Forfatter |
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er åndeløs, jeg er målløs og jeg er sendt helt baglæns ind i fuglekassen af ren benovelse over dette vidunder af et album.
Porcupine Tree har netop sendt deres bedste album, The Incident, på gaden (punktum)
Glæder mig umådelig meget til den 18. oktober hvor det hele skal opleves live.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaffa har beæret albummet med 5 stjerner:
http://gaffa.dk/anmeldelse/34723 __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 26 September 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke cdere er bedst at starte med?
__________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at du skal se dig om efter pladerne fra om med Stupid Dream og frem, Dem før er efter min mening anderledes, mere psykedeliske.
Jeg vil umiddelbart anbefale Lightbulb Sun eller The Incident. Hvis du kan finde re-realese af
Lightbulb Sun er der også noget for Hi-Fi nørden, da produktionen er overdrevent godt lavet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Jeg syntes at du skal se dig om efter pladerne fra om med Stupid Dream og frem, Dem før er efter min mening anderledes, mere psykedeliske.
Jeg vil umiddelbart anbefale Lightbulb Sun eller The Incident. Hvis du kan finde re-realese af
Lightbulb Sun er der også noget for Hi-Fi nørden, da produktionen er overdrevent godt lavet.
|
|
|
Jeg har købt de her: Din indkøbskurv
Produkt |
Kvantitet |
Pris |
PORCUPINE TREE - INCIDENT |
1 |
69 kr |
PORCUPINE TREE - DEADWING |
1 |
89 kr |
PORCUPINE TREE - LIGHTBULB SUN |
1 |
89 kr |
Insurance for Online Order |
1 |
5 kr |
|
Total: |
252 kr |
Håber de lever op til mine forhåbninger!  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Hvis I kan lide Porcupine Tree (det kan jeg også), så skulle I også tjekke Opeth, hvis I ikke kender dem (de skal spille
sammen med Dream Theater her i september). Opeth er mit absolutte favoritband, og produktionen er også helt i top (det er Steven Wilson fra
P.T.,
der står for dén side af Opeth ).
Opeth er progressivt dødsmetal - men hvis man ikke er til metal, så kan man stadig købe deres album Damnation, som er helt uden metal og
growl. |
|
|
Har i denne weekend rålyttet til Opeth og albummet Damnation (med tak til dysterland). Et fantastisk album (måske fordi det netop er produceret
af Steven Wilson  ). Kan kun anbefales til alle Porcupine Tree/Steven Wilson fans i denne tråd.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
|
|
|
Måtte også lige bestille følgende:
Arriving Somewhere
kunne ikke nær mig! 
Så er jeg vel også snart dækket ind+
__________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
el_serpiente skrev:
|
|
|
Måtte også lige bestille følgende:
Arriving Somewhere
kunne ikke nær mig! 
Så er jeg vel også snart dækket ind+
|
|
|
Iøvrigt så, er så og sige alle titler, købt på Cd Wow. De er en del billigere, som mange andre steder!  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Iøvrigt så, er så og sige alle titler, købt på Cd Wow. De er en del billigere, som mange andre steder! |
|
|
En anden gang, så bestil fra Play.com i stedet. CD WOW har været gode, men de er blevet voldsomt upålidelige - det er i hvert fald min og flere andres erfaring [/OT] __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
I�vrigt s�, er s� og sige alle titler, k�bt p� Cd Wow. De er en del billigere, som mange andre steder! |
|
|
En anden gang, s� bestil fra Play.com i stedet. CD WOW har v�ret gode, men de er blevet voldsomt up�lidelige - det er i hvert fald min og flere andres erfaring [/OT] |
|
|
Jeg har handlet utallige gange, med dem det sidste halvandet år, og ikke en gang har de snydt mig! Så jeg er ikke enig...  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
dysterland skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
I�vrigt s�, er s� og sige alle titler, k�bt p� Cd Wow. De er en del billigere, som mange andre steder! |
|
|
En anden gang, s� bestil fra Play.com i stedet. CD WOW har v�ret gode, men de er blevet voldsomt up�lidelige - det er i hvert fald min og flere andres erfaring [/OT] |
|
|
Jeg har handlet utallige gange, med dem det sidste halvandet år, og ikke en gang har de snydt mig! Så jeg er ikke enig... |
|
|
OK, mine erfaringer er også over halvandet år gamle, så det kan være, de er forældede. Det er jo bare godt, at du har gode oplevelser med dem. Men i hvert fald kan Play.com også anbefales __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er tit og ofte meget sjovt med anmeldelser; man kan være åh-så-enig med den ene, flintrende uenig med den anden. Den rene subjektivitet ophæves i al fald sjældent - af anmeldere flest - til gangbare faglige kriterier, som musikken vurders ud fra.
Samme Gaffa-anmelder, som denne gang har uddelt 5 stjerner til "the Incident", gav i sin tid "In Absentia" 2 stjerner og følgende ord med på vejen: "In Absentia er et stilmæssigt splittet album, hvor Porcupine Tree vil lidt af hvert, men ender med at være en stiløvelse i det rene skære ingenting."
Og der gik jeg jo rundt og fornemmede, at det stilmæssigt - ikke splittede men -intenderet eklektiske ligesom var en væsentlig del af PTs hele musikalske signatur. Men det kunne den gode Gaffa-anmelder, i al fald ikke på daværende tidspunkt, subjektivt forlige sig med.
Helt subjektivt kan jeg så ikke begribe, hvordan PTs måske bedste album nogensinde kan få 2 stjerner...
2 år senere er Deadwing på gaden - den vurderer vores anmelder til 3 stjerner: Kritisk lyder det denne gang, at: "...på én gang vil Porcupine Tree spille skallesmækende progmetal, og på den anden side vil de gerne levere den perfekte drømmeballade."
Ja, for søren! Skallesmækkende ligefrem (man får lyst til at spørge om den gode anmelder nogensinde har hørt Metallica, Mastodon eller Opeth. Hvis PT er "skallesmækkende", hvad sker der så med kraniet, når det udsættes for rigtig bidsk metal...?)
Anyway, det lykkes måske af og til for PT at være decideret "skallesmækkende"...
Med FOABP kravlede PT op på 4 stjerner i Gaffa - og med the Incident er de altså nu helt oppe på 5. Trip-trap.... Man fristes næsten til at tænke tanken, at det simpelthen har taget Gaffas anmelder 6-7 år at forstå PTs musikalske udtryk og idé. FOABP kan bare aldrig i min bog vurderes til det dobbelte antal stjerner af In Absentia. Om noget kunne det være omvendt.
Ligeledes kan det undre, at anmelderens tidligere indvendinger mod det sammensatte, eklektiske og strittende udtryk nu hyldes som pludseligt sammenhængende og kvalitativt betegnende.
Jeg synes simpelthen det bliver lidt uinteressant at læse og forholde sig til anmeldelser, som vel egentlig i bund og grund hviler på et for ringe, hvis ikke helt fraværende, sagligt grundlag, der leder en til at tro, at anmelderen simpelthen bare ikke kender noget som helst til hverken progressiv rock, metal, drone eller ret mange andre af de genrebetegnelser han skyder af fra hoften.
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
René Bo Nielsen skrev:
Iøvrigt så, er så og sige alle titler, købt på Cd Wow. De er en del billigere, som mange andre steder! |
|
|
En anden gang, så bestil fra Play.com i stedet. CD WOW har været gode, men de er blevet voldsomt upålidelige - det er i hvert fald min og flere andres erfaring [/OT] |
|
|
Jeg stoppede selv med at bruge dem for nogle år siden da de var meget upålidelige. Jeg har dog hørt fra forskellige venner at de er blevet pålidelige og hurtige til at levere igen. Det skal dog siges at jeg ikke selv har brugt dem igen efter et par års pause hvor jeg har brugt play.com og andre net-steder i stedet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også undret mig over den anmeldelse. Den er da ok men en sætning som denne "The Incident må betegnes som en fuldendt vision, hvor Porcupine Tree indfrier deres potentiale." er da lidt fjollet det betyder jo at de har opnået toppen af deres formåen og vi kan derfor ikke forvente at de får 6 stjerne næste gang.
Men Porcupine Tree var i mange år et overset band (specielt i DK) og der var mange der ikke forstod deres musik, nu er det åbenbart blevet populært at være 70'prog inspireret så de er blevet mere kendte.
Jeg var selv til koncert med dem da de spillede i DK under Lightbulb Sun turneen og vi var vel ca 15 der var for at høre dem. Koncerten var ok men man kunne føle at de ikke syntes det var særligt fedt at der var så få mennesker. De var også helt nye for mig dengang.
@René Bo Nielsen: Du har meget at glæde dig til.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Jeg har også undret mig over den anmeldelse. Den er da ok men en sætning som denne "The Incident må betegnes som en fuldendt vision, hvor Porcupine Tree indfrier deres potentiale." er da lidt fjollet det betyder jo at de har opnået toppen af deres formåen og vi kan derfor ikke forvente at de får 6 stjerne næste gang.
Men Porcupine Tree var i mange år et overset band (specielt i DK) og der var mange der ikke forstod deres musik, nu er det åbenbart blevet populært at være 70'prog inspireret så de er blevet mere kendte.
Jeg var selv til koncert med dem da de spillede i DK under Lightbulb Sun turneen og vi var vel ca 15 der var for at høre dem. Koncerten var ok men man kunne føle at de ikke syntes det var særligt fedt at der var så få mennesker. De var også helt nye for mig dengang.
@René Bo Nielsen: Du har meget at glæde dig til. |
|
|
De er et stort plus, for hele prog scenen! Og kan være med til, at få flere folk til at høre denne geniale musiK!  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Det er tit og ofte meget sjovt med anmeldelser ... |
|
|
Det er jo rigtigt alt sammen, der er altid grund til at tage alle mulige forbehold overfor "udladningerne" fra de der journalister. Man kan sige at antallet af stjerner her bør stå alene, hvor man kan nøjes med at glæde sig over, at Gaffa omsider giver PT lidt opmærksomhed - jeg mener det burde have været 6 af slagsen ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Dejen skrev:
Det er tit og ofte meget sjovt med anmeldelser ... |
|
|
Det er jo rigtigt alt sammen, der er altid grund til at tage alle mulige forbehold overfor "udladningerne" fra de der journalister. Man kan sige at antallet af stjerner her bør stå alene, hvor man kan nøjes med at glæde sig over, at Gaffa omsider giver PT lidt opmærksomhed - jeg mener det burde have været 6 af slagsen ... |
|
|
Det folk skal huske på, er at vi er forskellige! Og har forskellige meninger. Hvis en anmelder vælger at give en cd 3 ud af 6 stjerner, så er det hans mening, om pågældende udgivelse! Jeg anmelder selv musik, og der kan man også blive svinet til af uenige læsere!  Men jeg er hamrende ligeglad! Det er mig der anmelder cden, og hvis andre ikke kan lide den karakter jeg giver, så er det bare surt! Og lad så være med, at gå udelukkende efter anmeldelserne! Hvis du kan lide den gruppe eller solist, så køb cden!  Uanset de anmeldelser du har set...  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger kun anmeldelser til at finde for mig ukendte kunstnere. Hvad de mener om kunstnere jeg kender, er jeg ret ligeglad med. Men der kan da være interessant info, så det bliver da læst (med filter). For at kunne bruge deres meninger til noget, skal man kende pågældende anmelder, og jeg vil hellere kende kunstnere end anmeldere. Glæder mig til d. 18/10
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Jeg er åndeløs, jeg er målløs og jeg er sendt helt baglæns ind i fuglekassen af ren benovelse over dette vidunder af et album.
Porcupine Tree har netop sendt deres bedste album, The Incident, på gaden (punktum)
Glæder mig umådelig meget til den 18. oktober hvor det hele skal opleves live.
|
|
|
Så kører The Incident i mit anlæg. Den kræver vist mange gennemlytninger!  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|