Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 07 August 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomashansen skrev:
Irriterende at der ikke findes nogle af genoptrykene (stupid dream) uden dvd-a. Den kan jeg ikke rigtig bruge til noget. og den gamle version sælger for en endnu mere over ebay...hmm. |
|
|
Der er også et almindeligt stereo-spor på den nyudgivne Stupid Dream - i en 24-bits remastering
Jeg har dem begge - og synes faktisk ikke meget bedre om den nye mastering, hvis jeg skal være ærlig; i al fald lyder den "gamle" bestemt også godt, lidt mere "rå" i kanten, hvilket jeg ubetinget godt kan lide 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 07 August 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomashansen skrev:
Irriterende at der ikke findes nogle af genoptrykene (stupid dream) uden dvd-a. Den kan jeg ikke rigtig bruge til noget. og den gamle version sælger for en endnu mere over ebay...hmm. |
|
|
Der er 2 disce i den nye udgivelse. DVD-A disc'en der også indeholder et lydspor i 24-bit stereo + en almindelig disc med almindeligt cd-lydspor - som er remastered i 2005.
Nogle der ved (det er der helt sikkert ) hvornår den originale blev udgivet? __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|

rocksound skrev:
thomashansen skrev:
|
|
Der er 2 disce i den nye udgivelse. DVD-A disc'en der også indeholder et lydspor i 24-bit stereo + en almindelig disc med almindeligt cd-lydspor - som er remastered i 2005.
Nogle der ved (det er der helt sikkert ) hvornår den originale blev udgivet?
|
|
|
1999 
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:

rocksound skrev:
thomashansen skrev:
|
|
Nogle der ved (det er der helt sikkert ) hvornår den originale blev udgivet?
|
|
|
1999 
MVH
|
|
|
Tak 
Troede det var et af deres første udgivelser.
Det er virkeligt et super lækkert album. __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
thomashansen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 07 August 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Der er også et almindeligt stereo-spor på den nyudgivne Stupid Dream - i en 24-bits remastering
Jeg har dem begge - og synes faktisk ikke meget bedre om den
nye mastering, hvis jeg skal være ærlig; i al fald lyder den "gamle"
bestemt også godt, lidt mere "rå" i kanten, hvilket jeg ubetinget godt
kan lide 
MVH |
|
|
OK, er selve audio'en i 24 bit opløsning, eller er den remastered i 24bit, og derefter konverteret til 16bit, almindlig cd opløsning? Er den nye remaster højere eller lavere end den gamle(volumen mæssigt)? jeg foretrækker lavere, da der så oftest også er bedre så dynamik og undgås clipping (vi har allerede en tråd om dette...) Thomas
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomashansen skrev:
Dejen skrev:
Jeg har dem begge - og synes faktisk ikke meget bedre om den nye mastering, hvis jeg skal være ærlig; i al fald lyder den "gamle" bestemt også godt, lidt mere "rå" i kanten, hvilket jeg ubetinget godt kan lide 
MVH
|
|
|
OK, er selve audio'en i 24 bit opløsning, eller er den remastered i 24bit, og derefter konverteret til 16bit, almindlig cd opløsning? Er den nye remaster højere eller lavere end den gamle(volumen mæssigt)? jeg foretrækker lavere, da der så oftest også er bedre så dynamik og undgås clipping (vi har allerede en tråd om dette...)
Thomas
|
|
|
Selve audioen skulle være i 24-bits opløsning.
De lyder begge to rigtig godt (Wilson er nok ikke den producer, der komprimerer sine ting mest) - den ældre udgave lidt mindre poleret og pæn, men lige så dynamisk som den nye udgave 
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow - over 3000 hits på denne tråd om relativt upåagtede Porcupine Tree! 
- forbigået, i al fald i den danske andedam
Jeg gad vide hvor mange skiver de sælger i DK???
- og om det er nok til, at de vil lægge vejen forbi os? På deres næste tour; denne gang kommer de ikke - heldigvis er det billigere for en århusianer at tage et smut til London end til København... 
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
thomashansen skrev:
Dejen skrev:
MVH
|
|
|
OK, er selve audio'en i 24 bit opløsning, eller er den remastered i 24bit, og derefter konverteret til 16bit, almindlig cd opløsning? Er den nye remaster højere eller lavere end den gamle(volumen mæssigt)? jeg foretrækker lavere, da der så oftest også er bedre så dynamik og undgås clipping (vi har allerede en tråd om dette...)
Thomas
|
|
|
Selve audioen skulle være i 24-bits opløsning.
De lyder begge to rigtig godt (Wilson er nok ikke den producer, der komprimerer sine ting mest) - den ældre udgave lidt mindre poleret og pæn, men lige så dynamisk som den nye udgave 
MVH
|
|
|
Lyden på den almindelige cd må vel være 16-bit. Hvordan den er remastered aner jeg ikke.
Stereo-sporet på DVD-A skiven er i 24-bit opløsning ala SACD. __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
thomashansen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 07 August 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ikke, må ærligt indrømme at jeg synes lyden på deadwing kunne være bedre, den er da lidt komprimeret. tilgængæld kunne den også være meget værre...!
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 13 August 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
9 Oktober... Så er der guf til øjne og ører...
DVD kommer "snart"
Rune
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop bestilt Arriving Somewhere og Stupid Dream. Så er der noget godt musik klar til afprøvning af det nye ht set-up, når Elektronikcentret er færdige med min forstærker, der jo blev beskadiget ved indbrud ... irriterende ventetid  I øvrigt breder PT sig som ringe i vandet: En god ven er netop ved at være der, hvor jeg begyndte ved trådens start: Nysgerrig!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 13 September 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stupid Dream har været her et stykke tid nu og er blevet gennemspillet i multi-kanal. Bragende godt! Nu er der netop via mail meddelt at dvd´en er postet og på vej. Ummmm god week-end siger jeg bare! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også bestilt "Arriving Somewhere" live-dvd, og den er annonceret til at blive frigivet i morgen den 15/9. Håber godt nok den lander i posten her op til weekenden - det ville bare være STORT. Det ser desværre ud til at det er en NTSC-udgave, men da lyden plejer at være i top dollar kvalitet, så kan det nok opveje den lave opløsning i billedet.
Deres efterårstour startede i går, og endnu engang må man desværre konstatere at de ikke ligger vejen forbi DK. De har annonceret, at den ene halvdel af showet vil blive materiale fra live-dvd'en og anden halvdel vil blive nyt uprøvet materiale, som formentlig vil være at finde på deres kommende album. Hamburg den 25. september trækker mere og mere...
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomashansen skrev:
jeg ved ikke, må ærligt indrømme at jeg synes lyden på deadwing kunne være bedre, den er da lidt komprimeret. tilgængæld kunne den også være meget værre...!
|
|
|
Jeg må også indrømme, at lydkvaliteten på Deadwing er elendig. Det lyder som om at den kommer inde fra en klokke. Samtidig er den lavt indspillet og meget tilbagetrukket/mørk. Synd for den glimrende musik, der havde fortjent bedre.
Lars.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
thomashansen skrev:
|
|
|
Jeg må også indrømme, at lydkvaliteten på Deadwing er elendig. Det lyder som om at den kommer inde fra en klokke. Samtidig er den lavt indspillet og meget tilbagetrukket/mørk. Synd for den glimrende musik, der havde fortjent bedre. |
|
|
Er det lyden fra cd-udgaven du omtaler her? For på multikanals udgaven synes jeg godt nok vi får fuld valuta, lydmæssigt ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
lars37 skrev:
thomashansen skrev:
|
|
|
Jeg må også indrømme, at lydkvaliteten på Deadwing er elendig. Det lyder som om at den kommer inde fra en klokke. Samtidig er den lavt indspillet og meget tilbagetrukket/mørk. Synd for den glimrende musik, der havde fortjent bedre. |
|
|
Er det lyden fra cd-udgaven du omtaler her? For på multikanals udgaven synes jeg godt nok vi får fuld valuta, lydmæssigt ...
|
|
|
DVD-A.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 19 September 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arriving Somewhere 1674/2000 ... arrived! Det var i forvejen irriterende at vente på den nye skærm og nu hvor denne dvd er ankommet bliver det endnu værre med ventetiden. Jeg havde jo håbet på, at både skærm og dvd ankom inden week-enden, indtil det gik op for mig, at så længe skærmen ikke er her, kan det være ligemeget ... men gæt, hvad det første i dvd´en bliver!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arriving Somewhere 1271/2000 er også.... arriveret i Casa Dejen 
Den skal nok holde forventningen på kogepunktet - indtil næste fredag i Astoria, London - jeg glæder mig!
Jeg synes det er et hæderligt produkt - uden at jeg dog synes, at billedsiden imponerer vanvittigt; jeg foretrækker altså, at livekoncerter ikke ligner musikvideoer; med for megen billedmanipulering og effektmageri. Måske er det bare mig....
Men leveringen af sangene er sublim; det tager dem lige et halvt nummer (den første halvdel af Open Car) at "finde sammen", herefter er det fejlfrit spillet; De trommer, mand, de trommer....
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Arriving Somewhere 1674/2000 ... arrived!
|
|
|
Dejen skrev:
Arriving Somewhere 1271/2000 er også.... arriveret i Casa Dejen 
|
|
|
Så stopper I rødder, hvordan kan I gøre det imod mig. Jeg har ikke modtaget min, men kun en bekræftelse på at den er afsendt 
Meeeeeeeeeeeen, så har jeg da bare noget at se frem til, ha ha For i morgen bliver en god dag, så kommer min nemlig og så skal der rockes (håber jeg) 
Og Dejen, glæd dig til London, der skulle være en del nyt i sættet - det glæder vi os til at høre meget mere om.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 22 September 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så PT i går aftes ... enig med Dejen: Musik helt og aldeles ok, men der er for meget farvelade ... jeg havde hele tiden forventning om, at om lidt ser man dem bare stå og spille uden det der pilleri med billederne. Men nej - kun ved ekstranumrene er der lidt ro over billederne. Lidt et antiklimaks at se denne "dårlige" billedkvalitet som det første på vores nye højopløselige skærm.
Selv billederne på bonus dvd er heller ikke "almindelige" - der er altid effekt, skygge eller overeksponering til at ledsage musikken. Virker som en bevidst profil, de har valgt.
I øvrigt er det sjældent at se SÅ rolig en basguitarist. Han var der, støt og fast til rytmedelen, men bortset fra det evige smil, gør han bestemt ikke meget væsen af sig. Men trommerne ... jatak, hvor det kører for ham!
Nå, men den skal ses igen i løbet af weekenden. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|