Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekt for 10.000,- ..?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
casey
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget valg

Bruger siden: 24 April 2005
Status: Offline
Sendt: 27 April 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Bare lige et lille "bud" og en lille "advarsel"

Hvis 50-100 Watt er nok, ville jeg se mig omkring efter en brugt Denon PMA S1 - Den har masser af kontrol, dynamik, er luftig og trækker stort set alle HT. Det er ikke en ny forstærker, men den spiller temmelig godt - også sammenlignet med "dagens standard" - men du kommer så til at ha en forforstærker i overskud.

"Advarslen" går ud på Holfi´s NB 250 - Det siges (har ikke selv hørt den) at den er en del grovere i lydbilledet end holfi ellers plejer at være. Jeg har hørt det fra nogle stykker og selv en 88SE skulle være mere finkornet i toppen.

Til top Vis casey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casey

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 April 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Denon'en ER fed - kender den ganske udemærket. Jeg har haft et utal af Denon komponenter de sidste 8 år, og har egentligt været godt tilfreds, men efter sidste år at have brugt ca. 5000,- på at få rettet fejl på div. Denon udstyr har jeg besluttet mig for at det skal være slut.

Bryder mig faktisk heller ikke så meget om den meget lyse klang i deres forstærkere. CD-afspillerne er tilsvarende mørke i klangen, så sålænge man bliver i familien er det ikke noget problem, men med andet udstyr synes jeg ikke om lyden fra Denons forstærkere!

casey
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget valg

Bruger siden: 24 April 2005
Sendt: 27 April 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Du vil slet ikk kunne kende Denon, når du hører netop DEN PMA S1, den er HELT forskellig fra stort set alt andet denon - og så er den bygget som en tank

Jeg vil vove den påstand at jeg har hørt 90% af alt det Denon der er på det danske marked - og den PMA S1, er bare flere MIL fra alt det andet - - - selv en PMA S10 - som skulle være en neddroslet PMA S1 - lyder AD i forhold til.

Til top Vis casey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casey

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Havde selv en PMA S10II (fik bl.a. skiftet 2 x trafo).

Det er en rigtig vellydende forstærker... ingen tvivl om det. Hvis S1 er så meget bedre lyder det jo lokkende, men der er nok ikke den store risiko for at der dukker en op på brugtmarkedet inden for en overskuelig fremtid

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

det er ikke mere end ca 3 uger siden 1 stk pma s1 var til salg så man kan være heldig
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Min Holfi i kombination med mine Avancer giver et efter min menng lidt for basset lydbillede. Kunne godt bruge noget lidt mere lyst klingende.

Derfor er jeg også på jagt efter en for... evt. som tidligere nævnt en integreret. Hvad kan virkelig anbefales her?

Har kig på en Marantz PM11 S1 og en Tact Millenium, men har også et godt øje til Pathos Logos, Audio Analogue Meastro og sidst men ikke mindst Bladelius Thor!

... nogle anbefalinger?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg fandt en Marantz PM 14 til 7400 i den blå. Den er vist kun 2-3 mdr. gammel, og har en nypris på 20-22k. Har dog ikke selv hørt den, men tilbuddet er ret lokkende...
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 April 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Ellers så tag chancen og spring på ICE, har selv gjort det og det er bestemt ikke musikalsk, men der er virkelig kontrol over bassen med sådan et par  og generelt også over de andre enheder, men der hvor min største forskel var, var i bassen.

Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 April 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Frede 1977

Med de evt. valgmuligheder du skriver her - så vælg for guds skyld Bladelius Thor, den er klasser bedre end noget af det du nævner.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 April 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hvad med noget Accuphase? Ellers ser den nye Marantz du nævner sindsyg flot ud. Spiller den lige så godt, ville det sgu ikke være dårligt. Hvad med forresten, det nye Musical Fidelity?
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 30 April 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har hørt at Classe's ældre effekttrin skulle være lidt "sløve", men har ikke selv hørt dem. Har dog en af deres forforstærkere, som jeg er godt tilfreds med....

Den har jeg "parret" med en Meridian 557, og den synes jeg er helt kanon, og måske noget overset på markedet. Masser af power (1600 VA strømforsyning), og en utrolig bas-kontrol, hvilket den osse får ros for i tests.

Men det er selvfølgelig bare et bud.....men værd at overveje synes jeg. Jeg har da planer om at skulle have en til, sådan bare for hyggens skyld....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Gozzz: Du siger det selv. Der mangler musikalitet. Derfor er det bestemt ikke mig! Kunne måske forstille mig en gang i fremtiden at biampe med dem på bassen og en kompetent forstærker af mere anerkendt princip på de lyse toner.

Mr. High Fy: Accuphase kunne absolut være en mulighed, men jeg har lidt svært ved at gennemskue deres nuværrende og tidligere modelprogram. Hvad er godt og hvad er skidt... og ikke mindst: hvad må det koste!

Toftdahl: Bladelius er den af de nævnte jeg kender bedst. Synes ikke den er så pæn (ved jeg er meget alene med den holdning ), men ellers er den helt sikkert meget attraktiv. Om den ligefrem er "klasser" bedre en Tact Millenium, Pathos Logos, Marantz PM11 S1, Audio Analogue Maestro, m. fl. tillader jeg mig at være meget tvivlende overfor! At den er blandt de kraftigste er der derimod ingen tvivl om, men det er jo ikke alt

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 April 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy: Accuphase kunne absolut være en mulighed, men jeg har lidt svært ved at gennemskue deres nuværrende og tidligere modelprogram. Hvad er godt og hvad er skidt... og ikke mindst: hvad må det koste!

[/QUOTE]

Ud fra hvad jeg har hørt, så skiftede Accuphase lyd, efter den model jeg har (E211) Da jeg ikke ved hvordan de lød før, kan jeg desværre ikke sige noget om det.

Du kan se alle Accuphases modeller her, nye som gamle: www.accuphase.com

Jeg er ikke sikker på alle priserne, men brugt priserne (for de nyere) er vel ca. sådan: E211 9-11.000,- E306V 15-17.000,- E407 20-25.000,- (alle disse er integreret modeller)

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Gozzz: Du siger det selv. Der mangler musikalitet. Derfor er det bestemt ikke mig! Kunne måske forstille mig en gang i fremtiden at biampe med dem på bassen og en kompetent forstærker af mere anerkendt princip på de lyse toner.

Okay, det er mig der laver en fejl her  den er musikalsk, nok ikke så meget som holfi, men musikalsk er den, det ikke jeg har skrevet foran ved jeg virkelig ikke, undskylder forvirringen, og synes at du skal prøve den før du drager konklusioner

Toftdahl: Bladelius er den af de nævnte jeg kender bedst. Synes ikke den er så pæn (ved jeg er meget alene med den holdning ), men ellers er den helt sikkert meget attraktiv. Om den ligefrem er "klasser" bedre en Tact Millenium, Pathos Logos, Marantz PM11 S1, Audio Analogue Maestro, m. fl. tillader jeg mig at være meget tvivlende overfor! At den er blandt de kraftigste er der derimod ingen tvivl om, men det er jo ikke alt

Cambridge DacMagic

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at prøve herhjemme, men jeg vil ikke være bekendt at udgive mig for at være seriøst interesseret i at købe, bare for at få lov at låne en hjem så jeg kan få styrret min nysgerrighed! Jeg er ikke i tvivl om at det spiller godt. Det har de jo bl.a. vist i div. b&o konstruktioner som har fået mange rosende ord med på vejen.

Når det er sagt skal de være voldsomt meget bedre end folk generelt er enige om for at kunne hamle om med f.eks. Gamut D100 MK3 som trodsalt ikke koster ret meget mere

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 April 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

på de højtaler har jeg har dette på

Gamut D200
ML332
ML331
ML27
ML27,5
ML23,5
ML23
Luxman C/M5
AP P450 P650
JJ 928
Pass 3,9
krell MDA 300
Rotel 1090
Densen B300
Sunsai BA5000
Gryphon M100
Primare 928

Jeg ville tage en Densen lige med det samme , kan tydligt huske hvordan det banket mit ML331 /ML38 på plads , eller en ML27,5 ML29 .

Gamut og AP var det værste jeg har hørt på dem .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at prøve herhjemme, men jeg vil ikke være bekendt at udgive mig for at være seriøst interesseret i at købe, bare for at få lov at låne en hjem så jeg kan få styrret min nysgerrighed! Jeg er ikke i tvivl om at det spiller godt. Det har de jo bl.a. vist i div. b&o konstruktioner som har fået mange rosende ord med på vejen.

Når det er sagt skal de være voldsomt meget bedre end folk generelt er enige om for at kunne hamle om med f.eks. Gamut D100 MK3 som trodsalt ikke koster ret meget mere

Du kan vel låne ved at smide et lille depositum

Cambridge DacMagic

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Depositum er selvfølgelig helt iorden. Det er penge man får igen, og hvis man har råd til at købe skulle depositum ikke være nogen begrænsning.

Det var ikke min pointe. Jeg vil ikke give nogen falske forhåbninger om salg bare for at få styrret min nysgerrighed!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 April 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

find sådan en jj828

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes