| Forfatter |
|
Kirke Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige dyre `? Synes ellers at det fremgik at de var rigmeligt dyre altså over 4000 
Hva så med en forstærker ? Er NAD c532 brugbar ? Kan den fåes brugt ? Til lidt billigere penge end 4 k ?
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
så lige et par til 3400 på dba.dk og det er også prisen for CLCS12
Du får meget mere for pengene ved det eksempel jeg har sat op mange gange når at vi snakker forstærker! __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
ZanioN Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ik om du kan få den brugt... men tror den er brugbar... __________________ Mit Set up
|
| Til top |
|
| |
webcow Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kirke. - Jeg tror du er gået hen og blevet bange for at det du vil købe, til dit forbrug og værelse ikke er stort nok. dvs. bange for at bassen ikke kan trykke igennem, bange på flere måder at det du invisterer i, ikke er godt nok.
- hvis du går hen og bliver hifi bruger/nørd, vil du opleve at du engang i mellem skifter ud i dit udstyr, eller prøve køber flere kabler eller lign.
CLSC12 er rigeligt til 15m² - også en sød forstærker som NAD - C352, senere kan du suplere med en effektforstærker, og opgrader på andre måder.
Du kan også vælge at købe brugt, dvs. du får mere hi fi for pengene, men garanti og levetid er der intet af.
God fornøjelse, vi vil følge op på dig
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MichaelNielsen
Brokobling er når man f.eks. kobler to kanaler sammen til én, der typisk er dobbelt eller tredobbelt så kraftig.
Det afhænger fuldstændig af den forstærker man køber, om den kan eller ej. Så det må man spørge om, eller læse sig frem til.
Vælg kun en anden surroundforstærker, hvis I kan spare penge, eller få flere Watt. Men i praksis er det meget sjældent nogen bruger alle syv kanaler. Tænk bare på hvor svært det bliver at placere syv højttalere, så man stadig kan komme rundt i værelset. Kig evt. her på siden under "Mit surroundudstyr".
Som @GgozZ nævner, kunne et NAD 216 effekttrin være en mulighed. Den yder 2x125W, men ved at flytte en knap, kan den yde 1x400W. Men så skal man bruge to, for at få stereo. Man kan altså starte med en af dem, og vil man senere have flere Watt, så kan man købe endnu en og derved få 2x400W.
Men det er, som @GgozZ også nævner, kun et effekttrin, og derved kun en kasse med en indgang og højttalerudgange. Ingen volumenknapper eller omskifter til CD/AUX/TAPE etc.. For at kunne skrue op og ned etc., skal man have en kontrolforstærker (også kaldet forforstærker). På den sidder volumenknappen og CD/AUX/TAPE etc..
|
| Til top |
|
| |
Kirke Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@webcow
Du har muligvis fat i noget Er en smule usikker på det med at købe brugt, man kan jo hurtigt blive narret, pga folks egoisme og uendelige pengetrang.
Men CLSC 12 samt en NAD - c352 ? Og fixe det hele til computeren ?! Det er vel fint til et første gangs anlæg ?
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en denon poa 2200/2400, de har 2*200 i 8 ohm og kan købes for cirka for 1500-1700 kr, med et sæt dali 850/909 . __________________ Hellere være stor og doven, end lille og vågen.
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Lyder som om du burde have nogle (semi-) professionelle PA-type højtalere. Med 12-15" basenhed, og et højtonehorn. Forstår ikke al den anbefaling af CW, de holder ikke til hårdt brug i længden. |
|
|
Øhh jo! - mine holder fint! __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kirke...
Jeg er lige som dig heller ikke meget for at købe brugt, så jeg syntes stadig at jeg vil anbefale dig NAD C352 & CERWIN-VEGA CLSC-10... NAD'en koster kr. 4.000 og højttalerne kr. 1.300 pr. stk. altså ialt kr. 6.600 - men jeg er sikker på at du kan snakke dig til en rabat på kr. 600 kr. så du kan holde dit budget på kr. 6.000 - Højttalerne er her det svageste led, men jeg er sikker på at du på et eller andet tidspunkt bliver mere kræsen og vil ha' en mere rigtig HiFi højttaler i stedet for denne 'festhøjttaler', og så er det mere smertefrit, når de nu ikke har været så dyre.. NAD'en vil bedre kunne 'overleve' en opgradering af anlæget, så derfor syntes jeg det er fornuftigt at lægge det meste af budgettet på den...
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
Kirke Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder egentligt meget godt, hifijan.
Tror jeg vil ind i hifiklubben her en af dagene, for at tjekke sagerne ud.
Kan man godt høre de CLSC og NAD C352 sammen, altså i butikken ?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan du også teste hvor meget lydtryk du kan få ud af en lille forstærker med et par følsomme højttalere (alle CV højttalere har en rimlig høj følsomhed).
Der er mange der bliver overrasket.
|
| Til top |
|
| |
Kirke Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Positivt eller negativt overraskede ? 
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver positivt overrasket, for de kan spille HØJT, selv med få watt, jeg prøvede mine med 2*45 W og de spillede stadig meget højt  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, POSITIVT overrasket
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud er et par brugte DALI850 (ca. 3000,-) og en Brugt NAD 319 integreret forstærker. Så bliver der dæleme knald på!!!
Og fordelen ved DALI850 fremfor samtlige Cerwin Vega'er er, at de spiller fremragende. Faktisk er det tæt på High End-niveau.
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så hellere DALI850 end et par CLCS.
__________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist tale om to forskellige "typer" musik her.
Dem der spiller op til fest som alle kan huske som; "dem der rystede hele hulen", og dem som folk sad i sofaen med lukkede øjne og lyttede til.
Skulle jeg selv give en mellemvej, ville Dali 850 uden tvivl være en gylden mellemvej, oven i købet en ud over det sædvanlige = en virkelig god højttaler (klassiker)
Men ser jeg tilbage på mine "fest" år, så SKAL det være højt med masser af bas i det rigtige frekvensområde. Så tag nogle Cerwin Vega (måske JBL?), og specielt de ældre modeller, de er lavet til den tid i ens liv... Jeg glemmer ALDRIG AL-1000 tiden... Suk... (kommer den tid nogensinde igen...)
- Kors hvor er man gammel
Erfaringer fra en på 28 år!
P.S
Beklager hvis jeg virker "lidt ved siden af" - Har fået masser af Xmas øl (de blå, lagre dem hver jul!), så jeg er ikke lige til jeopardi lige nu....
|
| Til top |
|
| |
eigner Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv Dali 450, som er en fantastisk højttaler. Har en ven som har 909 - de bruges primært til techno/ trance/ dance og det er virklig noget der rykker i de højttalere. Så jeg ville afgjort gå efter et sæt dali 909, evt med en 10"-12" aktiv subwoofer til.
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
eigner ->
Problemet ved subs i den billige klasse er at de ikke kan følge med når man virkelig fyrer op, der skal man altså op og have en mellemklasse eller dyr sub før at den kan følge med og regner sig til musik 
Lige et eksempel, min mor har en 12" sub og den spiller fint til hendes højttalere, også ville jeg jo lige låne den, og da jeg begyndte at spille og skruede godt op gav bassen den der lyd af at den rammer noget, og det er ikke specielt fedt at høre på, så den fik hun igen 
daniels skrev:
Der er vist tale om to forskellige "typer" musik her.
Dem der spiller op til fest som alle kan huske som; "dem der rystede hele hulen", og dem som folk sad i sofaen med lukkede øjne og lyttede til.
Skulle jeg selv give en mellemvej, ville Dali 850 uden tvivl være en gylden mellemvej, oven i købet en ud over det sædvanlige = en virkelig god højttaler (klassiker)
Men ser jeg tilbage på mine "fest" år, så SKAL det være højt med masser af bas i det rigtige frekvensområde. Så tag nogle Cerwin Vega (måske JBL?), og specielt de ældre modeller, de er lavet til den tid i ens liv... Jeg glemmer ALDRIG AL-1000 tiden... Suk... (kommer den tid nogensinde igen...) - Kors hvor er man gammel
Erfaringer fra en på 28 år!
P.S Beklager hvis jeg virker "lidt ved siden af" - Har fået masser af Xmas øl (de blå, lagre dem hver jul!), så jeg er ikke lige til jeopardi lige nu....  |
|
|
Du har virkelig fanget pointen der, selvom promillen og spritbetjenten nok ville sige at du skulle holde lidt igen hehe
Men det ses faktisk meget at højttalerne bliver mindre og mindre, her forleden viste en gammel garvet hifinørd mig hans drømmehøjttaler/møbel, 2,4m bred. vist nok noget JBL 
Men nu bliver de bare små og bette, se fx minipod, og mange andre.
Men vil sige at hvis de gamle højttalere er i fint stand er der ingen fare, tit ses der dog at ophænget til bassen er begyndt at mørne, men mener vist der er et firma der ordner det ? __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret