Forfatter |
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prog-hovederne her ved det jo godt, men for andre der ser denne tråd og endnu ikke har købt billet: Det er i aften i Vega og der er ikke udsolgt. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
What a Concert, den bedste jeg har oplevet i denne uge, og helt sikkert også i den næste
Lyden var perfekt, numrene var perfekt, bandet var perfekt, alt var perfekt, jeg klappede
hele vejen hjem

|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var stort, stort, stort! Vennerne og jeg synes at opvarmningen med Anathema var kanon (selv om de vist lavede et par fejl ...?) - men PT var altså de der 2-3 klasser højere, både mht. lyd, performance og materiale.
Lyden var nemlig perfekt og gik så rent ind at selv de få besøgende af det smukke køn dansede til de stærkt vekslende rytmer. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nemlig! En stor fornøjelse! Vi var voldsomt tilfredse. Også over at lyden (naturligvis) var meget bedre her i Vega end i Pumpehuset sidst. Det er jo et stormvejr af indtryk at høre PT, et vildt bombardement. Hvis ikke der var nogle stille passager, kunne man godt blive mast helt flad af voldsomheden. Nu vil vi gerne høre dem i Amager Bio næste gang.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
Til top |
|
|
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forrygende koncert.
Også af Anathema, selvom de led lidt under en vikar på trommer. Klart et band der skal udforskes mere herfra. Efter koncerten kom sangeren
ned i t-shirt boden og jeg fik ham da til at love at komme tilbage til danmark igen, men som headliner. Om han kan holde det ved jeg selvfølgelig
ikke, men ellers ved i hvem I skal takke!!!!
Porcupine Trees koncert var i en klasse for sig selv, jeg tror mange af de fremmødte Anathemafans også blev overbevist. Langt mere tight og
fokuseret end i Pumperen, bedre lyd og denne gang sad Steven Wilsons sang lige der hvor den skulle. Det kendetegner et stort band at man er
sulten efter mere når man går hjem, og jeg kunne da godt have tænkt mig at høre yderligere et par favoritter eller 3 (Lightbulb Sun, Even Less
og Radioactive Toy).
K
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skøn skøn aften hvor stortrommen sad perfekt lige i brystkassen og hvor også en døv ville have nydt endnu en fantastisk koncert med Porcupine Tree.
Jeg savnede kun at de spillede Hatesong fra Ligthbulb Sun, hvor Gavin Harrison på trommer er helt eminent. Hvis man er i tvivl så tjek nummeret på live dvd'en "Arriving Somewhere".
Synes det visuelle fungerede lidt bedre på Pumpehusets intime scene, men intensitet og lyd var helt i top i Vega.
Så seks fede ****** herfra 
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må have været en fed koncert; det sagde min lillebror da også, alt imens jeg ikke havde mulighed for at være der selv.... :(
Men på trods af, at PT lige har været i det danske - eller rettere; fordi jeg ikke selv var der - vil jeg opfordre alle PT fans herinde til, nye som gamle, til at klikke sig ind på nedenstående link og forhåbentlig medvirke til at skabe tilstrækkelig opmærksomhed om: PT i Jyllands hovedstad, ta-daaaaa!:
http://eventful.com/demand/D0-001-000441335-3 
Jeg giver, på den fremtidige store dag, hvor Wilson og co. indtager et spillested i 8000, kaffe til alle københavnere, ja, sågar til alle borgere fra de danske øer, der støtter op om "projekt PT i Århus!" 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig er der godt nyt om Lightbulb Sun, sakset fra http://www.swhq.co.uk/
Meanwhile the 2008 edition of Porcupine Tree's "Lightbulb Sun" album is expected in April as a CD/DVDA double disc set, and another new PT related release should be available from March on the band's Transmission mail order imprint (details on the PT site soon).

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, alle PT-fans 
Jeg har lige fået PT's seneste udgivelse ind ad døren:

(jeg kan ikke finde et større foto...)
Skiven hedder We Lost the Skyline og er en live-in-store optagelse af et semiakustisk set af Steven Wilson og John Wesley under deres amerikanske tour i efteråret.
Der er 8 numre på skiven fra flere af PTs albums - heriblandt et par gems, bl.a. et nummer fra In Absentia's bonusskive, nummeret "Drown with Me", og en anden måske lidet hørt komposition "Stars Die" (vist nok et bonusnummer på en limited edition udgivelse af Lightbulb Sun(?))
Det er selvsagt ikke de vanlige komplekse PT-arrangementer man finder på denne udgivelse, men simple, rå og nøgne versioner, som jeg, for flere af sangenes vedkommende, synes fungerer godt.
For mig er højdepunktet er en akustisk version af "Normal" fra Nil Recurring i en fortolkning som giver decideret ståpels på undertegnede.
(om det så betyder, at jeg er ved at blive "gammel og en smule sentimental" eller ej skal ikke elaboreres yderligere her... )
I samme åndedrag må jeg sige, at netop Nil Recurring i mine ører er PTs bedste udgivelse siden In Absentia ´(Fear of a Blank Planet skuffer mig altså en kende - dog kun relativt, naturligvis) 
Nå, men We Lost the Skyline vil jeg anbefale til alle, der i forvejen har studieindspilningerne og kender materialet. Det er nemlig godt med en ny PT-skive til samlingen, så man kan variere voldlytningen af de, man har i forvejen og mindske slitagen lidt ved at få en skive mere med i "rotationen" 
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere der har hørt den nye liveskive? 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Flere der har hørt den nye liveskive? 
MVH
|
|
|
Jeg havde slet ikke hørt om den før nu, men den lyder da interessant.
Måske man skulle bestille den sammen med Nil Recurring.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan Lightbulb Sun forudbestilles til levering fra 7. april. Den er bestilt!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Nu kan Lightbulb Sun forudbestilles til levering fra 7. april. Den er bestilt! |
|
|
Er det ikke et af deres ældre albums?  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er! Men den har ikke været til at skaffe siden oprindelig udgivelse og snakken om en genudgivelse har stået på længe. Der har vist været lidt rod pladeselskaberne imellem - om noget så kedeligt som rettigheder. Genudgivelsen har været imødeset med en vis forventning, da det meget tidligt forlød, at der også ville komme en 5.1 version.
Fear Of A Blank Planet er i øvrigt Grammy-nomineret som bedste surround-udgivelse! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seneste nyt fra Burning Shed om Lightbulb Sun:
Update: For a limited time all copies that are ordered from the PT store will receive a bonus CD containing two rarities from the Lightbulb Sun era. "Novak" is an instrumental which was originally issued on the B-side of the 7 inch single of Shesmovedon, but which has never been released on CD before. "Buying New Soul (original instrumental track)" is the backing track as it was cut live in the studio by the band - at 14.27 it runs almost 4 minutes longer than the finished version since a whole section was removed before being overdubbed with vocals for release on the Recordings CD.
Note that all orders already placed will automatically have this CD added to their order. The CD is not available to purchase separately and is only included with orders including the pre-order of the 2 disc reissue of Lightbulb Sun.
Så det kan kun gå for langsomt, hvis du vil have denne cd med i købet ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Seneste nyt fra Burning Shed om Lightbulb Sun:
Update: For a limited time all copies that are ordered from the PT store will receive a bonus CD containing two rarities from the Lightbulb Sun era. "Novak" is an instrumental which was originally issued on the B-side of the 7 inch single of Shesmovedon, but which has never been released on CD before. "Buying New Soul (original instrumental track)" is the backing track as it was cut live in the studio by the band - at 14.27 it runs almost 4 minutes longer than the finished version since a whole section was removed before being overdubbed with vocals for release on the Recordings CD.
Note that all orders already placed will automatically have this CD added to their order. The CD is not available to purchase separately and is only included with orders including the pre-order of the 2 disc reissue of Lightbulb Sun.
Så det kan kun gå for langsomt, hvis du vil have denne cd med i købet ...
|
|
|
Ja, den limited edition har jeg også bestilt - så er jeg oppe på 3 udgaver af "Lightbulb Sun" på CD; først fik jeg en gul, så en lidt sjælden blå én - og nu en rød 
Bliver spændende at høre den nye mastering!
Mvh Jesper
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lightbulb Sun bestilt ... og så skal vi vel investere i hele bagkataloget endnu engang for at få et par obskure rariteter per udgivelse ?! /tjolahop
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
... en anelse syrlig kommentar winding? Men du kan have ret i, at nogle udgivelser er endnu et pres på citronen i forsøg på at få det sidste saft ud ... i dette tilfælde er det dog en kærkommen chance til at få suppleret bagkataloget for sådan én som mig, der først opdagede PT flere år efter denne udgivelse. Den blev udsolgt, men originalen ses af og til på auktion til uhyggelig pris!
PT mestrer som få 5.1 formatet og for os der har dén interesse er der pænt med forventninger til udgivelsen ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
snegom07 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
... en anelse syrlig kommentar winding? Men du kan have ret i, at nogle udgivelser er endnu et pres på citronen i forsøg på at få det sidste saft ud ... i dette tilfælde er det dog en kærkommen chance til at få suppleret bagkataloget for sådan én som mig, der først opdagede PT flere år efter denne udgivelse. Den blev udsolgt, men originalen ses af og til på auktion til uhyggelig pris!
PT mestrer som få 5.1 formatet og for os der har dén interesse er der pænt med forventninger til udgivelsen ...
|
|
|
Jeg har det på samme måde, har også opdaget dem senere ( In Absentia ) så jeg er
også glad for genudgivelserne især i 5.1 formatet som lyder fantastisk
|
Til top |
|
|