Forfatter |
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var jeg lige i GUF i frokostpausen - jeg har gået og luret på den et stykke tid, men ifølge omtalen er der en del electronica på skiven - og det er altså ikke lige mig at lytte til "computermusik". Men nysgerrigheden vandt, så i aften står den på denne (og der ER jo altså også guitar på ...):

Hvad synes I andre PT-freaks om denne skive? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inspireret af denne tråd har jeg netop modtaget Deadwing på DVD-audio, som er et superalbum. Jeg er meget imponeret over det lydbillede, som præger albummet. Eneste anke, jeg har, er at jeg synes, at albummet er lavt inspillet og meget tilbagetrukket i lyden. Er det bevidst ?
Hvad burde være det næste album, man burde købe fra dem ?
Lars
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Lars
|
|
|
Jeg vil foreslå "In Absentia" Den er suværen!
Velkommen ombord 
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Så var jeg lige i GUF i frokostpausen - jeg har gået og luret på den et stykke tid, men ifølge omtalen er der en del electronica på skiven - og det er altså ikke lige mig at lytte til "computermusik". Men nysgerrigheden vandt, så i aften står den på denne (og der ER jo altså også guitar på ...):

Hvad synes I andre PT-freaks om denne skive?
|
|
|
Altså electronica vil jeg bestemt ikke kalde det... Men helt sikkert mere svævende og "trippet" end de senere... Jeg synes den er fed, men jeg synes der sker en masse positive ting fra deres næste plade "signify" og frem.
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuldLos skrev:
Altså electronica vil jeg bestemt ikke kalde det... Men helt sikkert mere svævende og "trippet" end de senere... Jeg synes den er fed, men jeg synes der sker en masse positive ting fra deres næste plade "signify" og frem. |
|
|
Hmmm ... efter at have hørt den er der ikke så meget electronica som anmelderne har givet udtryk for, men den er ret "chillet". Muligvis er der tænkt på den oprindelige udgivelse, for den jeg har købt, er den remixede fra sidste år som fylder 2 skiver. Bl.a. er trommemaskinen udskiftet med rigtige trommer og sammensætningen af numrene er anderledes - og som der står i coveret - oprindeligt var skiven tænkt udgivet som ét langt nummer på 50 minutter - det blev nu ikke til noget, men i denne mixning er også medtaget alternative udgaver og numrene står enkeltvis.
Alt i alt en fin skive, faktisk. Og hvor er der altså meget Pink Floyd inspiration at finde her ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan bare ikke kunnet stå for den begejstring folk har luftet
overfor PT i denne tråd. Så foreløbig har jeg lånt Lightbulb Sun, In
Absentia og Deadwing fra biblioteket, hvoraf især de 2 første er gået
rent ind.
Der er vist ingen tvivl om at det er noget der meget snart skal anskaffes permanent til samlingen.
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa PT - fans
hrmand: "The Sky Moves Sideways" er netop i den oprindelige version med elektronisk trommeprogrammering. Det er "Up the Downstair" i øvrigt også. De har begge fået tilsat Gavin Harrisons live-trommer i de nye 2-disc-udgaver. Jeg har hørt begge versioner, og må tilstå jeg klart foretrækker den nye, uanset at det selvfølgelig kompromitterer de "originale" versioner en smule.
Wilson siger også selv, at den dyrere, nye mastering bringer albummet tættere på hvor det var tænkt da materialet blev skrevet.
- men hvor er det fedt at læse om din boblende begejstring
Klaus Kokholm: Og det er jo hvad det hele handler om: At få udvidet sin musikalske horisont og opdage musik, man - p.g.a. den kommercielle musiks tiltagende enstrengethed, på hitlister, i radioen og i almindelige musikforretninger - ikke umiddelbart hører om.
Desværre bliver det vist ikke til en koncert i DK på "Deadwing"-touren - men alle datoer er forhåbentlig ikke offentliggjort endnu...
MVH
PS: Og så er der måske i Fates Warning et bud på et band - med et stort bagkatalog - som mange af jer vil kunne lide:
3 stk med Fates Warning, der holder: "Inside Out"

"Disconnected":

- og "Pleasant Shade of Gray":

-nå, ja. Og så deres nyeste "F.W.X.":

Et superfedt band, som jeg af uransagelige grunde (jeg har kendt deres musik i nogle år nu) ikke har fået købt nogle skiver med før nu. 
Alle Porcupine Tree-fans: Det her kunne meget let være noget for jer - giv det et lyt __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folk.
Jeg har selv et par plader med Fates Warning. Disconnected og F.W.X
Helt sikkert lækkert, men nu ikke helt i samme klasse som PT i mine
ører. Men ja, Dejen ret, hør det. Jeg vil kalde det mere progressivt
end PT og så er det jo Jim Matheos (som også ligger spade på i OSI) der
står for det meste...
God rock og god weekend.
Rune
PS Hvor er det bare en skam at de ikke kommer til DK og spiller PT...
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Inspireret af denne tråd har jeg netop modtaget Deadwing på DVD-audio, som er et superalbum. Jeg er meget imponeret over det lydbillede, som præger albummet. Eneste anke, jeg har, er at jeg synes, at albummet er lavt inspillet og meget tilbagetrukket i lyden. Er det bevidst ?
Lars
|
|
|
Det er fedt, at du kan lide musikken - flere og flere kommer med på vognen
I mine ører lyder "Deadwing" nu på ingen måde "tilbagetrukket" - et MEGET homogent og naturligt lydbillede synes jeg præger pladen.
Jeg har dog ikke hørt DVD-Audio-versionen, så måske er det mix meget anderledes...
Porcupine Tree´s seneste to albums er nok DE bedst producerede rockalbums jeg (nogensinde) har hørt. Selv Dream Theaters nye "Octavarium"-skive lyder - bare lidt - smal og tyndbenet, hvis jeg sætter den på efter at have hørt PT - og "Octavarium" er absolut velproduceret.
Hvis du er vild med "Deadwing" vil "In Absentia", "Lightbulb Sun" og "Stupid Dream" (pt udsolgt, men kan købes på Ebay på CD for 200-250kr - og den er det værd!) være lige efter din smag, tror jeg.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Porcupine-folk
Jeg har lige lyttet til et outtake fra indspilningen af "In Absentia", nummeret hedder "Futile"
F..k, det er tungt - det må være det tungeste nummer de nogensinde har lavet, men stadigvæk oser PT-atmosfæren ind over de enormt tunge riffs 
Et fedt nummer, som vist nok er at finde på DTS-udgaven af albummet(?)
MVH - og god weekend (jeg smutter lige til Hamborg søndag og hører Dream Theater, så min bliver i al fald suveræn )
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Et fedt nummer, som vist nok er at finde på DTS-udgaven af albummet(?) |
|
|
hm ... dts-udgaven, er den lige udkommet? Vel endnu et eksempel på, at det kan betale sig at vente lidt og ikke styrte ud for at købe den ordinære udgivelse? Jeg er f.eks. helt syg for at få den nyeste fra Rolling Stones, men rygterne svirrer jo, så belært ... den må vente.
Men ellers vil jeg da tilføje, at lige nu er jeg helt skudt i The Sky Moves Sideways. Jeg har vist brugt min kvote af gode superlativer i tidligere indlæg, men titelnummeret - og det inkluderer bestemt alternate version på cd2 - det er altså klasse!

Edit: Nå nej, in absentia er jo ikke ligefrem ny ser jeg nu ... 2002 og Deadwing er jo nyere, en svipser  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Jeg har lige lyttet til et outtake fra indspilningen af "In Absentia", nummeret hedder "Futile"
F..k, det er tungt - det må være det tungeste nummer de nogensinde har lavet, men stadigvæk oser PT-atmosfæren ind over de enormt tunge riffs 
Et fedt nummer, som vist nok er at finde på DTS-udgaven af albummet(?)
|
|
|
Halløwsa i PT-stuen,
Nemmerlig, Futile er sidste bonus track på DVD-Audio/DTS udgaven af In Absentia. Et klassisk opbygning af et PT-nummer, der veksler mellem grumt (læs tungt) og smukt. Det er ren guf... Men endnu bedre finder jeg de øvrige to bonus tracks. Drown with Me som dyrker de smukke harmoniske vokaler, samt Chloroform der starter som englestøv dryssende ned fra himlen, går over i guitarlyd mere effektiv end en skærebrænder, og ender lige så smukt som det startede. Jeg ææælsker det nummer - så absolut en af mine favoritter på In Absentia.
Det samme gælder for DVD-Audio/DTS udgaven af Deadwing. Her er der ligeledes tre bonus tracks af høj kvalitet. Revenant (den foruroligende), Mother and Child Divided (den legesyge), Half Ligth (den højtidlige). Ved at liste rundt i menuerne finde man også et 5.1 mix af "ShesMoveOn" fra Lightbulb Sun - det er jo en ren guldgrube.
Til hr. hrmand.
Jeg kan se at du har et 5.1 setup, og vil derfor anbefale de nævnte udgaver, da de lydmæssigt er en oplevelse værd (samt har masser af ekstra materiale). Der er mange meninger om musik i 5.1 lyd, men dette er glimragende eksempel på, at musik kan få en ekstra stærk dimension i et 5.1 mix, hvis det bare gøres rigtigt - og Steve Wilson har helt klart ramt plet med produceringen af disse to udgivelser. Så når du har tid, lyst og lejlighed så smut forbi en af de lokale GUF-forretninger og køb et eksemplar, de har dem normalt liggende.
Ahhhh, har Lazarus kælende i øresneglen - det er en rigtig rar fornemmelse 
Fortsat god lørdag-dag-dag...
- torpedo
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Jeg kan se at du har et 5.1 setup, og vil derfor anbefale de nævnte udgaver, da de lydmæssigt er en oplevelse værd (samt har masser af ekstra materiale). Der er mange meninger om musik i 5.1 lyd, men dette er glimragende eksempel på, at musik kan få en ekstra stærk dimension i et 5.1 mix, hvis det bare gøres rigtigt - og Steve Wilson har helt klart ramt plet med produceringen af disse to udgivelser. Så når du har tid, lyst og lejlighed så smut forbi en af de lokale GUF-forretninger og køb et eksemplar, de har dem normalt liggende. |
|
|
Jeg er enig, og det lurede jeg allerede med de første skiver, tråden her fik mig til at købe - her er et band med basis for oplevelser med lydbilledet. Derfor blev det også til Deadwing i specialudgivelsen med en 5.1 skive som ekstra - og det er et imponerende bekendtskab. Ud over PT, kan jeg kun komme i tanke om Pink Floyd med bl.a. Dark Side Of The Moon, der forstår at benytte det rum, som fler-kanals lyd giver mulighed for. Og dog: Dire Straits, Brothers In Arms i sacd er et andet eksempel på, hvordan det skal gøres, men endnu er der langt mellem snapsene til de virkelig gode produktioner, som vi oplever det med PT. Indenfor rock, forstås. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
PT DVD på vej Engang i 2006... Det bliver uden tvivl også guf!
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedter med disse to - begge skrabet 2´hand. Første på blankt medie, den næste på plastic:

Blandet landhandel... Muligvis ikke de bedste at starte med, men det var hvad der var tilgængeligt. Gode idéer og stabile musikere. Lidt "overproduceret", men klasser bedre end normen. Takker for at i vækker nysgerrigheden..
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuldLos skrev:
PT DVD på vej Engang i 2006... Det bliver uden tvivl også guf!
Rune
|
|
|
Og Robert Fripp er annonceret til at være special guest star. 
I mellemtiden kan I investere i PT's første album "On the Sunday of Life..." fra 1991.

http://www.porcupinetree.com/discography.details.cfm?albumid =58
Et åbningsbal af dimensioner, der viser Steve Wilsons mange talenter for opfindsomme kompositioner. Vi bevæger vi os i det psykedeliske prog-rock-land med et episk album, som udfordrer lytteren men sit komplekse og eksperimentale udtryk. Der er tydelige referencer til Ozric Tentacles og tidlig Pink Floyd. Beatles flirten med LSD og "Lucy in the Sky with Diamonds" har heller ikke levet forgæves - her er det bare den forunderlige sang om "Linton Samuel Dawson", som danner rammen. Enkelte af numrene findes også på deres live-albums, f.eks den fænomenale "Radioactive Toy", 10 minutters tour de force i vellyd. Forvent ikke et In Absentia eller Deadwing album, da musikken ikke har den samme eksplosive effekt - vi befinder hos os her i PT's spæde barndom, som er meget mere skrøbelig.
Jeg kan på det varmeste anbefale dette album, hvis du vil udfordre dig selv ud i musikkens alsidige mangfoldigheder.
Og for dem med plov, så er albummet udgivet som en dobbelt lp i en superpresning med luksuriøst cover.
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov forresten.
Sad lige og hørte Anathema og tænkte... "Det må da også være noget for de andre gæve Porcupine Tree fans på Hifi4All..."
Har jeg ret?
Hermed anbefales dette band (Anathema) på det kraftigste. Pladen "A
Fine Day To Exit" er nok den nemmest tilgængelige rent lytte mæssigt.
Håber i kan li den
Deres næste og tidligere plader er bestemt også noget der burde høres.
VH
Rune
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 05 November 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Hvis du er interesset i deres bagkatalog kan jeg anbefale Guf i p***erenden i indre Kbh. Kim som er bestyrer har som regel deres albums på lager. Han havde Steve Wilson og co. på besøg, da de sidst besøgte Kbh. på deres "In Absentia" tour. |
|
|
Bagkataloget, netop: Jeg faldt over Warszawa hos Guf i Vestergade:

- supplement til XMII, synes jeg det fremgår af anmeldelserne ...? Også en super-super skive som bare måtte med hjem. Det var tilfældigvis Kim, der ekspederede mig og han benyttede selvfølgelig chancen til at vise mig billedet som blev taget ved omtalte besøg - en PT fan er vel en sjælden gæst?
Fortalte også, at PT - hvad jeg jo godt vidste, "ikke kommer til DK i denne omgang, de er nok blevet for store til os" ... at blive store, javist det fortjener de, selvom det nok ikke er det primære for PT. Men håber sandelig ikke han får ret i det med besøget. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser det desværre ud til at Kim gør - der er ingen dansk koncertdato.
Min lillebror tager til London og ser dem i december, mens storebror hér må arbejde (han skulle skamme sig, sku´han! )
- god weekend
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop bestilt billetter til koncerten i Berlin den 18. november. Porcupine Tree og Berlin er altid et besøg værd. 
Konklusion: Når PT ikke vil komme til mig, så må jeg jo komme til PT.
|
Til top |
|
|