Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 03:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Porcupine Tree (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 August 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

thomashansen skrev:
Irriterende at der ikke findes nogle af genoptrykene (stupid dream) uden dvd-a. Den kan jeg ikke rigtig bruge til noget. og den gamle version sælger for en endnu mere over ebay...hmm.

Der er også et almindeligt stereo-spor på den nyudgivne Stupid Dream  -  i en 24-bits remastering

Jeg har dem begge - og synes faktisk ikke meget bedre om den nye mastering, hvis jeg skal være ærlig; i al fald lyder den "gamle" bestemt også godt, lidt mere "rå" i kanten, hvilket jeg ubetinget godt kan lide

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 August 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

thomashansen skrev:
Irriterende at der ikke findes nogle af genoptrykene (stupid dream) uden dvd-a. Den kan jeg ikke rigtig bruge til noget. og den gamle version sælger for en endnu mere over ebay...hmm.

Der er 2 disce i den nye udgivelse. DVD-A disc'en der også indeholder et lydspor i 24-bit stereo + en almindelig disc med almindeligt cd-lydspor - som er remastered i 2005.

Nogle der ved (det er der helt sikkert ) hvornår den originale blev udgivet?

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

rocksound skrev:

thomashansen skrev:

Der er 2 disce i den nye udgivelse. DVD-A disc'en der også indeholder et lydspor i 24-bit stereo + en almindelig disc med almindeligt cd-lydspor - som er remastered i 2005.

1999

MVH

Von Schweikert VR2

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 August 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
rocksound skrev:

thomashansen skrev:

1999

MVH

Tak

Troede det var et af deres første udgivelser.

Det er virkeligt et super lækkert album.

thomashansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Der er også et almindeligt stereo-spor på den nyudgivne Stupid Dream  -  i en 24-bits remastering

Jeg har dem begge - og synes faktisk ikke meget bedre om den nye mastering, hvis jeg skal være ærlig; i al fald lyder den "gamle" bestemt også godt, lidt mere "rå" i kanten, hvilket jeg ubetinget godt kan lide

MVH

OK, er selve audio'en i 24 bit opløsning, eller er den remastered i 24bit, og derefter konverteret til 16bit, almindlig cd opløsning? Er den nye remaster højere eller lavere end den gamle(volumen mæssigt)? jeg foretrækker lavere, da der så oftest også er bedre så dynamik og undgås clipping (vi har allerede en tråd om dette...)

Thomas
Til top Vis thomashansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomashansen

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

thomashansen skrev:
Dejen skrev:

MVH

OK, er selve audio'en i 24 bit opløsning, eller er den remastered i 24bit, og derefter konverteret til 16bit, almindlig cd opløsning? Er den nye remaster højere eller lavere end den gamle(volumen mæssigt)? jeg foretrækker lavere, da der så oftest også er bedre så dynamik og undgås clipping (vi har allerede en tråd om dette...)

Thomas

Selve audioen skulle være i 24-bits opløsning.

De lyder begge to rigtig godt (Wilson er nok ikke den producer, der komprimerer sine ting mest)  - den ældre udgave lidt mindre poleret og pæn, men lige så dynamisk som den nye udgave

MVH

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Wow - over 3000 hits på denne tråd om relativt upåagtede Porcupine Tree!

-  forbigået, i al fald i den danske andedam

Jeg gad vide hvor mange skiver de sælger i DK???

- og om det er nok til, at de vil lægge vejen forbi os? På deres næste tour; denne gang kommer de ikke - heldigvis er det billigere for en århusianer at tage et smut til London end til København...

MVH

Von Schweikert VR2

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 August 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
thomashansen skrev:
Dejen skrev:

MVH

Thomas

Selve audioen skulle være i 24-bits opløsning.

De lyder begge to rigtig godt (Wilson er nok ikke den producer, der komprimerer sine ting mest)  - den ældre udgave lidt mindre poleret og pæn, men lige så dynamisk som den nye udgave

MVH

Lyden på den almindelige cd må vel være 16-bit. Hvordan den er remastered aner jeg ikke.

Stereo-sporet på DVD-A skiven er i 24-bit opløsning ala SACD.

thomashansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke, må ærligt indrømme at jeg synes lyden på deadwing kunne være bedre, den er da lidt komprimeret. tilgængæld kunne den også være meget værre...!

Til top Vis thomashansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomashansen

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 13 August 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

9 Oktober... Så er der guf til øjne og ører...

DVD kommer "snart"

Rune

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Har netop bestilt Arriving Somewhere og Stupid Dream. Så er der noget godt musik klar til afprøvning af det nye ht set-up, når Elektronikcentret er færdige med min forstærker, der jo blev beskadiget ved indbrud ... irriterende ventetid

I øvrigt breder PT sig som ringe i vandet: En god ven er netop ved at være der, hvor jeg begyndte ved trådens start: Nysgerrig!

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 13 September 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Stupid Dream har været her et stykke tid nu og er blevet gennemspillet i multi-kanal. Bragende godt! Nu er der netop via mail meddelt at dvd´en er postet og på vej. Ummmm god week-end siger jeg bare!

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 September 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Har også bestilt "Arriving Somewhere" live-dvd, og den er annonceret til at blive frigivet i morgen den 15/9. Håber godt nok den lander i posten her op til weekenden - det ville bare være STORT. Det ser desværre ud til at det er en NTSC-udgave, men da lyden plejer at være i top dollar kvalitet, så kan det nok opveje den lave opløsning i billedet.

Deres efterårstour startede i går, og endnu engang må man desværre konstatere at de ikke ligger vejen forbi DK. De har annonceret, at den ene halvdel af showet vil blive materiale fra live-dvd'en og anden halvdel vil blive nyt uprøvet materiale, som formentlig vil være at finde på deres kommende album. Hamburg den 25. september trækker mere og mere...

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 14 September 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

thomashansen skrev:
jeg ved ikke, må ærligt indrømme at jeg synes lyden på deadwing kunne være bedre, den er da lidt komprimeret. tilgængæld kunne den også være meget værre...!

Jeg må også indrømme, at lydkvaliteten på Deadwing er elendig. Det lyder som om at den kommer inde fra en klokke. Samtidig er den lavt indspillet og meget tilbagetrukket/mørk. Synd for den glimrende musik, der havde fortjent bedre.

Lars.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 14 September 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
thomashansen skrev:

Jeg må også indrømme, at lydkvaliteten på Deadwing er elendig. Det lyder som om at den kommer inde fra en klokke. Samtidig er den lavt indspillet og meget tilbagetrukket/mørk. Synd for den glimrende musik, der havde fortjent bedre.

Er det lyden fra cd-udgaven du omtaler her? For på multikanals udgaven synes jeg godt nok vi får fuld valuta, lydmæssigt ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 14 September 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

lars37 skrev:
thomashansen skrev:

Er det lyden fra cd-udgaven du omtaler her? For på multikanals udgaven synes jeg godt nok vi får fuld valuta, lydmæssigt ...

DVD-A.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 19 September 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Arriving Somewhere 1674/2000 ... arrived! Det var i forvejen irriterende at vente på den nye skærm og nu hvor denne dvd er ankommet bliver det endnu værre med ventetiden. Jeg havde jo håbet på, at både skærm og dvd ankom inden week-enden, indtil det gik op for mig, at så længe skærmen ikke er her, kan det være ligemeget ... men gæt, hvad det første i dvd´en bliver!

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Arriving Somewhere 1271/2000 er også.... arriveret i Casa Dejen

Den skal nok holde forventningen på kogepunktet - indtil næste fredag i Astoria, London  - jeg glæder mig!

Jeg synes det er et hæderligt produkt - uden at jeg dog synes, at billedsiden imponerer vanvittigt; jeg foretrækker altså, at livekoncerter ikke ligner musikvideoer; med for megen billedmanipulering og effektmageri. Måske er det bare mig....

Men leveringen af sangene er sublim; det tager dem lige et halvt nummer (den første halvdel af Open Car) at "finde sammen", herefter er det fejlfrit spillet; De trommer, mand, de trommer....

MVH

Von Schweikert VR2

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Arriving Somewhere 1674/2000 ... arrived!

Dejen skrev:
Arriving Somewhere 1271/2000 er også.... arriveret i Casa Dejen

Så stopper I rødder, hvordan kan I gøre det imod mig. Jeg har ikke modtaget min, men kun en bekræftelse på at den er afsendt

Meeeeeeeeeeeen, så har jeg da bare noget at se frem til, ha ha  For i morgen bliver en god dag, så kommer min nemlig og så skal der rockes  (håber jeg) 

Og Dejen, glæd dig til London, der skulle være en del nyt i sættet - det glæder vi os til at høre meget mere om.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 22 September 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Så PT i går aftes ... enig med Dejen: Musik helt og aldeles ok, men der er for meget farvelade ... jeg havde hele tiden forventning om, at om lidt ser man dem bare stå og spille uden det der pilleri med billederne. Men nej - kun ved ekstranumrene er der lidt ro over billederne. Lidt et antiklimaks at se denne "dårlige" billedkvalitet som det første på vores nye højopløselige skærm.

Selv billederne på bonus dvd er heller ikke "almindelige" - der er altid effekt, skygge eller overeksponering til at ledsage musikken. Virker som en bevidst profil, de har valgt.

I øvrigt er det sjældent at se SÅ rolig en basguitarist. Han var der, støt og fast til rytmedelen, men bortset fra det evige smil, gør han bestemt ikke meget væsen af sig. Men trommerne ... jatak, hvor det kører for ham!

Nå, men den skal ses igen i løbet af weekenden.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum