Forfatter |
|
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
setliste fra koncerten i går aftes :
- 1. sæt:
- Even Less
- Open Car
- Lazarus
- The Sound Of Muzak
- Russia On Ice
- Anesthetize (part 2)
- I Drive The Hearse
- Bonnie The Cat
- 2. sæt:
- Occam's Razor
- The Blind House
- Great Expectations
- Kneel And Disconnect
- Drawing The Line
- Stars Die
- Dislocated Day
- Time Flies
- Sleep Together
- Ekstra:
- Blackest Eyes
- Trains
|
Til top |
|
|
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
For fans af Gavin Harrison fra Porcupine Tree, vil det her nummer sikkert have interresse. Gavin har medvirket, på den
engelske sanger Steve Thornes cd, der har titlen Into The Either.
Nummeret her hedder Granite Man.
http://www.youtube.com/watch?v=qtoX6sl0l2U
__________________ http://www.theseventhhouse.dk/
|
Til top |
|
|
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 30 November 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Dejen:
Hvordan var Royal Albert Hall?
|
Til top |
|
|
benson1984 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 19 December 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens,
Efter at have læst denne tråd igennem op til flere gange, så tør jeg endelig komme med min mening omkring Porcupine Tree. Og må jeg sige at rejsen frem til nu har været yderst tilfredsstillende ;)
Startede for knap 2 måneder siden med at investere i In Absentia og The Incident, var mer end tilfreds og kunne mærke stigende trang til mere. Begge albums blev spillet godt ind under huden og ligger stadig som solidt fundament.
For tre uger siden tog min rejse en radikal ændring, da jeg investerede i Lightbulb Sun. Specielt DVD-A siden gjorde mærkbart indtryk og slipper ikke det lydspor ret længe. Mage til ro, intensitet og styrke har jeg ikke hørt før.
Min viden om PT vokser for hver dag nærmest, jeg graver mig dybt ned når musikken spiller på anlægget og klarheden når skiven er slut.
Tak.
//Benson
__________________ NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 20 December 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at høre, Benson, jeg har jo selv været igennem det og det har indtil nu været en rejse, fyldt med oplevelser. Især flerkanals-udgaverne rykker, SW er den, der viser vejen her ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 20 December 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er mærkeligt, at der ikke er flere som kender dem eller har hørt om Dem i DK, De fortjener meget mere
respons, men jeg tror, at om 10-20 år har De samme status som f.eks Pink Floyd, SW er fantastik, ikke at
forglemme Blackfield, måske de har større chancer for at slå igennem på verdensplan.
__________________ ''Music was my first love... And it will be my last''
|
Til top |
|
|
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
benson1984 skrev:
For tre uger siden tog min rejse en radikal ændring, da jeg investerede i Lightbulb Sun. |
|
|
Ja jeg er også først lige startet på min rejse ind i PT's verden. Købte Lightbulb Sun på vinyl for en måned siden, og det er godtnok mange år siden jeg sidst har investeret i en 2LP, hvor ingen numre skiller sig ud i en negativ retning i forhold til det samlede lytteindtryk. Der er simpelthen bare ingen numre på den skive, som ikke er værd at lytte til! Nu har jeg så lige bestilt Fear of a Black Planet (Limited) - også på vinyl, og det glæder jeg mig RIGTIG meget til!! :) __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
broelling skrev:
benson1984 skrev:
For tre uger siden tog min rejse en radikal ændring, da jeg investerede i Lightbulb Sun. |
|
|
Ja jeg er også først lige startet på min rejse ind i PT's verden. Købte Lightbulb Sun på vinyl for en måned siden, og det er godtnok mange år siden jeg sidst har investeret i en 2LP, hvor ingen numre skiller sig ud i en negativ retning i forhold til det samlede lytteindtryk. Der er simpelthen bare ingen numre på den skive, som ikke er værd at lytte til!
Nu har jeg så lige bestilt Fear of a Black Planet (Limited) - også på vinyl, og det glæder jeg mig RIGTIG meget til!! :)
|
|
|
Glæd dig til Fear of a Blank Planet efter min mening det bedste album de har lavet. Efterfulgt af In Absentia __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 28 Januar 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Leise, meget enig
__________________ ''Music was my first love... And it will be my last''
|
Til top |
|
|
broelling Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
Glæd dig til Fear of a Blank Planet efter min mening det bedste album de har lavet. Efterfulgt af In Absentia |
|
|
Ja det gør jeg sgu' også!! 180g.dk har lige fået den ind a' døren til mig, så jeg har den vel torsdag... __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
Til top |
|
|
benson1984 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Nu er "bunken" med PT cd'ere vokset. Den måler seks cd'ere og en enkelt dvd skive.
Jeg er målløs.
I en alder af 26 år, har spillet musik i over 10 af dem, hørt musik i alle 26, så rammer PT nok det dybeste indtil nu. Fear of a blank planet jo, bestemt et mesterværk, Way out of here, et dybt, tungt og mediterende frirum. Deadwing med Lazarus. Og Lightbulb sun og "shesmovedon" et episk mesterværk, en komposition af stål.
Endnu en gang, tak.
Og jo, kan slet ikke beskrive hvordan et helt album i sin fulde længde er noget af det smukkeste jeg nogensinde har hørt.
