| Forfatter |
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackDSølbeck skrev:
|
Er det ikke noget med at man kan få DVI til komponent kabel der skulle give bedre kvalitet ?
|
|
|
Du kan ikke få et kabel der går fra DVI-D til komponent. Formoder at det er det du spørger om. DVI-D er digitalt, komponent er analog.
Der findes flere varianter af DVI: DVI-A (analog), DVI-D (Digital) og DVI-I (både DVI-D og DVD-A).
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at hive komponent eller RGB ud af dit grafikkort. Jeg har selv haft et Matrox G550 hvor det var muligt at trække et RGB signal ud fra VGA-udgangen. Det gav et kanont billede, men jeg tror nok at det var specielt for matrox kortet. Mener at have fået fortalt, for længe siden, at det ikke umiddelbart lader sig gøre fra VGA porten eller DVI-A porten. DVI-D porten er ihvertfald udelukket.
Nogle TV har en VGA indgang.
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackDSølbeck skrev:
|
Jeg har et Radeon 9800 pro iceq, hvilket kable skal jeg bruge for at tilslutte dette til PA50 ?
Kan man desuden få en kabel der går fra lydkort i pc til stereoanlæg. Der er jo 1 stik i indag til pc der skal splittes til 2 i anlæg. Evt. link til disse vil jeg sætte meget pris på. Jeg har haft lavet et lydkabel før,men det var da helt hen i vejret, masser af støj.
|
|
|
Hvis dit TV har en S-vhs indgang så bruger du bare den til billedet. Ellers har dit TV måske s-vhs via scart, Så skal du have et kabel der går fra S-vhs til scart.
Af lydkabel skal du bruge et kabel der går fra minijack(stereo) til stereo phono.
|
| Til top |
|
| |
JackDSølbeck Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er s-vhs ud på mit Radeon kort. Hvad der er i tv ved jeg ikke det er jo et Pana PA50 ( modtager det onsdag )
Kunne i ikke smide link til edbpriser.dk evt.
__________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der ved hvor man kan købe de kabler på nettet ?
__________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
| Til top |
|
| |
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan dette bruges både til lyd og billede ?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103983
10 m tror jeg det skal op på
|
| Til top |
|
| |
Banno Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med risiko for at afspore tråden en smule er der så en, som kan give en naturlig forklaring på, hvordan sammenhængen er mellem disse skærmes opløsning (hhv. 852x480 og 1024x768) og det faktum, at det er 16:9 skærme. Er disse opløsninger ikke 4:3 opløsninger?
Og yderligere: For TH-42PV500E gør sig gældende, at den accepterer 1080i. Hvordan "går det op i" 1024x768? Er det fordi, at det er "i" (interlaced?) og dermed kun "tegnes" hver 2. gang? (Der er nok noget fundamentalt omkring 1080i, som jeg ikke forstår )
Mvh. Per
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Banno skrev:
| Med risiko for at afspore tråden en smule er der så en, som kan give en naturlig forklaring på, hvordan sammenhængen er mellem disse skærmes opløsning (hhv. 852x480 og 1024x768) og det faktum, at det er 16:9 skærme. Er disse opløsninger ikke 4:3 opløsninger? |
|
|
Det er de samme opløsninger man arbejder med - men i tilfældet hvor forholdet stadig ligner en 4:3 skærm, så skyldes det at pixelene er lavet retangulære og ikke kvadratiske.....sådan har jeg læst det på et tidspunkt. __________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spurgte jeg om det kabel kunne bruges til billede og lyd, anyone ??
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103983
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bestiller jeg det sku, så kan jeg da fortælle alle jer der ikke ved om det kan bruges. __________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
| Til top |
|
| |