Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
winding skrev:
Lightbulb Sun bestilt ... og så skal vi vel investere i hele bagkataloget endnu engang for at få et par obskure rariteter per udgivelse ?! /tjolahop |
|
|
Jeg er heller ikke begejstret for, at bands malker den med udgivelse på udgivelse af gammelt materiale.
Til gengæld er det interessant med de nye masterings, eks. i forhold til Stupid Dream-albummet, som faktisk har fået en helt anden lydmæssig toning (personligt er jeg mindst lige så glad for den originale mastering).
Hvad angår obskuriteterne, så findes de fleste jo på singleudgivelser - og i PT's tilfælde også nogle på "Recordings" albummet, som ikke bliver genudgivet. Vil man have dem, må man enten have købt singlerne inden de blev udsolgt - eller til læderet på ebay . Sådan er det med rigtig meget, ikke kun PT. Men det bringer jo prisen ned på de uopdrivelige singer mv, når rariteterne pludselig kan findes andetsteds.
Mvh __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa PT fans og andre gode folk.
Jeg har også bestilt Lightbulb Sun. Har haft den "gamle version" i ordre i noget der ligner 2 år uden held, så at den kommer i en ny udgave nu, men ekstra sager endda, er virkelig lækkert for mig.
Har dog haft den på computer og iPod længe, så jeg kender pladen ud og ind, meeeen, man skal da ha' den på CD også. Især med det ekstra som sagt...
Forresten, til dem af jer der ikke kender det, så giv lige "Oceansize" et lyt. Især pladen "Everyone into position" er virkelig lækker! Prøv det... De skal spille på Voxhall, Århus d. 11/4. Dog kun som opvarmning, men jeg er der.
/Rune
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 11 April 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den endelig!... er nået til nr. 9 Russia On Ice ... jeg er og bliver ved at være ovenud begejstret for, hvad PT formår at få ud af 5.1 formatet. Og ren klar lyd er altid velkommen her i Vores Musikstue.

God fornøjelse til jer, der endnu har indholdet af dagens postkasse tilgode  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 11 April 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 15 April 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået den hentet hos PostDK idag; remasteren er OK, 5.1 mixet har jeg ikke hørt, bonus cd'en er interessant uden at være revolutionerende ...  __________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.quadraphonicquad.com/forums/showthread.php?t=9500
Syns lige I skal have denne tråd med på sidelinjen. Bedømmelsen af 5.1 mixet på Lightbulb Sun er helt oppe at ringe. Og der er også nogle få udtalelser om de andre 5.1 mix PT har sendt på gaden - alle er tilsyneladende enige om, at sådan skal det gøres. Selv synes jeg bemærkningen om, at indspilningen er på et lavere niveau i volumen, for at tilgodese dynamikken rammer lige i plet!
Fear Of A Blank Planet drøftes her:
http://www.quadraphonicquad.com/forums/showthread.php?t=8699 __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke helt OT at omtale Steve Wilsons nebengeschäft Blackfield her, vel?

Fik dvd med koncerten fra New York i går ... det er godt nok klasse. I den lidt lettere genre men stadig ok .... kors for et åbningsnummer med de trommer - det tegner godt for koncerten, men der er goooooodt nok en længere periode med lidt for afdæmpede rytmer efter min smag. Men kvaliteten er indiskutabel og der rettes op med lidt mere gang i den i sidste ½-del.
Tilmed synes jeg SW synger mere igennem her og stemmen passer perfekt til de følsomme og nærværende sange, noget der ikke altid lykkes helt i PT, hvor den lidt spæde sangstemme af og til ikke rækker til den pompøse indgang PT har til dén type musik.
SW i bare tæer og i punket t-shirt til følsomme pop-sange og en Aviv Geffen i bar overkrop i sidste del - jo, jo - det holder! Prøv den ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 03:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad lige med et par venner og fik lyst til lige at høre Sentimental fra Fear Of A Blank Planet dobbelt-lp'en.. Pladen på, pickuppen sænkes og ud af højttalerne lyder tonerne af.. Porcupine Tree? Næh, en eller anden country-gut. Herman Dune. Af uforklarlige årsager er A-siden, B-siden og D-siden rigtige, men C-siden er noget fra denne Herman Dune-fyrs "Giant"-plade.
Efter længere søgen på nettet har jeg stadig INGEN idé hvordan pokker dette kan være sket.
Nogen der nogensinde har oplevet noget lignende?
|
Til top |
|
|
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt nok underligt
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 03 November 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har nu aldrig sagt mig noget.... Jeg syntes at der er andre progressive rockbands, der er langt mere spændende og orginale at høre på. Et par bud kunne være:IQ, Pallas,Pendragon,Kino,Frost,Riverside. Men selvfølgelig smag og behag....
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
De har nu aldrig sagt mig noget.... Jeg syntes at der er andre progressive rockbands, der er langt mere spændende og orginale at høre på. Et par bud kunne være:IQ, Pallas,Pendragon,Kino,Frost,Riverside. Men selvfølgelig smag og behag.... |
|
|
Jamen så lev du videre med din smag og behag, men prøv alligevel at høre lidt mere PT, og så, lige pludselig opdager du, at dine nævnte ikke når dem til sokkeholderne.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, sidder og hører Porcupine Tree på Youtube nu.. tænkte at det fortjente et lyt når i alle nu er så begejstrede...
Virkelig fedt musik må jeg sige! Der skal handles...
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Wow, sidder og hører Porcupine Tree på Youtube nu.. tænkte at det fortjente et lyt når i alle nu er så begejstrede...
Virkelig fedt musik må jeg sige! Der skal handles...
|
|
|
Ja det kan du glæde dig til, bedre sent end aldrig
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anskaffede mig de to limited edition udgivelser (én på CD og én på vinyl) i november, og efter at have levet med albummet i nogle måneder tør jeg godt vedstå, at jeg kan lide det 
Så har jeg ikke sagt for meget...
Det er ikke typisk Wilson a la Porcupine Tree, det her, men i højere grad - som også BTs anmelder er inde på - filmisk musik med flader af drone og den hertilhørende undergansgsstemning, der præger albummet.
Ikke nødvendigvis musik, som alle PT fans vil tage til sig (tror jeg).
I øvrigt er limited editions udgivelserne i hard back bogformat VILDT flotte. VILDT! 
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
I slutningen af denne måned udkommer O.S.I. (Office of Strategic Influence) med et nyt album med titlen Blood:

På dette 3. album fra gruppen medvirker, foruden de bærende Jim Matheos (Fates Warning) og Kevin Moore (tidligere keys i Dream Theater) Gavin Harrison (Porcupine Tree).
Harrison spiller kedler på hele albummet.
Mikael Åkerfeldt fra Opeth har skrevet og medvirker på ét af numrene (kaldet "Stockholm" - fraværet af århusianske prog-guder, som kan placere vor jyske hovedstad på det musikalske landkort begrædes herfra... ).
Hvis O.S.I.s nyeste udspil har samme kvaliteter som de to første, så er der virkelig noget at glæde sig til. Jeg gør i al fald.
Der kan høres små bidder fra "Blood" her: http://www.osiband.com/
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
Jeg sad lige med et par venner og fik lyst til lige at høre Sentimental fra Fear Of A Blank Planet dobbelt-lp'en.. Pladen på, pickuppen sænkes og ud af højttalerne lyder tonerne af.. Porcupine Tree? Næh, en eller anden country-gut. Herman Dune. Af uforklarlige årsager er A-siden, B-siden og D-siden rigtige, men C-siden er noget fra denne Herman Dune-fyrs "Giant"-plade.
Efter længere søgen på nettet har jeg stadig INGEN idé hvordan pokker dette kan være sket.
Nogen der nogensinde har oplevet noget lignende?
|
|
|
Hvad blev outcome af denne mærkelighed egentlig?
(Havde du fået byttet de runde sorte rundt mellem covers, eller....? )
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|