Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Lyd fra PC til anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
All4HIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis All4HIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af All4HIFI

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44282

dette kunne dog være spændende at prøve, hvis det nu skal være creative

Jeg har sådan et Audigy2 NX liggende i en skuffe, men skal have leget lidt med det når jeg får tid.

Er der noget specielt du/ I kunne være interesserede i at jeg skulle teste?

Det kommer til at kører med Toshlink/ Optisk til min Yamaha RX-V730.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

eigner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et Audigy 2 og jeg må sige at jeg i den grad blev overrasket over forskellen på onboardlyd og lydkort lyd. Det er en hørbar opgradering. Mht. Anbefalinger er Audigy 2 rimlig billig og lyder efter min mening rigtig godt.

Til top Vis eigner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eigner

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
kyhn skrev:
Go4it skrev:
Kan kun anbefale dette Audigy 2, som jeg selv har - alt andet vil ødelægge lyden...

Dette kort er faktisk det billigste hvis det bare skal være nogenlunde ok lyd...

du mener da ikke seriøst din første linie????

det næste du skriver passer bedre, men det kommer an på hvad kravet er, er der S/pdif ud eller analog signal der skal benyttes.

Dit svar var sikkert henvendt til Go4it, men nu hvor det er mig der har oprettet tråden og stillet spørgsmålet, tillader jeg mig at svare:

Altså normalt plejer jeg bare at trække et almindeligt minijack (analog) <--> phono 2x (analog) fra pc til stereo...Dvs. jeg bruger "line-in" på selve lydkortet...

ps. kan det overhovedet lade sig gøre at bruge s/pdif fra pc til stereo? Hvis ja, hvilket kabel skal man så bruge?

Du bruger da vel line-out, eller kommer der ikke meget lyd ud  *heheh* med mindre du vil optage ind på computeren :-)

AM-E skrev:
kyhn skrev:

Hej

Jeg vil mene at du skal vælge et lydkort med toslink (optisk) forbindelse hvis du har en reciver der kan håndtere det.  Extern lydkort med firewire kan også være OK men så smutter priser.

Man kan opnå noget godt med et lydkort med analoge udgange, men det kræver en del, ikke bare af kortet men også at de andre komponenter i din PC. der er ret meget støj at tage hensyn til.

Mht. Audigy 2 så er jeg ikke imponeret, men det er der jo andre der er...

Men OK så er min referance måske også lidt bedre end deres

Jeg har nemlig kun en optisk udgang på min receiver og den er reserveret til min DVD afspiller. Dog har jeg en COAX udgang som er ledig. Kan det bruges?

Mener du ikke optisk indgang på din receiver??

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

syska skrev:
AM-E skrev:
kyhn skrev:
Go4it skrev:
Kan kun anbefale dette Audigy 2, som jeg selv har - alt andet vil ødelægge lyden...

Dette kort er faktisk det billigste hvis det bare skal være nogenlunde ok lyd...

du mener da ikke seriøst din første linie????

det næste du skriver passer bedre, men det kommer an på hvad kravet er, er der S/pdif ud eller analog signal der skal benyttes.

Dit svar var sikkert henvendt til Go4it, men nu hvor det er mig der har oprettet tråden og stillet spørgsmålet, tillader jeg mig at svare:

Altså normalt plejer jeg bare at trække et almindeligt minijack (analog) <--> phono 2x (analog) fra pc til stereo...Dvs. jeg bruger "line-in" på selve lydkortet...

ps. kan det overhovedet lade sig gøre at bruge s/pdif fra pc til stereo? Hvis ja, hvilket kabel skal man så bruge?

Du bruger da vel line-out, eller kommer der ikke meget lyd ud  *heheh* med mindre du vil optage ind på computeren :-)

AM-E skrev:
kyhn skrev:

Hej

Jeg vil mene at du skal vælge et lydkort med toslink (optisk) forbindelse hvis du har en reciver der kan håndtere det.  Extern lydkort med firewire kan også være OK men så smutter priser.

Man kan opnå noget godt med et lydkort med analoge udgange, men det kræver en del, ikke bare af kortet men også at de andre komponenter i din PC. der er ret meget støj at tage hensyn til.

Mht. Audigy 2 så er jeg ikke imponeret, men det er der jo andre der er...

Men OK så er min referance måske også lidt bedre end deres

Jeg har nemlig kun en optisk udgang på min receiver og den er reserveret til min DVD afspiller. Dog har jeg en COAX udgang som er ledig. Kan det bruges?

Mener du ikke optisk indgang på din receiver??

Min fejl, mente selvf. line-out og optisk ind.
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået mit Creative Audigy 2 ZS. Om den kan hamle op med Audiotrak og Terratec's kort, skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg ved de to nævnte producenter har svært ved følge med Creative, når det kommer til software.

Lyden er i hvert fald blevet langt mere detaljeret med det nye kort (havde Sound Blaster Live før), og "støjen" er også forsvundet sammen med de irriterende "klik-lyde" når man tænder, og slukker pc'en mens ens receiver/forstærker er tændt. Alt i alt er jeg ganske tilfreds og 400 er ikke galt for en opradering.

Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

eigner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

tillykke med købet :)
Til top Vis eigner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eigner

Westphal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Er der så nogen forskel på hvilket kabel man bruger til at forbinde pc og stereoanlæg?
Til top Vis Westphal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westphal

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes