Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic Viera PA50 / PV500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

JackDSølbeck skrev:

Er det ikke noget med at man kan få DVI til komponent kabel der skulle give bedre kvalitet ?

Du kan ikke få et kabel der går fra DVI-D til komponent. Formoder at det er det du spørger om. DVI-D er digitalt, komponent er analog.

Der findes flere varianter af DVI: DVI-A (analog), DVI-D (Digital) og DVI-I (både DVI-D og DVD-A).

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at hive komponent eller RGB ud af dit grafikkort. Jeg har selv haft et Matrox G550 hvor det var muligt at trække et RGB signal ud fra VGA-udgangen. Det gav et kanont billede, men jeg tror nok at det var specielt for matrox kortet. Mener at have fået fortalt, for længe siden, at det ikke umiddelbart lader sig gøre fra VGA porten eller DVI-A porten. DVI-D porten er ihvertfald udelukket.

Nogle TV har en VGA indgang.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

JackDSølbeck skrev:

Jeg har et Radeon 9800 pro iceq, hvilket kable skal jeg bruge for at tilslutte dette til PA50 ?

Kan man desuden få en kabel der går fra lydkort i pc til stereoanlæg. Der er jo 1 stik i indag til pc der skal splittes til 2 i anlæg. Evt. link til disse vil jeg sætte meget pris på. Jeg har haft lavet et lydkabel før,men det var da helt hen i vejret, masser af støj.

Hvis dit TV har en S-vhs indgang så bruger du bare den til billedet. Ellers har dit TV måske s-vhs via scart, Så skal du have et kabel der går fra S-vhs til scart.

Af lydkabel skal du bruge et kabel der går fra minijack(stereo) til stereo phono.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Der er s-vhs ud på mit Radeon kort. Hvad der er i tv ved jeg ikke det er jo et Pana PA50 ( modtager det onsdag )

Kunne i ikke smide link til edbpriser.dk evt.

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der ved hvor man kan købe de kabler på nettet ?

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Nu ved vi jo ikke rigtig hvor lange kabler vi snakker om, men de kan fåes i næsten alle HiFi bixer, men her er prisen da rimelig

Pana'en har i hvert fald en S-VHS indgang, så et af disse kabler burde i hvert fald kunne bruges:

http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&art=& ;cMain=Videokabler&cSub=Profigold

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Kan dette bruges både til lyd og billede ?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103983

10 m tror jeg det skal op på

Banno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Med risiko for at afspore tråden en smule er der så en, som kan give en naturlig forklaring på, hvordan sammenhængen er mellem disse skærmes opløsning (hhv. 852x480 og 1024x768) og det faktum, at det er 16:9 skærme. Er disse opløsninger ikke 4:3 opløsninger?

Og yderligere: For TH-42PV500E gør sig gældende, at den accepterer 1080i. Hvordan "går det op i" 1024x768? Er det fordi, at det er "i" (interlaced?) og dermed kun "tegnes" hver 2. gang? (Der er nok noget fundamentalt omkring 1080i, som jeg ikke forstår )

Mvh. Per

Til top Vis Banno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Banno

BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Banno skrev:
Med risiko for at afspore tråden en smule er der så en, som kan give en naturlig forklaring på, hvordan sammenhængen er mellem disse skærmes opløsning (hhv. 852x480 og 1024x768) og det faktum, at det er 16:9 skærme. Er disse opløsninger ikke 4:3 opløsninger?

Det er de samme opløsninger man arbejder med - men i tilfældet hvor forholdet stadig ligner en 4:3 skærm, så skyldes det at pixelene er lavet retangulære og ikke kvadratiske.....sådan har jeg læst det på et tidspunkt.

BeeVee
Til top Vis BeeVee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeeVee

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Nu spurgte jeg om det kabel kunne bruges til billede og lyd, anyone ??

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103983

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Nu bestiller jeg det sku, så kan jeg da fortælle alle jer der ikke ved om det kan bruges.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes