Forfatter |
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan var det så?
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige inde på deres hjemme side og hørte brudstykker af deres Deadwing og det lød ret fedt - så du er den plus Voyager 34 bestilt fra CDON.COM med Porcupine Tree  ( nu sidder jeg endnu engang på en rolig nattevagt og bestiller CDer , de nattevagter bliver min økonomiske ruin  ) __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en der er blevet inspireret til at prøvelytte til Porcupine Tree, bl.a. af at læse denne tråd samt anmeldelser på http://www.quadraphonicquad.com/forums/ . Jeg har nu lyttet til brudstykker fra "Deadwing" og "Absentia" på nettet.
Deadwing i DVD-Audio udgaven er nu bestilt. DKK 120 hos http://www.axelmusic.dk/ er jo ligefrem billigt .
Axelmusic har også "Absentia" på DVD-Audio (DKK 130), så mon ikke at den indgår i næste bestilling.
Jf. rygter på Quadraphonicquad er det muligt at nogle af de ældre skiver bliver mixet til 5.1 og udgives på DVD-Audio i foråret 2006. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Har netop bestilt billetter til koncerten i Berlin den 18. november. Porcupine Tree og Berlin er altid et besøg værd. 
Konklusion: Når PT ikke vil komme til mig, så må jeg jo komme til PT.
|
|
|
Hvordan var koncerten så?? Fortæl fortæl! 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her følger en stemningsrapport fra min Porcupine Tree live in Berlin tour. Har desværre ikke kunne skrive før nu, da jeg først lige har været forbi lægen for at få hænderne ned 
Vi startede fredag morgen bilen, ladet med hele PT's bagkatalog, og skulle selvfølgelig ikke høre andet inden vi ankom til Berlin. Et vejarbejde krydret med et trafikuheld, er dog ikke lige den bedste cocktail på de tyske motorveje. Men hva' pokker... når bare man er i rigtig god tid og selskab, samt bilen er ladet med PT's album, kan man sagtens få ekstra 2 1/2 time til at gå i en bilkø. Så med GPS'en aktiveret ankom vi med store forventninger til Berlin sidst på eftermiddagen.
Opvarmningsbandet gik på ved 21-tiden og hed Oceansize og spillede i ca. 45 min. Kendte dem ikke og kommer formentlig heller ikke til det. Der var 2-3 numre som var ok, men resten faldt ikke i vores smag. Faktisk ville jeg hellere høre baggrundsmusikken, som blev spillet før og efter Oceansize. Det var med en af mine andre store helte, nemlig DJ Shadow og albummet Private Press.
Kl. 22.15 entrerede Steve Wilson og Co. scenen med samme line-up, som da de gæstede Lille Vega på deres In Absentia tour. Steve Wilson annoncerede i starten af koncerten, at deres set liste ville være lidt anderledes end da de gæstede Berlin i april, samt at de ville afprøve nogle nye numre. Hvad ændringerne bestod af kan jeg af gode grunde ikke vide, men der var et par numre som jeg ikke havde stiftet bekendtskab med før. Åbningsnumret var, for mig, lidt overraskende "Open Car" - havde selv gættet på titelnummeret Deadwing. Har lidt svært ved at huske rækkefølge på set listen, men følgende numre blev spillet, nævnt i tilfældig rækkefølge:
- Open Car (Deadwing) - Halo (Deadwing) - Deadwing (Deadwing) - Lazarus (Deadwing) - Arriving Somewhere but not Here (Deadwing) - Start of Something Beautiful (Deadwing) - Mother and Child Divided (DVD-A Deadwing) - So Called Friend (Lazarus b-side) - Blackest Eyes (In Absentia) - The Sound of Muzak (In Absentia) - Heartattack in a Layby (In Absentia) - Hatesong (Lightbulb Sun) - Don't Hate Me (Stupid Dream)
Ekstra numre:
- Radioactive Toy (On The Sunday of Life) - Trains (In Absentia)
Alle sangene fungerede og lød lige så godt som på deres albums, og blev spillet meget tro originalerne. Det er tydeligt, at det er et godt sammenspillet band med dygtige musikkere hvor lyden er i højsædet. God vokal, temposkift, dynamik samt masser af smukke og "grumme" øjeblikke bevirkede at man hele tiden følte sig midt i orkanens øje. I baggrunden blev der projekteret film og billeder som man kender dem fra In Absentia og Deadwing dvd'erne, skabt af danskeren Lasse Hoile. Billed og lyd fulgte hinanden godt og var med til at skabe den rette stemning.
1 1/2 time i godt selskab går bare alt for hurtigt. Men vi forlod Columbia Club en god oplevelse rigere. Klar til at indtage yderligere nogle gode tyske øl i Berlins natteliv 
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmmm, dejligt at læse om. Gør det kun sværere at vente på en lejlighed til at få dem hørt live.
PT snurrer her stadig fra tid til anden ... jeg er tæt på at have et yndlingsnummer: The Sky Moves Sideways er blandt de, jeg i øjeblikket vender tilbage til igen og igen, velvidende at flere stykker sagtens kan blive kandidater med tiden ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iflg. PT's hjemmeside er deres koncert i Köln den 19. nov. blevet optaget til det tyske tv-program Rockpalast. Koncerten vises på WDR den 9. jan. 2005 kl. 0.30.
Jeg får pludselig en vældig trang til at kunne modtage tysk tv. Men heldigvis er der snart en DVD-udgivelse i vente. 
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige anskaffet mig 4 CDer mere med porcupine tree så nu er jeg oppe på 6 stk
Det er bare fed musik - ja det er så  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 27 December 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
... hvilke 4, så?
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Har lige anskaffet mig 4 CDer mere med porcupine tree så nu er jeg oppe på 6 stk
Det er bare fed musik - ja det er så 
|
|
|
Hej tub61,
Kan se du har købt "On the Sunday of Life". Hva' synes du om de tidligere albums i forhold til nyere udgivelser som In Absentia og Deadwing. Jeg har selv været med på PT vognen siden 1991, da "On the Sunday of Life" blev udgivet, så hvert nyt album har for mig været en naturlig udvikling af bandets lyd og udtryk. For nye lyttere kunne de tidligere udgivelser måske være for eksperimenterende, psykedeliske og ikke så bestante i lyden som de nyere.
Man kan typisk dele PT's lyd op i to perioder. Periode 1 fra "On the Sunday of Life" til "Signify" og periode 2 fra "Stupid Dream" til "Deadwing". Første periode har et psykedelisk præg mens anden periode har et mere bastant og tungt udtryk, mest tydeligt på de to seneste albums. Jeg har derfor set nye lytterere have svært ved at tilgå de tidligere albums grundet manglen på den kontante "up in yer face" lyd. Hva' synes du ? Personligt kan jeg idag bedst lide periode 2.
Og forresten skulle "Stupid Dream" ligge klar i en DVD-audio udgave i begyndelsen af det nye år, og "Lightbulb Sun" er ligeledes planlagt til en DVD-audio udgivelse. Det kan jo ikke blive meget bedre 
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
tub61 skrev:
Det er bare fed musik - ja det er så 
|
|
|
Hej tub61,
Kan se du har købt "On the Sunday of Life". Hva' synes du om de tidligere albums i forhold til nyere udgivelser som In Absentia og Deadwing. Jeg har selv været med på PT vognen siden 1991, da "On the Sunday of Life" blev udgivet, så hvert nyt album har for mig været en naturlig udvikling af bandets lyd og udtryk. For nye lyttere kunne de tidligere udgivelser måske være for eksperimenterende, psykedeliske og ikke så bestante i lyden som de nyere.
Man kan typisk dele PT's lyd op i to perioder. Periode 1 fra "On the Sunday of Life" til "Signify" og periode 2 fra "Stupid Dream" til "Deadwing". Første periode har et psykedelisk præg mens anden periode har et mere bastant og tungt udtryk, mest tydeligt på de to seneste albums. Jeg har derfor set nye lytterere have svært ved at tilgå de tidligere albums grundet manglen på den kontante "up in yer face" lyd. Hva' synes du ? Personligt kan jeg idag bedst lide periode 2.
Og forresten skulle "Stupid Dream" ligge klar i en DVD-audio udgave i begyndelsen af det nye år, og "Lightbulb Sun" er ligeledes planlagt til en DVD-audio udgivelse. Det kan jo ikke blive meget bedre 
|
|
|
Hej Torpedo
Da jeg er til både de gamle pink floyd numre og Yes når de er mest psykedeliske , for ikke at glemme bl.a. E.L.P. i deres velmagtsdage har jeg ingen problemer med deres første periode som du kalder det.
Jeg har ikke hørt dem nok endnu til jeg har fastlagt den periode jeg bedst kan lide - iøjeblikket kan jeg lide begge perioder lige godt  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 29 December 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
... Og forresten skulle "Stupid Dream" ligge klar i en DVD-audio udgave i begyndelsen af det nye år, og "Lightbulb Sun" er ligeledes planlagt til en DVD-audio udgivelse. Det kan jo ikke blive meget bedre  |
|
|
Lige netop de 2 blev anbefalet af denne tråds ophav, da jeg stadig var grøn i PT. Men de er jo udsolgt alle vegne, så nej, det kan ikke blive meget bedre, når de så endelig genudgives i 5.1. Jeg har allerede den seneste Deadwing i formatet - perfekt til det her rock med mange lydlag. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har optaget koncerten som blev vist på WDR og lyden er ganske god. Jeg har været til koncert med dem 4 gange og det var fedt at se dem live på skærmen derhjemme!
Ser frem til at dvd'en kommer senere på året, men indtil da kan jeg da leve med min tvoptagelse.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
I tror nok, jeg har ligget på den lade side, gør I ... det er jo - relativt - længe siden. Men nej, nytårsfeen var mig nådig ... ... så jeg har haft mulighed for at lytte til Stupid Dream og såmænd Lightbulb Sun. Og de gode skiver har jo allerede fået prægtige ord med på vejen, så jeg vil begrænse mig til vanlig jysk beskedenhed med et det er ikk´ så ring endda. Men selvfølgelig er jeg vild med de 2 - de passer ret godt ind i de albums fra den nyeste periode, jeg nu føler mig fortrolig med.
Vil dog lige tilføje noget ... jeg kender jo en del af de enkelte numre fra live-skiverne. Jeg bemærker undervejs i lytningen, at nogle af numrene ligger endog meget tæt på versionerne fra live-indspilningerne. Så kommer jeg i tanke om en diskussion vi yndede at have, os gutter som 20-årige når vi "opdagede" det: Når et band afleverer deres sange live, som var de taget direkte fra albummet, var det så udtryk for manglende spontanitet og kreativitet eller var det slet og ret professionelt at kunne det? Var de bare så dygtige? Af og til omvendt, hvis bandet ikke kunne finde ud af at levere en version, så den bare lød lidt hen ad det man kendte fra studiealbummet, hvad var det så udtryk for?
Jeg er selvfølgelig ikke i tvivl om at PT er dygtige, det var bare lige en tanke, et flashback ...
Nå men én ting til, så skal jeg nok smutte: Da jeg 1. gang hørte Stranger By The Minute fra Stupid Dream tænkte jeg, what! Her har vi jo en popsang ... eller hva´? Det krævede en nærmere lytning for popsange har PT ellers ikke for vane. 3. gang bemærkede jeg så den diskret ledsagende og samtidig nærværende guitar snige sig langs med sangens linier for langsomt at være fremme i lydbilledet og endelig overtage spillet ... genialt og bestemt ikke noget man finder i en popsang. Selv den skønne spidsede øren og forstår iøvrigt efterhånden manien med PT. Må hellere forberede hende på, at hun skal med til den koncert, der jo nok kommer en dag. Ku´man håbe på Roskilde? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, PT på Roskilde.. Det kunne være stort!
Der kommer jo allerede TOOL der, hvis du Hrmand, og andre ikke kender det, bestemt er et lyt hver. Her kan der virkeligt også snakkes om dybde i musikken.. og i lyrikken ikke mindst.
Glæder mig som en hest til den PT live DVD kommer!
God rock og god weekend
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender skam godt Tool fra Roskilde 2001, men det er til gengæld det eneste bekendtskab udover et lyt hos nogle venner kort efter. Kan ikke huske hvilken cd - selv har jeg ikke noget med dem - endnu!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Jeg kender skam godt Tool fra Roskilde 2001, men det er til gengæld det eneste bekendtskab udover et lyt hos nogle venner kort efter. Kan ikke huske hvilken cd - selv har jeg ikke noget med dem - endnu! |
|
|
Kan godt lide "endnu" 
Så har du virkeligt noget til gode. Start med Ænema og Lateralus. Og tag så i øvrigt en uge fri og advar naboerne 
God fornøjelse.
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle PT-fans: Wilson har lige genoptrykt disse cover-plader, hvor han fortolker kendte og mindre kendte pop/rock-numre i akustisk format.
De kan købes på www.swhq.co.uk - men kun i en begrænset periode, så fart på!

Steven Wilson: "Cover Version I"
Frontmanden fra Porcupine Tree. Her er et Alanis Morissette cover (hedder det "thank you, India", eller synger hun blot det i sangen... ) samt en original Wilson-komposition.
Der kommer i alt fem af disse skiver (3 er kommet), med den sidste skive følger et fælles omslag (de 5 skiver kommer uden).
Dén mand er ikke blot en fantastisk sanger og sangskriver - han er også repræsentant for topmålet af spitzenklasse-produktion; nøj, hvor er det godt.
Anbefales uden forbehold til alle musikelskere, uafhængigt af genrepræferencer!
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere lækkert progressivt...
Efter anmeldelsen af "Amplifier" på Roskilde fesivals hjemmeside, var jeg nødt til at høre det.
Dette band, "Amplifier", er allerede nu, efter under en uge med dem i CD afspilleren og iPod'en, en af mine favoritter.
Vi snakker progressivt med lange numre, spændede trommer og alt hvad
der nu ellers hører sig til... Det er temmelig fængende med gode riffs,
rytmer og en forsanger der synger med så meget overskud og energi (ikke
på den hidsige måde) at man bestemt ikke kan høre at de kun har udgivet
1 rigtig CD.
Jeg elsker virkeligt at opdage et nyt band og det her tegner til at blive et af de helt store i min bog.
Hermed de varmeste anbefalinger. Hør "Amplifier" med CD'en "Amplifier"
Rune
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|