Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ny pakke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 14 April 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Oki, det er så "way over" mit budget. Glæder mig til at høre om dine oplevelser med det...

jeg vil håbe at det spiller utrolig smukt. For ellers er det godt nok mange penge for noget bøjet ståltråd

Jeg havde ikke købt dem hvis det jeg havde hørt ikke var godt i forhold til de andre kabler jeg har .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 April 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
jeg vil håbe at det spiller utrolig smukt. For ellers er det godt nok mange penge for noget bøjet ståltråd

Man kan vel altid bruge det til et elektrisk hegn...

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 April 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

XenoCypraZ skrev:

Man kan vel altid bruge det til et elektrisk hegn...

HAHAHA - ja eller bremserør til den gamle Opel!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 April 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Mægtigt spændende...du må endelig fortælle os hvorledes de lyder/påvirker musikken.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 April 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Det var da ikke for at træde nogen over tæerne...

Men jeg er af den holdning, at hvis man skal bruge over 5000 kr på sæt kabler for at få det til at lyde godt, så er der noget der ikke er i orden et andet sted i kæden. Men det er nok bare mig.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 April 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Det var da ikke for at træde nogen over tæerne...

Men jeg er af den holdning, at hvis man skal bruge over 5000 kr på sæt kabler for at få det til at lyde godt, så er der noget der ikke er i orden et andet sted i kæden. Men det er nok bare mig.

man kunne også vende den om at sige, at hvis man ikke kan høre forskel på gode og dårlige kabler, så er det nok fordi setuppet ikke er transperent nok til at vise disse forskelle.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt.

Men, hvor stor er forskellen i de pris klasser ?
Det kan godt være at det er mig der ikke kan høre godt nok, men ofte synes jeg ikke at forskellen på kabler er fantastisk stor.

Jeg synes at forstærker valget betyder mere end kabel valget.

Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 April 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Og så kan man jo tilføje at et setup til 2-300.000 kr absolut fortjener kabler i den prisklasse - deroppe betyder 5-10.000 kr. ikke så meget, men kan være medvirkende til at hive det sidste ud af systemet. At sige at der er en fejl i kæden ved anvendelse af dyrere kabler for at få det sidste med, fortæller ligeså meget om den manglende forståelse for kablernes effekt. Det drejer sig om at opnå den tilnærmelsesvis perfekte harmoni i hele systemet!

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Og så kan man jo tilføje at et setup til 2-300.000 kr absolut fortjener kabler i den prisklasse - deroppe betyder 5-10.000 kr. ikke så meget, men kan være medvirkende til at hive det sidste ud af systemet. At sige at der er en fejl i kæden ved anvendelse af dyrere kabler for at få det sidste med, fortæller ligeså meget om den manglende forståelse for kablernes effekt. Det drejer sig om at opnå den tilnærmelsesvis perfekte harmoni i hele systemet!

Nej, det er vi da enige om. Men "jeg" har svært ved at forstå at det lige er det kabel der får det til at lyde perfekt.

Men har man råd, og resten af anlægget sagtens kan følge, så er det med garanti pengene værd.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 April 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Alle komponenterne er vigtige, og det kan ligeså godt være kablet der måske lige giver det sidste!

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Nej, det er vi da enige om. Men "jeg" har svært ved at forstå at det lige er det kabel der får det til at lyde perfekt.

Logikken er desværre ganske svær at se, hvilket gør kabler til en lidt træls investering. De indvirker mininalt på lyden set i forhold til højtalere, forstærker etc., men vælger man forkert kan det have nogle irriterende indvirkninger på lydbilledet. Kablerne bidrager således til den sidste fintuning af systemet.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

XenoCypraZ skrev:

Logikken er desværre ganske svær at se, hvilket gør kabler til en lidt træls investering. De indvirker mininalt på lyden set i forhold til højtalere, forstærker etc., men vælger man forkert kan det have nogle irriterende indvirkninger på lydbilledet. Kablerne bidrager således til den sidste fintuning af systemet.

Ja, og så ligger min undren i, hvilken slags finpudsning laver et kabel til 10000 som et til 1500 ikke kan, jeg synes nemlig det er marginaler som kablet laver om på, og ofte har jeg svært ved at definere hvad der lyder bedst, der er en forskel, men er det til den positive side ? Eller er det bare en ændring ?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 14 April 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

XenoCypraZ skrev:
Det var da ikke for at træde nogen over tæerne...Men jeg er af den holdning, at hvis man skal bruge over 5000 kr på sæt kabler for at få det til at lyde godt, så er der noget der ikke er i orden et andet sted i kæden. Men det er nok bare mig.

man kunne også vende den om at sige, at hvis man ikke kan høre forskel på gode og dårlige kabler, så er det nok fordi setuppet ikke er transperent nok til at vise disse forskelle.

Man kan let høre forskel , jeg kan , ellers havde jeg ikke de kabler jeg har nu , for så var det bare at have et og det ville jeg elske og sparre en masse penge .

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Ja, og så ligger min undren i, hvilken slags finpudsning laver et kabel til 10000 som et til 1500 ikke kan, jeg synes nemlig det er marginaler som kablet laver om på, og ofte har jeg svært ved at definere hvad der lyder bedst, der er en forskel, men er det til den positive side ? Eller er det bare en ændring ?

Prisen er ikke den afgørende faktor. Kablet skal købes ind efter hvad der passer bedst til netop dit setup. Hvor meget du er villig til at betale for at få præcist hvad du ønsker er så op til din samvittighed (samt pengepung).

Edit: Om forkskellen imellem to kabler er til den positive eller negative side er alene et spørgsmål om smag.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 14 April 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

XenoCypraZ skrev:

Prisen er ikke den afgørende faktor. Kablet skal købes ind efter hvad der passer bedst til netop dit setup. Hvor meget du er villig til at betale for at få præcist hvad du ønsker er så op til din samvittighed (samt pengepung).

Edit: Om forkskellen imellem to kabler er til den positive eller negative side er alene et spørgsmål om smag.

Ja prisen har ikke så meget at sige .

jeg har haft mange meget dyre kabler , jeg hader kabler og købe kabler , for skifter man cd afspille ja så kan man begynde igen .

Så kabler er noget fanden har lavet for at tage pis på os .

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 April 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Hvordan lyder de?...Beskriv
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 April 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Hvordan lyder de?...Beskriv

vent , jeg gør det normalt sådan jeg køre med det jeg skal høre i en uges tid også af med det .

Men endtil nu top nice meget åbent mere end jeg er vand til med de andre kabler jeg har , er ikke helt tilfreds med bunden , men kan være mit signal kabel skal lige prøve et jeg kender bedre idag .

men et kan jeg sige jeg har endtil nu hørt noget på to cder jeg ikke har hørt før hmm , skal også lige prøve at gå tilbage til de gammel får jeg er sikker på det .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes