Emne: High end højttalere i JP ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
| Og så er der vel snart kogt suppe nok på det ben, eller? |
|
|
Om produkter er overprissat eller ikke, kan der ikke koges nok suppe på .
MVH
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
donkeyshark skrev:
| Og så er der vel snart kogt suppe nok på det ben, eller? |
|
|
Om produkter er overprissat eller ikke, kan der ikke koges nok suppe på .
MVH
|
|
|
Og når suppen er kogt ind gnaver vi ben og starter forfra med et nyt kadaver i gryden
Bjørne ka' godt li' gnaveben (og øl)
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt marv ... Linn prissætter vel efter hvad markedet kan bære? at det
er sindsyge priser kan vi godt blive enige om, men det er vel egentligt
lige meget når det er en mærkevare der er tale om. Det er libhaveri vi
har med at gøre i toppen af high-end skalaen ikke brugsens 5.1 for en
hund.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| Lidt marv ... Linn prissætter vel efter hvad markedet kan bære? at det er sindsyge priser kan vi godt blive enige om, men det er vel egentligt lige meget når det er en mærkevare der er tale om. Det er libhaveri vi har med at gøre i toppen af high-end skalaen ikke brugsens 5.1 for en hund. |
|
|
Ja! Men er det high end - også helt ind til benet? Er der gjort et ærligt forsøg på, at forsyne kunden med storslået kvalitet? Eller er det blot produkter, hvor navnet er det primære, kun overgået af avancerne.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ja! Men er det high end - også helt ind til benet?
|
|
|
Det kommer an på hvad du mener med "helt ind til benet". Det jeg ser
når jeg ser Linn's højtalerudspil så er det et statement produkt fra et
gammelt berømt firma i high-end stil. Det ville jeg kalde helt ind til
benet, uden dog at have hørt den - vel vidende at pris ikke er alt.
Måske er det der du vil hend? - så tror jeg bare hurtigt vi ender i den
gamle Linn vs. The World snak.
Kurt von Kubik skrev:
Er der gjort et ærligt forsøg på, at forsyne kunden med storslået kvalitet? Eller er det blot produkter, hvor navnet er det primære, kun overgået af avancerne. |
|
|
Det vil jeg unlade at svare på, måske er der nogle Linn fanatikere der
vil mene at det netop er dette, og andre der ikke er til mærket der
mener det modsatte.
Hvad jeg godt vil sige er at, hvis man køber en villa på "strandvejen"
til 10 mil, selv om det er en skrotbunke af et kolonihavehus, så køber
man rigtig nok navnet/vejen. Sammenligningen skal forstås sådan at jeg
tvivler, som luset amatør, at et firma som Linn har sparet på deres
high end produkter blot for at få højere avancer - til de priser kunne
deres ting næsten være lavet af guld. Og hvis dem der køber Linn syntes
de får det rene hifi guld for pengene, ja så for min skyld ingen alarm.
Jeg er heller ikke forarvet over dem der bor på "strandvejen"
edit: hey, nr 300 ...  til alle
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ja! Men er det high end - også helt ind til benet?
|
|
|
Det kommer an på hvad du mener med "helt ind til benet". Det jeg ser når jeg ser Linn's højtalerudspil så er det et statement produkt fra et gammelt berømt firma i high-end stil. Det ville jeg kalde helt ind til benet, uden dog at have hørt den - vel vidende at pris ikke er alt. Måske er det der du vil hend? - så tror jeg bare hurtigt vi ender i den gamle Linn vs. The World snak.
Kurt von Kubik skrev:
Er der gjort et ærligt forsøg på, at forsyne kunden med storslået kvalitet? Eller er det blot produkter, hvor navnet er det primære, kun overgået af avancerne. |
|
|
Det vil jeg unlade at svare på, måske er der nogle Linn fanatikere der vil mene at det netop er dette, og andre der ikke er til mærket der mener det modsatte.
