Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig miju, men jeg tager bare hullerne på hver side med som en del af peaket.
MVH
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ser det altså ikke som en top ved 4K. men mere som 2 x dale. uden at ha' hørt den, så vil den vel næppe være skinger pga. den "top" ved 4K, men vel mere mangle en del rundt om, ved dalene.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 27 April 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
peterluke du mener da vel ikke i ramme alvor, at det peak der er på frekvenskurven ved 4 kilo, er et ingeniørerne fra linn har designet ind i lyden, og at det ikke kan høres ?.Jeg tror naturligvis de er klar over det er der og ved hvorfor det er der og hvordan det kan fjernes.Men det vil bare betyde at højtaleren ville få et andet design.
MVH
jesus
Peaket ved 4 khz. kunne nemt fjernes i delefiltret! hvis man ville det.. derfor tror jeg at det skal! være der.. og det af en grund jeg tideligere var inde på..
Jeg skrev : Den ret store "hængekøje" høres dog subjektivt ikke så voldsomt som man skulle tro, udfra målingen og db. størelsen af "dippet" dette grundet det peak der er omkring 4 kHz. dette forårsager at der sker en subjektiv udfyldning, så det opleves mere liniært end det er!..
For et simpelt parallel L.C.R. kredsløb med et snævert virke område kunne enkelt og ligetil dæmpe peaket.. dette uden at på nogen måde påvirke højtalerens design!..
Peaket KAN! sagtens høres, men faktisk ikke på nogen negativ måde.. ( Måske faktisk tværtimod!?) dette havde det kunne hvis det havde været et peak der gik op OVER! højtalerens 0 niveau... det gør dette ikke! men kun lige op til der hvor højtaleren er i niveau og liniær fra 1,5 kHz. og ned efter...
mvh.
|
|
|
problemet er da ikke det "peak" ved 4K, men de to dale rundt om. ved 4K peaker da ikke set i forhold til resten... eller næsten resten 
men de to dale, må kunne hørers, mere end at den stikker af ved 4K __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
jeg ser det altså ikke som en top ved 4K. men mere som 2 x dale. uden at ha' hørt den, så vil den vel næppe være skinger pga. den "top" ved 4K, men vel mere mangle en del rundt om, ved dalene.
|
|
|
Det kan du have ret i! sådan kan man også se på det!.. og det er faktisk en mere rigtig beskrivelse.. altså : to dale.. med korekt niveau i midten..
Reelt så vil et peak betyde at det skulle gå OP over højtalerens 0 niveau... og det gør det jo ikke... så to "dale" er den mest rigtige beskrivelse!!..
Dette ændre dog ikke på resultatet!... men som jeg før var inde på så har det ikke noget negativ indflydelse at der er den "søjle" med ret niveau midt mellem de to dale.. og derfor ingen grund til at røre ved denne... TVÆRTIMOD!! da den nstop som jeg siger gør at de to "dale" bliver langt mindre hørbare end det ville være med EN! stor dal i hele området!! ( det ville høres som et kraftigt niveau fald i hele området!.. det gør det på denne måde ikke!)
De "dale" der er er derimod INTET! at gøre ved i delefiltret! kun via højtalerens design.. da det netop er dette der forårsager det.. korekt er det ikke!.. men faktsik ikke særligt hørbart..
Højtaleren vil virke ganske fint i balance!.. men der VIL! være en for de der ønsker en total ufarvet gengivelse uønsket farvning i området!!!!!!!!!!
Denne farvning må så være noget Linn finder ok! og enten til at leve med eller en del af deres lyd filosofi..???
Kan man lide det er det jo ok!.... og højtaleren lyder da heller ikke ringe!! men korekt og neutral er den IKKE!...
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 27 April 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er nok fanget, som du og andre er inde på, af designet.
hvis problemet er at den der K3 dims sidder/ er en meget lille "baffle" og denne skal side i (er det porten de sidder i). så er de jo låst på arme og ben. men kunne vel i den fuldt aktiver version EQ sig ud af det.
er der et sted i kbh. man kan høre den/dem ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kryber til korset, naturligvis er det to dale og ikke et peak .
MVH
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=MGPProjectS]
Prøv lige at læse følgende linjer, som Alex skrev tidligere:
Alex E Nielsen skrev:
Ang. om Linn er sagen eller ej rager mig en papand, jeg spiller på det grej som jeg synes reproducere musikken helstøbt og giver mig mere lyst til at lytte til mere.
|
|
|
Er det ikke netop dét, det hele drejer sig om? Hvilket setup gengiver lyden lige præcis på den måde, som jeg gerne vil høre den.
Glem alt om kurverne og lyt til skidtet istedet. Hvis I endelig skal tærske langhalm på kurver, skal I jo også huske lytterummets "kurver" og resten af kæderne i anlægget. Se på konteksten, hvori enheden eller komponenten indgår!
Man bliver nærmest søsyg af at se på mine egne højtaleres amplitude- og impedanskurver, men - damn - hvor de dog spiller musik...!
[/QUOTE]
Det har du da ret i!.. kan man lide lyden?? så er det jo da ok!... man skal bare ikke påråbe sig at det er det korekte og eneste mest musikalske!! når det jo bevisligt ikke er det udfra målingerne!..
Men finder den enkelte noget der ikke er liniær og målbart korekt bedst og mest troværdigt?? så er det jo fint nik! og en ærlig sag!..
Hvad der er hifi ( troværdigt) for hver enkelt er stærkt subjektivt!... eller rettere hvad der OPLEVES! som troværdigt og der af godt og musikalsk!..
Men vil man påråbe sig sandheden og den helt rigtige gengivelse i henhold til og forhold til kildematerialet!? så er der nogle faktore der skal være i orden, og en af de vigtigste for en højtaler er en liniær frekvensgang... for selv om alle andre vigtige parametre der gør en liniær højtaler ukorekt hvis de ikke er på plads!!.. er i orden og den er uliniær bliver den aldrig korekt spillende!!...
Så enkelt er det!!....
Respekt for de der vælger Linn og syntes det er godt og mest muskalsk og troværdigt i deres øre!!... fint nok... ( bare de ikke her kommer og agitere for at det ER! korekt gengivelse af hvad der er på mediet!! for det representere det bare ikke!)
Og hævder Linn at de stræber efter en så rigtig gengivelse som muligt??? er de ret modsigende og i modstrid med dette, med produkter som den her omtalte højtalere 8 samt en del andre gennem tiderne!!)
De representere bestemt ikke en meutral og ufarvet lyd filosofi! men har en klar markan lyd filosofi og klang balance mm.. et klart og tydeligt "finger" aftryk der går igen i mere eller mindre grad på alle deres produkter.. og DET! er IKKE! en stræben efter en så stor tilnærmelse af hvad der er på mediet som det nu er lagt ned på dette og intet andet!..
Altså Linn og deres grej laver deres egen fortolkning!.. ( hvilket for mig er lig FARVNING!!)
Hvis de stod ved dette og Linn indehaverne ( Linn ìnisterne) stod ved dette!??.. var der ingen problemer eller grundlag for denne debat!.. ( heller ikke det indlæg der startede hele denne tråd!!)
Det hele bunder i hvad den enkelte opfatter som musikalsk og mest troværdigt! nogle kan opfatte en gengivelse af musikken fra udstyr ( højtalere) der gengiver frekvensmæssigt som en bjergkede i Alperne og deraf ganske farvet i den ene eller anden retning!. som ganske musikalsk og troværdigt samt deraf helt fedt!! og lige DET! der er det rette!!
Andre finder en så liniær gengivelse, og derfor så stor tilnærmelse det der er på mediet, og den her af resulterende gengivelse, for det der faktsik er det der lyder bedst og mest troværdigt samt her af mest musikalsk!!....
Og her divergere meningerne om hvad der er det bedste og mest rigtige!..
"Os" der går efter at opnå en stå stor tilnærmelse det der er på mediet ( neutralitet9 som muligt!.. har dog lidt videnskab og konkret ( non subjektivt) at have det i og gå efter, som rette snor og guide mm.. og det er målinger og data.. der dog som sagt ikke siger alt!.. men alligevel viser vej til det der er værd at høre på, for at finde det rette og elliminere det der ikke lever op til de tollerancer der her må være og skal være så snævre som muligt!
Ergo "vores" valg er LIDT! mindre subjektivt!.. MEN! i sidste ende dog alligevel med de rammer vi har og de teknologiske begrænsninger der er, stadig er noget subjektive og underlagt smag & bahag!..
Men vi har målinger at smide i "hovedet" på de der hævder at have noget der spiller rigtigt! der hvis de viser noget andet! BEVISER! at det så ikke forholder sig sådan!!.. og det er lidt det vi gør her med Linn og i forhold til det indlæg der startede denne tråd!...
Men igen! Linn er på lige fod med så meget andet fint udstyr da ganske fornemt og det rette valg hvis man er til den lyd!?? respekt for det!... og retfærdigvis vil jeg sige at noget Linn grej faktsik ikke afviger og farver så voldsomt igen i forhold til så meget andet fint udstyr at det kan og skal afskrives totalt!! sat sammen med nogle lidt mere "korekte" højtalere end deres egne! så får man faktisk et rigtigt fornuftigt resultat der kan betegnes som et reelt og ærligt bud på en tilnærmelse det der er på mediet!..
Det her viste højtaler eks. er blot en afviger der meget markant gør at Linn skyder sig selv lidt i foden! hvis de ønsker at stå for korekt gengivelse!.. de er dog blevet bedre til det! og højtaleren er noget bedre end andre man har set fra deres side,, især ned efter under 1,5 khz.. her er den decideret forebilledelig!!..
Men igen så har de valgt at lave et avanceret diskant system der spræder og gengiver på en helt bestemt måde.. og som de åbenbart finder smart og noget helt nyt og særligt!.. desverre hopper kæden så lidt af... ( prøv igen gutter!! måske næste gang rammer i lige iøjet!??... Kiss... remember!! ?.. Keep it simple stupid!!)
|
Til top |
|
|
peterluke Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn bygger elektronik og højttalere ud fra deres egen filosofi, en filosofi som de åbenbart har stået ved i mange år. Det er åbenbart en filosofi der holder, for de har da en omsætning der betyder at de konstant udvikler nye ting og lancere ofte nye produkter eller opgraderinger til eksisterende komponenter.
Dårligt lydende komplette anlæg kan man hører på i kortere eller længere tid, hvis det er ved lavt volumen. Gode anlæg kan man hører på i lang tid, ved meget høj volumen, hvilket er kendetegnet for et godt sammensat anlæg. Jeg hørte Artikulate højttaleren ved høj volumen i længere tid, således at musikken virkelig kunne mærkes i rummet. En anden fik demonstreret Artikulat højttaleren i mens jeg stod uden for lytterummet, og jeg var forbavset over det høje lydtryk. Det kan vel kun tolkes som at lyden fra anlægget har været naturlig og ikke farvende på nogen måder.
Der helt sikkert mange andre producenter der kan præstere dette, hvilket skaber en god og sund konkurrence, så forbrugeren derfor vil opleve forbedringer hele tiden.
Hilsen
PL
kan man ofte
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke en "dyt" forstand (eller ikke nok til denne diskussion) på målinger og tekniske detaljer, men en ting er sikkert:
På alle markeder virker markedskræfterne! Hvis et produkt ikke er sin udsalgspris værd, vil det ikke overleve på markedet. Der findes selvfølgelig undtagelser her, som alle andre steder. Der er to segmenter, som ikke lader sig styre af markedskræfterne i samme omfang som så mange andre:
- Dem der er ligeglade med prisen
- Dem der er hoppet i en "markedsførings-fælde"
Linn er tydeligvis dygtige til at markedsføre sig. Jeg har aldrig lagt øre til et eneste produkt fra Linn, men jeg havde da en klar ide om, at det var rigtig god kvalitet. Se jeg er vist hoppet lidt i 2'eren (gid jeg var i 1'eren, så skulle I bare se ).
Man kan markedsføre sig til holdninger/følelser, men produktet skal stå sin test i den virkelige verden og der vil det ikke overleve hvis det ikke lever op til forventningerne hos den enkelte forbruger. Forventningerne kan så være forskellige; udseende, lyd, pride of ownership og der er sikkert andre.
Jeg betaler ikke 100.000,- for en højttaler hvis den kun ser godt ud, men det skal der nok være nogle der gør. 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
p_porskjær skrev:
Jeg vil gerne sige undskyld til Ole og takke ham for det gode indlæg. Jeg er ikke sikker på at det var denne retning debatten var tiltænkt at skulle tage - og jeg hoppede med begge ben i skudvekslingen. |
|
|
Jeg tror ikke Oles indlæg skulle opfattes som et debatindlæg. Det var vel nærmere en belæring, nøjagtig som når man skal belæres om hvordan man skal lytte for at kunne lide det dyre Linn.
Ellers havde han vel deltaget videre i debatten her.
Religion er en farlig ting...
|
|
|
Han har ihvertfald ikke været herinde siden, men man kan da håbe på at han vil smide en kommentar eller to på et tidspunkt.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nu heller ikke genkende at Kubikken skulle være total teknikfreak ,man kan læse han interesere sig meget for teknikken bag og ved faktisk en hel del der omkring,men jeg tror nu ikke han køber udstyr for teknikkens skyld.
Min opfattelse af kubikken er såmænd at han vil have en 100 % reprodution af musik materialet, en noget svær ting at opnå ,men som jeg opfatter ham er det vidst det der driver værket hos ham. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Jeg kan nu heller ikke genkende at Kubikken skulle være total teknikfreak ,man kan læse han interesere sig meget for teknikken bag og ved faktisk en hel del der omkring,men jeg tror nu ikke han køber udstyr for teknikkens skyld.
Min opfattelse af kubikken er såmænd at han vil have en 100 % reprodution af musik materialet, en noget svær ting at opnå ,men som jeg opfatter ham er det vidst det der driver værket hos ham.
|
|
|
Lige nøjagtigt - det er ikke anderledes fra de fleste af os andre.
Lad os nu holde tråden på sporet - om Linn! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det som kan være træls er at der er en sælger i denne butik som ikke kan se skoven for bare træer,det er bare for meget, i praksis er det ikke så fantastisk som de ynder at gøre det til.Det er vel ikke så meget bedre end så meget andet på markedet.
Måske deres topprodukter er gode men det er andre nu også.
Det er vel egentlig det de får klø for at forsøge at hævde deres produkter er de bedste og ikke andet dur,lidt sat på spidsen. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
peterluke skrev:
miju skrev:
JO! noget der minder meget om det berømte BBC. dip.. en hængekøje mellem omkring 1 kHz. til mellem 6 - 7 og / eller 10 kHz.
Hængekøjen er faktisk mellem 100Hz og 1000Hz og konstruktionen er forsynet med hvad der må betegnes som "snydebas". De mange ud- og medfasninger er et resultat af baffel/udformning/dimensioner og det valgte filter. se evt.
http://www.bbc.co.uk/rd/pubs/reports/1976-29.pdf
|
|
|
ENIG, enig. Endelig en der kan læse et diagram ( er det Stereophile's egen måling nede i en papkasse?). Tak til BBC folkene der sørgede for at den legendariske LS3/A kom til at lyde ordentlig i det vigtige mellemtone område. BBC's lydteknikkere i 70'erne, brugte. både hovedet og ØRERNE når der skulle indspilles koncerter og studieoptagelser. Det er jo stadigvæk ikke hvem som helst som får lov at benytte sig af BBC's faciliteter, viden og erfaring.
Jeg kan undrer mig over at alle disse profeter der sidder derude ikke er blevet headhuntet af ML, Proceed, Naim, Densen, Copland, Primare osv. osv. eller er det blot forsmåede små Jens Vejmænd der sidder bag en skærm, med så stort et Napoleons kompleks at bukserne går helt op til hagen.
Hilsen
PL
|
|
|
peterluke du mener da vel ikke i ramme alvor, at det peak der er på frekvenskurven ved 4 kilo, er et ingeniørerne fra linn har designet ind i lyden, og at det ikke kan høres ?.Jeg tror naturligvis de er klar over det er der og ved hvorfor det er der og hvordan det kan fjernes.Men det vil bare betyde at højtaleren ville få et andet design.
MVH
jesus |
|
|
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Hængekøjen er faktisk mellem 100Hz og 1000Hz og konstruktionen er forsynet med hvad der må betegnes som "snydebas". De mange ud- og medfasninger er et resultat af baffel/udformning/dimensioner og det valgte filter. se evt.
http://www.bbc.co.uk/rd/pubs/reports/1976-29.pdf
The BBC Dip. har ikke noget med de målinger du der viser!.. dette dip ligger mellem 1 og 10 kHz. ( oftest et sted mellem 1,5 og 6 til 8 kHz.) og har den funktion at gøre tale forståelsen bedre ( oprindligt) samt give en behageligere lyd.
Det andet er det specielle for den viste højtaler og er rigtignok som nævnt "snyde bas" det er det fenomen du der taler om..
Rogers og LS3/A højtalerne har denne snyde bas.. men det har ikke noget med BBC dip at gøre..
Faktsik har de en relativ stor pukkel i bassen og op mod 1 kHz. med hængekøje fra 100 hz. og tiol 1kHz. hvor efter der er en svag nedaf gående kurve op efter..
Det giver en meget fyldigt og subjektiv "fup" dyb bas.. en midterste mid. der er ekstrem tydelig og markant!.. og en øvre mid. samt top der er lettere tilbageholdende og blød.. altså en højtalere der giver udtryk af at spiller meget dybere end den gør, samt er støre end den er! er meget klar og detaljeret i mellem registret, men meget behagelig og afslappet op efter..
Et koncept der får selv den ringeste indspilning til at lyde ganske tilforladelig og acceptabelt.. men som efter min mening hurtigt bliver ganske uinterasant! da alt serveres ret ens og uneuanceret..
Givet er at der er masser af drive. og fodstamp!! men korekt er det ikke! og noget med hvad der reelt er på mediet har det ikke noget med at gøre!
Det er ren smag og bahag og især behage lyd!!
mvh.
| __________________ M.
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt de omtalte Akurat højttalere 5-vejs aktive med CD12 og Klimax kontrol - det lød ikke godt.
Men deres lille Classik med cd, radio og forstærker indbygget er faktisk ikke så dårlig - den swinger faktisk ganske ok- og så fylder den heller ikke alverden...
Jeg er dog mest træt af at høre på alt det salgsævl der er forbundet med Linn. Specielt "Linn spiller det der er på pladen" får min mave til at slå koldbøtter.
Men jeg har siddet mange timer i den varme stol i Scala og hørt på forskellige cd'er, forstærkere og højttalere, og det er blevet til heftige diskutioner med Ole, fordi jeg synes at entry-level Linn er det mest musikalske, at Linn generelt er for dyr i forhold til det man får for pengene og at jeg mener at Linn rent lydmæssigt lige er en tand bedre end B&O.
Bortset fra det så har jeg lært meget af Ole, og Scalas service er den bedste jeg har oplevet til dato.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
David : Jeg er dog mest træt af at høre på alt det salgsævl der er forbundet med Linn. Specielt "Linn spiller det der er på pladen" får min mave til at slå koldbøtter.
Lige bulls eye! det er nemelig det der precis BEVISELIGT! ikke gør! som vi her har påpeget og bevist via konkrete målinger på en af deres top højtalere!..
Linn GIVER IKKE DET! DER ER PÅ PLADEN! men deres helt egen fortolkning!
Men jeg har siddet mange timer i den varme stol i Scala og hørt på forskellige cd'er, forstærkere og højttalere, og det er blevet til heftige diskutioner med Ole, fordi jeg synes at entry-level Linn er det mest musikalske, at Linn generelt er for dyr i forhold til det man får for pengene og at jeg mener at Linn rent lydmæssigt lige er en tand bedre end B&O.
Precis!... tror næsten B&O`s højtalere spiller mere rigtig!!??? .. tror det er omvendt!! først B&O så Linn!.. 
Bortset fra det så har jeg lært meget af Ole, og Scalas service er den bedste jeg har oplevet til dato.
ærlig snak!! ikke et ondt ord personligt eller om butikken!..
Og hvad skulle Ole ellers sige?? end at Linn er sagen! når man lever at "pushe" grejet!!??.. 
Men ok! råber man op om sandheden og at få hvad der er på pladen! ( når det er skudt helt ved siden af! og det endda bevisligt og synligt sort på hvidt!!) så må man også få lidt verbal bøllebank!! 
Men respekt for entusiaster! også Linn`inister... ( selv gode gamle unævnelige fra århus = J.B. eller JoBo what ever.. er en fornøjelig "fetter" at diskutere med og faktisk en flink fyr!!.... selv om han er over Linn'inist og medlem af Linn politberauet )
|
Til top |
|
|
peterluke Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så gik der igen kuk og hårdknude i diskussionen, der kan åbenbart ikke diskuteres roligt med respekt for hinandens synspunkter.....kan jeg fornemme en vis grad af misundelse...eller er det blot platheden der igen hersker...og hvem der kan sige mest kludder-sludder om andre, om andres produkter, om andres holdninger, om ...., om.....
Lad os så få hørt noget musik inden morgendagen gryer.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 28 April 2005 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterluke skrev:
Jeg kan undrer mig over at alle disse profeter der sidder derude ikke er blevet headhuntet af ML, Proceed, Naim, Densen, Copland, Primare osv. osv. eller er det blot forsmåede små Jens Vejmænd der sidder bag en skærm, med så stort et Napoleons kompleks at bukserne går helt op til hagen.
Hilsen
PL
|
|
|
Dette har du skrevet. Lad dog være med at kaste med sten, når du boer i glashus .
MVH
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 28 April 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterluke skrev:
Nå, så gik der igen kuk og hårdknude i diskussionen, der kan åbenbart ikke diskuteres roligt med respekt for hinandens synspunkter.....kan jeg fornemme en vis grad af misundelse...eller er det blot platheden der igen hersker...og hvem der kan sige mest kludder-sludder om andre, om andres produkter, om andres holdninger, om ...., om.....
Lad os så få hørt noget musik inden morgendagen gryer.
|
|
|
Tjaaa... det er vel sådan at når det bliver for svært eller umuligt at modargunentere sageligt med det skrevende om emnet!... så går man til person angreb!?? og køre på folks valg / sammensætning af udstyr eller andet!..
Denne tråd startede med en forhærligelse af Linn.. og en påstand om at de bestræber sig på at gengive havd der er på pladerne..!?
Dette modbevises klart og tydeligt via målinger og konkret videnbskablig fakta her ud fra..
Efter diskution frem og tilbage, hvor der reelt ikke kan modargumenteres særligt godt mod denne selv modsigelse fra Linn..
Begynder nogen at komme med person angreb.. hvad nogen lytter til og hvordan, og hvad de har af udstyr!..
Her spore debatten af!...
Der skal ikke angribes nogen for at de har valgt Linn.. og finder dette godtopg rigtigt for DEM!.. ( så længe de ikke hævder at det er korekt reproducerende og bedre end andres valg! samt generelt mest msuikalsk! FOR MANRE END DEM SELV!! og i deres øre!)
For nemt er det af affeje med at os der kritisere, så bare ikke ved hvad musikalitet er og kun lytter hifi!.. her spore det af!.. og bliver usageligt!..
Hvis man mener Linn spiller hvad der er på pladerne som det nu er lagt der og representere virkligheden som den er!?? så må man konkret og med fakta argumentere her for og forsøge at bevise dette! som "vi" har BEVIST! at Linns højtaler har voldsomme afvigelser på sin frekvensgang, der derfor afskriver den som representen for en gengivelse af hvad der er på pladen og i henhold her til neutralitet!..
Kan man ikke det!?? har man genske enkelt tabt den diskution og er blevet sat på plads!.. så nytter det ikke at sige jeg ved bare bedre og du ved ikke hvad musikalitet er!.. og når du har det og det udstyr er det bevis her på!!.. dette stik i mod hvad faktuelle målinger og andet viser og fortæller!... det er usagligt!..
Hvis jeg hævder noget udstyr er mindre korekt end noget andet! så har jeg noget konkret at have det i!. ikke bare subjektivt efter egene øre!
Jeg hævder heller ikke selv at have det mest neutrale eller rigtige! kun det mest rigtige efter mine øre og konkrete bevislige målinger, jeg nu har råd til og mulighed for at opnå!.. højtalerne er ganske liniære.. resten er ganske subjektivt!... ( så her vil jeg da være let at angribe!.. hvis man ønsker at gå af den vej!??)
Det aller mest ( efter min mening og målbare) bedste og neutrale samt her af korekte udstyr der findes har jeg desverre ikke råd til!.. ( men jeg har da bestemt min mening om hvad det er! og har hørt det meste af det!! og min subjektive mening og opfattelse kan jeg bakke op af målinger og data!.. der jo som vi alle ved ikke siger alt!! men alligevel en del!!)
|
Til top |
|
|