Forfatter |
|
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
Sendt: 12 September 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der har hørt hvem pt har med som support til koncerten i århus ???
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 28 September 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 28 September 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu, hvor jeg alligevel var der og den månedlige almisse er på vej til kontoen, har jeg bestilt resten af det bagkatalog, jeg umiddelbart er interesseret i, nemlig:
Recordings (CD digibook) Signify (double cd digibook)
De tidligere udgivelser har aldrig rigtig "sat" sig hos mig. Der er til tider for meget, synth eller trommemaskine til, at jeg går i lag med dem. F.eks. med Voyage 34 tror jeg ikke på, at jeg kan holde interessen kørene på en hel instrumental skive. Up the Downstair er jeg så tilpas usikker på, at jeg lader den ligge - på trods af, at den fås i en opdateret indspilning med rigtige trommer ... og debutskiven On The Sunday Of Life - tja-bum-bum - skulle kun med fordi det var den første PT-skive, bare kun med SW på alle instrumenter. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 28 September 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Nu, hvor jeg alligevel var der og den månedlige almisse er på vej til kontoen, har jeg bestilt resten af det bagkatalog, jeg umiddelbart er interesseret i, nemlig:
Recordings (CD digibook) Signify (double cd digibook)
De tidligere udgivelser har aldrig rigtig "sat" sig hos mig. Der er til tider for meget, synth eller trommemaskine til, at jeg går i lag med dem. F.eks. med Voyage 34 tror jeg ikke på, at jeg kan holde interessen kørene på en hel instrumental skive. Up the Downstair er jeg så tilpas usikker på, at jeg lader den ligge - på trods af, at den fås i en opdateret indspilning med rigtige trommer ... og debutskiven On The Sunday Of Life - tja-bum-bum - skulle kun med fordi det var den første PT-skive, bare kun med SW på alle instrumenter.
|
|
|
Jeg glæder mig til at, se hvor længe du kan lade "Up the Downstair" ligge - som du skriver Det er en skøn plade - som et hele, men også blot for de sidste 3 numre er den et must-have. Synes jeg...
On the Sunday of Life er vel nok en mere anekdotisk interessant end en egentlig fed skive; men man ender bare alligevel med at købe pladen, når man har hørt Radioactive Toy til en koncert. Man får også ved at lytte til Sunday fornemmelsen af, at PT rent musikalsk kunne have bevæget sig i rigtig mange forskellige retninger; hvis altså det musikalske udtryk var blevet et renere, rent genremæssigt, fremfor den lækre hybrid af forskellige stilarter det så heldigvis blev. Der sker mange ting på den plade 
Det bliver fedt på Train på mandag! Og bedre endnu d. 14. oktober i Royal Albert Hall til en forhåbentlig uforglemmelig helaftenskoncert - specielt man påtænker setlisten fra den 3 timer lange koncert i Radio City Music Hall d. 24 september, der så således ud:
First Set (Semi-Acoustic "Opening Act" Set)
- Stranger By The Minute
- Small Fish
- Pure Narcotic
- Black Dahlia
- Futile
Second Set
- Even Less Full version
- Open Car
- Lazarus
- Tinto Brass
- The Sky Moves Sideways (Phase One)
- I Drive the Hearse
- Bonnie the Cat
Third Set
- Occam's Razor
- The Blind House
- Great Expectations
- Kneel and Disconnect
- Drawing the Line
- Dislocated Day
- Time Flies
- Anesthetize Pt.2: The Pills I'm Taking
- Up the Downstair
- Sleep Together
Encore:
- Arriving Somewhere But Not Here
Mange fine "gems" fra de tidlige albums, som Gavin har måttet øve op til lejligheden
og så spiller Anathema jo på Train fredag, men jeg har fødselsdag, og må derfor traktere forældre med mad og (god Bourgogne, så det går nok ) vin denne aften. Jeg ville gerne have set dem, men der er vel nogle af jer, der skal af sted - og formidler en stemningsrapport ind her efterfølgende?
Mvh
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 28 September 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misundelig nej ikke spor
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 28 September 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Jeg glæder mig til at, se hvor længe du kan lade "Up the Downstair" ligge - som du skriver Det er en skøn plade - som et hele, men også blot for de sidste 3 numre er den et must-have. Synes jeg...
On the Sunday of Life er vel nok en mere anekdotisk interessant end en egentlig fed skive; men man ender bare alligevel med at købe pladen, når man har hørt Radioactive Toy til en koncert. Man får også ved at lytte til Sunday fornemmelsen af, at PT rent musikalsk kunne have bevæget sig i rigtig mange forskellige retninger; hvis altså det musikalske udtryk var blevet et renere, rent genremæssigt, fremfor den lækre hybrid af forskellige stilarter det så heldigvis blev. Der sker mange ting på den plade  |
|
|
Smiler - og mht. Up The Downstair er det taget til efterretning.
Faktisk ville det være Radioactive Toy, der skulle få mig til at tage Sunday med, men i første omgang er jeg tilfreds med, at den er live på Coma Devine. Meeen der er altid den "risiko", at jeg må have de 2 nævnte med, bare for fuldstændighedens skyld. Lige nu er det dog den tunge og nyere udgave af PT, jeg foretrækker, og med de 2 nyindkøbte mener jeg det bæger er fyldt ...
I øvrigt herligt, at du atter er dukket op i din egen tråd, det er længe siden ...? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 28 September 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
- Det bliver fedt på Train på mandag! Og bedre endnu d. 14. oktober i Royal Albert Hall til en forhåbentlig uforglemmelig helaftenskoncert
- og så spiller Anathema jo på Train fredag
|
|
|
-Ja, det bliver absolut fedt på mandag, men skal du også til London? Har forgæves støvsuget -Hvem varmer mon op?
- Anathema med Anneke som opvarmning -Lyder som et perfekt mix, da hun har arbejdet med brødrene før (Myspace), og derfor burde en duet være oplagt. Hvis planlægningen dog bare tillod både denne koncert og PT...... Kan kun håbe på, at Anathema tager en forlænget weekend og varmer op mandag!? (Selvom de i princippet er på samme høje niveau)
|
Til top |
|
|
mesteren Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ hrmand: Er "Recordings" et selvstændigt studiealbum?
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 29 September 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
@ hrmand: Er "Recordings" et selvstændigt studiealbum? |
|
|
Recordings er faktisk trådstarterens (Dejen) åbningsreplik. Albummet er bl.a. omtalt her:
http://www.progarchives.com/album.asp?id=1478
Betragt det som "overliggere" fra tidligere albums - nogle ville kalde det B-sider - men på trods af, at stykkerne blev sorteret fra i første omgang, påstås de at være helt på højde med det, som faktisk kom med på de vistnok 2 albums forud for dette. Det har jeg så tilgode at få bekræftet. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
Dejen skrev:
- Det bliver fedt på Train på mandag! Og bedre endnu d. 14. oktober i Royal Albert Hall til en forhåbentlig uforglemmelig helaftenskoncert
- og så spiller Anathema jo på Train fredag
|
|
|
-Ja, det bliver absolut fedt på mandag, men skal du også til London? Har forgæves støvsuget -Hvem varmer mon op?
- Anathema med Anneke som opvarmning -Lyder som et perfekt mix, da hun har arbejdet med brødrene før (Myspace), og derfor burde en duet være oplagt. Hvis planlægningen dog bare tillod både denne koncert og PT...... Kan kun håbe på, at Anathema tager en forlænget weekend og varmer op mandag!? (Selvom de i princippet er på samme høje niveau)
|
|
|
Jep, har billetter til 3. række i den royale hal sammen med mine brødre; aldrig har jeg glædet mig så meget til en koncert Der er ingen opvarmning i London, hvem der tager tjansen i morgen på Trainved jeg ikke - forhåbentlig ikke nogen, så vi kan få en længere koncert med PT.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
lambs Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, PT som omvarmning, tak:)
__________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, der går rygter om Oceansize som opvarmning i aften! Dét kunne være godt...! 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
lambs Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de skal spille som opvarmning for Porcupine Tree i morgen i Tyskland.
__________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
Til top |
|
|
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klassekoncert på Train i aftes. Spillede alle de numre jeg gerne ville høre - og en del til. Men ingen opvarmning, PT startede præcis kl 20. Fedt at opleve den kontakt Steven Wilson fik med publikum i løbet af aftenen.
|
Til top |
|
|
mesteren Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel tilbage i hjembyen, kan jeg kun konstatere at det var en fænomenal koncert! Rundt regnet 2 timer effektiv spilletid á 2.25kr.
En masse fede numre, tight som sædvanligt, selvom der var et par glitches fra Stevens og Gavins side...
Som bonus blev "Recordings" hjembragt og et billede af en sød lille goth'ig pige blev det også til -gæt hvem?
|
Til top |
|
|
ludvig Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var en "hæderlig" koncert på Train. Mon ikke de vender tilbage til det østjyske snarest?
Koncerten er allerede anmeldt i Gaffa til 5 ud af 6 stjerner!
Jeg giver P.T. 6 stjerner for en fremragende koncert. God kontakt til det veloplagte publikum, og så fik vi lige til slut historien om video og covers, der er lavet af Lasse Hoile fra Smilets By. Han var naturligvis med til koncerten.
Godnat fra Ludvig
|
Til top |
|
|
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut en meget overlegen koncert på Train i går aftes.
Steven Wilson og co var virkelig i topform :-)
Specielt de gamle numre de spillede var virkelig fede
|
Til top |
|
|
lambs Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også den var fremagende.
Jeg var overrasket over hvor godt mange af de nye sang fungerede live.
Også sangerne fra Fear of a Blank Planet - ikke min favorit PT cd - var helt fantastik (og meget 'tung') live.
Synes det er fed at musikken nærmest bliver mere 'heavy' selvom bandet bliver aldre  .
Det plejer at være omvendt! __________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
Til top |
|
|
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en sublim koncert.
Det var rigtigt godt at sangene lige var lidt andeledes live end på pladerne, de var specielt lide mere heavy end på pladerne. Mine højdepunkter var, Dislocated Day og Open Car.
|
Til top |
|
|
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er absolut ikke sidste gang jer er til Porcupine Tree koncert. SUPER koncert, fede sange, veloplagt orkester, fed lyd og et hyggeligt spillested (og øllet kunne også drikkes ). Det var første gang jeg var på Train, men ikke den sidste gang.....
P.S. Er der nogen her som var inde og høre Little Feat og Canned Heat på Train?
|
Til top |
|
|