Hvad jeg godt vil sige er at, hvis man køber en villa på "strandvejen" til 10 mil, selv om det er en skrotbunke af et kolonihavehus, så køber man rigtig nok navnet/vejen. Sammenligningen skal forstås sådan at jeg tvivler, som luset amatør, at et firma som Linn har sparet på deres high end produkter blot for at få højere avancer - til de priser kunne deres ting næsten være lavet af guld. Og hvis dem der køber Linn syntes de får det rene hifi guld for pengene, ja så for min skyld ingen alarm. Jeg er heller ikke forarvet over dem der bor på "strandvejen" 
edit: hey, nr 300 ... til alle 
|
|
|
Hvis du køber en strandvejsgrund med en ikke nedrevet skrotbunke betaler du kun for grunden. Hvis du er dygtig kan du sikker slå halv skade med sælger om containerlejen o du behøver ikke frygte at grunden falder i værdi
Prøv det med en Linn-forhandler, eller køb et Linn klistermærke nu og sælg det om et år med 10% fortjeneste
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Prøv det med en Linn-forhandler, eller køb et Linn klistermærke nu og sælg det om et år med 10% fortjeneste |
|
|
Det går sikkert ikke, men det var heller ikke det sammenligningen gik på.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
bjørn skrev:
|
Prøv det med en Linn-forhandler, eller køb et Linn klistermærke nu og sælg det om et år med 10% fortjeneste |
|
|
|
|
|
Hvad gik den så på ?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Zorglub skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvad gik den så på ? |
|
|
Det var ikke gensalgsværdi, men hvad man får for pengene kontra "mærkevare" - ie. strandvejens libhaveri.
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mottoet må være "A lot of money gives a lot of prestige"[/QUOTE]
Sådan har det sguda altid været Kurt.
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Tendensen med afsindigt stigende priser på mange ting i
samfundet går jo igen alle steder, men skal det holdes indenfor hifi
kan man jo bare kigge på de lidt dyrere surroundprodukter - av da! |
|
|
TILLYKKE med barnet  . Min kone har officiel termin i dag, men hun kommer nok til at gå lidt over tiden
(undskyld jeg ikke holder mig til trådens emne  )
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Mottoet må være "A lot of money gives a lot of prestige" |
|
|
Sådan har det sguda altid været Kurt. [/QUOTE] Hmm! Når jeg ser mange folks line-ups, og jeg får at vide, at den der dims koster bl.a. Den der bl.a bl.a og tilsammens koster det hele bl.a bl.a bl.a bl.a bl.a. Så giver det et glimrende indblik i, hvor mønterne er satset. Ofte strider prioriteringerne mod enhver form for sund fornuft. Uden at nogen som helst skal føle sig ramt eller tænkt på af den grund, så er det altså ikke sund fornuft, at bruge ligeså mange penge på kabler, som man gør på elektronik. Og når man køber elektronik, så bør man have med i sin bevisthed, at f.eks. en CD spiller består af et løbeværk, en digitalsektion og en konverter/analogdel. Det dyreste løbeværk koster en detail ca. 3.000 kr. i løs vægt ved køb af 1 stk. De dyreste DAC chips på markedet koster ca. 400 kr. stykket i den bedste selektion. Den dyreste opamp på markedet (OPA627) koster vel i omegenen af 250 bobs stykket, måske lidt mere ved køb af få stykker. Printplader i prototype produktion (ganske få styk) Kan umuligt løbe op i mere end 1.500 for det der sidder i en hel maskine. Læg beløbene sammen, sæt rigeligt med penge af til lækre kabinetter, afskærmning, tunge fødder, eloxeringsfinish og hvad ved jeg. Husk moms og avancer, og kig så ærligt på produktet. Hvis det du ser virker rimeligt, er det vel OK. Men er vi oppe på småbilsniveau, så bliver du snydtså vandet driver, helt og aldeles ligegyldigt, hvilke historier forhandleren gerne ser dig tro fuldt og fast på. Muligheden for at der reelt er det i maskinen du betaler for, er simpelthen 0,00 dut tilstede. Du bliver fuppet. Et kabel der koster ligeså meget bør du også være skepptisk overfor. Det siger vel sig selv. Der er ikke mulighed for, at produktionen løber op i den slags priser. Det er marketing, avance og storytelling. Og skal det så være storytelling, så foretrækker jeg nu H.C.A. hamselv.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
bjørn skrev:
Zorglub skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvad gik den så på ?
|
|
|
Det var ikke gensalgsværdi, men hvad man får for pengene kontra "mærkevare" - ie. strandvejens libhaveri.
|
|
|
Du kan ikke sammeligne en værdifast investering med et tvivlsomt forbrugsgode hvis værdi er ukendt i samme øjeblik det forlader butikken
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Mr. High Fy skrev:
Mottoet må være "A lot of money gives a lot of prestige" |
|
|
Sådan har det sguda altid været Kurt.
|
|
|
Hmm! Når jeg ser mange folks line-ups, og jeg får at vide, at den der dims koster bl.a. Den der bl.a bl.a og tilsammens koster det hele bl.a bl.a bl.a bl.a bl.a. Så giver det et glimrende indblik i, hvor mønterne er satset. Ofte strider prioriteringerne mod enhver form for sund fornuft. Uden at nogen som helst skal føle sig ramt eller tænkt på af den grund, så er det altså ikke sund fornuft, at bruge ligeså mange penge på kabler, som man gør på elektronik. Og når man køber elektronik, så bør man have med i sin bevisthed, at f.eks. en CD spiller består af et løbeværk, en digitalsektion og en konverter/analogdel. Det dyreste løbeværk koster en detail ca. 3.000 kr. i løs vægt ved køb af 1 stk. De dyreste DAC chips på markedet koster ca. 400 kr. stykket i den bedste selektion. Den dyreste opamp på markedet (OPA627) koster vel i omegenen af 250 bobs stykket, måske lidt mere ved køb af få stykker. Printplader i prototype produktion (ganske få styk) Kan umuligt løbe op i mere end 1.500 for det der sidder i en hel maskine. Læg beløbene sammen, sæt rigeligt med penge af til lækre kabinetter, afskærmning, tunge fødder, eloxeringsfinish og hvad ved jeg. Husk moms og avancer, og kig så ærligt på produktet. Hvis det du ser virker rimeligt, er det vel OK. Men er vi oppe på småbilsniveau, så bliver du snydtså vandet driver, helt og aldeles ligegyldigt, hvilke historier forhandleren gerne ser dig tro fuldt og fast på. Muligheden for at der reelt er det i maskinen du betaler for, er simpelthen 0,00 dut tilstede. Du bliver fuppet. Et kabel der koster ligeså meget bør du også være skepptisk overfor. Det siger vel sig selv. Der er ikke mulighed for, at produktionen løber op i den slags priser. Det er marketing, avance og storytelling. Og skal det så være storytelling, så foretrækker jeg nu H.C.A. hamselv.
[/QUOTE]
Og producenterne betaler jo ikke de detailpriser du nævner. Træk momsen fra og del med et tal mellem 4 og 20, så begynder vi måske at nærme os.
mvh. Bjørnebanken
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Zorglub skrev:
bjørn skrev:
Zorglub skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvad gik den så på ?
|
|
|
|
|
|
Du kan ikke sammeligne en værdifast investering med et tvivlsomt
forbrugsgode hvis værdi er ukendt i samme øjeblik det forlader butikken |
|
|
Watch me, og hvis du vil forstætte i den dur så PM mig istedet for at gøre det i forumet.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hmm! Når
jeg ser mange folks line-ups, og jeg får at vide, at den der dims
koster bl.a. Den der bl.a bl.a og tilsammens koster det hele bl.a bl.a
bl.a bl.a bl.a. Så giver det et glimrende indblik i, hvor mønterne er satset. Ofte strider prioriteringerne mod enhver form for sund fornuft. Uden
at nogen som helst skal føle sig ramt eller tænkt på af den grund, så
er det altså ikke sund fornuft, at bruge ligeså mange penge på kabler,
som man gør på elektronik. Og når man køber elektronik, så bør man have
med i sin bevisthed, at f.eks. en CD spiller består af et løbeværk, en
digitalsektion og en konverter/analogdel. Det dyreste løbeværk koster en detail ca. 3.000 kr. i løs vægt ved køb af 1 stk. De dyreste DAC chips på markedet koster ca. 400 kr. stykket i den bedste selektion. Den dyreste opamp på markedet (OPA627) koster vel i omegenen af 250 bobs stykket, måske lidt mere ved køb af få stykker. Printplader i prototype produktion (ganske få styk) Kan umuligt løbe op i mere end 1.500 for det der sidder i en hel maskine. Læg
beløbene sammen, sæt rigeligt med penge af til lækre kabinetter,
afskærmning, tunge fødder, eloxeringsfinish og hvad ved jeg. Husk moms og avancer, og kig så ærligt på produktet. Hvis det du ser virker rimeligt, er det vel OK. Men
er vi oppe på småbilsniveau, så bliver du snydtså vandet driver, helt
og aldeles ligegyldigt, hvilke historier forhandleren gerne ser dig tro
fuldt og fast på. Muligheden for at der reelt er det i maskinen du betaler for, er simpelthen 0,00 dut tilstede. Du bliver fuppet. Et
kabel der koster ligeså meget bør du også være skepptisk overfor. Det
siger vel sig selv. Der er ikke mulighed for, at produktionen løber op
i den slags priser. Det er marketing, avance og storytelling. Og skal
det så være storytelling, så foretrækker jeg nu H.C.A. hamselv. |
|
|
Hvad takserer du så deres udviklingsomkostninger til? hvis det er så
let at lave en CD, hvorfor gør DIY folket ikke bare det hele fra bunden
selv?
Jeg syntes bestemt vi glemmer at disse meget dyre high-end produkter
sælges til en meget begrænset skare af folk, og at der derfor er en
lige så begrænset mængde af købere at dele omkostningerne ud på.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Læg beløbene sammen, sæt rigeligt med penge af til lækre kabinetter, afskærmning, tunge fødder, eloxeringsfinish og hvad ved jeg. Husk moms og avancer, og kig så ærligt på produktet. Hvis det du ser virker rimeligt, er det vel OK. |
|
|
Det er stadig i mine øjne en meget teoretisk udregning af hvorvidt en dims er pengene værd eller ej. Fakta er at sammensætningen af komponenter har mindst lige så stor betydning som kvaliteten af dem. Hvis én afspiller til 15.000,- er lavet med de dyreste komponenter man kan finde, og en anden til 15.000,- er lavet med billige standard-komponenter - hvilken af dem er så det bedste køb? Det er den der lyder bedst! Det behøver ikke være dén med de dyreste komponenter. Derfor, det eneste der har betydning for hvorvidt et apparat er pengene værd eller ej er, om man kan få bedre ydelse til samme pris (eller samme ydelse til lavere pris). Kan man ikke dét, så er apparatet pengene værd, uanset hvor mange penge producenten propper i lommen når du køber den.
At "ydelse" så kan være andet end lydkvalitet, det er så noget andet - apparatets features, feel, eller for den sags skyld prestige-værdi har nu engang indflydelse på om det er pengene værd eller ej. Problemet er så at forskellige mennesker prioriterer ting forskelligt. Er man ligeglad med prestige-værdi er det sjældent at man kan forsvare prisen for det ultra-dyre udstyr - prestige-værdi ER nu engang hovedargumentet for at købe dem. Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at forstå den aggressivitet folk udviser over for ting (hifi eller ej) der i bund og grund bare er udviklet til at opfylde et andet behov end éns eget. Eksempelvis synes jeg ikke det er seriøst at kalde en reolhøjttaler dårlig fordi den ikke spiller dybbas, eller en Cerwin Vega højttaler dårlig fordi den kun er god til at spille højt. Ethvert produkt skal vurderes ud fra dét behov det er bygget til at dække. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Jeg syntes bestemt vi glemmer at disse meget dyre high-end produkter sælges til en meget begrænset skare af folk, og at der derfor er en lige så begrænset mængde af købere at dele omkostningerne ud på.
|
|
|
Dette er en meget vigtig pointe, men en pointe den almindelige forbruger oftest har meget svært ved at forstå. Det kaldes prisfølsomhed - nogle varer er meget afhængige af prisen for at sælge. Jeg vil prøve at opstille et (100% opdigtet) eksempel på hvorfor et produkt der koster det dobbelte at producere oftest koster væsentligt mere end det dobbelte i udsalg:
Lad os antage at produkt A koster 100 kroner at producere. Dertil skal lægges fortjeneste til producenten (der bl.a. skal dække faste omkostninger, løn osv), fortjeneste til en distributør, og fortjeneste til en forhandler. Hvor stor fortjenesten skal være hænger blandt andet sammen med salgstallene, jo flere der kan sælges jo mindre kan man nøjes med at tjene per styk. Vi antager at produkt A koster 500,- på hylden, med et forventet salgstal på 10.000 styk. Det giver en samlet omsætning på 5 millioner, med et samlet dækningsbidrag i de forskellige led på 4 millioner. Lad os antage at diverse omkostninger igennem ledene udgør 3 millioner, og der er dermed 1 million i overskud til deling mellem ledene.
Så har vi produkt B, der er luksusversionen. Den koster 200,- at producere. Med samme procentuelle avance hele vejen igennem ender man med en udsalgspris på 1000,-. Hvis omsætningen kan bevares på samme _beløb_, dvs. et salgstal på 5000 styk, så hænger regnestykket sammen. Men ofte er forskellen i salgstal meget stor - en salgspris på 1000,- vil gøre at salgstallet aldrig kan nå op på 5000 styk - til 1000,- kan der måske kun sælges 3000 styk. Så står man pludselig med et dækningsbidrag i alle led på 2,4 millioner - selv om man tjener mere per styk. Hvad gør man så? Vi kan vælge mellem to muligheder: Sætte prisen op eller sætte den ned. Vi sætter salgsprisen ned til 800,-, og salget stiger til 5000 styk. Samlet DB ender på 3 millioner - bedre, men ikke godt nok til at tjene penge (vi har jo 3 millioner der skal dækkes ind). Vi sætter i stedet prisen op til 2000,-. Dette resulterer i et salgstal på 1500 styk. Indtjening: 2,7 millioner. Stadig noget skidt. I bund og grund er der ikke basis i markedet for at sætte produkt B i produktion - vi kan ikke tjene penge på det. Hm, hvad nu hvis vi lader produktionen være begrænset, og markedsfører det som et prestige-produkt til 5000,-? Vi rammer en helt ny kundegruppe, og sælger 800 styk til de livsstils-orienterede. Voila - samlet DB 3,84 millioner. Produktet løber nu rundt, og tjener penge.
Tallene er som sagt opdigtede - men princippet i markedet fungerer faktisk sådan. en vare der koster det dobbelte at producere ender i 10-dobbelt udsalgspris, ganske enkelt fordi det ikke kan løbe rundt hvis den er billigere. Betyder det at varen sælges til overpris? Nej, ikke nødvendigvis. Det er dén pris der skal til for at varen løber rundt - og det samme gør sig jo gældende for konkurrenterne. Derfor kan det godt være at markedet bestemmer, at dén kvalitet der egentligt kun koster det dobbelte at producere ganske enkelt ikke kan købes for mindre end 10-dobbelt pris. Det behøver ikke være fordi producenterne er griske - det skyldes ganske enkelt forbrugernes købsmønster. Prisen på en vare afspejler ikke kun kostprisen, den afspejler i høj grad også forbrugernes lyst til at købe den. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto  ....en fornuftig betragtning du stiller op der. Den gamle læresætning om at prisen hos endeforbrugeren er lig med kostprisen ganget med 2 x pi holder nu meget godt  , ihvertfald i visse brancher __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
tbbv Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror der er en anden simpel grund til at HIFI udstyr kan sælges til de priser de bliver solgt til:
Prisen er det eneste man kan måle med sikkerhed, som alle forstår, det er prisen, og jo dyrere jo bedre.
Vi snakker om mennesker, hvis vi fjerner den promille af puritanerer og Hifi-elsker, der ikke ønsker, at andre bliver imponeret af deres anlæg, så er der en måleenhed alle kan blive enig om er regnet rigtigt ud: $$$ __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|