| Forfatter |
|
Seerup Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Føler med dig  |
|
|
Tak L.B. - Det er altid rart med lidt medfølelse...
lau16 skrev:
Det var da en kedelig tur til kontoret den morgen Føler sgu med dig. Men håber du får vendt det til noget positivt trods alt. |
|
|
Jo... Det hele begynder faktisk at lysne en del. Jeg har fået foreløbigt afsluttet med forsikringen idag.
De betaler for at anlægget bliver klargjort. Det er tilsyneladende ikke mere skadet end at det kan betale sig at reparere på det, så det er jo fint nok.
Tæppet bliver erstattet med en kontant afregning som kan finansiere både nyt gulv ( Selv om at I nok fraråder det, bliver det nok et trægulv ) og et podie til mit loveseat...he he... sofaen på anden række.
Derudover betaler de et nyt lærrede. Det gamle var principielt ikke ødelagt, men er ikke længere helt stramt på lærredet. Det bliver skiftet ud med et Lissau Greyline lærrede der er 10 " mindre.... Det "gamle" var rigeligt stort.
Sidst, men ikke mindst bliver rørkasserne genetableret og i den forbindelse vil jeg have sat lys i dem, så jeg får noget diskret belysning i bio'en.
Når jeg nu er igang alligevel overvejer jeg at få opsat gipsloft. Der er idag betonloft i bio'en, og det gør ikke noget godt for lyden. Derudover er et gipsloft nu noget kønnere at se på.
Det var alt fra mig i denne omgang.
Seerup
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så gik det da ikke så skidt endda  og ja, "vi" vil helt sikkert prøve at tale dig fra trægulvet  ...........  ( dont´do it  ) __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Jamen så gik det da ikke så skidt endda og ja, "vi" vil helt sikkert prøve at tale dig fra trægulvet ........... ( dont´do it ) |
|
|
he he.... Nej det gik slet ikke så skidt endda. Jeg har lige modtaget mit nyt lærrede idag, og skal ned at aflevere det på rammefabrikken imorgen. som tidligere nævnt går jeg fra hvidt til gråt lærrede, og fra 110" til 100". Det gamle lærrede havde som også tidligere nævnt ikke taget skade, så rammefabrikken skærer det ud af rammen, og så sælger jeg det.
Til middag havde jeg så besøg af en tømrer. han skal give tilbud på at få lagt gulv, loft, podie til "loveseat" og rørkasser. Heldigvis betaler forsikringen for langt det meste, men er nu alligevel ret spændt på prisen.
Selvom at jeg ved DJ ikke bryder sig om trægulve bliver det nu nok til et askeparket gulv, som vi har i resten af huset..... LÆS: Jeg har en kone der til hver en tid vil nægte mig at få det røde gulvtæppe jeg allerhelst ville have... , så askeparket it is...
Her følger der lige et par billeder inden den store renovering kommer.

Jeg glæder mig meget til hele processen, og glæder mig til at vise det frem trin for trin.
MVH
Seerup
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
| Jeg glæder mig meget til hele processen, og glæder mig til at vise det frem trin for trin. |
|
|
Der er ikke noget der er så skidt, det ikke er godt for noget?
Det er super ærgerligt når sådan noget sker, men det er da rart at høre du ikke skal til at slås med forsikringsselskabet. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
På den anden side hvis valget stod mellem rødt gulvtæppe og trægulv - tog jeg sgu nok også trægulvet
( ikke for at forkleine/ kritiserer dem herinde som har et fint rødt gulvtæppe  , som er pænt nok, MEN røde tæpper, møbler eller vægge hører ikke hjemme i et biorum med front projektion, efter min mening altså , da den farve altid vil give et rødt genskin tilbage på lærredet og ændre på farvetemperaturen
vi glæder os til at følge dine fremskridt og håber at din akustik bliver god alligevel ( ellers må du ligge et tæppe ovenpå gulvet, specielt foran dine højttalere vil det gøre gavn ) __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
| Det er super ærgerligt når sådan noget sker, men det er da rart at høre du ikke skal til at slås med forsikringsselskabet. |
|
|
Det er nu en sandhed med modifikationer, at jeg ikke har måttet slås med forsikringsselskabet .
Jeg måttet bruge gloser, jeg helt havde glemt at jeg kunne for, at få dem til at makke ret . Forsikringsselskaber er bare ikke indstillede på, at betale det de skal, medmindre man truer med vold og forfølgelse i mange generationer .
Nå, men hvor om alt er, så har du jo ret i, at bare enden er god, så er alt godt!
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der sket lidt iogen. Tømrerne er igang med at sætte nye lyskasser og gipsloft op. endeligt får jeg mine ledninger ordenligt skjult. De kommer til at køre under loftet. Her følger et par billeder mere af processen.

|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er kablerne bare lagt bag pladerne, eller er det muligt at trække evt. nye i dertil indrettede rør?
- BR
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Er kablerne bare lagt bag pladerne, eller er det muligt at trække evt. nye i dertil indrettede rør?
- BR
|
|
|
De er boret gennem lægterne, så de kan trækkes tilbage med en spiral dims man bruger til sådan noget. Det hele er gået så stærkt, at jeg ikke har ahft tid til, at få lagt rør op til det. Men jeg tror nu heller ikke at det bliver aktuelt at skiftet kablerne de første mange år.
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men så husker du selvfølgelig også at lægge et HDMI kabel ind - UANSET om du skal bruge det lige nu ikk´ !  ......................et godt råd, gør det under alle omstændigheder  ( faktisk ville det rigtige være HDMI,component, VGA, S-VHS, composite/video og hvis plads: scart også eller sagt på en anden måde............hele lo***** på en´ gang  - du vil aldrig fortryde det ! ) __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
law! Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
VGA, er det ikke noget gammeldags analogt stads?
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
law! skrev:
VGA, er det ikke noget gammeldags analogt stads?  |
|
|
....jo, til PC lo** ............men altid godt at have alligevel.
Seerup.
godt du havde husket de andre , men ser du aldrig alm. tv på systemet ? ( i såfald vil du nemlig med stor sansynlighed jo få brug for det ). __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
law! skrev:
|
|
ha ha... jo det er noget gammeldags analogt stads... Men HDMI og component er allerede optaget af Xbox 360 og DVD afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
law! skrev:
|
|
....jo, til PC lo** ............men altid godt at have alligevel.
Seerup.
godt du havde husket de andre , men ser du aldrig alm. tv på systemet ? ( i såfald vil du nemlig med stor sansynlighed jo få brug for det ).
|
|
|
Ser fatisk aldrig TV i hjemmebio'en,- eller dvs. har ikke gjort det hidtil. Skulle den dag komme hvor jeg vil gøre det, vil det formentligt ske via min xbox 360, som extender til min Media Center PC, og så er hverken scart, eller S-VHS jo nødvendigt.
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok,så må du jo bare igang med rummet igen  ................vi kan jo ikke vente med billeder i flere dage  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
rigtig ærveligt at det er sket, men så er det jo en god forklaring til kone/kæreste, om at man skal have lidt det ;)
eventuelt opdatering og andre ting som man ville have lavet anerledes før....
venter spændt på nye billeder 
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der går nu nok nogle dage inden de næste billeder kommer, da jeg har lidt vrøvl med mine nyrer.
Tømrerne har sat loftet op, og lavet rørkasserne færdigt. Der er trukket ledninger rundt i rørkasserne, så der kommer til at sidde lamper i dem,- tror det bliver meget pænt. Jeg har prøvemonteret nogle af lamperne, og er helt godt tilfreds.
Til eftermiddag kom fruen ned i bio'en og sagde..." De vægge der... er de ikke lidt ujævne?? Synes du ikke vi skulle ringe til en murer, og få ham til af filse dem?" - Det havde jeg faktisk selv tænkt på, men at hun ligefrem selv foreslog det, er jo bare perfekt, så mandag morgen regner jeg med at ringe efter mureren, så må vi jo se hvad det skal koste.
Seerup
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|