| Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
janelne skrev:
MichaelWB skrev:
| Det vil du kunne have stor glæde af til HD-TV, HD-DVD og såvidre er blevet udbredt |
|
|
Når HD-DVD bliver standard, skal man vel også have en (ny) type DVD-afspiller som skal kunne afspille dette format?
Og så er den Harddiskoptager man køber i dag med 160GB vel lige pludselig ikke stor nok .... (en sådan diskussion kan blive ved :-). HD må fylde afsindig meget.
|
|
|
Helt rigtigt. I den verden vi lever i er der hele tiden noget nyt på vej. Jeg tror det er en fejl hvis man tror man kan købe noget der er fremtidssikret. Du kan selvfølgelig købe skærme der er klar til HD og som derfor ikke bliver forældede af den grund, men som det også er blevet nævnt af andre er det jo kun et spørgsmål om tid før der dukker en ny skærmteknologi op, og den vil sikkert ende med at være bedre end både plasma og lcd.
Målet må være at finde et produkt som man vil være glad for nu og i den nærmeste fremtid. Det betyder ikke at man helt skal ignorere fremtiden, specielt ikke hvis man køber dyre produkter, man skal bare ikke lade "fremtiden" være den afgørende faktor, da den er så frygtelig svær at spå om. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
rasmus Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En opsamling.
Jeg kan da oplyse at avancen er højere på et CRT end den er på lcd/plasma skærme.
Med hensyn til sælgernes råd,
Jeg vil da klart anbefale dig at købe et godt 32" CRT med HDTV indgang i form af component indgang.
Det bedste billede man kan få i dag er via CRT teknologien.
Prøv bare at sammenligne billedet fra en lcd og CRT, kæmpe forskel.
JVC topmodel har component indgang og er HD klar.
Hvad angår opløsning så har et CRT idag så høj opløsning at den sagtens kan matche plasma pg lcd skærmenes opløsning. Forskellen er bare at på en CRT skærm med HD signal vil det stå meget skarpere og mere roligt, med større kontrast og farver.
Hilsen
Rasmus __________________ Drik rødvin, lyt til musik, lev lykkeligt
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår opløsning så har et CRT idag så høj opløsning at den sagtens kan matche plasma pg lcd skærmenes opløsning. Forskellen er bare at på en CRT skærm med HD signal vil det stå meget skarpere og mere roligt, med større kontrast og farver.
Hilsen
Rasmus Sådan har jeg godt nok ikke oplevet det.Når jeg på forskellige plasma/lcd har projiceret fotos fra mit digitalkamera,har de været klar bedre end på CRT !!?? [/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Lennon siger er der vil der stadig være meget at vinde ved at sende et HD signal til et CRT tv. Og selvom LCD/Plasma er HD forberedt skal du i langt de fleste tilfælde stadig have en modtager der kan modtage de digitale signaler. Så så er det heller ikke smartere.
Jeg har selv en Metz Artos 32" CRT, og den bliver da ikke skiftet foreløbigt... Og skulle der endelig ske noget kan man få en digitalmodtager at sætte i den istedet for PIP tuneren. :) Og folk siger hele tiden de vil vente, men jeg tror ikke det bliver meget billigere, men til gengæld bliver kvaliteten bedre til samme pris.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
| Mht sælgerens argumenter - der er generelt betydeligt større avancer på fladskærme end CRT ditto idag, så det skal man lige have i baghovedet når sælgeren rådgiver som han gør. |
|
|
Som Rasmus siger, så er det faktisk ikke rigtigt - der er ekstremt hård konkurrence på fladskærmene, og det presser priserne meget. De fleste opererer med lavere procentvise avancer på fladskærme, da priserne ellers ville være meget høje. At det så i _kroner_ ofte vil være flere penge fordi skærmene er dyrere, det giver sig selv. Men det har jo ikke noget med CRT vs. LCD/Plasma at gøre.
Som jeg ser det: Bortset fra JVC (som vi i en tidligere diskussion har fået fastslået ikke kan vise ægte HD pga. fysiske begrænsninger i billedrøret), så kan ingen CRT p.t. vise HD. MEN - et _godt_ fladskærms-tv med HD-opløsning koster for øjeblikket mindst 30.000,-. At købe sådan et for fremtidssikringens skyld synes jeg ikke er smart (hvis man synes det er godt her og nu, så skal man selvfølgelig endelig købe det). Grunden er, at du med et tv som Philips 9520 har et rigtigt godt tv her og nu for under 10.000,-, og om to år når HD er udbredt nok til at det kan betale sig at gøre noget ved det, så kan du temmeligt sikkert købe et fladskærms-tv for 20.000,- der er bedre end dét der koster 30.000,- nu. Derfor kan det rent faktisk være en _god_ investering at sætte et mindre beløb i et CRT her og nu, fordi du så har et bedre HD-tv når du rent faktisk skal bruge det - uden at bruge flere penge.
Ikke dermed sagt at jeg synes det er dumt at købe en fladskærm med HD, eller at betale lidt ekstra for at få én med HD i forhold til standard-opløsning, men fremtidssikringen skal ikke være argumentet i sig selv. Prioritet nummer ét er at det er godt til det som det skal bruges til her og nu. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
janelne Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Grunden er, at du med et tv som Philips 9520 har et rigtigt godt tv her og nu for under 10.000,-, og om to år når HD er udbredt nok til at det kan betale sig at gøre noget ved det ... |
|
|
Hej Otto. Hvad mener du specifikt med at "HD er udbredt om 2 år". Altså ... hvor udbredt tror du HD er om 2 år? Tidligere i denne tråd snakkes der om 5 år ... før det er "udbredt". Jeg ved det er et vidt begreb, men 2 helt konkrete situationer kunne være >>>
1) Hvornår vil Blockbuster angivligt udleje HD-DVD'er som standard? Hvor mange år skal vi hen ...?
2) Hvornår vil DR begynde at sende digitalt ...? (og fx sende TV-avisen i HD)
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da godt svare på ? nr.2
Det er ikke ret længe side der var en debat i fjernsynet mellem politiker og "mediefolk" her var beskeden hel klar: der bliver ikke noget digitalt tv baseret på master før 2010 i Danmark.
Så mit råd er helt klart også køb et CRT tv nu og vent med en fladskærm. En af de ting du skal tænke på når du er ude og kikke på fladskærm er, der er næsten ingen steder der er tilsluttet en antenne, næææ de køre alle sammen en dvd-film i højeste opløsning, og det er IKKE det billed du får når du kommer hjem og skal se Tv-avisen.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |