Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 16:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Selector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

BladeDK skrev:
En sjov detalje er at når feks tv4 og norsk tv sender i 16:9, så cropper de det på kabel tv, mens at på selectoren, der viser de det rigtigt.

Det er muligt de har fået fixet det, det er et stykke tid siden jeg opdagede det.

Jeg har den gamle selector og hvor er jeg dog træt af den. Den har det med at gå i baglås og så er det eneste der hjælper at tage strømmen fra den.

Hvordan er kvalitets forskellen mellem dem gamle og den nye?

Jeg har den nye og den er aldrig gået i baglås en eneste gang i det halve år jeg snart har haft den. Billedemæssigt siges der at den er lidt bedre, men det er svært at sige, min far har den gamle og vi har samme tv, jeg syntes ikke at kunne spore den store forskel andet end at det virker lidt som om den nye har et lidt højere kontrast forhold.Det kan jo så være en fordel elller en bagdel afhængig af ens tv . 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 444
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

hmm hvordan kan billedet blive så meget forbedret når selector udelukkende giver mulighed for scart/RGB tilslutning til TV´et?

Og vil der være nogen grund til at købe en selector når jeg går med planer om at lave en HTPC?

Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:

hmm hvordan kan billedet blive så meget forbedret når selector udelukkende giver mulighed for scart/RGB tilslutning til TV´et?

Og vil der være nogen grund til at købe en selector når jeg går med planer om at lave en HTPC?

Selectoren er jo en digital modtager  og det er der gevinsten er.

Du slipper for nogle af de problemer der kan være med analoge signaler på kabel TV

Selector sammen med HTPC  giver også bedre billede.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg forstår det ret, så skal jeg købe selector-boksen (1595,-) med selector-kort (199,-), da jeg allerede har fuld pakke i Kabel-TV - er det korrekt ?

Jeg har set pakken fra Canal+. Men merprisen om måneden 69,- kr. synes jeg ikke retfærdiggør de film de sender (det svarer jo til 3-4 gode DVD-film fra video-shoppen) - eller er jeg forkert på den ?



__________________
mvh

BeeVee
Til top Vis BeeVee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeeVee
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

mener at der stadig er tilbud på selector og canal +

du får selectoren ved 12 mdr  canal +

Og så er der jo 5,1 lyd på en del af deres film  

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
BladeDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

BeeVee skrev:

Hvis jeg forstår det ret, så skal jeg købe selector-boksen (1595,-) med selector-kort (199,-), da jeg allerede har fuld pakke i Kabel-TV - er det korrekt ?


Jeg har set pakken fra Canal+. Men merprisen om måneden 69,- kr. synes jeg ikke retfærdiggør de film de sender (det svarer jo til 3-4 gode DVD-film fra video-shoppen) - eller er jeg forkert på den ?



Selector kortet er en årlig udgift, ikke en månedlig.
Til top Vis BladeDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BladeDK
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Vil bare lige tilslutte mig nogle af de positive udtagelser om selector. Har godt nok ikke et Plasma/LCD, så kan udlukkende udtale mig på baggrund af erfaringer på mit Metz Atlantis.

Det er virkelig stor forskel. Specielt DR's 16:9 udsendelser, men også generelt på de andre kanaler. Den smarte info funktion, hvor man kan se beskrivelse af programmet samt næste udsendelse er virkelig smart (bruger jeg meget).



__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Riise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Selectoren er jo en digital modtager  og det er der gevinsten er.

Du slipper for nogle af de problemer der kan være med analoge signaler på kabel TV

Selector modtager digitalt, men output'et er da stadig analogt, da det er SCART?

Til top Vis Riise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riise
 
Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Riise skrev:

hans123 skrev:

Selectoren er jo en digital modtager  og det er der gevinsten er.

Du slipper for nogle af de problemer der kan være med analoge signaler på kabel TV

Selector modtager digitalt, men output'et er da stadig analogt, da det er SCART?

Enig det er analogt....vil du ud over det, kan du jo evt. "smide" en digital modtager i din HTPC :o)

http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html

Overvejer det selv, men kan ikke rigtig finde information omkring dette & understøttelse i MCE....

 

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Selector modtager digitalt, men output'et er da stadig analogt, da det er SCART?

[/QUOTE]

Men kun den sidste meter

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes