Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 02:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: JBL Ti BIO (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:
Jeg skal have fundet mig en cd-afspiller. Den skal passe lydmæssigt ind sammen med resten af mit grej. Jeg har ca. 3000kr at gøre godt med, men vil selvfølgelig helst bruge mindre.

En brugt Denon S10 cd-afspiller er ganske god og ligger på ca. 3K brugt

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

JBL Ti-5000 skrev:
Jeg skal have fundet mig en cd-afspiller. Den skal passe lydmæssigt ind sammen med resten af mit grej. Jeg har ca. 3000kr at gøre godt med, men vil selvfølgelig helst bruge mindre.

En brugt Denon S10 cd-afspiller er ganske god og ligger på ca. 3K brugt

Har også tænkt tanken. Der er dog ikke nogen til salg lige nu. Er der ikke noget med at de helst skal have haft drevet skiftet hvis man skal købe dem brugt?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Nu har jeg været inde og lurer på dit set-up et par gange og nu skal du da også ha et par ord med på vejen herfra!

Genialt at du kan holde det med rent TI hele vejen igennem jeg må dog indrømme at hvis det var mit skulle det have mere plads, men altså det er jo ikke altid det tillader det!

Udover det gjorde jeg mig brug af dit link til hificable, og har fået invisteret mig i et sommercable quadra blue til mine fronter og et Van Den Hul siganl kabel. Det er virkelg gode produkter de har og jeg synes man får dem til en god pris og det har ret der er god service!

Hvad angår din cd-afspiller må jeg nok melde pas, jeg har ikke noget kvalificeret bud! Jeg ville kigge lidt rundt på brugt-markedet hvis det var mig....

Jeg havde "desværre" mine Ti 5000 før jeg flyttede til disse trange kår. Jeg er dog fint tilfreds med lyden herinde efter rummet er blevet dæmpet lidt. Gør heller ikke noget at anlægget er lidt overdimensioneret når man skal holde fest i weekenden .

Mit indtryk af hificable er også rigtig god service.

Jeg må også lige  lidt af dit setup. Det ser lækkert ud...

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 16 August 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg må også lige  lidt af dit setup. Det ser lækkert ud...

Jamen mange tak! Jeg har desværre ikke fået opdateret min tråd rigtig længe jeg mangler et program så jeg kan gøre mine billeder mindre, så jeg mangler at få Rotel'erne med og Infocus osv. det er ret ærgeligt.

På den anden side af vinter flytter jeg (som det ser ud nu), hvor jeg for en 40-50 kvm stue som skal udnyttes til mit grej. Der håber jeg at ku starte en ny tråd hvor det hele kan komme med!

tr0lle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 18 August 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Det her er så endnu et bevis på, at man sagtens kan lave hjemmebio på få kvadratmeter. God gået!

Faktisk præsterede jeg at lave ”hjemmebio” i en campingvogn engang; Projektor + lærred + to højtalere 

Til top Vis tr0lle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tr0lle

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

tr0lle skrev:

Det her er så endnu et bevis på, at man sagtens kan lave hjemmebio på få kvadratmeter. God gået!

Faktisk præsterede jeg at lave ”hjemmebio” i en campingvogn engang; Projektor + lærred + to højtalere 

Tak skal du have. Det lyder ellers spændende med den campingvogn. Det burde du næsten lægge nogen billeder op af, hvis du har det?

Mvh.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hvad angår købet af ny cd-afspiller har jeg besluttet mig for at købe den Pioneer PD-S06 som har været til salg her på siden.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Så kom cd-afspilleren med posten i dag.

Sikke en forbedring. Den lyder bare skide godt .

Bassen er blevet strammet op, og der er mange flere detaljer over hele registret, uden at den bliver øretrættende.

Så nu skal hele cd-samlingen igennem møllen igen .

Skal nok prøve at låne et kamera snarest.

Mvh. JBL

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Hvad angår købet af ny cd-afspiller har jeg besluttet mig for at købe den Pioneer PD-S06 som har været til salg her på siden.

Hej JBL

Ja det er en fin maskine. Da den kom frem i 99 kostede den 9K og vandt EASA pris for best bay. En lidt overset afspiller på det danske marked, desværre.

Har selv haft den for et par år siden og var min første "rigtige" cd afspiller.

Stort tillykke.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik.

Mange tak.

Allerede nu må jeg sige at den overgår mine forventninger .

Havde ikke regnet med at få så god lyd for så små penge. Og så er det jo et super lækkert drev, så hvis man bliver træt af den indbyggede dac kan den jo nok bruges som drev.

Jeg må jo nok sande at anlæggets samlede gengivelse, aldrig kan blive bedre end hvad afspilleren tillader.

Din nye cd-afspiller er jo også super fed, men synes ikke lige jeg havde pengene .

Mvh. JBL

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Fedt, det er jo det det handler om! Hvad koster sådanne en svend om man må spørge?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

he he L.B. er du nu også blevet lun på en CD afspiller...... ingen tvivl om at du også vil få en klar forbedring.

Det er jo musikken det drejer sig om og men et nyt element i samlingen der forbedre musikoplevelsen er bare SÅ FEDT.

Ja min nye S.A.T. spiller kanon (takker), men i denne tråd er det jo dit anlæg det drejer sig om.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

JBL Ti-5000 skrev:

Fedt, det er jo det det handler om! Hvad koster sådanne en svend om man må spørge?

1800 gode danske kroner. Synes jeg har fået meget vellyd for de penge, men ved ikke om det er specielt billigt. Håber bare at drevet holder mange år endnu.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:
L.B. skrev:

JBL Ti-5000 skrev:

1800 gode danske kroner. Synes jeg har fået meget vellyd for de penge, men ved ikke om det er specielt billigt. Håber bare at drevet holder mange år endnu.

Jeg fik ca. 2.500 for min i flot stand så det er en rigtig fin pris du har fået den til.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
JBL Ti-5000 skrev:
L.B. skrev:

JBL Ti-5000 skrev:

Jeg fik ca. 2.500 for min i flot stand så det er en rigtig fin pris du har fået den til.

Så vil jeg ikke brokke mig. Standen er i øvrigt nydelig bortset fra et par mærker fra en forforstærker der har stået ovenpå, men jeg skal lige prøve med noget poler-middel...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
he he L.B. er du nu også blevet lun på en

Det kunne jo være

JBL Ti-5000 skrev:
1800 gode danske kroner. Synes jeg har fået meget vellyd for de penge

Hvis 1800,- giver vellyd er det bare om at handle. I HiFi$ er det sku billigt i mine øjne for bedre musik!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Henrik300 skrev:
he he L.B. er du nu også blevet lun på en

Det kunne jo være

JBL Ti-5000 skrev:
1800 gode danske kroner. Synes jeg har fået meget vellyd for de penge

Hvis 1800,- giver vellyd er det bare om at handle. I HiFi$ er det sku billigt i mine øjne for bedre musik!

Hvad siger konen dog til at få cd-afspiller igen?

Ja det er billigt. Men noget der er endnu billigere er dæmpning af rummet. Hvis man kan bruge 3-500kr. på dæmpemateriale og derved undgå uheldige resonanser med mere, så er det imo. meget mere givende end f.eks. at købe et signalkabel til den pris.

Men 1800 for en afspiller er jo ikke galt. Synes også at resten af anlægget fortjente det, selvom min receiver måske ikke er det allerbedste til stereo i forhold til en decideret stereoforstærker.
Men man bliver jo desværre nødt til at indgå nogen kompromiser engang i mellem. Og det kender vi vist alle sammen.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Hvad siger konen dog til at få cd-afspiller igen? Ja, det er lige det...

Ja det er billigt. Men noget der er endnu billigere er dæmpning af rummet. Hvis man kan bruge 3-500kr. på dæmpemateriale og derved undgå uheldige resonanser med mere, så er det imo. meget mere givende end f.eks. at købe et signalkabel til den pris. Du har helt ret. Dog tænker jeg også lidt på udseendet...

Men 1800 for en afspiller er jo ikke galt. Synes også at resten af anlægget fortjente det, selvom min receiver måske ikke er det allerbedste til stereo i forhold til en decideret stereoforstærker.
Men man bliver jo desværre nødt til at indgå nogen kompromiser engang i mellem. Og det kender vi vist alle sammen. Absolut forståeligt, men du kunne kigge på H/K Signature 1.0 som fås billigt efterhånden. Jeg har lige købt en (dog uden balanceret in/out og lidt ridset) med lidt år på bagen til sølle 1500,- incl. fragt. Jeg blev overrasket over effekten hos mig!

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
JBL Ti-5000 skrev:

Hvad siger konen dog til at få cd-afspiller igen? Ja, det er lige det...

Ja det er billigt. Men noget der er endnu billigere er dæmpning af rummet. Hvis man kan bruge 3-500kr. på dæmpemateriale og derved undgå uheldige resonanser med mere, så er det imo. meget mere givende end f.eks. at købe et signalkabel til den pris. Du har helt ret. Dog tænker jeg også lidt på udseendet...

Men man bliver jo desværre nødt til at indgå nogen kompromiser engang i mellem. Og det kender vi vist alle sammen. Absolut forståeligt, men du kunne kigge på H/K Signature 1.0 som fås billigt efterhånden. Jeg har lige købt en (dog uden balanceret in/out og lidt ridset) med lidt år på bagen til sølle 1500,- incl. fragt. Jeg blev overrasket over effekten hos mig!

Jeg blev også overrasket over hvor meget jeg vandt på stereo-siden ved at gå fra en receiver til en surround-forforstærker. Nu kender jeg ikke så meget til Signature 1.0 men hvis de kan købes til den pris, så er det jo et (forholdsvis) billigt eksperiment.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Så skal jeg flytte min dvd-afspiller og købe en masse kabler, bl.a. 10m HDMI, så det er ikke noget helt billigt eksperiment.

Nu er AVR7500 nok heller ikke den mest inkompetente surround-receiver hvad stereo angår .

Det bliver nok først engang når jeg er færdig som ingeniør og flytter fra kollegiet at der bliver mulighed for at udvide setup'et.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes