| Forfatter |
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen...
En Holfi Power NB250DC/PAPU 250 som fra ny koster kr. 70.000,- og som sælges for under ½ pris - ja det lyder da fristende.. men den nye NB150 koster kun kr. 15.000,- det syntes min bankkonto bedre om, jeg skal jo også senere ha' en surroundforforstærker, og den som jeg p.t. er lun på koster kr. 34.000,- incl. ekstern RIAA.. Så jeg vælger at takke nej tak..
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Helcon HTén er en lidt anden historie, men de ligner Euphonia en ganske god del. Største forskel er nok basenhederne, som på Euphonia er et specielt kapitel. |
|
|
Med din rosende omtale af Divaerne håber jeg du har ret. Heliconens bas vil jeg betegne som vattet .
|
|
|
Det er vist et spørgsmål om hvor og hvordan den har stået og hvad den har spillet med af grej....
Edit - læste dit andet indlæg senere, og ja - placeringen er jo nok så vigtig! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
hifijan skrev:
|
Hej igen...
Tak for billederne... men jeg savner stadig noget info omkring dem.. hvilket år kom de frem..? hvor meget kostede de oprindeligt..? hvilken impedans har de..? Er de 'tunge' at drive o.s.v....o.s.v.
mvh. Jan
|
|
|
Diva kom nogle år senere end Grand og Coupé. Prismæssigt havndede den på 9K pr. stk og stek senere til 10K. Jeg mener den blev introduceret i 98, hvor Grand var der i 95. I øvrigt tror jeg Diva er den HT hos Dali, der nogensinde er brugt mest tid på. Impedansen er 6 Ohm og kurven er ekstremt glat, mao er den en nem belastning. Følsomheden er 90dB, hvilket gør dem rimeligt nemme at sætte fut i. Dali har en manual på hjemmesiden under support.
Helcon HTén er en lidt anden historie, men de ligner Euphonia en ganske god del. Største forskel er nok basenhederne, som på Euphonia er et specielt kapitel.
|
|
|
Megaline og Euphonia er de mest tidskrævende projekter, Dali har kastet sig ud i - ikke Diva, som "bare" var en tilføjelse til Grand-serien som supplement til de folk der synes at Coupe var for lille og Grand for voldsom. Det er efter min mening en af de flotteste og mest elegante højttalere de har lavet uden at den smadrer rummet.
Bass-enhederne i både Helicon og Euphonia er et kapitel for sig, men forskellen mellem de to seriers enheder er ikke ret stor. Fra Nørager hørte jeg "95% de samme enheder, men ikke så ens at Helicon-enhederne bare kan smides i Euphonia og vice versa." __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan: Der er også den alm. NB250 uden batteriforsyning til i dba.dk for 15K, den spiller nok bedre end den nye 150 watt.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Er der nogle som ligger inde med billeder af DALI GRAND, det er vel den som kommer tættest på DALI Helicon 400, eller hva'...?
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|

hifijan skrev:
|
Hej alle...
Er der nogle som ligger inde med billeder af DALI GRAND, det er vel den som kommer tættest på DALI Helicon 400, eller hva'...?
mvh. Jan |
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er hele serien...

Grand, Grand Diva, Grand Coupé og Grand Vocal
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej alle...
mvh. Jan
|
|
|
Nej, man kan sige at Diva svarer til Helicon 400 og Grand svarer til Helicon 800 - det er cirka sådan det skal holdes op! Grand er, ligesom Helicon 800, en stor bamse der gerne vil have noget power for ikke at gå i selvsving og spolere oplevelsen. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Grand er, ligesom Helicon 800, en stor bamse der gerne vil have noget power for ikke at gå i selvsving og spolere oplevelsen. |
|
|
Derimod er Diva (i mine ører) en "fugl der synger sødt" også med moderat power bag sig. Det gør den i hvert fald hos mig... 
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vigtigste for Grand og for Helicon 800 og for MS5 er afstand. De skal ud på en pæn afstand, for at integrere. Jeg vil tro ca. 4 m.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, jeg vil også mene at helicon 800 skal sidestilles med grand - om end at Helicon er en bedre højttaler.... har selv ejet grand...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Tak for alle input omkring emnet...
Jeg er temmelig overbevist om at jeg har gjort en god handel, jeg skulle erstatte mine gamle F3/lyd Trapez Xi, som havde tjent mig trofast i 12 år... Jeg fik et sæt Dali Helicon 400 (et demosæt) for kr. 19.000,- med 2½ års garanti.. Jeg må indrømme det var lidt af et inpulskøb i afmagt over det store udvalg der er i prisklassen.. men jeg har absolut ikke fortrudt, jeg er meget tilfreds med dem..
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med dit nye indkøb....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tilykke - de er rigtig fede!!
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen..igen
Jeg har nu lovet mig selv at slå koldt vand i blodet, og ikke fare ud og købe den første og den 'bedste' effektblok til mine DALI Helicon 400... men vente til jeg har sparet flere HIFI-kroner sammen og så købe en rigtig FED Mother Fuc... Effektblok på ca. 200 WATT/8 ohm enten som monoblokke eller stereo... jeg kan se, jeg skal op og ha' ca. 30-40.000 kr. for at få cremen, når jeg nu ikke er meget for at købe brugt... - har luret lidt på Classe CA-2200, som står i kr. 44.000 i HiFi-Klubben, så med 10 %'s rabat (kan vel forhandles) så ligger vi omkring 39.500,- / eller en anden mulighed og besøge Hr. Jensen i Odense og kigge på lidt Krell eller hvad han nu kan 'diske' op med....
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Jeg fik et sæt Dali Helicon 400 (et demosæt) for
kr. 19.000,- med 2½ års garanti.. Jeg må indrømme det var lidt af et
inpulskøb i afmagt over det store udvalg der er i prisklassen.. men jeg
har absolut ikke fortrudt, jeg er meget tilfreds med dem..
mvh. Jan |
|
|
Tillykke med dem. Jeg har selv overvejet dem mange gange. Kan sige
meget om klubben, men de kan levere varen når man gerne vil købe. Hørte
dem igen for nylig i Odense og de spillede rigtigt godt. Kan levere
troværdig scene. Kanon højttaler.
Ps. Der kommer snart en anmeldelse af dem i The Absolute Sound (aka.
TAS. Legendarisk am. hifiblad. Kan købes i DSB kiosker) står der i det
seneste nummer. Det er jeg spændt på. Dali rykker kraftigt i Usa lige
nu.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej igen..igen
Jeg har nu lovet mig selv at slå koldt vand i blodet, og ikke fare ud og købe den første og den 'bedste' effektblok til mine DALI Helicon 400... men vente til jeg har sparet flere HIFI-kroner sammen og så købe en rigtig FED Mother Fuc... Effektblok på ca. 200 WATT/8 ohm enten som monoblokke eller stereo... jeg kan se, jeg skal op og ha' ca. 30-40.000 kr. for at få cremen, når jeg nu ikke er meget for at købe brugt... - har luret lidt på Classe CA-2200, som står i kr. 44.000 i HiFi-Klubben, så med 10 %'s rabat (kan vel forhandles) så ligger vi omkring 39.500,- / eller en anden mulighed og besøge Hr. Jensen i Odense og kigge på lidt Krell eller hvad han nu kan 'diske' op med....
mvh. Jan
|
|
|
Tja, tror du bliver mere glad for en med noget velkvalificeret lyd, end en med masser at power.
Jeg ville kigge efter en Doxa eller måske en Holfi?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh..
En Doxa, har aldrig hørt om den... fortæl..!
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, en gammel favorit.....en norsk sag med smæk for skillingerne, Designet af en skolelærer med flair for god lyd. Ved ikke om de er til at skaffe mere, tror de er svære at komme til som brugte også __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Tja, en gammel favorit.....en norsk sag med smæk for skillingerne, Designet af en skolelærer med flair for god lyd. Ved ikke om de er til at skaffe mere, tror de er svære at komme til som brugte også |
|
|
Og det er nemlig rigtigt! Den var ikke skudt så langt ved siden af. Trods en simpel konstruktion, havde den elementer af high end i sig.
|
| Til top |
|
| |