Emne: Porcupine Tree ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
torpedo skrev:
Jeg er åndeløs, jeg er målløs og jeg er sendt helt baglæns ind i fuglekassen af ren benovelse over dette vidunder af et album.
Porcupine Tree har netop sendt deres bedste album, The Incident, på gaden (punktum)
Glæder mig umådelig meget til den 18. oktober hvor det hele skal opleves live.
|
|
|
Så kører The Incident i mit anlæg. Den kræver vist mange gennemlytninger!
|
|
|
I øvrigt regner jeg med, at få anmeldt dette fantastiske album, indenfor de nærmeste dage. Den kræver lige, nogle flere gennemlytninger. Men gå ind på: http://www.theseventhhouse.dk/ Og der vil den være under anmeldelser.  Mvh René __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
René Bo Nielsen skrev:
torpedo skrev:
Jeg er åndeløs, jeg er målløs og jeg er sendt helt baglæns ind i fuglekassen af ren benovelse over dette vidunder af et album.
Porcupine Tree har netop sendt deres bedste album, The Incident, på gaden (punktum)
Glæder mig umådelig meget til den 18. oktober hvor det hele skal opleves live.
|
|
|
Så kører The Incident i mit anlæg. Den kræver vist mange gennemlytninger! |
|
|
I øvrigt regner jeg med, at få anmeldt dette
fantastiske album, indenfor de nærmeste dage. Den kræver lige, nogle flere gennemlytninger.Men gå ind på: http://www.theseventhhouse.dk/Og
der vil den være under anmeldelser. Mvh René |
|
|
Godt at du gav The Incident det antal gennemlytninger der skulle til, for at kunne få den gode anmeldelse som det fortjener.
Er spændt på hvornår du har fået lyttet længe nok til de resterende Porcupine Tree albums,
så de kommer til at dominere hele dine top 10 liste over bedste progressive albums
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
torpedo skrev:
Jeg er �ndel�s, jeg er m�ll�s og jeg er sendt helt bagl�ns ind i fuglekassen af ren benovelse over dette vidunder af et album.
Porcupine Tree har netop sendt deres bedste album, The Incident, p� gaden (punktum)
Gl�der mig um�delig meget til den 18. oktober hvor det hele skal opleves live.
|
|
|
S� k�rer The Incident i mit anl�g. Den kr�ver vist mange gennemlytninger! |
|
|
I �vrigt regner jeg med, at f� anmeldt dette
fantastiske album, indenfor de n�rmeste dage. Den kr�ver lige, nogle flere gennemlytninger.Men g� ind p�: http://www.theseventhhouse.dk/Og
der vil den v�re under anmeldelser. Mvh Ren� |
|
|
Godt at du gav The Incident det antal gennemlytninger der skulle til, for at det kunne f� den gode anmeldelse som det fortjener.
Er sp�ndt p� hvorn�r du har f�et lyttet l�nge nok til de resterende Porcupine Tree albums,
s� de kommer til at dominere hele dine top 10 liste over bedste progressive albums
|
|
|
En del af dem, er bestilt! Så jeg venter spændt.  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
torpedo skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
torpedo skrev:
Jeg er �ndel�s, jeg er m�ll�s og jeg er sendt helt bagl�ns ind i fuglekassen af ren benovelse over dette vidunder af et album.
Porcupine Tree har netop sendt deres bedste album, The Incident, p� gaden (punktum)
Gl�der mig um�delig meget til den 18. oktober hvor det hele skal opleves live.
|
|
|
S� k�rer The Incident i mit anl�g. Den kr�ver vist mange gennemlytninger! |
|
|
I �vrigt regner jeg med, at f� anmeldt dette
fantastiske album, indenfor de n�rmeste dage. Den kr�ver lige, nogle flere gennemlytninger.Men g� ind p�: http://www.theseventhhouse.dk/Og
der vil den v�re under anmeldelser. Mvh Ren� |
|
|
Godt at du gav The Incident det antal gennemlytninger der skulle til, for at det kunne f� den gode anmeldelse som det fortjener.
