Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Grand Diva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Guldkysten skrev:
hmm er det bare mig eller hva - synes det er noget luset, at nogle der ikke har samme mening, og some tilsyneladende ikke kan acceptere at andre har en anden mening, på den måde, totalt fordrejer debatten, for en mand der stiller et reelt spørgsmål - det er da fint man ikke har samme mening - men jeg synes ikke det er retfærdigt, at man overfylder en andens tråd med det, men ok - kan tråd "indehaver" acceptere det, så ok - jeg synes bare den er langt ude.

Sådan er fremgangsmåden desværre ved enkelte individer der færdes i forummet - deres meninger tæller og alt andet er noget bras. I nogle tilfælde er der kun enkelte ting der overhovedet fungerer, og det står sjovt hjemme ved dem selv (lige indtil det bliver skiftet ud).

Hvis folk bare kunne diskutere uden at blande personlige ting ind i billedet, ville det hele være fint, men ak - har man ikke samme holdninger, er ens grej enten noget bras, man kan ikke lytte eller en kombination af begge del.

Desværre forholder tingene sig sådan i virkeligheden, at uanset hvilke produkter man sætter sammen, så handler det om at finde balancen og finde ud af hvad der går i spænd sammen. Stort set alle produkter kan man høre både være gode og dårlige - det kommer an på hvad det parres med. Eksemplet som går på "suveræne" Dali og "behagesyge" Vienna er, at begge dele kan høres spille både godt og aldeles rædselsfuldt! Og så er der den evindelige faktor med smag og behag, som vi alle har oplevet. Læs en messerapport eller en besøgsartikel og læg mærke til hvor forskellige folks meninger er - indse det dog, der er ingen af jer der har hverken "right or wrong", uanset hvor meget i så end parlamenterer om det. En kan sagtens høre det som mega-analytisk, mens en anden synes at det er vildt musikalsk - smag, venner - smag!!!

Dali Grand Diva og en hvilken som helst anden højttaler, uanset om man kan lide den eller ej, er konstrueret med det formål at gøre lytteren tilfreds - ikke at skabe en diskussion om hvem der er klogest eller har mest ret. Hvis der kommer en person der ikke kan lide enten det ene eller det andet, bliver produktet ikke mere suverænt af, at der sidder enkelte og prøver at "kvæle" al modstand ved at fortælle hvor suverænt en ting er og hvor meget l**t noget andet er - det er ikke måden at gøre det på. Accepter andres holdninger og lad være med at ty til øgenavne og mærkelige teorier - det får man ikke mere ret af. Hvis folk ikke kan lide tingene, er den ligesom ikke længere - kan de, er det jo bare fint!

Tja - jeg fatter ikke folk intollerance over for andres meninger og valg - og som jeg kan se i denne tråd, så er der nogle der total egocentere omkring deres mening og diskussion, og total overruler den der har lavet tråden, så kan der vel bare laves en tråd til den diskussion, som tilsyneladende skal gennemføres - man behøver vel ikke overtage andres tråde med ens uenigheder - og well - jeg går egentlig det samme her
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Groove skrev:
lars37 skrev:
Jesper Juul skrev:

Lars37: Jeg tror nærmere det udstyret Divaerne har været sat sammen med, for jeg har også oplevet "skrigende" diskant på dem, men det var på Tact's mindste effekforstærker, det brød jeg mig ikke om, hvorimod Divarne bestemt ikke lød skrigende med en H/K Signature 1.5 og AR EAR Two koblet på dem.

Det kan selvfølgelig også være at du efterhånden er så personfikseret vedr. Kurt at du er nødsaget til at nedgøre hans anlæg/indlæg, men det er forhåbentligt ikke tilfældet?

Nej, jeg er bestemt ikke nødt til det, Jesper, men jeg gør det da gerne - altså driller Knallerdrenegn lidt Big smile

Men jeg er da overbevist om, at sætter du dem sammen med en gammel svinger som en Nad 3020, som er så mørk i lyden, så man skulle tro, at loudness er permanent aktiveret, så kan selv et par Diva lyde afdæmpet i diskanten.....Tongue

Lars

Kan du ikke til spørgerens oplysning fortælle hvilke højttalere du syntes er gode og speceilt hvilke diskantenheder der har den lyd du søger?

Og måske også fortælle om den forstærker du foretrækker til at drive disse?

Så længe der kommer dejlig musik ud af et system, der giver en lyst til at høre mere hele tiden, Grove, så er mærket underordnet efter min mening. Jeg har selv ejet enorme mængder grej i mit liv - og der findes efter min menig rigtig meget grej, som kan opfylde dette. Men Diva og den gamle Nautilus-serie er bestemt ikke noget, som jeg kunne holde ud til at høre på ret længe. Men vi er jo alle forskellige - men i modsætning til Knallertdrengen, så kan jeg også lide en del grej, som jeg ikke selv ejer  Wink  

Lars

Lige nøjagtigt - vi er alle forskellige, og det er det, der er det essentielle i samtlige af disse diskussioner. Nogle folk efterlader desværre bare ikke pladsen til individualismen og forskelligheden der er med til netop at gøre hifi så interessant, og noget af det der krydrer det allermest, er netop hvor forskelligt vi alle oplever tingene. Det drejer sig ikke om at have ret, for der er ingen af os der har ultimativt ret - så er det sådan set bedøvende ligegyldigt om det er Diva eller andet der står i husalteret.

Det drejer sig derimod om at nyde musikken og hifi og bare lade sig hive med og blive begejstret - hvis vi allesammen var enige, ville det jo netop ikke være sjovt længere!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Jesper Juul skrev:

Lars37: Jeg tror nærmere det udstyret Divaerne har været sat sammen med, for jeg har også oplevet "skrigende" diskant på dem, men det var på Tact's mindste effekforstærker, det brød jeg mig ikke om, hvorimod Divarne bestemt ikke lød skrigende med en H/K Signature 1.5 og AR EAR Two koblet på dem.

Det kan selvfølgelig også være at du efterhånden er så personfikseret vedr. Kurt at du er nødsaget til at nedgøre hans anlæg/indlæg, men det er forhåbentligt ikke tilfældet?

Nu har jeg ikke lyttet længe nok til at udtale mig yderligere. Som tidligere nævnt benytter jeg H/K 1.0 og 2.1 og indtil videre er jeg en glad mand.

Glem personsnak og lad os tale hifi...

Lige nøjagtigt.....

Jeg kan også anbefale dig at bi-ampe med dit effekttrin - effekten er hørbar, og et godt skridt på vejen til bedre overskud og kontrol.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

KimTherkelsen skrev:

Jeg har altså ikke problemer med at mine diskanter er skingre, men hvad ved jeg. Du ved det samme som alle andre med to ører og to diva'er  ...og din mening er lige så god som andres!

L.B.:

Det tog et stykke tid før mine Diva'er var "tilspillede", selvom jeg købte dem brugt (den forrige ejer havde vist ikke brugt dem i et stykke tid). Det var ligesom om lyden bare lige pludseligt var blevet bedre. Måske kommer du til at opleve noget lignende. Der er i øvrigt ingen grund til at give en formue for nogle dæmpningsfødder, men det er selvfølgelig bare min mening. Jeg prøvede et par forskellige dæmpningsfødder fra Hifiklubben, men endte med selv at lave nogle.

Mvh. Kim

Tal for input! Hvordan har du lavet dine?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

L.B. skrev:
skrev bla bla bla

lyder godt du er glad for dem, men kom med en masse billeder

Tak for det - billeder kommer snart på min tråd!

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 April 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

alle snakker dæmpningsfødder, jazz og alt muligt - det er mulig jeg er tonedøv eller sådan noget, men jeg synes altså ikke at jeg kan høre forskel på, og ht står på gulvtæppet, eller med spikes  hvad skulle man lige kunne høre, eller ikke høre - det eneste sted jeg har kunne høre forskel, er hvis det er på massivt gulv, som eks. træ eller parket, så kan man høre en lille rungen eller sådan noget, og der hjælper et par af de der grønne filt tingster man bruger til porcelæn da udemærket, så hvad er alt det andet dippe dut ting bedre til ? 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
L.B. skrev:
Jesper Juul skrev:

Nu har jeg ikke lyttet længe nok til at udtale mig yderligere. Som tidligere nævnt benytter jeg H/K 1.0 og 2.1 og indtil videre er jeg en glad mand.

Glem personsnak og lad os tale hifi...

Lige nøjagtigt.....

Jeg kan også anbefale dig at bi-ampe med dit effekttrin - effekten er hørbar, og et godt skridt på vejen til bedre overskud og kontrol.

Takker

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Goddaw!

Hvis min intollerence skulle have skinnet igennem, så undskylder jeg hermed en hel masse.
Hvis jeg skulle have overtaget tråden og fyldt den med vås, så undskylder jeg igen.

Beklager at dre er gået lidt Scheissehauer i den
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 April 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

nu var det jo ikke ment på nogen bestemt, jeg synes bare godt, at man kan acceptere andres valg, uanset ens eget eller egne preferencer - uanset hvor elendigt et valg man har taget, så vil valget uanset hvad, være det man føler er det rigtige i det bestemte tidspunkt, med de erfaringer og overvejelser man nu har gjort sig, og det må man altså bare accepterere, det er da ikke noget at skændes om, vel

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Goddaw!

Hvis min intollerence skulle have skinnet igennem, så undskylder jeg hermed en hel masse.
Hvis jeg skulle have overtaget tråden og fyldt den med vås, så undskylder jeg igen.

Pyt skidt - der er også kommet rigtig meget super info, som er yderst brugbart for denne nye lykkelige ejer af Diva!

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Sådan er fremgangsmåden desværre ved enkelte individer der færdes i forummet - deres meninger tæller og alt andet er noget bras. I nogle tilfælde er der kun enkelte ting der overhovedet fungerer, og det står sjovt hjemme ved dem selv (lige indtil det bliver skiftet ud).

Hvis folk bare kunne diskutere uden at blande personlige ting ind i billedet, ville det hele være fint, men ak - har man ikke samme holdninger, er ens grej enten noget bras, man kan ikke lytte eller en kombination af begge del.

Desværre forholder tingene sig sådan i virkeligheden, at uanset hvilke produkter man sætter sammen, så handler det om at finde balancen og finde ud af hvad der går i spænd sammen. Stort set alle produkter kan man høre både være gode og dårlige - det kommer an på hvad det parres med. Eksemplet som går på "suveræne" Dali og "behagesyge" Vienna er, at begge dele kan høres spille både godt og aldeles rædselsfuldt! Og så er der den evindelige faktor med smag og behag, som vi alle har oplevet. Læs en messerapport eller en besøgsartikel og læg mærke til hvor forskellige folks meninger er - indse det dog, der er ingen af jer der har hverken "right or wrong", uanset hvor meget i så end parlamenterer om det. En kan sagtens høre det som mega-analytisk, mens en anden synes at det er vildt musikalsk - smag, venner - smag!!!

Dali Grand Diva og en hvilken som helst anden højttaler, uanset om man kan lide den eller ej, er konstrueret med det formål at gøre lytteren tilfreds - ikke at skabe en diskussion om hvem der er klogest eller har mest ret. Hvis der kommer en person der ikke kan lide enten det ene eller det andet, bliver produktet ikke mere suverænt af, at der sidder enkelte og prøver at "kvæle" al modstand ved at fortælle hvor suverænt en ting er og hvor meget l**t noget andet er - det er ikke måden at gøre det på. Accepter andres holdninger og lad være med at ty til øgenavne og mærkelige teorier - det får man ikke mere ret af. Hvis folk ikke kan lide tingene, er den ligesom ikke længere - kan de, er det jo bare fint!

MY MAN..........

Som taget ud fra fars dagbog....................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 April 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Ronin skrev:

MY MAN..........

dagbog ???? det hedder vel blogger idag (webblog)

Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Sendt: 13 April 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

L.B.:

Som sagt lånte jeg først to forskellige slags fødder i Hifiklubben. Jeg kunne ikke høre nogen forskel på, om jeg brugte det ene eller det andet par. Det ene par var egentligt til min subwoofer, men det er en anden sag. Jeg tog så ud i Biltema og fandt musemåtter af forskellig slags materiale. Ved at sammensætte musemåtter i to lag med noget specielt svampet (1-2 mm tykt) og stærkt dobbeltklæbende tape, lavede jeg så dæmpningsfødderne. Fødderne fik samme tykkelse som de "rigtige" (ca. 0,8-1 cm), samme konsistens/svampethed og jeg klippede dem til, så de også fik samme størrelse. Noget du skal være opmærksom på er, at ikke alle musemåtter er lige gode. De bedste er som regel dem, der har et blødt/elastisk, skridsikkert underlag. Mange har en hård skum bund, hvilket ikke afkobler dine højttalere så effektivt. Til min subwoofer kombinerede jeg to slags musemåtter (hård bund/ blød bund), hvilket også virker fint og mindede om de dæmpningsfødder, jeg havde fået udleveret til den.

Mvh. Kim  

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Goddaw!

Har læst mange dejlige indlæg fra dig din lille skabs-yugoknallert, men i dette tilfælde skulle du og Von'en nok have trykket på privatknappen - hvem sagde tom os?

mange syge hilsner

Don Keyshark

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 April 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Well!

Det er gået op for mig kære Æselhaj!
Men hvad skulle jeg ellers have sagt, når jeg nu valgte ikke at holde mund?
Boller fra Kohberg måske?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 14 April 2005 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Well!

Det er gået op for mig kære Æselhaj!
Men hvad skulle jeg ellers have sagt, når jeg nu valgte ikke at holde mund?
Boller fra Kohberg måske?
Du er en MEGET slem tomos/bimmer-dreng, men ih hvor ville jeg gerne høre dit setup - troede lige jeg havde spottet dig til Supertræf 2005, men DillerMand afkræftede det...

Sorry, lidt off-topic...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Off-topic er der vel altid plads til - "slagsmål" er noget andet, men glem nu det.

Nu har jeg hørt Diva'erne på 3 forskellige systemer.

1. Da jeg arbejdede i Hifi Klubben i week-enden for 7-8 år siden, så det ligger langt tilbage. Kan som kun huske at jeg kunne lide lyden.
  2. Hos sælger med Densen Beat 400 CD (tror jeg den hed) og Gryphon forstærkning. Lød rigtig godt, men HT stod helt op af bagvæggen.
  3. Hos mig selv. Selvom mit grej ikke er på samme "niveau" som sælgers, synes jeg faktisk at det lyder ligeså godt. Jeg kan rykke HT 85 cm. ud fra bagvæggen og har større afstand mellem dem, med ca. 40 grader ift. lyttepositionen.

Jeg har svært ved at finde nogle kritik-punkter indtil videre. Kan kun anbefale denne lille skønhed. Selv konen er glad, for de ser hammer-flotte ud

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 April 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
hmm er det bare mig eller hva - synes det er noget luset, at nogle der
ikke har samme mening, og some tilsyneladende ikke kan acceptere at
andre har en anden mening, på den måde, totalt fordrejer debatten, for
en mand der stiller et reelt spørgsmål - det er da fint man ikke har
samme mening - men jeg synes ikke det er retfærdigt, at man overfylder
en andens tråd med det, men ok - kan tråd "indehaver" acceptere det, så
ok - jeg synes bare den er langt ude.

Sådan er det , men husk meget af det er kun sjov .

Og til PM ja nogle af ders modeller er men musik skal også være noget man kan holde ud at høre på .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Sendt: 14 April 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
gl.jas skrev:
Ronin skrev:

MY MAN..........

dagbog ???? det hedder vel blogger idag (webblog)

!!Respekt for alderdommen, og dermed erfaringen, unge mand..

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

KimTherkelsen skrev:

L.B.:

Som sagt lånte jeg først to forskellige slags fødder i Hifiklubben. Jeg kunne ikke høre nogen forskel på, om jeg brugte det ene eller det andet par. Det ene par var egentligt til min subwoofer, men det er en anden sag. Jeg tog så ud i Biltema og fandt musemåtter af forskellig slags materiale. Ved at sammensætte musemåtter i to lag med noget specielt svampet (1-2 mm tykt) og stærkt dobbeltklæbende tape, lavede jeg så dæmpningsfødderne. Fødderne fik samme tykkelse som de "rigtige" (ca. 0,8-1 cm), samme konsistens/svampethed og jeg klippede dem til, så de også fik samme størrelse. Noget du skal være opmærksom på er, at ikke alle musemåtter er lige gode. De bedste er som regel dem, der har et blødt/elastisk, skridsikkert underlag. Mange har en hård skum bund, hvilket ikke afkobler dine højttalere så effektivt. Til min subwoofer kombinerede jeg to slags musemåtter (hård bund/ blød bund), hvilket også virker fint og mindede om de dæmpningsfødder, jeg havde fået udleveret til den.

Mvh. Kim  

Tak for tip Kim!

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes