Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekt for 10.000,- ..?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler en ordentlig effektforstærker. Budgettet er 10.000,- (+/-). Jeg går både efter nyt og nyere brugt.

Lydmæssigt skal den være entusiastisk, men absolut korrekt og detaljeret.

Den skal spille med Sony SCD777ES og Avance Sig. 8 MK3. Forforstærkeren er pt. fra Holfi, men den har ikke fået 100% fast plads endnu! Kabler finder jeg bagefter!

Har kigget på:
 - Classe CA200 (brugt)
 - ASP1000 baserede monoblokke (nye)

og dem der strammer budgettet:
 - Gamut C100 MKIII (ny)
 - Holfi NB250 (brugt)

Evt. andet

Hvad vil i anbefale ...og hvorfor? Der går meget hurtig "religion" i sådanne anbefaler - lidt argumentation vil derfor være til stor hjælp.

Soul Brother
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 April 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jeg fifler selv lidt rundt med idéen om et par Odyssey Stratos el. Khartago. Synes de lyder spændende til prisen. Hva med noget Densen?
Til top Vis Soul Brother's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soul Brother

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Jeg mangler en ordentlig effektforstærker. Budgettet er 10.000,- (+/-). Jeg går både efter nyt og nyere brugt.

Den skal spille med Sony SCD777ES og Avance Sig. 8 MK3. Forforstærkeren er pt. fra Holfi, men den har ikke fået 100% fast plads endnu! Kabler finder jeg bagefter!

Har kigget på:
 - Classe CA200 (brugt)

- Gamut C100 MKIII (ny)
 - Holfi NB250 (brugt)

Evt. andet

Hvad vil i anbefale ...og hvorfor? Der går meget hurtig "religion" i sådanne anbefaler - lidt argumentation vil derfor være til stor hjælp.

Jeg har ingen anbefaling men et lille spørgsmål. Hvordan spiller den Holfi forforstærker? Jeg ved at det er en Pre NB2 S.E. Har du ikke haft en Denon PMA-S10II før? Hvordan er Holfi klangen i forhold?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Uden at være nogen ekspert på området vil jeg blot indskyde at jeg er meget glad for mine Rega Exon 3 monoblokke. De koster ca. 15k.

De trækker uden problemer mine Von Schweikert VR-2 og leverer 125W (8 ohm) og 225 (4 ohm). De står godt til mine højttalere (der i øvrigt herinde er blevet sammenlignet nogle steder med Avance-klangen)

I forhold til den Gamut får de garanteret bøllebank, men du kan jo evt. give dem et lyt.

Exon 3 har 2 gange 37500uf mod Gamuts 80000 samlet - men om det betyder at de er sammenlignelige i forhold til hvor strømstærke de er ANER jeg ikke. Og til alle I der ved besked: Jeg insinuerer det heller ikke engang!

MVH

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale dig at købe en Densen effekttrin; enten en B-300 eller den helt ny B-310. Begge er på 100 watt i 8 ohm og 200 watt i 4 ohmog koster lige i nærheden af 13K.

Hvorfor? Densen spiller bare meget rigtigt og er vel det tætteste man kan komme på en ufarvet forstærkning - indenfor en rimelig margin rent økonomisk.

Strømkapaciteten er 60.000uf og der er en 500VA trafo. At den reelt dobler sin power 100% op i 4 ohm taler for en stiv strømforsyning.

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Har kigget på:
 - Classe CA200 (brugt)

- Gamut C100 MKIII (ny)
 - Holfi NB250 (brugt)

Evt. andet

Jaa, du bliver nok nødt til at fortælle om din egen personlige lydsmag. Uden at have hørt nogen af dem, tror jeg nok at der ville være STOR lydforskel (klang mm.) i netop ICE og Classé.
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 April 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

densen's 300 eller måske den sprit ny 307 er ikke noget dårligt bud.

der findes selvfølgelig mange alternativer....

men det eneste jeg mener er en reel konkurrent, er Khartago fra odessey.

det kan være du kan få en stratos for lidt mere, men prøv at låne det hjem.. brian er en flink mand, så i kan sikkert finde ud af noget.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 26 April 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg vildt gerne prøve Rega Exon og også noget Densen. Hvad koster afløseren, eller modellen lige over BEAT300? Et par fede Densen monoer kunne helt sikker sætte fut i fejemøget 

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Kender slet ikke lyden af Classe, har bare hørt meget positivt om dem. Hvis de spiller fed tilbagelænet lyd er det IKKE mig.

Hælder mere mod klar og detaljeret lyd med masser af drive. Densen har være overvejet, men jeg kender ikke så meget til lyden. De har dog tidligere fået (positiv?) kritik for at nedprioritere detaljeniveau og klarhed til fordel for lidt (for) entusiastisk gengivelse. Det er fint nok, men ikke umiddelbart mig. Jeg vil høre hvad der er på skiverne - og jeg vil kunne kende forskel på skidt og kanel.

Kunne vildt godt tænke mig at prøve den Gamut, men 15.000,- er lige i overkanten pt. Alternativt kunne det være rigtig spændende at prøve ICEPower modulerne... alle de roser kan da ikke være en tilfældighed (eller tager jeg fejl)? Kan ikke mindes at skulle have hørt egentlig negativ kritik fra folk der faktisk har givet det en chance.

Hvis jeg er nede på to (som begge er nye) skulle det være en overkommelig opgave at teste sig frem til den bedste løsning

Soul Brother
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 April 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Kender slet ikke lyden af Classe, har bare hørt meget positivt om dem. Hvis de spiller fed tilbagelænet lyd er det IKKE mig.

Hælder mere mod klar og detaljeret lyd med masser af drive. Densen har være overvejet, men jeg kender ikke så meget til lyden. De har dog tidligere fået (positiv?) kritik for at nedprioritere detaljeniveau og klarhed til fordel for lidt (for) entusiastisk gengivelse. Det er fint nok, men ikke umiddelbart mig. Jeg vil høre hvad der er på skiverne - og jeg vil kunne kende forskel på skidt og kanel.

Kunne vildt godt tænke mig at prøve den Gamut, men 15.000,- er lige i overkanten pt. Alternativt kunne det være rigtig spændende at prøve ICEPower modulerne... alle de roser kan da ikke være en tilfældighed (eller tager jeg fejl)? Kan ikke mindes at skulle have hørt egentlig negativ kritik fra folk der faktisk har givet det en chance.

Hvis jeg er nede på to (som begge er nye) skulle det være en overkommelig opgave at teste sig frem til den bedste løsning

Inden du køber noget, så tag lige en lyt til Odyssey's Khartago eller Stratos. Den har bestemt fået postiv omtale rundt omkring på respektive hifi sider...
Til top Vis Soul Brother's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soul Brother

Birger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Sendt: 26 April 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Tjek nogle af Bertrams Icepower baserede forstærkere de kan måske være en mulighed når du beskriver dit lydideal!

Mitonord m. ScanSpeak
Ear202
Classic cd
Xindak tube preamp
Bertram
Til top Vis Birger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birger

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 April 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Hej...

Holfi har en ny i barselssengen HOLFI POWER NB150 - bliver 'lillebror' til NB250 - den bliver prissat til ca. 14-15.000 kommer i handlen om ca. en uge...

Ganske vist lidt over dit budget, men den bliver god lover HiFi-Klubben, meget bedre end NB3, som i sin tid kostede 23.000

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 27 April 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Du må prøve hvad du nu kan, specielt hvis du kan få en forstærker med "money back garantie" Jeg mener at Classé er ovre i den mere varme afdeling, rent klangmæssigt. Det kan den jo også godt være, samtidig med den også har detaljer og klarhed. ICE forstærkerne virker til gengæld lidt som deciderede klang løse. ICE power lever højt på energi, kontrol og dynamik. Men er musikkken med?? Jeg ved det ikke, men det er lidt det indtryk jeg har. Men tag endelig at prøve noget ICE. Jeg har meget tiltro til Søren Bertram og jeg har en klar formodning om, at han kunne lave ICE med musik. Ellers er en af mine personlige farvoritter gennem tiderne, GamuT D200. Om den GamuT du nævner er "lige så god" skal jeg ikke kunne sige, men prøv den hvis du kan..

Held og lykke

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 27 April 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Der er også en Rotel 1090 i DBA.dk til 13.000,- Det er en mega sag på 2x380 watt i 8 ohm. Har ikke hørt den selv, men HVIS man skulle tage deres ord for gode varer, så fik rigtig god omtale i High Fidelity.. 

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hej Frede..
Nu du over vejer gamut.... http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=36719

Har selv avance signature 8 mkII, og har haft lånt en gamut d200. Den spiller bagen ud af bukserne på min zap-pulse, men jeg synes ikke rigtig at jeg har råd til at købe den nu. Den spiller med en fantastisk entusiasme, og en glød der gør at man får lyst til at høre mere.. Min mening er, at den passer utrolig godt sammen med avancerne..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 27 April 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

du nævner selv Classe CA200 .. går næsten ud fra det er den fra Sun Audio, til 8999kr.. Kender godt netop den forstærker. (indgik i en byttehandel med en af mine venner). Jeg har hørt den af flere omgange, Martin Logan Aeon, Dali Grand og Dali Helicon 400, i samme rum og med samme pre+drev (cp60 + .5). om man kan lide lyden eller ej må man selv bedømme, men kontrol og dynamik er ikke at komme udenom.
skulle jeg selv købe effekt, ville den klart være med i overvejelserne.

Densen B300 bliver nævnt, men til de højttalere vil jeg anbefale at du går op i en XS model, og den koster lige omkring 16k så vidt jeg husker.. og det er jo noget over budgettet.

Icepower har jeg også hørt lidt til, dog kun i form af JJAZ. det lyder godt, men har efterfølgende fået hørt hvad er ellers er tilgængeligt til samme priser (nyt og især brugt) er det kommet lidt væk fra tankerne igen. Dermed ikke sagt at det er dårligt, bestemt ikke. men det er bare ikke godt nok!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Holfi Power8?? Super musikalsk forstærker!!!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 April 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Send en privat hvis du vil vide lidt mere om den Classe.... har et indgående kendskab til den...

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen alle sammen.

Jeg hælder mest til Gamutten. Den bliver jo nærmest skamrost alle steder. Den brugte der er tilsalg synes jeg nok er for dyr i forhold til at den nye D100 koster 15.000,- (se annonce fra Expert, Varde).

Har desværre ikke 15.000,- til forstærker pt. så jeg må væbne mig med tålmodighed lidt tid endnu.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Er der forresten nogen der ved hvordan de mest kompetente integrerede forstærkere klarer sig i forhold til ovennævnte effekter?

Her tænker jeg f.eks. på: Bladelius Thor, Marantz PM11 S1, Tact Millenium, Audio Analogue Maestro, ...

... de er vist nok med i overvejelserne, hvis jeg alligevel skal seriøst til lommerne!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes