Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
MichaelWB skrev:
Men det kan selvfølgelig være du hellere vil købe nye højttalere og så skal du bare ignorere de forslag 
|
|
|
Tro mig MichaelWB, jeg har forsøgt mig med placering. Historien er, at min kone gav mig 2 Concept 6, 2 Concept 1 og en Comcept Center i 30 års fødselsdagsgave, fordi hun synes jeg skulle have nogle pæne højtalere til min bio . Jeg havde ikke hørt dem før, men blev naturligvis glad, og beholdte dem for husfredens skyld.
|
|
|
Husfred er skam også vigtig for at kunne nyde den gode lyd 
Jeg kender ikke selv Concept serien og det kan da godt være at den ikke kan leve op til de klassiske Dali dyder.
Hvis det er vigtigt for husfreden at højttalerne er lidt pæne, kunne du evt også tage et kig på den gamle Suite serie, slet ikke samme klasse som Gran men også noget billigere  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke bare bruge din sub når du hører musik?
Det giver self. ikke lige så god lyd som f.eks. Dali Grand men det afhjælper da dit problem med den tynde bund.
I øvrigt en rigtig flot bio! Hvem der bare havde et dedikeret rum til den slags  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nyt. Jeg har ikke fået taget mig sammen til, at tage nogle nye billeder, men mon ikke det kommer?
Jeg har besluttet mig for, at jeg vil have den nye Panasonic PTAE 900, og har derfor sat min htpc, min NAD THX 216, og min Panasonic PTAE 300 projektor til salg. Nu er det tid til lidt upgrade. Det bliver nok ikke til en ny effektforstærker lige med det samme, men kommer tid (læs $$) kommer råd.
MVH seerup
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er alt grejet solgt. Ja, havde egentligt besluttet mig for, at købe en PTAE 900, men har istedet lige bestilt en Z3'er. Den var simpelthen mere spiselig økonomisk. Nu håber jeg bare, at den kommer i en fart.
|
Til top |
|
|
tr0lle Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 01 December 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
Så er alt grejet solgt. Ja, havde egentligt besluttet
mig for, at købe en PTAE 900, men har istedet lige bestilt en
Z3'er. Den var simpelthen mere spiselig økonomisk. Nu håber jeg bare,
at den kommer i en fart.  |
|
|
Lækkert! Jeg skal også selv bestille en Z3'er. Dog først efter nytår
Hvor har du bestilt den fra? Digitalo.de ? Og hvad har du givet for det?
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tr0lle skrev:
Seerup skrev:
Så er alt grejet solgt. Ja, havde egentligt besluttet mig for, at købe en PTAE 900, men har istedet lige bestilt en Z3'er. Den var simpelthen mere spiselig økonomisk. Nu håber jeg bare, at den kommer i en fart.  |
|
|
Lækkert! Jeg skal også selv bestille en Z3'er. Dog først efter nytår 
Hvor har du bestilt den fra? Digitalo.de ? Og hvad har du givet for det? 
|
|
|
Yepper jeg har bestilt den hos Digitalo.de og den ender vist med at koste 8050 kr. da jeg besluttede mig for, at betale ved levering. Det er lidt dyrere end at lave en bankoverførsel. Jeg synes bare det er den mest sikre måde.
MVH
Seerup
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er min Z3'er ankommet. 6 dage tog det digitalo, at levere. Det synes jeg egentligt er rimeligt imponerende.
Jeg har desværre influenza, så der bliver ikke rodet for meget med den,- dertil er toiletbesøgene for mange. 
Vil dog lige høre om der er nogle af de erfarne Z3 ejere der har et bud til placering af projektoren.
Lærredet er 110". Skal den så tæt på som muligt med stor zoom, eller så langt fra som muligt med minimum zoom?
MVH
Seerup
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midt imellem 
God Bedring 
Mvh. 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
Lærredet er 110". Skal den så tæt på som muligt med stor zoom, eller så langt fra som muligt med minimum zoom? |
|
|
Jeg mener, at du udnytter projektoren bedst ved ikke at have for meget zoom...
Tillykke med dyret forresten! 
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have fået lidt bedre mave har jeg idag prøvemonteret min Z3'er og til min store rædsel fundet ud af at den er defekt..... 
Det ser ud til at et af LCD panelerne er brændte. billedet i hjørnerne bliver grønne og blå. Det er mest udtalt når den viser sort, men er så tilgengæld også ganske uudholdeligt.
Jeg har talt med digitalo.de og med sanyo i tyskland og de bekræfter at den må være defekt. Så meget for out of the box.
I næste uge kommer UPS så og henter den igen, og så må jeg vel vente en uge til 14 dage inden jeg får en ny. Sur RØV!!!
Får pludseligt endnu mere ondt af L.B. nu hvor jeg kan mærke det på egen krop.
en grædende Seerup 
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt show med den projektor.
Den hjemmebio ser godt ud og kan kun være misundelig over ikke, at have et desideret rum til så noget pjat.
Concept som hjemmebio højtaler har jeg selv og syntes de gør det godt. Som stereo er det en anden sag. Men har fundet ud af, at med en god stereo-forstærker kommer man altså osse længere med Concepterne.
Nå men hej herfra og god bedring . Og god jul og bio når du får den hjem igen __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var godt nok ærgeligt! Lige når man har glædet sig sådan... 
- BR
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 10 December 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke fedt!!! Men defekt "out of the box" lyder da underligt! Ellers fin bio  __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
Det er ikke fedt!!! Men defekt "out of the box" lyder da underligt! Ellers fin bio |
|
|
Ja det er sgu underligt. Men projektoren viser simpelthen ikke sort i siderne af billedet, men istedet ghørn og blåt. Min gamle PTAE-300 havde et bedre billede, hvilket da siger mig at et eller andet må være galt.
MVH
Seerup
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige talt med Digitalo.de. Der er tilsyneladende gået et eller andet galt med afhentningen af den defekte projektor...
How ever så har de lovet mig, at jeg modtager min nye projektor senest d. 20. december. Hvis jeg ikke gør det giver de mig pengene retur.
De er godt nok svære at danse med. Jeg tror jeg har forsøgt at ringe til dem 200 gange i de seneste 4 hverdage, og først nu er der kommet en acceptabel løsning.
Konklusionen må være, at man skal tænke sig om en ekstra gang inden man handler i udlandet. Får man et fejlbehæftet produkt er det alt andet lige lettere at kunne gå ned i den lokale HIFI biks og få skidtet byttet.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
Konklusionen må være, at man skal tænke sig om en ekstra gang inden man handler i udlandet. Får man et fejlbehæftet produkt er det alt andet lige lettere at kunne gå ned i den lokale HIFI biks og få skidtet byttet. |
|
|
Jeg kunne ikke være mere enig!
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Derfor skal indsparingen være vesentlig, men hvad der er vesentligt varierer med hvordan min privatøkonomi har det  |
|
|
He he... ja god økonomi kan variere fra måned til måned. Jeg synes nu at det var en helt god besparelse. Ærger mig selvfølgeligt lige nu, men mon ikke det går over når jeg først får erstatningsprojektoren?
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
ManicMiner skrev:
Derfor skal indsparingen være vesentlig, men hvad der er vesentligt varierer med hvordan min privatøkonomi har det  |
|
|
He he... ja god økonomi kan variere fra måned til måned. Jeg synes nu at det var en helt god besparelse. Ærger mig selvfølgeligt lige nu, men mon ikke det går over når jeg først får erstatningsprojektoren?
|
|
|
Nogle ganger er jeg så flad at jeg sikkert ville ha bestilt hifi fra en gadehandler i Kabul om jeg bare kunne spare et par hundre kroner 
Men jeg tror da også denne historien vil få en lykkelig ende, og det er heller ikke sikkert at det hadde gået så meget bedre om du hadde købt den i Danmark. Forhandleren har ret til at forsøge at lave den først, og tit vil de gerne det, uden at du får med dig et låneapparat hjem.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|