Forfatter |
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Problemet lå et helt andet sted i 'familien' - Det var min Arcam Delta 270 CD som ikke ku' li' det nye medlem... der var ingen problemer når jeg hørte LP'er på min Rega Planar 5, så det var højfrekvent støj fra Arcam'en som lavede l**t i buketten ......... - og løsningen blev 2 små ferritmanchetter omkring signalkablet mellem CD og Audiolab 8000 C ... lidt woodoo agtigt men det virker
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Problemet lå et helt andet sted i 'familien' - Det var min Arcam Delta 270 CD som ikke ku' li' det nye medlem... der var ingen problemer når jeg hørte LP'er på min Rega Planar 5, så det var højfrekvent støj fra Arcam'en som lavede l**t i buketten ......... - og løsningen blev 2 små ferritmanchetter omkring signalkablet mellem CD og Audiolab 8000 C ... lidt woodoo agtigt men det virker
mvh. Jan
|
|
|
Nej hvor spøjst. Men cool at det nu virker. Hvornår skal du hente din nye pre? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Ja, det er sku' lidt woodoo-agtigt med de ferritmanchetter, og det har samtidigt givet Arcam'en et 'løft' - det spiller bare bedre med hensyn til Holfi Pre NB1, så skal jeg aftale nærmere med sælger i morgen, men vi er begge travlt optaget af arbejde, så det bliver nok på lørdag
mvh. Jan
__________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Ja, det er sku' lidt woodoo-agtigt med de ferritmanchetter, og det har samtidigt givet Arcam'en et 'løft' - det spiller bare bedre med hensyn til Holfi Pre NB1, så skal jeg aftale nærmere med sælger i morgen, men vi er begge travlt optaget af arbejde, så det bliver nok på lørdag
mvh. Jan
|
|
|
Spændende. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Når jeg nu får min Holfi Pre NB1 S.E. i hus, så tænkte jeg at jeg ville forkæle de 2 Holfi'er med et nyt signalkabel - f.eks. Tara Labs Air 2 på 1 meter, men jeg har ikke ku' finde ud af på nettet hvad det koster..! er der nogen her som har et bud på det..? - jeg vil i første omgang beholde Tara Labs Axiom mellem Pre og CD, men måske kommer der også et nyt der, når Xandra MP1 kommer
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Er der ingen som kender prisen på Tara Labs Air 2 i 1 meter...?
Desværre var glæden kort omkring de ferritmanchetter, de virkede i 1½ døgn, og så var problemet tilbage ....
Så nu slår jeg lige koldt vand i blodet, og ser om Holfi Pre NB1 S.E. vil løse problemet
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej igen...
Er der ingen som kender prisen på Tara Labs Air 2 i 1 meter...?
Desværre var glæden kort omkring de ferritmanchetter, de virkede i 1½ døgn, og så var problemet tilbage ....
Så nu slår jeg lige koldt vand i blodet, og ser om Holfi Pre NB1 S.E. vil løse problemet
mvh. Jan
|
|
|
Jeg kender TaraLabs Air2 ganske godt. Har selv kørt med det mellem min gamle forstærker og cd-afspiller. Aldrig har jeg haft så god og detaljeret lyd og med sådan et hul igennem på mit anlæg. Nyprisen er vist i omegnen af 5000 kr. Så kan du selv vurdere, hvad der er rimeligt at give. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Jamen, hvis det er prisen værd, så er 5000 kr okay... jeg vil sætte det mellem Pre og effekt, og når Xandre MP1 kommer vil jeg nok også købe et sæt mere til mellem Pre og CD...
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Jamen, hvis det er prisen værd, så er 5000 kr okay... jeg vil sætte det mellem Pre og effekt, og når Xandre MP1 kommer vil jeg nok også købe et sæt mere til mellem Pre og CD...
mvh. Jan
|
|
|
Jeg vil mene, at det er det kabel du skal have fat i. Men for guds skyld. Find en Hifiklub der er til at tale med og så lån det med hjem eller benyt dig af returretten og prøv det inden du beslutter dig. Jeg gav (mener jeg) 2100 brugt. Men om jeg ville have givet 5k fra nyt? Tjaa... Måske. Det ER et godt kabel.
Men hvad med højttalerkabel. Jeg ved at Helix 8 er godt (det har jeg også haft ). Men umiddelbart, vil jeg mene at Helicon 400 godt kunne drage nytte af endnu bedre kabler. Men hvilke? Tjaaa.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Jamen man kan jo blive ved med at ofre penge på anlæget, der er hele tiden noget som er bedre.... Tara Labs Helix8 er anbefalet til Helicon 400 af HiFi-Klubben (Frederiksberg afd.), men om det så var fordi de ikke havde noget bedre hjemme, skal jeg ikke kunne sige... men jeg har besluttet at det foreløbige sidste jeg anskaffer til anlæget er den Pre NB1 og Xandra MP1 og så 1 eller 2 Tara Labs Air 2 signalkabler og så STOPPER jeg med at bruge penge på selve anlæget, og vil så bruge mere tid på at lytte og købe LP'er & CD'er
- der jo trods alt andet i livet end stereo-/surroundanlæg
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Jamen man kan jo blive ved med at ofre penge på anlæget, der er hele tiden noget som er bedre.... Tara Labs Helix8 er anbefalet til Helicon 400 af HiFi-Klubben (Frederiksberg afd.), men om det så var fordi de ikke havde noget bedre hjemme, skal jeg ikke kunne sige... men jeg har besluttet at det foreløbige sidste jeg anskaffer til anlæget er den Pre NB1 og Xandra MP1 og så 1 eller 2 Tara Labs Air 2 signalkabler og så STOPPER jeg med at bruge penge på selve anlæget, og vil så bruge mere tid på at lytte og købe LP'er & CD'er
- der jo trods alt andet i livet end stereo-/surroundanlæg
mvh. Jan
|
|
|
Lyder fornuftigt Jan. Du har sgu også et rigtigt fedt anlæg.
Og tag ikke fejl. Helix 8 er et SUPER kabel. Skal du have noget bedre fra TaraLabs bliver det DYRT.
Har du overvejet at prøve nogle nye netkabler? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian igen..igen
- nye netkabler - jo, det har jeg skam, men jeg ved endnu ikke om jeg gør det .... men jeg kunne godt blive fristet til at købe en SUPER pick-up til Rega'en, men først når jeg er HELT sikker på hvilken en det evt. sku' være..
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian igen..igen
- nye netkabler - jo, det har jeg skam, men jeg ved endnu ikke om jeg gør det .... men jeg kunne godt blive fristet til at købe en SUPER pick-up til Rega'en, men først når jeg er HELT sikker på hvilken en det evt. sku' være..
mvh. Jan
|
|
|
Kig lidt på Ortofon Kontrapunkt A. Den påstås at levere varen.
Sjovt. I sidste indlæg var det lige et par stumper mere og så slut. Og nu har vi allerede yderligere to opgraderingsområder oppe.
Jeg gør ikke nar af dig, Jan. Slet ikke Jeg kender det alt for godt fra mig selv. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Jamen det er jo sådan det er .... men på et eller andet tidspunkt bliver jeg jo nød til at stoppe .... - jeg har faktisk brugt flere penge på anlæg det sidste år, end de foregående 22 år til sammen
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Jamen det er jo sådan det er .... men på et eller andet tidspunkt bliver jeg jo nød til at stoppe .... - jeg har faktisk brugt flere penge på anlæg det sidste år, end de foregående 22 år til sammen
mvh. Jan
|
|
|
Godt gået, Jan.
Men du har dæleme da også fået skiftet noget ud.
Jeg tror sgu du kommer til at savne det at opgradere, når du er "færdig". __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja.. måske ... meeeen der er faktisk også noget andet jeg gerne VIL ha' råd til .... Et nyt LYTTERUM.... - så mine Helicon'er kan få den plads de har brug for ... - jeg gider nemlig ikke skifte grej hele tiden
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det da godt, at der ikke er så meget mere der skal skiftes. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Så er billetten bestilt til at hente min nye Pre i Silkeborg, det blir med afrejse fra kbh. på tirsdag kl. 12, og er så tilbage kl. 21 cirka .... samtidig har jeg bestilt et nyt signalkabel til mellem Pre NB1'eren og NB250'eren, nemlig Tara Labs Air 2 - så mon ikke der kommer lidt vellyd ud af det ..... så bliver det spændende om mit problem med Arcam'en forsvinder, eller om det først sker når Xandra MP1 ankommer
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej rødder...
Så er billetten bestilt til at hente min nye Pre i Silkeborg, det blir med afrejse fra kbh. på tirsdag kl. 12, og er så tilbage kl. 21 cirka .... samtidig har jeg bestilt et nyt signalkabel til mellem Pre NB1'eren og NB250'eren, nemlig Tara Labs Air 2 - så mon ikke der kommer lidt vellyd ud af det ..... så bliver det spændende om mit problem med Arcam'en forsvinder, eller om det først sker når Xandra MP1 ankommer
mvh. Jan
|
|
|
Du kører sgu da med klatten Jan. Glæder os til at høre om det nye familiemedlem. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle....!!!
Efter over 9 timer i off. transport er jeg nu vendt hjem fra Silkeborg med en Holfi Pre NB1 S.E. .... Så nu må jeg lige samle mit anlæg igen..igen - og så må jeg se om jeg ikke snart kan lokke Jesper Juul forbi med sit digi-cam, så i kan få nogle billeder... så bliver det meget spændende om mit 'støj-problem' er løst med den nye Pre...
Desværre er NB1'eren i kirsebærtræ, hvor resten af anlæget er i sort ... og planen var at den skulle forbi Holfi for at få en sort alu-front og blive gennem-tjekket for evt. fejl og måske blive forbedret, men efter at ha' set den med sin kirsebær-front er jeg ikke sikker på at jeg nænner at skifte den ud ... nu mangler jeg så at få det Tara Labs Air 2 signalkabel hjem til det nye familiemedlem..
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |