| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tnaa skrev:
Acer skrev:
|
Det summer iøvrigt når det køler af og sumningen er derfor ikke konstant i intensitet.
|
|
|
Acer,
Det er simpelthen ikke korrekt .. jo det er rigtigt at tuneren snurrer/summer en meget lille smule og at det er den der varierer i intensitet, men jeg kan garantere dig for at selve skærmen SUMMER konstant ved indstillingen "Advanced pure cinema"... (selvom det kun er ret ud for, at man hører det, men det er trods alt også her man sidder bedst)
tnaa
|
|
|
Nu ved jeg ikke lige hvordan den skærm jeg så på var indstillet, men sumningen skiftede intensitet under demoen - men der blev også skiftet flittigt imellem alm. kabeltv, DVD og HD TV . Jeg ved ikke om noget af forklaringen ligger her  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
tnaa skrev:
Acer skrev:
Det summer iøvrigt når det køler af og sumningen er derfor ikke konstant i intensitet.
|
|
|
Acer,
Det er simpelthen ikke korrekt .. jo det er rigtigt at tuneren snurrer/summer en meget lille smule og at det er den der varierer i intensitet, men jeg kan garantere dig for at selve skærmen SUMMER konstant ved indstillingen "Advanced pure cinema"... (selvom det kun er ret ud for, at man hører det, men det er trods alt også her man sidder bedst)
tnaa
|
|
|
Nu ved jeg ikke lige hvordan den skærm jeg så på var indstillet, men sumningen skiftede intensitet under demoen - men der blev også skiftet flittigt imellem alm. kabeltv, DVD og HD TV . Jeg ved ikke om noget af forklaringen ligger her  |
|
|
Den lamer også mest ved DVD .
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
den 50" KT har i udstillingen har sgu en irriterende summen... afhængig af hvor man befinder sig i forhold til skærmen.. sidder man uheldigt, ville jeg også blive irriteret over det. Men det er den første pioneer skærm hvor jeg har lagt mærke til summen, og jeg har set MANGE forskellige. ingen af dem har summet så det generede, lige bortset fra nævnte 50"
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har åbenbart noget med signalet at gøre.
Her er hvad Pioneer skriver:
Som jeg skrev: Det er en normal ting for plasmateknologien.
Det svinger med lysintensiteten. Helt hvid skærm giver mere summen end helt sort skærm, for ved hvid skærm trækkes der mere strøm igennem cellerne.
Nu er det ikke interessant for os i Danmark, men det stiger faktisk også i intensitet desto højere man er over havets overflade.
Der findes P.T. ikke nogen metoder til at reducere det på. Ellers hører vi gerne om det. Men som Vittel er inde på så opfatter de allerfleste det som ikke generende.
i denne tråd
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21031&P N=6
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at jeg ikke bor i Peru..
tnaa
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel kun ved de absolut allermest stille passager i en film man kan ane det, men så må man jo gnaske nogle chips og åbne en pils i de stille passager 
Det passer iøvrigt meget godt med det Pioneer har skrevet ovenfor, idet det HD TV vi så var en lidt mørk koncert optagelse (iøvrigt et kanon billede ) hvor panelet slet ikke sagde noget. På DVD'en var det en noget lysere film, men man skal helt tæt på før det er hørbart (> 1,5 m.) Er du bare en 3-4 m. væk fra skærmen syntes jeg slet ikke det kan høres __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal det ikke forståes sådan at jeg synes at Pioneer skærmen er den ultimativt ringeste skærm der findes. Slet ikke ... Billedet overgår langt hvad jeg ellers har set og både brugervenlighed og design er i top. Når jeg tillader mig at kritisere et "lille" punkt som skærmens summen, er det fordi jeg finder det mærkeligt at "verdens bedste plasma" har et så irriterende problem. Den (skærmen) er stadig så relativ ny at jeg stadig er igang med at forholde mig til problemet, dvs om er det noget jeg vil klage over eller ej. Folk som så ikke har den hængende derhjemme og kan høre der i rolige omgivelser (eller som har en skærm der tilsyneladende ikke summer) kan så mene at det er petitesser... JEG synes ihvertfald ikke det er noget der fremmer totaloplevelsen...
Tnaa
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Det er vel kun ved de absolut allermest stille passager i en film man kan ane det, men så må man jo gnaske nogle chips og åbne en pils i de stille passager 
|
|
|
hehe.. så bliver det da først sjovt at se de tøsefilm med fruen.. man er jo halvfuld inden den er slut..
|
| Til top |
|
| |
rasmus Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej acer
Jeg kan oplyse om at Pioneer er det bedste du kan få på nuværende tidspunkt.
Glem lcd, plasma er klart overlegen.
Prøv bare at sammenligne billedet.
Med hensyn til burn in.
Det skulle ikke være noget problem.
Har nogle gange en dvd-menu billede stående i adskellige timer uden nogen burn in.
Pioneers skærm larmer ikke det mindste.
Hvis du kigger forbi Expert Aarhus en dag, kan du se både philips og pioneer side om side med et HD signal.
Hilsen
Rasmus
__________________ Drik rødvin, lyt til musik, lev lykkeligt
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmus skrev:
|
Hej acer
Med hensyn til burn in.
Har nogle gange en dvd-menu billede stående i adskellige timer uden nogen burn in.
Hvis du kigger forbi Expert Aarhus en dag, kan du se både philips og pioneer side om side med et HD signal.
Hilsen
Rasmus
|
|
|
nå ja... det er selfølgelig bare vores ører der er noget galt med ... Sorry..
for øvrigt var det dog den mest rosenrøde beskrivelse af plasma jeg endnu har læst .. mon der er procenter til sælgeren.. ?
Og endnu en gang ...: Self. hører man ikke hvordan det summer når man står i en butik hvor der er MASSER af hvis støj... Har DU det PERSONLIGT hængende derhjemme?
mvh
tnaa
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmus skrev:
Hej acer
Med hensyn til burn in.
Hilsen
Rasmus
|
|
|
Nej den lamer ikke den summer .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den pioneer skærm summer...basta . Om man så kan leve med det eller ej er en personlig vurdering, men summer det gør den sgu.....som Jensen skriver. Men det er den absolut fedeste plasma skærm på markedet og så kan jeg godt leve med lidt summen af og til, så må jeg bare skrue lidt mere op for anlægget 
Iøvrigt er der jo så meget der summer.......køleskabet, konens natbord osv. 
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Marc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst dette indlæg, har jeg forstået at de forskelle der på xde og fde, er mulighed for tilslutning af pc, nogle luftbårende signaler og p/p. Der er altså ikke andre forskelle ang. billed kvalitet når man ser dvd? Hvad med normalt fjernsyn?
Vil nemlig også selv ha´sådan en pioneer, men ved ikke helt om det skal være fde eller xde...
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Hvad skal man lige bruge det til......Pioneer ?
|
|
|
Det er jo også derfor man kan købe den uden
Men TV2 og Dr er jo faktisk igang med at udbygge deres digtale luftbårne net, så det bliver altså mere anvendeligt.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Acer skrev:
|
Hvad skal man lige bruge det til......Pioneer ?
|
|
|
Det er jo også derfor man kan købe den uden
Men TV2 og Dr er jo faktisk igang med at udbygge deres digtale luftbårne net, så det bliver altså mere anvendeligt.
|
|
|
Javist, men os der har kabel-TV (det må efterhånden være over 50% af befolkningen) har slet ingen ting at bruge den digitale tunerdel i XDE-versionen til. Jeg troede, at man med XDE-versionen kunne plugge det digitale signale direkte fra kabelnettet (når det engang kommer) ind i XDE-tuneren, det kan du ikke......det havde ellers været smart Men man skal omkring en afkoder boks a'la Selector, så XDE-tunerens digitale del kan kun bruges med enten antenne- eller digitalt parabol signal. Med andre ord.....bor du på landet skal du vælge XDE, bor du i byen med kabel-tv net skal du kun vælge XDE-verisonen hvis du vil have pc-adgang, picture-in-picture og kortlæser. Selve panelet og dermed billedkvaliteten er den samme på såvel FDE som XDE  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det er smart at man kan vælge at købe den uden ikke.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
| Men man skal omkring en afkoder boks a'la Selector, så XDE-tunerens digitale del kan kun bruges med enten antenne- eller digitalt parabol signal. |
|
|
Ikke helt korrekt - den kan _kun_ brues med almindelige, jordbaserede sendere, det har intet med parabol at gøre. DVB findes i tre forskellige udgaver: DVB-T (T for terrestrisk, dvs. alm. jordbaserede sendere), DVB-C (C for Cable, dvs. kabel-tv som Selector), og DVB-S (S for Satellit). Det er tre forskellige ting, og tre forskellige tunere der skal bruges. Iøvrigt kan jeg ikke forstå at man kan brokke sig over at man får valgmuligheden? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Acer skrev:
| Men man skal omkring en afkoder boks a'la Selector, så XDE-tunerens digitale del kan kun bruges med enten antenne- eller digitalt parabol signal. |
|
|
Ikke helt korrekt - den kan _kun_ brues med almindelige, jordbaserede sendere, det har intet med parabol at gøre. DVB findes i tre forskellige udgaver: DVB-T (T for terrestrisk, dvs. alm. jordbaserede sendere), DVB-C (C for Cable, dvs. kabel-tv som Selector), og DVB-S (S for Satellit). Det er tre forskellige ting, og tre forskellige tunere der skal bruges. Iøvrigt kan jeg ikke forstå at man kan brokke sig over at man får valgmuligheden?
|
|
|
Jeg brokker mig slet ikke over valgmulighederne, det er fint at Pioneer vælger at lave så individuelle løsninger. Jeg ville bare helt ind til benet mht. valgmulighederne og alt snakken om det nært forestående digitale TV net. At så Pioneer vælger at lægge de ekstra herligheder kun på XDE-modellen er en anden sag, jeg kunne nu godt have haft brugt kortlæseren og PiP-funktionen, men jeg vil sgu ikke betale 5k for det . Ja, og så får du en fancy alu remote oveni. Hvad angår de fremtidige digitale forbindelser er man ikke bedre stillet med XDE fremfor FDE så længe vi snakker tilslutning til kabel tv-nettet....... det var blot den konklusion jeg ville frem til __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |