Forfatter |
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver sikkert en stor dag
__________________ ''Music was my first love... And it will be my last''
|
Til top |
|
|
Jarvig Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde rock-aften sidste lørdag. Vi skulle medbringe et album, hver vi selv holdt af og som man mente de andre andre ikke
kendte, men som de sikkert ville holde af. Jeg tog In Absentia med. Og den gik rent i det ellers ret kræsne publikum. Nu vil de
alle høre Porcupine Tree.
Steven Wilson siger PT samles igen i begyndelsen af 2012 for at lave det næste album.
|
Til top |
|
|
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deadwing er absolut også en fed fed skive. Sidder lige og hører den på maks. lydtryk - "Mellotron Scratch" er et gudegodt nummer!!
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 06 August 2011 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket
"Grace for Drowning" er nu forudbestilt og består af 3 cd'er, en blu-ray disc samt en 120 siders bog - guf.
Med i kurven røg et par gode "PT - Anesthetize" t-shirts i altid udsøgt kvalitet - de kan virkelig anbefales.
Albummet lyder virkelig lovende ud fra det "udknaldede og kontrollerede" udspil, der allerede er lagt til download.
Herligt ovenpå den, ihvertfald for undertegnede, lidt kedelige Blackfield udgivelse.
September bliver da en helt god musik måned når der samtidig er nyt fra Opeth
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Grace for Drowning sat til heavy rotation, da den landede i postkassen i går. Eller nærmere sagt på
posthuset, da vi har at gøre med en stor deluxe bog, 3 cd´er og en blu-ray udgivelse, som efter forlydende
skulle være første album udgivet på blu-ray.
Er startet med den blå, som er i DTS-HD Master Audio 5.1 og der er dælme smæk på dynamikken. Den endelig
dom er endnu ikke givet, men fornemmer at vi har at gøre med et Steven Wilson album af høj høj klasse,
der kan bruges lang tid at udforske.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 29 September 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
... er der en 5.1 version imellem, som kan afspilles på en "almindelig" dvd-afspiller? Har søgt efter info om dette på hjemmesiden, men der står ikke et kuk om det. Ellers må jeg jo nøjes med en stereoudgave, da jeg ikke har en BD ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
... er der en 5.1 version imellem, som kan afspilles på en "almindelig" dvd-afspiller? |
|
|
Du må desværre nøjes med cd'en denne gang, da 5.1 mixet udelukkende er på BD. Har ikke hørt planer om en dvd-udgivelse
og det skulle undre mig meget hvis den kommer. BD formatet er udnyttet til bristepunktet med HD lyd, videoer, lyrics, billeder
og alternative demo takes.
Al lyd Steven Wilson tidligere har udgivet summeres op på dette album plus mange nye alternative idéer. Anbefales til alle
fans af progressiv lyd...
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 03 November 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt fra Burning Shed:
Burning Shed launches Burning Shed 24, a high resolution audiophile download store, with Steven Wilson's Grace For Drowning and Porcupine Tree's The Incident, Deadwing and Lightbulb Sun.
All titles come with downloadable artwork.
The downloads are encoded at 24bit/48kHz (some at 24bit/96kHz)
Please note, you will require a compatible media player and a technical knowledge to enable you to play and manage music in this high-resolution format.
We cannot offer any support for playing and / or converting.
http://www.burningshed.com/store/24/
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 08 November 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Nyt fra Burning Shed:
Burning Shed launches Burning Shed 24, a high resolution audiophile download store, with Steven Wilson's Grace For Drowning and Porcupine Tree's The Incident, Deadwing and Lightbulb Sun.
All titles come with downloadable artwork.
The downloads are encoded at 24bit/48kHz (some at 24bit/96kHz)
Please note, you will require a compatible media player and a technical knowledge to enable you to play and manage music in this high-resolution format.
We cannot offer any support for playing and / or converting.
http://www.burningshed.com/store/24/
|
|
|
Nogen der har sammenlignet lyden med de almindelig CD'er?
|
Til top |
|
|
benson1984 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 14 December 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Blandt andet; Cure for optimism. Jeg kan ikke slippe den intro.. ;) Jeg har skrevet tidligere, at PT har givet mig det jeg indtil videre i 27 år har søgt efter. Lige til dessert, tak
__________________ NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
|
Til top |
|
|
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 22 December 2011 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der åbnet for billetsalget v. billetnet.dk til Steven Wilson "Grace For Drowning" koncert d. 30/4-2012 i Amager Bio/ Kbh.
Hvis koncerten blot er halv så god som hans koncert i Hamborg i efteråret venter der en fed oplevelse.
|
Til top |
|
|
audiohagel Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 22 December 2011 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rødder
Så røg der lige 3 stk billetter ned i Fars lomme,
nøj hvor jeg glæder mig
mvh
Audiohagel
|
Til top |
|
|
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 581
|
Sendt: 22 December 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Sikke fed tråd. Jeg er selv  "helt grøn" mht PT. For et halvt år siden havde jeg ikke hørt en tone med PT. Men nu består
samlingen af
1. The Incident 2cd
2. Recordings.
3. Lazarus.
4. Stupid Dream.
5. Fear Of Blank Planet.
6. In Absentia 2cd
7. The Voyager.
8. Rel ........
Lige nu går jeg og venter på Hr. Wilson´s nyeste.
Har også lige fået NO-MAN Flovermouth, den er heller ikke dum.
Må også her til sidst sige, Hr Wilson er da også ganske ferm ved kontrolpulten. Her tænker jeg på det sublime job han har
lavet på JETHRO TULL-AQUALUNG 40th anniversery, tænk denne gamle juvel endelig kom til ære og værdighed, takket være
en stor knægt.
WILSON RULES
go jul og godt nytår
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2011 kl. 05:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nonnegativ skrev:
Så er der åbnet for billetsalget v. billetnet.dk til Steven Wilson "Grace For Drowning" koncert d. 30/4-
2012 i Amager Bio/ Kbh.
Hvis koncerten blot er halv så god som hans koncert i Hamborg i efteråret venter der en fed oplevelse.
|
|
|
Tak for tippet. Der er nu bestilt 2 billetter
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 26 December 2011 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
Hej alle.
Sikke fed tråd. Jeg er selv "helt grøn" mht PT. For et halvt år siden havde jeg ikke hørt en tone med PT. Men nu består samlingen af
1. The Incident 2cd 2. Recordings. 3. Lazarus. 4. Stupid Dream. 5. Fear Of Blank Planet. 6. In Absentia 2cd 7. The Voyager. 8. Rel ........
Lige nu går jeg og venter på Hr. Wilson´s nyeste. Har også lige fået NO-MAN Flovermouth, den er heller ikke dum.
Må også her til sidst sige, Hr Wilson er da også ganske ferm ved kontrolpulten. Her tænker jeg på det sublime job han har lavet på JETHRO TULL-AQUALUNG 40th anniversery, tænk denne gamle juvel endelig kom til ære og værdighed, takket være en stor knægt.
WILSON RULES
go jul og godt nytår  |
|
|
Som da jeg selv entrerede med PT som følge af denne tråd, fik jeg en replik i retning af "fedt at se din begejstring undervejs". Så den er hermed givet videre ... Har også købt billet sammen med en god ven og min svoger til bio´en, for det er da en på opleveren, jeg ikke vil gå glip af.
Jeg er helt enig i den med Jethru Tull, som jeg bare måtte have fordi SW skruede på knapperne, men også fordi den er et herligt ekko af min ungdom. Generelt er jeg helt skudt i flerkanalsudgivelserne fra SWs hånd og det er også grunden til, at jeg er gået ombord i Opeth hvor han også har en finger med i spillet, bogstaveligt talt. Sidste nye er jo, at han går sammen med Åkerfeldt i et nyt band-koncept:
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx? mode=Article&newsitemID=155866
Det er blot endnu en nebengeschäft ved siden af alt det andet: Blackfield, No Man, osv. Beundrer virkelig niveauet for hans præstationer, både i omfang og form og jeg er tilbøjelig til at hyle med i koret af kritikere, der omtaler ham som vor tids "vidunderbarn". Men jeg foretrækker "mester" ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 02 April 2012 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
QQ - QuadraphonicQuad, et forum hvor flerkanalslyd får fuld opmærksomhed. Sitet fik en aftale i stand med Steven Wilson i form af en gang "20 spørgsmål til professoren", som nu er lagt til skue.
http://www.quadraphonicquad.com/forums/showthread.php?15812- Here-are-Steven-Wilson-s-responses-to-your-questions
Det skinner igennem, at han ikke har gjort noget særligt for at sætte sig ind i verdenen med flerkanalslyd. Faktisk kommer det frem, at han bare satte sig ned og fik lyden på plads, sådan som han nu syntes det lød bedst. Det får mig til at rekapitulere mht. min kommentar i indlægget ovenfor: Ikke kun vidunderbarn, men også naturtalent. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende læsning og jeg er helt enig i din konklusion hrmand.
25 dage... så vælter han Amager Bio
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
11 dage ... og seneste information er, at koncerten bliver i flerkanalslyd - tja, hvad ellers, må jeg sige, det er jo det, han er bedst til. men jeg tillader mig at sætte forventningerne op i nærheden af Pink Floyd niveau, hvad angår lydkvaliteten/oplevelsen.
Denne tråd er efterhånden den eneste her på sitet, jeg følger med i, så jeg har besluttet at lukke min konto i god ro og orden.
I véd alligevel, hvor I kan finde mig, men ellers bruger jeg mit alias "overalt" ... dette indlæg er mit sidste på HIFI4ALL
til alle venner af musik og den gode lyd - vi ses derude!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
audiohagel Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland