Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
frederik skrev:
Jeg synes, det er en snobbet attitude, der bliver lagt for dagen.
Hvorfor ikke glædes over, at DVD maskiner kan købes for så få penge, da det alt andet lige tvinger kvalitetsmaskinerne ned i pris.
I øvrigt har jeg selv en DV-737 og en united, bevares der er da forskel, men på den 14 tommer, som united'en er sat til, er det umuligt at konstatere.
Det glædelige er sa, at vi sandsynligvis om få år kan købe billige maskiner, der er ligeså gode som eller bedre end det, de dyre maskiner kan tilbyde i dag.
Så skal vi bare nå computerniveau, med klart bedre produkter hver 6 måned.
Mvh.
Frederik
|
|
|
Hvorfor i alverden skulle jeg glæde mig over alt det billige bras der sælges rundt omkring??. Du er naiv hvis du tror du spare penge, du får hvad du betaler for, hverken mere eller mindre.
Kald du mig bare snob, det er jeg nu på ingen måde, jeg er bare kvalitetsbevidst og de billige modeller kommer aldrig ind for mine døre, så undvære jeg hellere eller spare op til jeg har råd til en ordentlig maskine. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk som ikke før har haft DVD, kan sagtens købe en Prosonic 903, 995 eller en af de andre rasende billige DVD-afspillere. Til 500kr er der ikke meget at tabe og man kan jo altid give den til ungerne bagefter. I forhold til VHS kan alle se en forskel og så kan De sælge filmene en gang til.
Money makes the world go around!!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den største fordel ved de billige maskiner er klart prisen - folk der ikke har haft dvd og lige vil se om det er noget behøver ikke hoste op med den store tegnedreng eller låne penge i banken for at købe noget sindsygt high-end hvis det viser sig ikke at være sagen og derefter må sælge med pænt tab!
Ingen grund til overkill hvis det ikke har interessen.
Billedemæssigt er forskellen der på dyr og billig, ingen tvivl men folk der ikke kender skidtet kan som regel ikke spotte den store forskel i første forsøg!
Glædeligt er det bare når det kommer som en åbenbaring for folk og de farer ud og investerer i vilde grejer - det kan vi lide!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
frederik skrev:
Jeg synes, det er en snobbet attitude, der bliver lagt for dagen.
Hvorfor ikke glædes over, at DVD maskiner kan købes for så få penge, da det alt andet lige tvinger kvalitetsmaskinerne ned i pris.
I øvrigt har jeg selv en DV-737 og en united, bevares der er da forskel, men på den 14 tommer, som united'en er sat til, er det umuligt at konstatere.
Det glædelige er sa, at vi sandsynligvis om få år kan købe billige maskiner, der er ligeså gode som eller bedre end det, de dyre maskiner kan tilbyde i dag.
Så skal vi bare nå computerniveau, med klart bedre produkter hver 6 måned.
Mvh.
Frederik
|
|
|
Hifiklubben havde fornyeligt et indslag i fjernsynet med deres synspunkter på hvorfor det gik så skidt i branchen. Et af deres bud var netop at folk i dag tror at udviklingen indenfor computere og hifi (elektronik i det hele taget) kan sammenlignes både udviklings- som prismæssigt, hvilket overhovedet ikke er tilfældet. Når man taler hifi drejer det sig i høj grad om konstruktion og fysiske love, modsat computere der hovedsageligt er basseret på software.
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
For producenternes side gælder det jo logisk nok, at afsætte produktet dyrere end det konstrueres. Derfor kan man jo ikke påstå, at de smider mange penge på konstruktionen.
Hvis man åbner sådan en billig dvd afspiller vil man med det samme se, at indmaden ligger i et lille hjørne for sig selv, hvor resten står tomt. Der tænker jeg især på billige afspillere, såsom slim-design afspillere. Og det behøver jo ikke være ukendte mærker, men også Philips, Sony, Panasonic osv.
Disse selskaber ved godt at de kan narre de fleste kunder af det smukke design og ikke mindst selve mærket. Kunderne kender jo disse mærker og ser det som kvalitet... Men sådan spiller klaveret jo heller ikke hver gang. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hidsig tråd her..
Mit eget bidrag.. For et par år tilbage fik jeg en en Denver DVD maskine forærende - fra ny af. Maskinen leverede faktisk overraskende god billede kvalitet, faktisk chokerende god! (til prisen, som vistnok var 7-800 kr) Maskinen kunne også spille CD/MP3 osv, men €%@£$ hvor det lød... FØJ! - også gennen coax udgangen, altså uden om D/A converteren... væmmes stadig..
Maskinen spillede (i soveværelset) i ca. 1 år hvorefter skuffen satte sig fast og den røg ud.
- my two cents.
/HC
|
Til top |
|
|
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu siger i alle at man kan se forskel på VHS til DVD selv ved billige afspillere, og ja det kan man . Men i glemmer at nævne nogen af alle de andre gode ting ved DVD :
1.Ingen spoletid.
2. Valgfrit Sceneskift.
3. Bedre lyd .
4. Ekstra Materiale.
Mvh Casper.
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu sammenligner vi jo ikke VHS med DVD, men DVD med DVD. 
Men ellers har du da fuldstændig ret! Udover at 3'eren og 4'eren også har noget med selve disken at gøre. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo heller ikke alle der er så fanatiske!! og de der ikke har oceaner af penge at kaste i dette!..
Så en DVD til mellem 500 - 900 kr. i Bilka / Kvikly eller des lige... er jo ganske ok!.. og man får stadig bedre billede og lyde end VHS. samt alle de fede funktioner der nu er ved DVD...
Og går l**tet i stykker efter et års tid!?? smid den ud og køb en ny!!!
Jeg har selv i FLERE!! år haft en billig Kennex DVD.( købt i Kvikly for 599 kr. ) som blev kørt med Coax kabel ind i min cd. og herved bedre lyd!.. og haft så godt billede som jeg ku ønske med det tv jeg har!...
Nu har jeg købt en Phillips DVD-R og den er fin!... (dette skete jo nok også mest fordi min gamle ellers ret dyre hifi video gik i tu.. og rep. af denne overstiger hvad jeg finder rimeligt!... så en ny hifi- Kennex video til 700 kr. og en Phillips DVD-R til 4000 kr. er trods alt 2500 kr under hvad jeg for 8 år siden gav for min Phillips hifi video!! ) jeg optager med glæde på "long play" hvor jeg får mere ud af skiverne! og lige så ok billed kvalitet som på kennex maskinen som stadig fungere problem frit!.. på 4 år!!..
Kennex DVD og egne optagelser på Phillips maskinen på "long play"Og det er godt nok for mig!.. klasser bedre end VHS. og det er sgu nok til mig!... jeg sidder sgu ikke og "tæller" pixelse og studere hvor god opløsning der er!!.. jeg ser FILM!!!! og de vises med alt den kniv skarphed jeg kan ønske...
Har set på maskiner til 10 - 15000 kr. og jo vist!! de er skarpere i billedet... og så klart bedre mm. men langt over hvad jeg mener er nødvendigt for at nyde en god spændende film.. og har man et normalt 5 år gammelt Phillips Tv til et godt stykke under 10000 kr... så kan man sgu ikke se forskel aligevel!!..
OG SÅDAN ER DER MANGE!! MENNESKER DER GERNE VIL HAVE DVD DER HAR DET!! min far har en DVD til 500 kr. og et 20 år gammelt Thomson tv... det fungere sgu fint efter hans mening!!.. og han er forbavset over kvaliteten i forhold til hans VCR.
Jeg er mest til 2 kanal LYD!! = hifi ( og det skal være så godt som jeg overhoved har råd til!!) men jeg vil da gerne se gode film med lidt suround og på DVD.. men det behøver ikke at være state of the art!!... så meget går jeg ikke op i det!..
Så selvfølgelig har de billeige DVD deres ganske STORE!! berettigelse!.. og discont DVD er GODT NOK! til de der SYNTES AT DE ER DET!!!
Så kan fanatikerne lege med deres 10 - 20 - 30000 kr. DVD maskiner og sidde med hoved op i plasma skærmen og tælle pixels!! samt ofre formuer på suround grej og tilbehør!.. FINT NOK!!!...
Man det er bare ikke alle der gider!...
Jeg for min del har mere end rigeligt i 2 kanal hifi!!!
og så er jeg sgu glad for at jeg kunne skaffe en DVD til under 500 kr... også selv om jeg nu har anskeffet en dyre! og det så er en DVD-R !! og det er jo nok fordi det jeg ser er 99% egne optagelser fra TV eller parabolen.
mvh.
|
Til top |
|
|
frederik Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2003
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mike-J sæt dig lige ned, og tag en dyb indånding....
Vi er s'gu' enige.
Hvad sker der her .
Mvh.
Frederik
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist en der har glemt at tage sine lykkepiller idag...!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 16 September 2003 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay min trofaste gamle Denon 3000 er ved at være slidt og lasseren skal skiftes...men da det er en gammel maskine køber jeg en ny Denon 2200 istedet! Men har til aften lånte jeg min kærestes Samsung til 1000; kr. Min egen vil ikke spille guld dvder efter en times tid... Og da jeg skiftede kunne jeg sagtens se forskel! Farvene blev mere matte, billedet mere slørede og uskarpt. Der kom måske lidt mere detalje i billedet men, men det er nok på grund af der er bedre kontrast end min gamle Denon. Jeg har 28" Philips widesreen 50hz som er tilsuttet til RGB output. Bagefter prøvede jeg med et par cd'er... Mew; Frengers og Radiohead ; Ok Computer Hvor blev attecket af? Lydbilledet var meget kunstigt og især trommer lød forkerte og plastic artige! SÅ DER ER FORSKEL! Og dette var mellem en maskine fra i år og en fra 1997!
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
Sendt: 16 September 2003 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naturligvis kan man se forskel, som før nævnt i et af de øvrige indlæg, uanset hvad folk synes !! så får man hvad man betaler for Hifi eller AV/TV  Men det kræver naturligvis at man har grejer der også kan vise forskellen
|
Til top |
|
|