Emne: Dali Grand Diva ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Off-topic er der vel altid plads til - "slagsmål" er noget andet, men glem nu det.
Nu har jeg hørt Diva'erne på 3 forskellige systemer.
- Da jeg arbejdede i Hifi Klubben i week-enden for 7-8 år siden, så det ligger langt tilbage. Kan som kun huske at jeg kunne lide lyden.
- Hos sælger med Densen Beat 400 CD (tror jeg den hed) og Gryphon forstærkning. Lød rigtig godt, men HT stod helt op af bagvæggen.
- Hos mig selv. Selvom mit grej ikke er på samme "niveau" som sælgers, synes jeg faktisk at det lyder ligeså godt. Jeg kan rykke HT 85 cm. ud fra bagvæggen og har større afstand mellem dem, med ca. 40 grader ift. lyttepositionen.
Jeg har svært ved at finde nogle kritik-punkter indtil videre. Kan kun anbefale denne lille skønhed. Selv konen er glad, for de ser hammer-flotte ud 
|
|
|
Nu mangler du bare lige et rigtigt møgsvin af en amp til at drive dem.  De behøver ikke forfærdelig megen effekt, jeg har i mange år kørt dem med mine Namit udgangstrin, som er på 2X70 watt, hvilket er helt fint. Faktisk kan de også sagtens drives af udgangstrinnet i en 3020. Men en rigtig effekt Børge med masser af muller fornægter sig ikke. Min poweramp leger i hvert tilfælde med de højttalere, så man ikke forstår det er muligt. Belastningen fra Diva er meget jævn og samtidig er niveauet rimeligt. Ca 6 Ohm fra 100Hz og opefter giver gode arbejdsbetingelser for et udgangstrin. Placeringsmæssigt kan du med dine nye Divaer anvende opstillinger, som man normalt ikke får succes med. De kan nemlig stilles op, således at de står væsentligt længere fra hinanden end vanligt. Hvis du har muligheden for det, så vil jeg anbefale dig at eksperimentere med stor afstand imellem dem. Det giver mulighed for et perspektiv i helt realistisk størrelse. Specielt hvis du skulle være så heldig at eje f.eks. nogle af Denons "one point recordings". Da vil du kunne få en helt klar fornemmelse af orkestrets placering rundt om dirigenten. De bedre af dem har netop mikrofonparret stående/hængende lige over dirrigenten. Sad lige i går og hørte Shumanns 2 symf. optaget i Wien af Denons optagehold, og her må man altså udbryde bravo, når de sluter af. Holy sh*t hvor er det flot optaget, man tvinges til at følge med, når dirrigenten (Inbal) svinger stokken, synger med, slår med pinden i bordet - han transpirerer virkeligt på den optagelse, og så er det altså fedt, når den er i fuld størrelse. Nå men den "brede" placering giver altså mulighed for realistisk lydbillede, du skal dog naturligvis passe på, at du har rimelig symmetri omkring højttaleren og at du ikke maser den for tæt op ad ting, vægge etc. Den bør ikke stå på et bart gulv og spille, der bør som minimum ligge tæpper foran den. Tænk på, at en flervejs højttaler har afstand mellem enhederne, hvorfor reflektionerne fra specielt gulv og loft, ikke har korrekt fasemæssig sammenhæng enhederne imellem. Derfor bør en sådan reflektion dæmpes hvor den opstår. Tæpper er eneste løsning her. Spikesene har jeg aldrig hørt virke på Diva, hvilket i øvrigt vidner om, at den er lynhurtig. Sløve HTér foretrækkes ofte med spikes, fordi det sætter lidt fut i tingene, desværre ryger perspektivet oftest på den konto. Afstanden fra HTén til lyttepladsen, må ikke være for lille, så integrerer enhederne ikke med hinanden, det er dog sjældent noget problem med Diva, her er Grand normalt sværere at stille op, den kræver afstand for at kunne spille homogent. år du har fået dem stillet rigtigt op og til/fra koblet på ordentlig maner, så skal de kvittere med en gengivelse, hvor du overhovedet ikke har fornemmelse af nogen direkte lyd fra højttaleren. Den skal spille som om der er to højttalere, der i samarbejde overtager dit lytterum. Det skal være som om væggen bag højttalerne forsvinder og åbner til en koncertsal - eller hvad det nu er optagelsen er foregået i - jeg foretrækker at henvise til en koncertsal, hvori der er brugt 2 mikrofonteknik a´la Denons one point recordings. I de bedste opstillinger jeg har hørt, da kan man faktisk gå ganske tæt på den ene højttaler, uden at fornemmelsen for, at bagvæggen akustisk set er væk forsvinder. det kalder man en flot powerresponse, men ok! så kræver det osse gejlet grej, men det kan altså lade sig gøre og akustikken i lytterummet er absolut én af de vigtigste faktorer. I øvrigt er en glimrende test, at få fruen til at vimse lidt rundt frem og tilbage foran højttalerne - gerne i lette gevandter  . Jo mindre du hører effekten af, at hun går hen foran en af højttalerne, jo bedre har du fået HTén integreret i dit lytterum. Det skal nærmest være sådan, at hun egentlig blot skygger for de instrumenter, der er placeret på det sted i perspektivet, hvor hun står, er det muligt, så begynder det altså også at være et herreset-up du har gang i. Men det er i hvert tilfælde ikke Diva der forhindrer, at det kan blive sådan. Nå! men det her var såmænd bare ment som et hint om, hvad du egentlig kan gå efter med den HT. Don´t settle for less, selvom det kræver lidt inspiration og en masse transpiration, så vil du elske resultatet når det først er der.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Desværre forholder tingene sig sådan i virkeligheden, at uanset hvilke produkter man sætter sammen, så handler det om at finde balancen og finde ud af hvad der går i spænd sammen. Stort set alle produkter kan man høre både være gode og dårlige - det kommer an på hvad det parres med. Eksemplet som går på "suveræne" Dali og "behagesyge" Vienna er, at begge dele kan høres spille både godt og aldeles rædselsfuldt! Og så er der den evindelige faktor med smag og behag, som vi alle har oplevet. Læs en messerapport eller en besøgsartikel og læg mærke til hvor forskellige folks meninger er - indse det dog, der er ingen af jer der har hverken "right or wrong", uanset hvor meget i så end parlamenterer om det. En kan sagtens høre det som mega-analytisk, mens en anden synes at det er vildt musikalsk - smag, venner - smag!!!
Jeg mener der er brug for at markere forskellene, ikke kamuflere dem og sige at det er smag og behag. Er en ht skinger så skriv det, mild og venlig så skriv det, ikke alt det andet grå "alle er gode"....det er jo HF anmeldelser når de er værst Det kan godt være at man kan kombinere noget til en god sum, men lad dog brugeren komme med den konklusion. HVis kæden er sammensat af for mange kompenseringer, så hele balladen jo skiftes hvis et kabel ændres...
Kan det virkelig ikke lade sig gøre at skrive flødelyd uden at det opfattes negativt og personligt?
Dali Grand Diva og en hvilken som helst anden højttaler, uanset om man kan lide den eller ej, er konstrueret med det formål at gøre lytteren tilfreds - ikke at skabe en diskussion om hvem der er klogest eller har mest ret.
Gælder dette også en "alt i en kasse" med surround HT'er? Specielt Kurt er efter min mening god til at spotte plat og overpriser, det er sku' mere værd en meningsløse tests....
Hvis der kommer en person der ikke kan lide enten det ene eller det andet, bliver produktet ikke mere suverænt af, at der sidder enkelte og prøver at "kvæle" al modstand ved at fortælle hvor suverænt en ting er og hvor meget l**t noget andet er - det er ikke måden at gøre det på. Accepter andres holdninger og lad være med at ty til øgenavne og mærkelige teorier - det får man ikke mere ret af. Hvis folk ikke kan lide tingene, er den ligesom ikke længere - kan de, er det jo bare fint!
Enhver dabat har modpoler. Håber vi undgår "socialdemokratiske" tilstande her hvor alle har ret og er åh-så-enige....men mumler i kulissen. Hvilke mærkelige teorier er iøvrigt kommet op her??
|
|
|
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
|
Off-topic er der vel altid plads til - "slagsmål" er noget andet, men glem nu det.
- Da jeg arbejdede i Hifi Klubben i week-enden for 7-8 år siden, så det ligger langt tilbage. Kan som kun huske at jeg kunne lide lyden.
- Hos sælger med Densen Beat 400 CD (tror jeg den hed) og Gryphon forstærkning. Lød rigtig godt, men HT stod helt op af bagvæggen.
- Hos mig selv. Selvom mit grej ikke er på samme "niveau" som sælgers, synes jeg faktisk at det lyder ligeså godt. Jeg kan rykke HT 85 cm. ud fra bagvæggen og har større afstand mellem dem, med ca. 40 grader ift. lyttepositionen.
Jeg har svært ved at finde nogle kritik-punkter indtil videre. Kan kun anbefale denne lille skønhed. Selv konen er glad, for de ser hammer-flotte ud 
|
|
|
Nu mangler du bare lige et rigtigt møgsvin af en amp til at drive dem. De behøver ikke forfærdelig megen effekt, jeg har i mange år kørt dem med mine Namit udgangstrin, som er på 2X70 watt, hvilket er helt fint. Faktisk kan de også sagtens drives af udgangstrinnet i en 3020. Men en rigtig effekt Børge med masser af muller fornægter sig ikke. Min poweramp leger i hvert tilfælde med de højttalere, så man ikke forstår det er muligt. Belastningen fra Diva er meget jævn og samtidig er niveauet rimeligt. Ca 6 Ohm fra 100Hz og opefter giver gode arbejdsbetingelser for et udgangstrin. Placeringsmæssigt kan du med dine nye Divaer anvende opstillinger, som man normalt ikke får succes med. De kan nemlig stilles op, således at de står væsentligt længere fra hinanden end vanligt. Hvis du har muligheden for det, så vil jeg anbefale dig at eksperimentere med stor afstand imellem dem. Det giver mulighed for et perspektiv i helt realistisk størrelse. Specielt hvis du skulle være så heldig at eje f.eks. nogle af Denons "one point recordings". Da vil du kunne få en helt klar fornemmelse af orkestrets placering rundt om dirigenten. De bedre af dem har netop mikrofonparret stående/hængende lige over dirrigenten. Sad lige i går og hørte Shumanns 2 symf. optaget i Wien af Denons optagehold, og her må man altså udbryde bravo, når de sluter af. Holy sh*t hvor er det flot optaget, man tvinges til at følge med, når dirrigenten (Inbal) svinger stokken, synger med, slår med pinden i bordet - han transpirerer virkeligt på den optagelse, og så er det altså fedt, når den er i fuld størrelse. Nå men den "brede" placering giver altså mulighed for realistisk lydbillede, du skal dog naturligvis passe på, at du har rimelig symmetri omkring højttaleren og at du ikke maser den for tæt op ad ting, vægge etc. Den bør ikke stå på et bart gulv og spille, der bør som minimum ligge tæpper foran den. Tænk på, at en flervejs højttaler har afstand mellem enhederne, hvorfor reflektionerne fra specielt gulv og loft, ikke har korrekt fasemæssig sammenhæng enhederne imellem. Derfor bør en sådan reflektion dæmpes hvor den opstår. Tæpper er eneste løsning her. Spikesene har jeg aldrig hørt virke på Diva, hvilket i øvrigt vidner om, at den er lynhurtig. Sløve HTér foretrækkes ofte med spikes, fordi det sætter lidt fut i tingene, desværre ryger perspektivet oftest på den konto. Afstanden fra HTén til lyttepladsen, må ikke være for lille, så integrerer enhederne ikke med hinanden, det er dog sjældent noget problem med Diva, her er Grand normalt sværere at stille op, den kræver afstand for at kunne spille homogent. år du har fået dem stillet rigtigt op og til/fra koblet på ordentlig maner, så skal de kvittere med en gengivelse, hvor du overhovedet ikke har fornemmelse af nogen direkte lyd fra højttaleren. Den skal spille som om der er to højttalere, der i samarbejde overtager dit lytterum. Det skal være som om væggen bag højttalerne forsvinder og åbner til en koncertsal - eller hvad det nu er optagelsen er foregået i - jeg foretrækker at henvise til en koncertsal, hvori der er brugt 2 mikrofonteknik a´la Denons one point recordings. I de bedste opstillinger jeg har hørt, da kan man faktisk gå ganske tæt på den ene højttaler, uden at fornemmelsen for, at bagvæggen akustisk set er væk forsvinder. det kalder man en flot powerresponse, men ok! så kræver det osse gejlet grej, men det kan altså lade sig gøre og akustikken i lytterummet er absolut én af de vigtigste faktorer. Nå! men det her var såmænd bare ment som et hint om, hvad du egentlig kan gå efter med den HT. Don´t settle for less, selvom det kræver lidt inspiration og en masse transpiration, så vil du elske resultatet når det først er der.
|
|
|
Bravo for et indlæg....når Lars37 ikke driller dig er du jo fuld af fantastisk information! 
Iøvrigt er Lars37 ikke rigtigt indstillet på bidrag, da jeg spurgte ham om hans referencerammer var svaret: Jeg har hørt meget godt udstyr og ved derfor hvad der er godt!
Hvis vi filtrerer Kurts og Lars' indlæg for mudder er der sku' ikke meget substans tilbage i sidstnævntes....og han er åbenbart også ligeglad med at undskylde sin opførsel.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg kun give dig ret i - det var netop derfor jeg startede tråden. Jeg glæde mig meget til at teste de forskellige input fra dette indlæg og vente tilbage med kommenterer.
Groove skrev:
| Hvis High Fidelity skriver den lyder godt er der grund til bekymring. |
|
|
Jeg er flad af grin 
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
Nu mangler du bare lige et rigtigt møgsvin af en amp til at drive dem. De behøver ikke forfærdelig megen effekt, jeg har i mange år kørt dem med mine Namit udgangstrin, som er på 2X70 watt, hvilket er helt fint. Faktisk kan de også sagtens drives af udgangstrinnet i en 3020. Men en rigtig effekt Børge med masser af muller fornægter sig ikke. Min poweramp leger i hvert tilfælde med de højttalere, så man ikke forstår det er muligt. Belastningen fra Diva er meget jævn og samtidig er niveauet rimeligt. Ca 6 Ohm fra 100Hz og opefter giver gode arbejdsbetingelser for et udgangstrin. Placeringsmæssigt kan du med dine nye Divaer anvende opstillinger, som man normalt ikke får succes med. De kan nemlig stilles op, således at de står væsentligt længere fra hinanden end vanligt. Hvis du har muligheden for det, så vil jeg anbefale dig at eksperimentere med stor afstand imellem dem. Det giver mulighed for et perspektiv i helt realistisk størrelse. Specielt hvis du skulle være så heldig at eje f.eks. nogle af Denons "one point recordings". Da vil du kunne få en helt klar fornemmelse af orkestrets placering rundt om dirigenten. De bedre af dem har netop mikrofonparret stående/hængende lige over dirrigenten. Sad lige i går og hørte Shumanns 2 symf. optaget i Wien af Denons optagehold, og her må man altså udbryde bravo, når de sluter af. Holy sh*t hvor er det flot optaget, man tvinges til at følge med, når dirrigenten (Inbal) svinger stokken, synger med, slår med pinden i bordet - han transpirerer virkeligt på den optagelse, og så er det altså fedt, når den er i fuld størrelse. Nå men den "brede" placering giver altså mulighed for realistisk lydbillede, du skal dog naturligvis passe på, at du har rimelig symmetri omkring højttaleren og at du ikke maser den for tæt op ad ting, vægge etc. Den bør ikke stå på et bart gulv og spille, der bør som minimum ligge tæpper foran den. Tænk på, at en flervejs højttaler har afstand mellem enhederne, hvorfor reflektionerne fra specielt gulv og loft, ikke har korrekt fasemæssig sammenhæng enhederne imellem. Derfor bør en sådan reflektion dæmpes hvor den opstår. Tæpper er eneste løsning her. Spikesene har jeg aldrig hørt virke på Diva, hvilket i øvrigt vidner om, at den er lynhurtig. Sløve HTér foretrækkes ofte med spikes, fordi det sætter lidt fut i tingene, desværre ryger perspektivet oftest på den konto. Afstanden fra HTén til lyttepladsen, må ikke være for lille, så integrerer enhederne ikke med hinanden, det er dog sjældent noget problem med Diva, her er Grand normalt sværere at stille op, den kræver afstand for at kunne spille homogent. år du har fået dem stillet rigtigt op og til/fra koblet på ordentlig maner, så skal de kvittere med en gengivelse, hvor du overhovedet ikke har fornemmelse af nogen direkte lyd fra højttaleren. Den skal spille som om der er to højttalere, der i samarbejde overtager dit lytterum. Det skal være som om væggen bag højttalerne forsvinder og åbner til en koncertsal - eller hvad det nu er optagelsen er foregået i - jeg foretrækker at henvise til en koncertsal, hvori der er brugt 2 mikrofonteknik a´la Denons one point recordings. I de bedste opstillinger jeg har hørt, da kan man faktisk gå ganske tæt på den ene højttaler, uden at fornemmelsen for, at bagvæggen akustisk set er væk forsvinder. det kalder man en flot powerresponse, men ok! så kræver det osse gejlet grej, men det kan altså lade sig gøre og akustikken i lytterummet er absolut én af de vigtigste faktorer. Nå! men det her var såmænd bare ment som et hint om, hvad du egentlig kan gå efter med den HT. Don´t settle for less, selvom det kræver lidt inspiration og en masse transpiration, så vil du elske resultatet når det først er der.
|
|
|
Bravo for et indlæg....når Lars37 ikke driller dig er du jo fuld af fantastisk information! 
Iøvrigt er Lars37 ikke rigtigt indstillet på bidrag, da jeg spurgte ham om hans referencerammer var svaret: Jeg har hørt meget godt udstyr og ved derfor hvad der er godt!
Hvis vi filtrerer Kurts og Lars' indlæg for mudder er der sku' ikke meget substans tilbage i sidstnævntes....og han er åbenbart også ligeglad med at undskylde sin opførsel....
|
|
|
Jeg mener, at jeg svarede dig temmelig præcis. Jeg skrev: "Så længe der kommer dejlig musik ud af et system, der giver en lyst til at høre mere hele tiden, Grove" Det er min referenceramme, Grove. Hvis du ikke kan forstå det, så er du åbenbart småt begavet
Forresten hvad mener du, jeg skal undskylde. Hvis du læser denne tråd igennem, så var det vist KvK, der startede mudderkastningen. Jeg gav ærligt mit syn på denne her ht. og de problemer, jeg synes den har. Det kan denne tråd´s forfatter jo vælge at tage til efterretning eller lade være.
Forresten vedrørende substans, kan du ikke lige uddybe det ?
Lars
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Jeg mener, at jeg svarede dig temmelig præcis. Jeg skrev: "Så længe der kommer dejlig musik ud af et system, der giver en lyst til at høre mere hele tiden, Grove" Det er min referenceramme, Grove. Hvis du ikke kan forstå det, så er du åbenbart småt begavet
Forresten hvad mener du, jeg skal undskylde. Hvis du læser denne tråd igennem, så var det vist KvK, der startede mudderkastningen. Jeg gav ærligt mit syn på denne her ht. og de problemer, jeg synes den har. Det kan denne tråd´s forfatter jo vælge at tage til efterretning eller lade være.
Forresten vedrørende substans, kan du ikke lige uddybe det ?
Lars
|
|
|
Jeg vil lade det stå ubesvaret, du fortæller det jo så godt selv...som store begavelser nu kan
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
| Forresten hvad mener du, jeg skal undskylde. Hvis du læser denne tråd igennem, så var det vist KvK, der startede mudderkastningen. |
|
|
??? Første indlæg med mudder er da dette:
lars37 skrev:
| Det er utrolig med dig, Knallertdreng. Det er altid noget andet, der er galt - bare ikke de kære Diva ht. De har en skinger diskant - og sådan har manden, der har konstrueret dem, ønsket at de skulle lyde. Jeg har hørt dem på talrige anlæg - skulle disse anlæg allesammen være skyld i svineriet. I DON´T THINK SO(!)
Fjern nu skyklapperne, Knallertdreng - og se, at der eksisterer en verden udenfor Dali 
Lars |
|
|
Men lad os nu høre om de skønne Divaer i stedet for at kaste med mudder
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Enhver dabat har modpoler. Håber vi undgår "socialdemokratiske" tilstande her hvor alle har ret og er åh-så-enige....men mumler i kulissen. Hvilke mærkelige teorier er iøvrigt kommet op her?? |
|
|
Ja det har den! Ellers får den det  . Men i øvrigt så bør en testrapport, efter min bedste overbevisning, ikke indeholde "smagsstoffer af nogen som helst art". En testrapport bør ganske enkelt indholde en minutiøs beskrivelse af lyden. Der bør være målinger, som den læsevante lytter kan forholde sig til. Der bør være en beskrivelse af produktet og så meget af opbygningen som der er mulighed for. Dem der ikke gider læse den slags, kan bare springe det over og gå til lydbeskrivelsen. Men fri os for smagsstoffer. Skriv hvor tingene afviger og med hvad. Skriv om den umiddelbare oplevelse. Og lad så læserne og kunderne om at kunne lide produkterne eller ej. Hvis man virkelig får koncensus i det, så vil læserne lære anmelderen at kende, og først da kan det virkeligt bruges til at opbygge et set-up efter læserens hovede. Prøv lige at forestille jer, hvilket set-up der ville komme ud af at følge f.eks. HF´s anbefalinger?? Jeg tror ikke, jeg behøver at nævne, at det nok vil blive rimeligt besynderligt. Billen skriver jo bare at det lyder SÅÅÅ GÅÅÅÅÅT Ja det gør så. Og i sammenlignende tests lyder konklusionen som regel noget i retning af: "En egentlig vinder blandt de 5 testede fidelifutmaskiner kan man ikke udpege, man kan nærmere sige at vinderen det er DIG, for aldrig før har det været så godt at fidelifutte, tilmed er priserne blevet langt mere rimelige, så tuttelihut hvor vi fidelifutter. Skynd dig ned til radiofidusen før din nabo, for er der retfærdighed til, er der udsolgt på alle hylder med fidelifutter på inden aften, måske endda før. Det læseren har brug for at vide er m.a.o. ikke meget andet end, hvor vil producenten hen med sit produkt. Hvad er der forsøgt fremelsket i lyden, eller er det i stedet et objektivt monitorredskab vi står med. Alt andet vil forplumre, som det er blevet de seneste mange år. Som Ronin skriver, så har læserne og kunderne ofte vidt forskellig opfattelse af hvad der er godt og skidt. Det er i min verden helt tilladt og en logisk følge af, at man har helt forskellige mål med hifi. De fleste vil have lækker lyd. Det kan man lave på rigtig mange måder, Vienna er et godt eksempel, Dynaudio et andet og rigtig mange rør Børger har da også det mål. det betyder at udstyr får vidt forskelig dom af lytterne. Hvis nu i stedet man kunne nøjes med at beskrive lyden, så ville udfaldet sikkert være et helt andet, for så kan lytte til folk, og danne sig et billede af hvad det er de har oplevet. Hvis de bare siger dette og hint er godt og skidt, så falder brugsværdien af de informationer kraftigt. Jeg har nævnt det tidligere, men f.eks. er netop en højttaler et godt eksempel på, at den der lyder værst, godt kan være den objektivt bedste højttaler. Hvis den blot formidler budskabet fra et skidt line-up, så gør den jo det rigtige. Har man ikke den erfaring, så dømmer man jo højttaleren for noget, der burde gøres noget ved andetsteds. Om man så føler det er rigtigst at skifte set-uppet eller vælge en anden HT, må man selv vælge. Man bør bare gøre sig bevidst hvorfor man vælger som man gør.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
lars37 skrev:
| Forresten hvad mener du, jeg skal undskylde. Hvis du læser denne tråd igennem, så var det vist KvK, der startede mudderkastningen. |
|
|
??? Første indlæg med mudder er da dette:
lars37 skrev:
| Det er utrolig med dig, Knallertdreng. Det er altid noget andet, der er galt - bare ikke de kære Diva ht. De har en skinger diskant - og sådan har manden, der har konstrueret dem, ønsket at de skulle lyde. Jeg har hørt dem på talrige anlæg - skulle disse anlæg allesammen være skyld i svineriet. I DON´T THINK SO(!)
ELLER DETTE:
Diskaneten som Von Scheissehauer og dig er så rørende enige om, er et desværre meget typisk resultat af elektroniklyd. Divaen har det ikke i sig selv. Det som Von Scheissehauer beskriver som diskant er i øvrigt overhovedet ikke diskant, men ganske almindelig mellemtone.
Fjern nu skyklapperne, Knallertdreng - og se, at der eksisterer en verden udenfor Dali 
Lars |
|
|
Men lad os nu høre om de skønne Divaer i stedet for at kaste med mudder.
Uanset hvem af de 2 dedikerede skribenter der startede denne gang, må man sige at en del af energien går med "kælenavne" og anden snask, frem for det hifi´ske............Divaen kan nogle ting, og ingen tvivl om at monsterampen kan få dem til at spille. Men monsterampen kan vel få selv en B&O til at lyde fornuftig
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg må nu indrømme at jeg ikke betragtede "Von Scheissehauer" som værende speciel generende for indholdet i KvK´s indlæg. Hvorimod jeg mener, at den lange smøre som lars37 kommer med, ikke er specielt fyldt med indhold.
Det kunne jo faktisk være sjovt at riste nogle Brag og overlyd med monster ampen 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hej GammelSpas!
Hopla i bugten Kubitten
I´m bad - I Know!
Snik snak. Ingenlunde , blot tinitusramt
Men de kæle/øgenavne du nævner i forbifarten er slet ikke kæle/øgenavne. De er skam ægte nok
Men ud over det, er det da rigtigt at monsterampen sætter sit præg på sagerne.
Har skam købt badestuetøj i ægte g-streng til "Ham sjælv", og heldragt til lillemor. Og eftersom du har et udsøgt sortiment i diva-piske, er vi klar til at give den gas...........
Den får faktisk i sammenligning det meste til at lyde som en omskåret clockradio.
Jeg skulle mene at en omgang " Ha´lal-slagtning" ville være et passende middel
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt i hytten! Du har da vist været ude og rive dig på en ordentlig spandfuld Valsportshalla hva´ba´?. Nu har du snart kabler for det samme som resten line-uppet koster  . Rondoen er det både Integreret amp + CD spillemand?
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| Båt i hytten!
Rap i kælderen
Du har da vist været ude og rive dig på en ordentlig spandfuld Valsportshalla hva´ba´?.
Vi taler her om den absolutte elitesport, ja vi gør så Nu har du snart kabler for det samme som resten line-uppet koster . Pyha
Rondoen er det både Integreret amp + CD spillemand?
Yepper. "Mercedes" når det er bedst..............
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gamle Knas!  Nu ikke for at smide salt i såret, men har du aldrig tænkt på om pengene kunne være anvendt anderledes? Hvis du f.eks. i stedet havde købt Basic i stedet for Rondo, og så måske nøjedes med f.eks. Bertram, NLE eller andet billigt ædelmetal?
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hej Gamle Knas! Lige over
Nu ikke for at smide salt i såret, men har du aldrig tænkt på om pengene kunne være anvendt anderledes?
Jammen naturligvis gamle dreng. I den grad..men ligesom du, har jeg leget med/lyttet på, en uforskammet stor mængde isenkram gennem tiderne. Og gennem årene bliver det trods alt en sjat....Og pludselig dukker der, ganske enkelt, frem af tågerne : "the must" !! Hvis du f.eks. i stedet havde købt Basic i stedet for Rondo, og så måske nøjedes med f.eks. Bertram, NLE eller andet billigt ædelmetal?
Basic koster på den forbudte side af 100k . Og så skal der vel en anstændig spille oven i hatten, og så ender vi på de røde tal..........NLE skal bestemt prøves ved første kommende lejlighed. Det lyder meget spændende, men var ikke "opdaget" da far var på indkøb.....Mht. Bertram er der blevet lyttet, og bestemt et godt kabel. Men Valhalla. Ja det er endnu referencen
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PederM Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valhalla/Nordost er vel toppen af hypermarketing....ham den døve svansker på hajfidetelytut har da tjent sine , de må have optrykt hans test og ophængt på importørens vægge .
Mængden at billege NO er stigende brugt og den udvikler sig sikkert til en sunami inden sommeren...pas på 
|
| Til top |
|
| |
PederM Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men et sæt Eben, der har afvigelser på 10dB fra det følsomme mellemområde og til starten af diskantens område (svarende til hhv. 20W og 200W spændt for), skal jo også i den grad korrigeres for at være acceptable, bare til pressens radioavis.
En transducer med den frekvensgang er ikke en monitor, det er et omvendt stetoskop....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daw daw Peder!
Var det ikke kun ca. 7dB hvis man var ond? Men i øvrigt er blot 1 dB det "rigtige" sted utåleligt.
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|