//Benson
__________________ NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
|
Til top |
|
|
broelling Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
benson1984 skrev:
I en alder af 26 år, har spillet musik i over 10 af dem, hørt musik i alle 26, så rammer PT nok det dybeste indtil nu. Fear of a blank planet jo, bestemt et mesterværk, Way out of here, et dybt, tungt og mediterende frirum. Deadwing med Lazarus. Og Lightbulb sun og "shesmovedon" et episk mesterværk, en komposition af stål. |
|
|
Ja jeg må også sige mig totalt flabbergasted af PT! "Shesmovedon" er rigtignok episk, ligesom FOABP (nummeret) når en musisk kvalitet, som jeg sjældent har hørt før. Iøvrigt er det omtrent det bedst producerede musik jeg har i min halvstore pladesamling. Begge de 2LP'er jeg nu har ejer ikke skyggen af ét mindregodt nummer. De skærer bare igennem hele vejen. Og jeg tror godt jeg ved hvad de næste mange LP-kroner kommer til at gå til. Det eneste jeg kan beklage, er at jeg - trods et halvt liv levet i musikkens rum - skammer mig over først nu at ha' "fundet" PT. Men jeg er også glad :) Og her gik man og troede at PF (Pink Floyd) muligvis var det bedste britterne ku' stille op med!! MVH Steen __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
broelling skrev:
benson1984 skrev:
I en alder af 26 år, har spillet musik i over 10 af dem, hørt musik i alle 26, så rammer PT nok det dybeste indtil nu. Fear of a blank planet jo, bestemt et mesterværk, Way out of here, et dybt, tungt og mediterende frirum. Deadwing med Lazarus. Og Lightbulb sun og "shesmovedon" et episk mesterværk, en komposition af stål. |
|
|
Ja jeg må også sige mig totalt flabbergasted af PT! "Shesmovedon" er rigtignok episk, ligesom FOABP (nummeret) når en musisk kvalitet, som jeg sjældent har hørt før. Iøvrigt er det omtrent det bedst producerede musik jeg har i min halvstore pladesamling. Begge de 2LP'er jeg nu har ejer ikke skyggen af ét mindregodt nummer. De skærer bare igennem hele vejen. Og jeg tror godt jeg ved hvad de næste mange LP-kroner kommer til at gå til.
Det eneste jeg kan beklage, er at jeg - trods et halvt liv levet i musikkens rum - skammer mig over først nu at ha' "fundet" PT. Men jeg er også glad :)
Og her gik man og troede at PF (Pink Floyd) muligvis var det bedste britterne ku' stille op med!!
MVH Steen
|
|
|
Bare fedt at se andre hoppe på vognen, for en tur hen under træet! Forstår fuldt ud begejstringens sødme hvor man lige stifter bekendtsksab med en stil, der rammer i plet. For mit vedkommende var det et genhør med fortidens toner, der gjorde udslaget - bl.a. med Pink Floyd referencer, dengang som nu med seneste eksempel på The Incident: Time Flies ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gi' et bud på hvad I ville spille med Porcupine Tree som intro til en ny lytter.
For mit vedkommende er det Hatesong i live udgaven fra Arriving Somewhere DVD'en. Fantastisk nummer og en eminent
lydkvalitet, der kan få et anlæg til at spille så englene "synger"...
Alternativ selve nummeret "Arriving Somewhere But Not Here" fra Deadwing cd'en, symbolsk fuldt op af "The Start of
Something Beautiful"
|
Til top |
|
|
lambs Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enige i "Arriving Somewhere".
Eller "Trains" fra In Absentia, en mere enkel men stadigvæk flot PT sang.
__________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Gi' et bud på hvad I ville spille med Porcupine Tree som intro til en ny lytter.
|
|
|
Jeg har med success lagt ud med Russia On Ice, der rummer det hele: Intro, der straks indikerer noget episk og storslået, skønsang undervejs og instrumentering, der bare bliver mere og mere pirrende, for at ende i en længere optakt til en fantastisk og intens afslutning. Det var nok det første jeg faldt for i min dengang jomfruelige intro til PT, men i dag synes jeg stadig stykket rummer alle de elementer at PTs musik, vi senere har stiftet bekendtskab med. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Steven Wilson på gaden igen, denne gang med det 3. album fra Blackfield kaldet Welcome To My DNA. Er der andre i denne tråd som har
fået lyttet til denne udgivelse og har lyst til at kommentere?
De to første album med Blackfield finder jeg, om ikke på højde med Porcupine Tree, rigtig gode. Desværre synes jeg denne gang at det er en lidt
middelmådig udgivelse. Har nu hørt albummet igennem 7-8 gange, men desværre er der ikke nogle numre som bider sig fast, om end musikken er
bedre end meget andet mainstream muzak som roterer i æteren. Selve produktionen er der ikke noget i vejen med, da den stadig holder en god
kvalitet.
Så *** herfra.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg tog den hjem, overbevist om, at SW=kvalitet. Men nej, jeg må konkludere lidt det samme som dig, torpedo - ikke på højde med de 2 tidligere albums. Jeg har ledt efter "et eller andet" på denne udgivelse, som fænger, ligegyldigt hvad det måtte være. Men jeg griber mig selv i at tænke, det er lidt af en ørkenvandring og at den her, er han ikke sluppet så godt fra, selv om lyden er i top som sædvanlig, når det er noget fra hans hånd ...
Den får selvfølgelig nogle flere chancer, men jeg har på fornemmelsen at den kommer til at få en noget tilbagetrukket status på cd-hylderne.

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor jeg lige har lyttet endnu en gang, så kommer tankerne fra de øvrige lytninger frem ... bl.a. er der flere af harmonierne, der minder meget om stemningen fra f.eks. Mamas & Papas, Crosby Stills Nash & Young og den slags - tilgiv udtrykket - lalleglade sange med svævende og drømmene omkvæd. Ja, ja - Blackfield i 60´er mode, for så vidt ikke dårligt ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske