| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Apropos ting vi har snakket om før, bryder jeg mig ihvertfald stadig ikke om at I (moderatoterne) går ind og sletter i folks indlæg uden meget tydeligt at gøre opmærksom på at det er Jer som har slettet i folks indlæg og ikke forfatteren selv. Btw. så skrev jeg slet ikke han efternavn men kun de 3 første bogstaver. |
|
|
det var en smutter.. er rettet nu. 
|
| Til top |
|
| |
Birger Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil selvfølgelig følge retningslinierne fra Moderatorgruppen i fremtiden! - jeg brød de for mig ukendte regler med hensyn til navneforbud i øjebliks desperation og afmagt beklager!!
Det kan dog undre mig at Moderatorgrppen ikke lader en dør stå på klem så det er muligt ar advare mod svindlere og andet skidtfolk - men den står måske på klem på den måde at det er tilladt henvise til en svindlers telefonnr. eller email og derved at advare andre om den lurende fare? __________________ Birger
Mitonord m. ScanSpeak
Ear202
Classic cd
Xindak tube preamp
Bertram
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Birger skrev:
|
Det kan dog undre mig at Moderatorgrppen ikke lader en dør stå på klem så det er muligt ar advare mod svindlere og andet skidtfolk - men den står måske på klem på den måde at det er tilladt henvise til en svindlers telefonnr. eller email og derved at advare andre om den lurende fare?
|
|
|
under ingen omstændigheder!! jeg gentager lige at private handler ikke vedkommer forummet. Jeg forstår godt din hensigt med at advare andre om pågældene person(er) .. men vi vil ikke have at nogen bliver udstillet i forummet. Især ikke for "småting" som det her. Man bør være klar over de konsekvenser det kan medføre at handle privat, og tage nogle forholdsregler ud fra det. personligt vurderer jeg hver gang jeg handler, om pågældende køber/sælger er bare lidt til at stole på, (også afhængig af salgsprisen) er det en jeg kender lidt fra forummet kan jeg sagtens forudbetale til konto. kender jeg ikke personen betaler jeg pr efterkrav, eller er det dyrere ting møder jeg op på adressen. og bor sælger i fx nordjylland, jamen så er det bare ærgeligt. Hvis det er en køber jeg er usikker på, så beder jeg personen forudbetale fragten til min konto. det drejer sig typisk om 150kr hvilket enten bliver fratrukket i opkrævningsgebyret, eller køber alligevel skal betale for. og så er man over problemet at vedkommende alligevel ikke henter varen. når man så sender varen, husker man jo self. at sende Track Trace nr til køber..
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Brian7500 skrev:
Superpippo skrev:
|
Det er selvfølgelig surt for dig, når du trorde at varen var solgt. Synes dog, at det er lidt dårlig stil at nævne personen ved navn... . Og Som nævnt i tidligere indlæg kan det jo risikere at gå ud over andre...
|
|
|
Det er jo et holdningsspørgsmål som vi har diskuteret ved en tidligere lejlighed herinde.
Personligt synes jeg det er okay at nævne personen ved navn. Det er altid rart at blive advaret om sådan noget.
|
|
|
men det synes vi ikke. private handler, foretaget via HIFI4ALL.DK eller andre steder, vedkommer ikke forummet. Navne på personer der snyder, eller som en eller anden mener snyder, skal ikke skrives i forummet.
Det kan være I synes det lyder hårdt, og latterligt, men sådan er vores politik. Er man ikke klar til at tage de konsekvenser der (desværre) kan forekomme ved privathandler, via efterkrav osv.. skal man holde sig fra det!!
|
|
|
Som tidligere bemærket. Folk har forskellige holdninger. Jeg forstår ikke Jeres. Men fair nok. Jeg synes det er sørgeligt at vi overhoved skal have denne diskussion. Men okay, der vil altid være skiderikker der ødelægger det for os andre. Og bliver beskyttet i hoved og røv, medens de gør det __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Birger skrev:
| Det kan dog undre mig at Moderatorgrppen ikke lader en dør stå på klem så det er muligt ar advare mod svindlere og andet skidtfolk - men den står måske på klem på den måde at det er tilladt henvise til en svindlers telefonnr. eller email og derved at advare andre om den lurende fare? |
|
|
under ingen omstændigheder!! jeg gentager lige at private handler ikke vedkommer forummet. Jeg forstår godt din hensigt med at advare andre om pågældene person(er) .. men vi vil ikke have at nogen bliver udstillet i forummet. Især ikke for "småting" som det her. |
|
|
Om det er småting kan altid diskuteres - i det store spil, måske, men for den enkelte person der snydes kan det være ganske betragteligt.
For i øvrigt er der en anden vinkel til det med at slette "svindlerens" efternavn eller den del af det der er angivet: Hvis jeg bliver kontakteret af en der vil købe noget, og han hedder Rune til fornavn, så vil jeg vælge at undlade at handle med ham, det kunne jo være ham Rune når ikke jeg kender hans fulde navn. Er det så bedre end at røbe "svindleren"? Det går jo ligefrem ud over en uskyldig person.
Hvis nogen hænges ud som svindler kan man kontakte ham og få hans del af historien, få ham til at deltage i diskussionen. At efterlade sagen hængende ude i rummet skader mere end det gør godt, og jeg kan ikke forstå at I som det forum hvor det foregår ikke vil have en holdning til sådanne sager, men i bund og grund er det jo op til Jer.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah... private handler er og bliver private... det kan ærlig talt ikke nytte noget at folk vil tværer deres problemer af i hifi4all folkene...
hvis du havde mødt sælger i bilka er det vel heller ikke bilka der skal løse konflikten, vel? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal også lige huske at der er forskel på Runer...
Guldlossen (Rune)
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| tjah... private handler er og bliver private... det kan ærlig talt ikke nytte noget at folk vil tværer deres problemer af i hifi4all folkene...
hvis du havde mødt sælger i bilka er det vel heller ikke bilka der skal løse konflikten, vel? |
|
|
Det er ikke et spørgsmål om at tvære en sag af på forum'et, men mere et spørgsmål om at jeg opfatter dette forum som et samlested for personer med en fælles interesse, en slags klub. Og i en klub varetager man hinandens interesser, dvs. advarer også mod de dårlige æg. Jeg forventer ikke engang at forum'et løser konflikten, men blot lader advarslerne stå, og også lige adviserer den anklagede om at her er noget vedkommende bør kigge på.
Så vidt jeg husker har der været diskussioner om hifi-forhandlere hvor disse er blevet adviseret om at deltage for at klarstille antagelser fra forum'ets medlemmer (hvilket vi jo er eftersom vi har registreret os).
Bilka er vel næppe en klub, her kommer man kun for at handle og vil allerhelst springe alle i køen over samtidigt med at man snupper alle varerne på tilbud lige foran næsen på den efterfølgende 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
witzel skrev:
Birger skrev:
| Det kan dog undre mig at Moderatorgrppen ikke lader en dør stå på klem så det er muligt ar advare mod svindlere og andet skidtfolk - men den står måske på klem på den måde at det er tilladt henvise til en svindlers telefonnr. eller email og derved at advare andre om den lurende fare? |
|
|
under ingen omstændigheder!! jeg gentager lige at private handler ikke vedkommer forummet. Jeg forstår godt din hensigt med at advare andre om pågældene person(er) .. men vi vil ikke have at nogen bliver udstillet i forummet. Især ikke for "småting" som det her. |
|
|
Om det er småting kan altid diskuteres - i det store spil, måske, men for den enkelte person der snydes kan det være ganske betragteligt.
For i øvrigt er der en anden vinkel til det med at slette "svindlerens" efternavn eller den del af det der er angivet: Hvis jeg bliver kontakteret af en der vil købe noget, og han hedder Rune til fornavn, så vil jeg vælge at undlade at handle med ham, det kunne jo være ham Rune når ikke jeg kender hans fulde navn. Er det så bedre end at røbe "svindleren"? Det går jo ligefrem ud over en uskyldig person.
ahh.. hvis vi nu slettede hele navnet, ville du så stoppe med at handle brugt?? tænk nu hvis det var ham..
Hvis nogen hænges ud som svindler kan man kontakte ham og få hans del af historien, få ham til at deltage i diskussionen. At efterlade sagen hængende ude i rummet skader mere end det gør godt, og jeg kan ikke forstå at I som det forum hvor det foregår ikke vil have en holdning til sådanne sager, men i bund og grund er det jo op til Jer.
|
|
|
det er nemlig korrekt, det er helt op til os .. vi har overvejet situationen fra sidste sag, og besluttet at det ikke vedkommer forummet.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Men okay, der vil altid være skiderikker der ødelægger det for os andre. Og bliver beskyttet i hoved og røv, medens de gør det
|
|
|
tja.. hvad nu hvis jeg så mig sur på fx Admin.. skulle jeg så også udstille ham i forummet, som værende "dårlig betaler", han ville sikkert skrive et indlæg om at han absolut ikke ser min historie som værende sand, og diskussionen kunne fortsætte i al evighed.. er det ikke bedre at parterne løser problemerne indbyrdes og vi andre diskuterer hifi istedet
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis manden nu faktisk er indlagt med hjernerystelse, så har han da lidt at læse når han bliver udskrevet
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad enten han det ene eller det andet, ligner det ikke noget at udstille privatpersoner på den måde. Misligeholdte aftaler klares af domstolene.
Forummet er ikke en offentlig gabestok, hvor man efter hekseproces metoder kan udstille folk.
Tænk på hvis det var en af Jer der uretmæssigt blev hængt ud. Alene fordi det kan det kan ske, må det ikke ske! __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, fedt nok, nu virker auto-advisering om nye indlæg ikke igen... Det sker faktisk ret tit for mig.
witzel skrev:
Det er nemlig korrekt, det er helt op til os .. vi har overvejet situationen fra sidste sag, og besluttet at det ikke vedkommer forummet. |
|
|
Jeg kan godt se det fra Jeres side, men jeg fastholder min holdning om at sådanne sager der bringes op og ikke blotlægges i deres fulde omfang kun er med til at skade den anklagede. Der er stadig mange herinde der ikke tør røre den anklagedes brugtvarer med en ildtang.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
tja.. hvad nu hvis jeg så mig sur på fx Admin.. skulle jeg så også udstille ham i forummet, som værende "dårlig betaler", han ville sikkert skrive et indlæg om at han absolut ikke ser min historie som værende sand, og diskussionen kunne fortsætte i al evighed.. er det ikke bedre at parterne løser problemerne indbyrdes og vi andre diskuterer hifi istedet |
|
|
Så vidt jeg ved blev problemet i den seneste sag ikke løst? Altså hænger tvivlen der stadig, og det eneste vi gør er at vende hovedet den anden vej og håbe at sagen går væk af sig selv så vi ikke skal bekymre os om den - ude af øje, ude af sind.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvis manden nu faktisk er indlagt med hjernerystelse, så har han da lidt at læse når han bliver udskrevet  |
|
|
Jo, men hvis det skulle være fakta, så tror jeg heller ikke der vil være nogen problemer i at få sælger til at forstå situationen og give en undskyldning.
Misforstå mig ikke, man skal ikke 5 minutter efter manglende respons anklage nogen for at være en svindler, men jeg synes da at man skal have lov til at lufte sin uro. Efter 14 dage kan der vel ikke være tvivl, medmindre vi snakker om ulykker o.l., og så kan sagen stadig redes ud.
Og eftersom moderatorerne åbenbart monitorerer hvert eneste indlæg, og der ikke er så forfærdeligt mange anklager hver dag, så er det vel ikke uoverkommeligt at skulle informere et medlem om en påstået anklage, oder?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
|
Og eftersom moderatorerne åbenbart monitorerer hvert eneste indlæg, og der ikke er så forfærdeligt mange anklager hver dag, så er det vel ikke uoverkommeligt at skulle informere et medlem om en påstået anklage, oder?
Nu vil du have at administrator også skal sende mails ud til køber, for at sælger kan få sin porto retur? Og hvis det hele er en fejltagelse, er det 'nok' at give køber en undskyldning for at hænge ham ud i et offentligt forum?
- Nej det er ulovligt at hænge folk ud - vi har domstolene, som dog næppe tager sig af sager om returnering af porto for en fortrudt handel. Hvis du ikke syntes det er noget særligt at hænge folk ud, vil du nok blive chockeret når du ser den bøde du kan få for det. Den er væsentlig større end tabt porto for forsendelsen af en forstærker. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
han er vel trodsalt ik en svindler fordi han ik henter en pakke ?
Selvfølgelig er det røv for sælger, men sådan er livet sku nu engang, nok næppe første gang du er skuffet over andre, og sikkert heller ik sidste..
selv mangler jeg 1100 kr fra postdanmark pga en inkompetent gimpe af en ansat der ik fatter hvordan man sender på postopkrævning.. og et regelsæt der vist er lavet for at score lidt lette penge på at tage røven på kunder. efter at have snakket med 4 forskellige på posthuset (tre forskellige svar) plus skriftlige henvendelser er der ik noget at gøre.. se det er service..
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
|
|
|
|
ihh jo, hvilken super ide .. tror du ikke at der nok er flere sager af den slags end de 2-3 der har været nævnt herinde? Så skal vi have 'ansat' en moderator KUN til at tage sig af klager over andre brugere.. nej vel?
bare fordi du ikke ser flere sager, er det jo ikke ensbetydende med at der ikke er andre. Men måske er andre bare klar over at den slags kan ske, enten løser problemet selv, eller bare siger "nåh"..
|
| Til top |
|
| |
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har vi minsanten diskussionen igen. Er det så svært at forstå, at der altid vil være 2 sider af en sag, og at folkene bag denne side eller for den sags skylds os andre brugere, ikke kan stille sig til dommer. Kun de implicerede partnere ved hvad der er foregået, og det er mellem dem en sag skal afgøres.
Det ville selvfølgelig være rart med en liste over personer som man ikke skulle handle med, men det er ikke muligt at lave, da vi så skulle gøre os til dommer over hvem som var svindleren i sagen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| han er vel trodsalt ik en svindler fordi han ik henter en pakke ? |
|
|
Undskyld, min fejl. Mine tanker kredsede omkring sagen med den beskadigede pickup. Jeg er enig i at en uafhentet pakke ikke gør nogen til en svindler.
På den anden side er det vel ikke utænkeligt at nogen kunne synes det var sjovt, ligesom at bestille varer via kuponhæfter, men det lyder ikke sandsynligt.
|
| Til top |
|
| |