Er sp�ndt p� hvorn�r du har f�et lyttet l�nge nok til de resterende Porcupine Tree albums,
s� de kommer til at dominere hele dine top 10 liste over bedste progressive albums
|
|
|
En del af dem, er bestilt! Så jeg venter spændt.
|
|
|
Selv om The Incident er fed. Så er nogen på den liste, der er langt FEDERE. Skræmmende, men sandt.  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vega Åårrh hvad? Special guests: Katatonia. Det er da ikke helt ringe
|
Til top |
|
|
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle vel ikke være nogen som mangler billetter til koncerten i Vega i aften? Min kammerat er blevet syg, så jeg har to billetter hvis nogen skulle være interesseret. De skal afhentes på Nørrebro.
Super ærgeligt... Det havde været første gang jeg skulle opleve dem live. __________________ Bio á la MaX
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
I øvrigt regner jeg med, at få anmeldt dette fantastiske album, indenfor de nærmeste dage. Den kræver lige, nogle flere gennemlytninger. |
|
|
Har set din anmeldelse ... glæder mig at se, du har taget PT til dig, var der ikke en vis skepsis for nogen tid siden jf. vores mails ...?
Glæder mig afsindigt til aftenens koncert! Setliste fra koncerten i Hannover 15/10:
http://jackalopeeye.tripod.com/hanover09.html
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
I �vrigt regner jeg med, at f� anmeldt dette fantastiske album, indenfor de n�rmeste dage. Den kr�ver lige, nogle flere gennemlytninger. |
|
|
Har set din anmeldelse ... gl�der mig at se, du har taget PT til dig, var der ikke en vis skepsis for nogen tid siden jf. vores mails ...?
Gl�der mig afsindigt til aftenens koncert! Setliste fra koncerten i Hannover 15/10:
|
|
|
Det var der jo! Men hørte The Incident, også var jeg solgt! Nu har jeg også købt Fear Of A Blank Planet, og Flere andre. Så jeg må indrømme, at jeg har skiftet mening! Håber iøvrigt, det var en god koncert?  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
hrmand skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
I �vrigt regner jeg med, at f� anmeldt dette fantastiske album, indenfor de n�rmeste dage. Den kr�ver lige, nogle flere gennemlytninger. |
|
|
Har set din anmeldelse ... gl�der mig at se, du har taget PT til dig, var der ikke en vis skepsis for nogen tid siden jf. vores mails ...?
Gl�der mig afsindigt til aftenens koncert! Setliste fra koncerten i Hannover 15/10:
|
|
|
Det var der jo! Men hørte The Incident, også var jeg solgt! Nu har jeg også købt Fear Of A Blank Planet, og Flere andre. Så jeg må indrømme, at jeg har skiftet mening! Håber iøvrigt, det var en god koncert?
|
|
|
De drenge kan spille
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
hrmand skrev:
Ren� Bo Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
Det var der jo! Men h�rte The Incident, ogs� var jeg solgt! Nu har jeg ogs� k�bt Fear Of A Blank Planet, og Flere andre. S� jeg m� indr�mme, at jeg har skiftet mening! H�ber i�vrigt, det var en god koncert?
|
|
|
De drenge kan spille |
|
|
Jeps.  __________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Håber iøvrigt, det var en god koncert? |
|
|
Tja, bum-bum: Begejstringen over at få dem hørt for 5. gang var der jo, men jeg ved ikke helt, hvilket ben jeg skal stå på, selvom jeg generelt synes koncerten var af høj, høj klasse.
Normalt går jeg til koncert for at høre velkendte numre i live-udgaver, som ofte giver et stykke musik en ny dimension i form af alternative udgaver, længere eller anderledes guitarsoli, og selve fryden ved at høre sine favoritter spille live. Jeg kender The Incident nærmest udenad nu og gik til koncert med den forventning, at det skulle blive fedt at høre dette værk live. Men her måtte jeg opleve mig selv konstatere - alt hvad der sker de første 55 minutter er forudsigeligt - og hvor fedt er det egentligt? Ud over, at få bevist, de også kan spille værket live til mindste detalje.
Ikke forstået sådan, at det ikke var lækkert, men der var en eller anden følelse af "selvfølgelighed" over det - der manglede noget, set i forhold til, hvad koncerter i øvrigt giver. Det fik vi til gengæld i fuldfed udgave i 2. del af koncerten, hvor PT spillede stykker, der fremstår enkeltvis og hvor genhørets glæde var indiskutabel. Og samlet set var det en rigtig god aften sammen med PT - er blot lidt vaklende mht. 1. del - publikum, der hørte værket for 1. gang har sikkert været ovenud begejstret. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ellers en fin rød støvsuger, ikk'? Jeg undrede mig noget over at se en støvsugning af scenen før de gik på, men når han åbenbart spiller bedre med nøgne fødder, var der en grund til det.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Søndagens koncert var for undertegnede en af de helt store musikalske oplevelser - oplevelsen sidder stadig i mig, og jeg har taget mig selv i at være inde og tjekke PTs tyske livedatoer et par gange i dag... Må vist en tur til Tyskland (selv om den geografisk tætteste koncert i Hamborg er på spillestedet Docks, somjeg har været på før, og som ærligt talt ser ud som, lyder som - lugter som - en sardindåse indvendigt).
Mht. søndagens brag i Vega, så har jeg ikke hørt bedre livelyd siden Roger Waters; for dén, hvor var det godt. Alle instrumenter kunne pinpointes under selv de mest komplekse, volumen-HØJE udladninger.
1. sæt hvor "The Incident" blev fremført i sit hele var, i min subjektivt formulerede bog, fejlfri. Jeg var for-ført stort set fra første anslag. Selv om det egentlig er lidt en mærkelighed at tænke the Incident som et hele - i så fald må det blive et noget eklektisk hele, som tanken faktisk har svært ved at totalomslutte - så oplevede jeg det i højere grad sådan live end ved gennemlyt af pladen. Om forklaringen på dette mere skal findes i bandets efterhånden ganske mange koncertopførelser af pladen og at denne "gelen" var hvad, der gjorde forskellen - eller om mine måske lettere nedtonede forventninger til liveopførelsen af the Incident qua mit beskedent begejstrede forhold til pladen har været udslagsgivende; det ved jeg ikke.
Men det nye materiale live var på aftenen mageløst urovækkende, bevægende - og musikalsk-teknisk outstanding.
Det var simpelthen bare stort! Og en af de så sjældne liveoplevelser, hvor genkendeligheden voksede til et mere; til oplevelsen af nye aspekter i musikken - og specielt til et uundgåeligt fokus på Wilsons vokalpræstationer, der flyttede musikken ind i nye områder.
2. sæt startede helt forrygende; Start of Something Beautiful er Deadwings bedste skæring og med Russia on Ice (desværre kun første del) holdt intensiteten sig. Sídste halvdel af sidste sæt var jeg lidt mindre begejstret for, men alt i alt den bedste PT-koncert jeg har set og hørt.
Dette band har endnu ikke toppet musikalsk, og jeg tror på, der er flere, endog meget store ting i dem.
For sa... hvor er det fedt at få sine kategorier og forventninger blæst ud af egne proportioner en gang imellem! Jeg forventede ikke nyt, mere, større - men det fik jeg altså.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos:
Filmen til Steven Wilsons overfede (imo) Soloalbum: Insurgentes får verdenspremiere til CPH:DOX (Gloria Biografen). Ifølge programmet flyver Wilson selv ind til forestillingen d. 13/11 hvor han sammen med Lasse Hoile (fotografen) vil tegne & fortælle.
Jeg var forbi Gloria Biografen v. Rådhuspladsen idag og hente billetter, og der var kun 31 pladser tilbage... Go go go 
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
dysterland skrev:
René Bo Nielsen skrev:
Iøvrigt så, er så og sige alle titler, købt på Cd Wow. De er en del billigere, som mange andre steder! |
|
|
En anden gang, så bestil fra Play.com i stedet. CD WOW har været gode, men de er blevet voldsomt upålidelige - det er i hvert fald min og flere andres erfaring [/OT] |
|
|
Jeg stoppede selv med at bruge dem for nogle år siden da de var meget upålidelige. Jeg har dog hørt fra forskellige venner at de er blevet pålidelige og hurtige til at levere igen. Det skal dog siges at jeg ikke selv har brugt dem igen efter et par års pause hvor jeg har brugt play.com og andre net-steder i stedet.
|
|
|
Jeg bestiller hver gang på CD wow, de er billige og pålidelige. Jeg er derudover aldrig blevet fortoldet, når jeg har købt CDer der koster måske 120 kr. Jeg har bestilt flere usædvanlige CDer bla. Joan Jett, som er umulige i DK. Kommer hver gang, en enkelt gang fik jeg mail om at den var svær at skaffe og ville komme om en måned. Så trak de først pengene efter en måned og så kom den også.
Jeg har også prøvet Amazon, de er upålidelige, jeg har fået en, men har ikke fået to andre, men dog pengene retur.
Det er lige før jeg dropper vinylen for hullerne i CD samlingen der retfærdiggør at have LPer stående er snart fyldt helt ud, så pladespilleren kommer måske på pension.
Selv om jeg har en stor CD og LP samling har jeg aldrig hørt om Porcupine Tree før, jeg kan se det minder om Pink Floyd, og det er nok ikke lige min stil. Man bliver i dårlig humør af så dyster musik som PF. Jeg har the Wall og den er forfærdelig. Så hellere Clapton, Springsteen, Stones, Young og SRV. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
nonnegativ skrev:
Apropos:
Filmen til Steven Wilsons overfede (imo) Soloalbum: Insurgentes får verdenspremiere til CPH:DOX (Gloria Biografen). Ifølge programmet flyver Wilson selv ind til forestillingen d. 13/11 hvor han sammen med Lasse Hoile (fotografen) vil tegne & fortælle.
Jeg var forbi Gloria Biografen v. Rådhuspladsen idag og hente billetter, og der var kun 31 pladser tilbage... Go go go  |
|
|
http://www.gaffa.dk/nyhed/35416
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 08 April 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 08 April 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja desværre, jeg ville have bestilt begge 2, men desværre, men glæder mig alligevel
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 08 April 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestiller hver gang på CD wow, de er billige og pålidelige. Jeg er derudover aldrig blevet fortoldet, når jeg har købt CDer der koster måske 120 kr. Jeg har bestilt flere usædvanlige CDer bla. Joan Jett, som er umulige i DK. Kommer hver gang, en enkelt gang fik jeg mail om at den var svær at skaffe og ville komme om en måned. Så trak de først pengene efter en måned og så kom den også.
Jeg har også prøvet Amazon, de er upålidelige, jeg har fået en, men har ikke fået to andre, men dog pengene retur.
Det er lige før jeg dropper vinylen for hullerne i CD samlingen der retfærdiggør at have LPer stående er snart fyldt helt ud, så pladespilleren kommer måske på pension.
Selv om jeg har en stor CD og LP samling har jeg aldrig hørt om Porcupine Tree før, jeg kan se det minder om Pink Floyd, og det er nok ikke lige min stil. Man bliver i dårlig humør af så dyster musik som PF. Jeg har the Wall og den er forfærdelig. Så hellere Clapton, Springsteen, Stones, Young og SRV.
@Hermann Hver sin smag, men jeg syntes at du skulle give det en chance til, dem du nævner er godt nok, men prøv at komme lidt videre, og prøv at udvide din horisont
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|