Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 16:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Bio Seerup - Lidt billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
law!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Seerup skrev:

law! skrev:
VGA, er det ikke noget gammeldags analogt stads?

ha ha... jo det er noget gammeldags analogt stads... Men HDMI og component er allerede optaget af Xbox 360 og DVD afspiller.

Ville det ikke være bedre at bruge HDMI/DVI og så switche imellem de forskellige signalkilder på en eller anden vis? Jeg ved ikke hvad sådan en switch koster, men så sparer man VGA kabel og installation af dette. At skifte HDMI kablet manuelt imellem fx xbox og computer kunne man også gøre, men en smule besværligt, selvf. :)

Så vidt jeg har forstået findes der HDMI switch på nogle surr. receivers. Det bliver vel efterhånden mere almindeligt.
Til top Vis law!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af law!

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

law! skrev:
Seerup skrev:

law! skrev:
VGA, er det ikke noget gammeldags analogt stads?

ha ha... jo det er noget gammeldags analogt stads... Men HDMI og component er allerede optaget af Xbox 360 og DVD afspiller.

Ville det ikke være bedre at bruge HDMI/DVI og så switche imellem de forskellige signalkilder på en eller anden vis? Jeg ved ikke hvad sådan en switch koster, men så sparer man VGA kabel og installation af dette. At skifte HDMI kablet manuelt imellem fx xbox og computer kunne man også gøre, men en smule besværligt, selvf. :)

Så vidt jeg har forstået findes der HDMI switch på nogle surr. receivers. Det bliver vel efterhånden mere almindeligt.

Jo du har ret... har derfor også besluttet ikke at køre VGA under loftet. Jeg har kigget efter en HDMI switch istedet, men de er for dyre i forhold til hvad man får for pengene... 3-4000 kr. Så det kan vist bedre betale sig at vente til forstærkeren står til udskiftning,- så må jeg jo istedet købe en der kan smide HDMI ud også.

Jeg har istedet "investeret" i en billig manuel component switch fra AV connection. Den var så billig, at den kan smides i skraldespanden, hvis den ikke virker efter hensigten.

MVH

Seerup

Til top Vis Seerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seerup Besøg Seerup's Websted

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt i projektet igen. Jeg har i den sidste måned været så syg med nyrebetændelse, at jeg ikke selv har lavet noget overhovedet, men det er da heldigvis i bedring, så jeg håber at jeg inden for nogle få dage kan komme til at bestille lidt igen.

Idag har jeg haft besøg af murerne. De har pudset væggene 1. gang. I får lige et par billeder af det, så I kan se at der sker en smule.

Billedekvaliteten er ikke i top, men den er der da.

Pudsningen starter

Her skal mit nye greyline lærrrede hænge. Det er kommet retur fra rammefabrikken, og jeg må sige at jeg er ret spændt på forskellen mellem det hvide lærrede og det nye grå.

endnu et lille billede

Her skal anlægget hænge på en nyindkøbt VM Acoustics S1 Shelf. Jeg har fået fræset kabel med jord ind i væggen, så der bliver sat 3 kontakter med jord op. Så skal jeg ikke trække kablerne alt for langt.

På fredag kommer murerne igen og giver det sidste pudslag. derefter skal loft og vægge males, og så kan der derefter blive lagt gulv, og podiet kan sættes op.

Jeg håber I finder proccessen interessant. Det går lidt for langsomt, men der sker da lidt.

MVH Seerup

Til top Vis Seerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seerup Besøg Seerup's Websted

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Så er væggene blevet pudset færdigt. På trods af de få kommentarer der er kommet til de foregående billeder får I lige lidt billeder af de færdigt pudsede vægge. Nu skal de tørre i nogle dage inden de kan blive primet og malet. Jeg ser virkeligt frem til at få gjort tingene "færdigt" nu!

MVH

Seerup

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Nice ser det ud! Hvad med kontakterne - er de forsvundet ind i væggen?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Tak Lars.

Nej de er bare ikke monteret endnu. Der er muret indmuringsdåser ind i væggen, og kablerne er ført inde i væggen, nu skal pudsen bare have lov, at tørre inden jeg monteret selve kontakterne.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Seerup skrev:

L.B. skrev:

Tak Lars.

Nej de er bare ikke monteret endnu. Der er muret indmuringsdåser ind i væggen, og kablerne er ført inde i væggen, nu skal pudsen bare have lov, at tørre inden jeg monteret selve kontakterne.

OK. Undrede mig bare over at de ikke var taget ud inden der skulle pudses.

Håber forresten, at du er i bedring

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

ahhh hvis du tænker på dem der ikke er afmoteret er det nu mere dovenskab, at de sidder der endnu. Dem skal jeg have skiftet til nogle af lidt nyere årgang.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Seerup skrev:
ahhh hvis du tænker på dem der ikke er afmoteret er det nu mere dovenskab, at de sidder der endnu. Dem skal jeg have skiftet til nogle af lidt nyere årgang.

På den facon.

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Seerup skrev:

På den facon.

Yes.... på den dovne facon....

I skal da heller ikke lige snydes for et hurtigt billede af mit nye lærred. Det står indtil bio'en er gjort færdig, gemt på fruens og mit kontor.

100" Lissau Greyline indrammet hos den lokale rammefabrik, så jeg slipper for det der velcropjat...

MVH

Seerup

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Det ser da fint ud ( og temmeligt stort, hvar !?  ) og rummet skrider da stærkt fremad

Godt at høre, at heldbredet er blevet bedre  - der er ikke meget ved at have en fed bio/hifi og så ikke være i stand til at nyde den

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Det ser da fint ud ( og temmeligt stort, hvar !?  ) og rummet skrider da stærkt fremad

Godt at høre, at heldbredet er blevet bedre  - der er ikke meget ved at have en fed bio/hifi og så ikke være i stand til at nyde den

Lærredet er nu 10" mindre end det gamle,- Det gamle var lidt for stort, så jeg tror at de 100" er ganske passende

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Så er der gjort endnu et lille indkøb. Har lige været på et lille besøg hos TC og har købt 11 M Black Rodium Jive biwire kabel til mine fronter. Højtalerne står formentligt snart til udskiftning, men synes alligevel, at de fortjener en chance med lidt bedre kabler.

MVH

Seerup

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

heh

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt igen. I går aftes fik jeg med lidt hjælp sat filt på det nye loft. Det er sgu godt, at man kun skal gøre det een gang, for det er fa.. svært. Hvor om alt er, så er det nu sat op. Der kommer lidt flere billeder, når loftet er malet..... forhåbentligt imorgen aften.

MVH

Seerup

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Meget interessant projekt at følge med i. Det ser ud til at blive en rigtig fed hjemmebio 
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
Meget interessant projekt at følge med i. Det ser ud til at blive en rigtig fed hjemmebio 

Tak skal du have. Jeg håber det bliver godt ja.... Glæder mig ihvertfald til snart at være færdig. det skulle gerne ske inden for den næste uges tid

mvh

Seerup

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Så er der gang i malerproccessen. Igår aftes fik jeg maet loftet første gang, og givet de ny pudsede vægge forankringsgrunder. Iaften skal loftet have en tur mere, og væggene 1. gang maling....

Desværre skete der igår det at tømren der skulle ligge gulv, og lave podie, hævede prisen til det 3 dobbelte for hans arbejdsløn. Det blev jeg ærligt talt lidt vrissen over, så jeg måtte jo meddele ham, at han ikke længere har opgaven ( man kunne fristes til at tro at det er hans hensigt ).

Nu står jeg så uden tømrer... ØV!!!

Skulle der nu være en venlig, billig og arbejdsivrig tømrer i århus området der læser dette indlæg må de meget gerne sende mig en besked. Jeg vil naturligvis gerne hjælpe til. Jeg har alle materialerne der skal til, så det eneste der mangler er en sagkyndig herre med hænderne godt skruet på, og en god rundsav til, at skære lidt i gulvbrædderne.......

MVH

Seerup

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Det er ikke nemt at skaffe håndværkere nu om dage - de har kronede dage, og kan i realiteten selv sætte prisen, og hvis de ikke har tid, ja så hører man ikke fra dem, eller prisen hæves, og så smutter mange kunder jo væk - så har de lidt mere tid i kalenderen.
Snakkede med en igår, som skulle give tilbud, og hans første spørgsmål var om det var noget der skulle laves nu, eller om det kunne vente. Han sagde, at hvis man ikke havde 16 timers arbejde i døgnet, 6 dage om ugen, ja så havde man ikke travlt 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Det er ikke nemt at skaffe håndværkere nu om dage - de har kronede dage, og kan i realiteten selv sætte prisen, og hvis de ikke har tid, ja så hører man ikke fra dem, eller prisen hæves, og så smutter mange kunder jo væk - så har de lidt mere tid i kalenderen.
Snakkede med en igår, som skulle give tilbud, og hans første spørgsmål var om det var noget der skulle laves nu, eller om det kunne vente. Han sagde, at hvis man ikke havde 16 timers arbejde i døgnet, 6 dage om ugen, ja så havde man ikke travlt 

Ja det er i virkeligheden utroligt ikke..... Hvor om alt er, så er der virkeligt nogle håndværkere der får røven på komedie, når der på et tidspunkt er mindre at lave,- Venlighed og ærlighed virker sgu bedst i det lange løb.....

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes