| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
BladeDK skrev:
En sjov detalje er at når feks tv4 og norsk tv sender i 16:9, så cropper de det på kabel tv, mens at på selectoren, der viser de det rigtigt.
Det er muligt de har fået fixet det, det er et stykke tid siden jeg opdagede det.
Jeg har den gamle selector og hvor er jeg dog træt af den. Den har det med at gå i baglås og så er det eneste der hjælper at tage strømmen fra den.
Hvordan er kvalitets forskellen mellem dem gamle og den nye? |
|
|
Jeg har den nye og den er aldrig gået i baglås en eneste gang i det halve år jeg snart har haft den. Billedemæssigt siges der at den er lidt bedre, men det er svært at sige, min far har den gamle og vi har samme tv, jeg syntes ikke at kunne spore den store forskel andet end at det virker lidt som om den nye har et lidt højere kontrast forhold.Det kan jo så være en fordel elller en bagdel afhængig af ens tv . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm hvordan kan billedet blive så meget forbedret når selector udelukkende giver mulighed for scart/RGB tilslutning til TV´et?
Og vil der være nogen grund til at købe en selector når jeg går med planer om at lave en HTPC?
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
|
hmm hvordan kan billedet blive så meget forbedret når selector udelukkende giver mulighed for scart/RGB tilslutning til TV´et?
Og vil der være nogen grund til at købe en selector når jeg går med planer om at lave en HTPC?
|
|
|
Selectoren er jo en digital modtager og det er der gevinsten er.
Du slipper for nogle af de problemer der kan være med analoge signaler på kabel TV
Selector sammen med HTPC giver også bedre billede.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg forstår det ret, så skal jeg købe selector-boksen (1595,-) med selector-kort (199,-), da jeg allerede har fuld pakke i Kabel-TV - er det korrekt ?
Jeg har set pakken fra Canal+. Men merprisen om måneden 69,- kr. synes jeg ikke retfærdiggør de film de sender (det svarer jo til 3-4 gode DVD-film fra video-shoppen) - eller er jeg forkert på den ? __________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener at der stadig er tilbud på selector og canal +
du får selectoren ved 12 mdr canal +
Og så er der jo 5,1 lyd på en del af deres film
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
BladeDK Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeeVee skrev:
Hvis jeg forstår det ret, så skal jeg købe selector-boksen (1595,-) med selector-kort (199,-), da jeg allerede har fuld pakke i Kabel-TV - er det korrekt ?
Jeg har set pakken fra Canal+. Men merprisen om måneden 69,- kr. synes jeg ikke retfærdiggør de film de sender (det svarer jo til 3-4 gode DVD-film fra video-shoppen) - eller er jeg forkert på den ? |
|
|
Selector kortet er en årlig udgift, ikke en månedlig.
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare lige tilslutte mig nogle af de positive udtagelser om selector. Har godt nok ikke et Plasma/LCD, så kan udlukkende udtale mig på baggrund af erfaringer på mit Metz Atlantis.
Det er virkelig stor forskel. Specielt DR's 16:9 udsendelser, men også generelt på de andre kanaler. Den smarte info funktion, hvor man kan se beskrivelse af programmet samt næste udsendelse er virkelig smart (bruger jeg meget). __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
Selectoren er jo en digital modtager og det er der gevinsten er.
Du slipper for nogle af de problemer der kan være med analoge signaler på kabel TV
|
|
|
Selector modtager digitalt, men output'et er da stadig analogt, da det er SCART?
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riise skrev:
hans123 skrev:
|
Selectoren er jo en digital modtager og det er der gevinsten er.
Du slipper for nogle af de problemer der kan være med analoge signaler på kabel TV
|
|
|
Selector modtager digitalt, men output'et er da stadig analogt, da det er SCART?
|
|
|
Enig det er analogt....vil du ud over det, kan du jo evt. "smide" en digital modtager i din HTPC :o)
http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html
Overvejer det selv, men kan ikke rigtig finde information omkring dette & understøttelse i MCE....
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Selector modtager digitalt, men output'et er da stadig analogt, da det er SCART?
[/QUOTE]
Men kun den sidste meter 
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |