Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 19:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp til selvbyg (sub). (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

En parametrisk equalizer er bedre til formålet - på en sådan kan man variere centerfrekvens, niveau og 'Q'. Med 3-5 centerfrekvenser (alle variable) er man godt hjulpet mht. bas.

Såvidt jeg ved, er de mere avancerede EQ'er til subs netop lavet på den måde.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

@Bjarke73
Jo det forstår jeg såmænd godt, men der er stadig ikke forskel på en almindelig EQ og en bas-EQ, andet end arbejdsområdet. Så at bygge en selv, bliver da ikke mindre kompliceret af at den kun skal tage de dybe frekvenser.
Det var det mit spørgsmål gik på, ikke hvad en bas-EQ er, for det giver jo sig selv.

Så jeg misforstod dig skam ikke. Man kan stadig få ret billige EQ, der har et bredt område OGSÅ i bassektionen. Behringer har vist et par eksempler, og vælger man deres UltraCurve, har man virkelig mange muligheder. Mener den koster ca. 2000 kroner. Det mener jeg ikke er slemt i forhold til hvad man får.

Hvis man vælger Behringers UltraDrive, får man en masse justeringsmuligheder for subwooferen, der er guld værd. Den ligger også omkring de 2000 kroner.

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej igen nu er der sket lidt igen.

jeg har fået mere effekt bag subben (nad 2400pe) og det gav pote (næsten), samtidig blev der indkøbt en Behringer dsp-1124p til at finjustere subben med. (og ja daniels der var et overskud af 50 hz som nu er fjernet)

jeg har fået målt subben nu og den har frekvensgang ca. 19,5 hz - 38 hz +/- 3 db(den bliver filtreret ved 40 hz i reciveren) så det er da meget godt

Men der er en del portstøj . Jeg har tænkt på om en slave enhed 12 " vil passe godt til denne sub for at undgå portstøj.

Men alt i alt må jeg nok sige at denne cv enhed overasker

Til top Vis bred151's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bred151

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes