Hælløjgodaften Don Låsefisk!
Det var da et imponerende indkast her i højtiden, hr. Låsefisk. Det er jo lige før, der er tilløb til både taknemmelighed og humørstigninger her midt i kabelrodet
Mindsandten om det ikke igen er noget af det gamle Dannevang, du her har gravet op, nemmerlig Litauen. Har vi et fælles ønske om igen at tilvejebringe det Ghamle Stohrdanmark, eller skal vi bare nøjes med at sige, at dét var dét og lade dem beholde det hele?
Litauen er jo berømt for de langbenede men desværre ofte afblegede af det smukke køn. Og så kan de Litauanere ifølge pålidelig kilde drikke vodka, så selv Sürhlingen og hans Arnbitter må se sig slået. Det skulle være en rigtig grim oplevelse, har jeg fået fortalt
Nærlæser man deres web zite omme i Litauen, hvor de har gjort en helt masse ud af de tekniske forklaringer, så er der imidlertid flere steder, hvor der kanske nærmere er tale om forkludringer:
"...LessLoss Audio Cables :: Features Overview:
Silver plated copper conductors for both positive and negative poles.
Many positive and many negative conductors.
Extremely effective, large diameter copper shielding (384 strands)..."
og noget længere nede på samme side:
"...the ideal cable geometry would quite simply be the one that would (1) not be multi-stranded; ..."
Dét kan man da kalde kånsækvæns, hva'ba'?
Det sidste er imidlertid næsten cirka, hvad jeg selv er nået frem til - nemlig nogle få solid cores af ultra rent kobber i en "noise cancellation" konfiguration.
I ugens løb har jeg fået nået snak med adskillige og overmåde flinke personager, som virkelig er på forkant omkring emnet, og det lyder mere og mere som om, at den fremtidige consencus vil gå på netop disse features.
Så målsætningen er nu selv at fabrikere et kobberkawel, der kan kvase popo på det meste, sådan cirka. Der er foreløbigt bestilt en ordentlig røwfuld XLR stik og både kobber og "Kynar-kabel" til den hjemlige sandkasse
Med højtidshilsner
G&S