de kabler jeg pt har lagt øre til af den type, syntes lider af en lidt for tynd lyd !). Lad høre, hvis du har nogle kabler der ikke lider af førnævnte !............. Hvad med højttalerkablerne ?........... Har du samme erfaringer her ?

Jeg kan kun støtte din teori vedr superledere (indtil videre !). Men så vidt jeg ved, bliver der arbejdet hårdt på at få dem til at virke lige så godt i stuetemperatur (håber det lykkedes engang !)

Mvh

Carsten

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2003 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Vedr. Bybee-tingesterne

Jeg tror absolut ikke på voodoo - men jeg har været så heldig at få lov til at høre nøjagtigt det samme signalkabel (med samme stik og alt) både med og uden Bybee-tingesterne. Det var i øvrigt også et Jorma-kabel.

Der er slet ingen tvivl om, at disse voodoo-genstande har en positiv virkning, idet kablet med Bybee-ting på var en tand bedre end samme kabel uden. Der var simpelthen mere hul igennem.

Nuvel, vi taler ikke om en nat-og-dag oplevelse, men absolut en forskel, der er til at føle/høre på.

Et godt råd: Vær skeptisk over for alt nyt, men lad være med at afvise det, bare fordi du ikke tror på teorien (den er i øvrigt tit opfundet bagefter ... ). Lad dine ører afgøre, om det er noget, der virker - og glem alt om forudfattede meninger.

mvh

AKSA
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har engang for lang tid siden læst (i et eller andet forum), at Bybee filtrene blev benyttet til diskanten og ikke til bassen på et sæt 2-vejs højttalere. Her var forbedringen stor. Det passer vel godt med hvad Søren siger. Ja, også det med et helt tyndt kabel til diskanten. Det har altid givet en "lidt sprødere" lyd.

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2003 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Søren N skrev:

Hej Aksa!

Jeg tror på at du tror på, at der var mere hul igennem.

Fakta er, at der var større DC modstand som opleves præcist sådan, men desværre kun i kort tid, så plejer tiøren at falde.

Søren - hold op med at være så skråsikker - vi var faktisk flere, der lyttede på dette. Hver især trænede lyttere med mellem 20 og 30 års erfaring! Du udtaler dig som om, du har lyttet til alt og ved alt. Fri os dog for at prøve at påvirke alt med dine forudfattede meninger, som du ikke har noget at have i. Du var - såvidt jeg husker - ikke med til denne lyttetest ...

Og lær så lige at læse indenad. Der var tale om SIGNALKABLER. Større DC-modstand i et signalkabel er uden betydning for lyden, med mindre der er tale om meget høj modstand. Det giver højst en smule dæmpning af signalet (hvilket ikke var tilfældet i forhold til de øvrige kabler, vi testede).

Hvordan Bybee-tingesterne virker i højttalerkabler, vil jeg ikke udtale mig om, for jeg har ikke hørt en sammenligning. I modsætning til andre venter jeg med at udtale mig om noget, til jeg har hørt det.

mvh

AKSA

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

He He påen igen Søren
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 September 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

hallo derinde i det til tider "vand"vittige forum hvor blev snakken af om det netkabel der var tråden.........

jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide om der ER nogen der har prøvet
Jorma JPC2,5 og kan fortælle om forskellen både til alm. org. lakrids kabler og andre...... ellers må jeg jo selv gøre det jeg har nemlig lige bestilt et sådant kabel

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Nevermore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg gav også op for længe siden - for som så ofte før, så røg tråden hurtigt af sporet og ind på noget helt andet.....

Heldigvis er denne tråd uden al for megen mudderkasten.

Jeg har også lige bestilt 2 stk. af Jorma netkablerne og ser frem til at modtage dem.

Til top Vis Nevermore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nevermore Besøg Nevermore's Websted

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2003 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Lad os endelig høre hvad i synes om kablet, plz!

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Nevermore skrev:

Jeg gav også op for længe siden - for som så ofte før, så røg tråden hurtigt af sporet og ind på noget helt andet.....

Heldigvis er denne tråd uden al for megen mudderkasten.

Jeg har også lige bestilt 2 stk. af Jorma netkablerne og ser frem til at modtage dem.

Hej Nevermore,

Beklager, jeg var vist med til afspore tråden yderligere i et forsøg på at tilføre et frisk pust. Søren gider jeg ikke spilde mere tid på (hm - jeg er vist ikke alene!), men jeg kan glæde dig med, at en god hi-fi bekendt har haft gode erfaringer med Jorma 2,5 netkablerne og har opnået fine forbedringer i forhold til de almindelige netkabler. Forbedringerne er helt i tråd med Jan Nielsens test i High Fidelity.

Min bekendts anlæg er i absolut rimelig kvalitet (jeg vil undlade at nævne navne for at undgå nye udgydelser) uden at være high-end.

Det ville være fint at høre, hvordan det går, når du får kablerne på!

mvh

AKSA

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2003 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 September 2003 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Unskyld hvis jeg går fra emnet, men jeg har tænkt på at få fat i et godt strømkabel...Men vil hellere ikke betale for meget for det. Og har tænkt på dette fra Supra som er billigt! Supra LoRad til 100 Kr/M hos Audiosale. Der er også et EU 1,5M kit med D mærkede stik til 600; Kr, er der nogen der kender det og hvad er forskellen?

Og hvor skal man anvender netkabler mellem forstærker eller mellem cd afspiller? Der jo en stor strømforsynning i begge, dog er den sørste jo i forstærker...

De fik okay anmeldelse i HF i forhold til Prisen!  

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

har lige været på posthuset idag og hente en pakke indeholdende 3stk JPC2,5
en til cd en til forforstærker og en til effekt.......

kan desværre ikke give en hurtig melding da jeg har solgt min cd og alle mine kabler.... cd kommer til den 1. og så skal vi til at kigge på signal og ht-kabel , så det bliver først når alt dette er på plads jeg vil prøve med netkablerne...

for at ændre så mange ting på engang holder ikke så kan man slet ikke holde styr på hvad man laver.......

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2003 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

yes...pleaze! Lad høre fra dig...får osse snart fingre i Jormas og ARs netkabel. Det bliver spændende.

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 September 2003 kl. 04:22 | IP-adresse registreret  

Supra Lo-rad sælges i Danmark med D-mærkede stik fordi Schuco-stik ikke er tilladte grundet andre jordingsregler og andre vægkontakter, som ikke fører jord fra et Schuko-stik. Et Schuco-stik (han) har 2 riller i yderkappen, som får forbindelse med to klemmer i vægkontakten, men ikke i Danmark.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

har lige været på posthuset idag og hente en pakke indeholdende 3stk JPC2,5
en til cd en til forforstærker og en til effekt.......

kan desværre ikke give en hurtig melding da jeg har solgt min cd og alle mine kabler.... cd kommer til den 1. og så skal vi til at kigge på signal og ht-kabel , så det bliver først når alt dette er på plads jeg vil prøve med netkablerne...

for at ændre så mange ting på engang holder ikke så kan man slet ikke holde styr på hvad man laver.......

Fik du prøvet dem? Og hvor købte du dem henne?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Jeps jdg1 !

Det kunne være sjovt at høre om Jacobsens oplevelser med JPC 2,5 !  

Lad os høre nærmere, Jacobsen + andre !  

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

slet ingen der har haft dårlige erfaringer?

Nogen der har prøvet deres stikdåser?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

ingen svar?

drbob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 21 April 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Jorma har tagit fram en ny nätkabel 

Jorma Design Super Power

http://www.jormadesign.com/bildbank/Superpow02.jpg

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 April 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Spændende, spændende................. Kunne være sjovt at prøve det !

Har du hørt om priser ? Eller er det stadig så nyt ?

Kunne ikke finde noget på Jormas hjemmeside.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes