Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: proceed dap/cdd. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 April 2005 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan læse, at du er glad for sættet. Glæder mig. Det er en fremragende cd-kombi.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 April 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Proceed DAP/CDD er en god kombi - og hvis ellers sættet er i pæn stand, mekanisk samt kosmetisk så er prisen på 14.000,- helt reel.

Du kan jo evt. tage et kig omkring på de forskellige brugtmarkeder og se hvad du ellers får for 14.000,- tja, så er der ikke mange som kommer tæt på Prodeed sættet.

Hvis sælger fortæller dig at det evt. er blevet renoveret eks. loader eller ligende så skal du bede om at få serienummeret og tjekke hos Steensen om det nu også er sandt, Steensen registrere alle reparationer med serienummer, det er din garanti for at sælger taler sandt eller ej.

Ang. om Accuphase eller Proceed er den ene bedre end den anden, tja så er det vist en smagssag. Jeg synes personligt at Proceed kombi'en er bedre, den er mere korrekt (ægte) - der er alt for meget flødesovs på Accuphase og spiller langt fra analogt.

Jeg vil nu hellere ha`fløde end vand i sovsen.

Men held og lykke med din evt. handel, lad høre når du har truffet dit endelig valg.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen!

Nu har jeg lyttet en del til begge cd afspillere.Og som i har sagt tidligere mht drevet i proceed sattet.Saa kan jeg kun gi' ret,naar jeg hopper i nummeren saa tager det langere og langere tid for laserne at finder div nummere.Saa jeg har valgt at sige nej tak til proceed sattet..Men jeg derimod laant en anden cd hos en forhandler en musical fidelity tri-vista.Jeg har dog kun lyttet paa den i 2 dage nu,saa jeg har ikke fundet frem til en besluttning endnu.

Valget er nu imellem:

Shanling scd 200t.

MF tri-vista.

MVH

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 April 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Jooooh, men prisen er også afgørende. Accuphasen er stadig klasser bedre end min gamle CDP og den lyder ganske som en analog rillefræser.....det gør den ret interessant...nogen mener den er så god som en cd-afspiller kan blive. Jeg falder stadig i svime over lyden fra min DP 67. Og jeg vil anbefale på det kraftigste at lægge lyttebøfferne ind på et lyt på en Accuphase inden andet indkøbes.

Verdens bedste loader derimod mener jeg stadig findes hos Proceed og Mark Levinson. 

Mvh

Store ord at bruge om en CD maskine analog lyd , kommer aldrig fra en cd maskinen .

Nogle forsøger at spille det og det går næsten altid galt og især i mellemtonen , de bliver alt for fede i lyden .

Nu har jeg ikke hørt den DP67 , men DP77 har jeg hørt , og har hørt meget bedre maskiner , men skal så også sige jeg hørte den ikke med preamp .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 April 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Hejsa igen!

Nu har jeg lyttet en del til begge cd afspillere.Og som i har sagt tidligere mht drevet i proceed sattet.Saa kan jeg kun gi' ret,naar jeg hopper i nummeren saa tager det langere og langere tid for laserne at finder div nummere.Saa jeg har valgt at sige nej tak til proceed sattet..Men jeg derimod laant en anden cd hos en forhandler en musical fidelity tri-vista.Jeg har dog kun lyttet paa den i 2 dage nu,saa jeg har ikke fundet frem til en besluttning endnu.

Valget er nu imellem:

Shanling scd 200t.

MF tri-vista.

MVH 

Hmm, ja det lyder ikke som om at det har haft det så godt det Proceed drev,men det lyder nu mest som om den har en slidt laser.

Mit eget Proceed drev kan gå fra 1-20 på en cd inden du har har fået talt til 2 og den læser alt rup og stup, no problemos med den.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
[QUOTE=270961]

Jooooh, men prisen er også afgørende. Accuphasen er stadig klasser bedre end min gamle CDP og den lyder ganske som en analog rillefræser.....det gør den ret interessant...nogen mener den er så god som en cd-afspiller kan blive. Jeg falder stadig i svime over lyden fra min DP 67. Og jeg vil anbefale på det kraftigste at lægge lyttebøfferne ind på et lyt på en Accuphase inden andet indkøbes.

Verdens bedste loader derimod mener jeg stadig findes hos Proceed og Mark Levinson. 

Mvh

Store ord at bruge om en CD maskine analog lyd , kommer aldrig fra en cd maskinen .

Nogle forsøger at spille det og det går næsten altid galt og især i mellemtonen , de bliver alt for fede i lyden .

Nu har jeg ikke hørt den DP67 , men DP77 har jeg hørt , og har hørt meget bedre maskiner , men skal så også sige jeg hørte den ikke med preamp . 

------------------

Det  er måske også lidt forkert at bruge ordet "analog" om lyden fra en cd-maskine, men DP 67 lyder godt, men der er mange andre cd-maskiner der også lyder godt. Jeg har bare god erfaring med DP 67 og Proceed CDP da jeg ejer/har ejet begge og vil gerne øse af erfaringerne.

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes