| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|

Dette er jo fornæmt!!! det er næsten smukt!!!!! et skole eksempel på HVORDAN! det skal og kan gøres!!
Der er lige en lille "knast" jeg gerne så ikke var der mellem 1,5 og 2,5 kHz. som vil give en lille bitte betoning i dette område.. noget der nok vil opleves som ekstra klarhed og detaljering i dette område.. men som ikke er helt korekt! men det er klart i småtings afdelingen og inden for de rammer jeg vil kunne aceptere.. det skulle ikke undre mig om delefrekvensen lå midt i dette område??? eller at der er anvendt et relativ simpelt filter der ikke helt når at dæmpe det typiske hæv de fleste bas/mellemtoner har op efter over 2 kHz. eller også har bas /mellemtone enhederne nogle seriøse opbrydninger / hæv fra 2 kHz. og op efter.. der er svære at dæmpe!? ( muligvis en meget hård og stiv membran type?)
Diskanten ruller lidt vel tidligt af opefter dog??? er du sikker på dette ikke er en 30 grader off axis måling??????
Måske er der tale om bånd diskant???? disse kan snyde meget ved en måling! det ligner ikke nogen "normal" dome jeg kender til?? her til er afruldningen over 10K alt for tidlig!..
Fra 1,5 og ned efter kan det stortset ikke laves meget bedre!... meget stramt og kontroleret..
Jeg vil skyde på en to vejs højtaler, da den ruller tideligt af i bassen.. altså ikke rækker så dybt igen, måsle MTM med nogle 6½" enheder.. ik store dydtrækkende 10" eller 12" enheder at spore her!!..
Det ser ud som f-3 ligger omkring de 45 - 50 Hz. hvilket kunne indikere en to vejs stander højtaler eller en to vejs slang gulv søjle..... med en meget veldæmpet og kontroleret bas gengivelse... afruldningen ned efter ligner også basrefleks..
I hele frekvens området denne dækker er der meget lidt betoning eller unoder.. altså en meget neutral og korekt samt ærlig formidler ( på godt og ondt)
Hvor "rigtigt" den så ellers lyder og er? kommer så an på en del andre faktore, men den har frekvensgangs mæssigt potenciellet for at være en meget korekt formidler og i meget lille omfang ( nærmest ubetydeligt) en fortolker!..
Og er en man bør kikke nærmere på hvis man er efter en korekt formidler..
Men det er svært at se om det er en der rammer rigtigt eller en der bliver klinisk og umusikalsk! det afhænger af en del andre faktore!!..
Er den ærlig og korekt? men samtidig musikalsk og ægte? eller er den klinisk, kølig og umusikalsk!.. højtalere med en snore lige frekvensgang kan gå begge veje!.. men korekt funktion og signal behandling har de!..
Som sagt hvor godt og rigtig den så ellers er kommer an på meget andet! men DENNE! afgørende parameter er iorden!
Igen! jeg vil slet ikke gætte hvilken højtaler det er!..
Kun at den spiller meget neutralt, ikke går så dybt, eller har så meget fylde i bunden, men nok en stram, tør og velkontroleret bas med fin neuancering.. den har fin opløsning og perspektivske egenskber, ( mangler måske lige den sidste udstrækning i toppen?? med mindre her er tale om bånd der snyder målingen!?? )
En højtaler uden de store unoder og betoninger.. ( lige bortset fra mellem 1,5 og 2,5 khz. der måske gør stemmer og øvre mid meget detaljeret og velopløst samt klar og tydelig! men reelt ikek af den store betydning.. )
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|

hvad kan du sige om disses lyd miju ?
|
| Til top |
|
| |
casey Lukket konto

Lukket efter eget valg
Bruger siden: 24 April 2005
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg - det er en DISKOHØJTTALER - hahahaha stor stor loudnesseffekt - LOL
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjove er hvordan de måliniger ser ud når de speaker kommer ind i en stue og der bliver målt der hvor man sidder og lytter
her er 3 stk hvor jeg har flytte meget lidt på speaker
jeg tro jeg tog 200 målninger og flyttet rundt , men til sidst blev det bare bedre og bedre .
takket være tact
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget sååån ok mellem 400Hz. og 2 kHz. men med rigelig meget bas og top...
Ligner en rigtig "discohøjtaler" som nævnt her..
Godt med ekstra energi mellem 150 og 60 Hz.. og en lettere hævet top... giver rigtignok lidt "loudness" effekt!!
Ikke en objektiv og korekt /ærlig formidler! men i høj grad en fortollker der ligger lidt ekstra guf til i top og bund!...
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså en rigtig amerikaner speaker !!! (selv om den er lavet i canada)
måske derfor det er en af de mest solgte speakers i usa i de senere år, i den nyeste udgave med 3 7" basser, gæt selv hvilken ?
med hensyn til den perfekte frekvenskurve fra otto er det en kæmpe speaker til 50000 $, med 2 10" basser i hver side !!!!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 05:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA! TacT er GULD!!!
Eneste måde foruden at ofre en FORMUE! på at optimere lyttermmet! ( hvilket er nærmest umuligt for os der kun har en stue, og samtidig en familie der skal være der og bruge det som dagligstue!!!.. at få optimal gengivelse...
Man kan købe de mest liniære højtalere, og forstærker grej til hundrede tusinde vis af kroner og cd, til ditto! og en forforstærker til 70 - 80 tusinde eller mere!..
Uanset hvad man køre med af pre. amp! og prisen på denne samt kvalitet, opbygning, komponenter mm.. så gør en under 30 kg. kr. TacT MEGET! mere for en god og korekt gengivelse end nogen sådan super pre. apm. nogensinde kan komme til! som sagt med mindre man kan optimere sit lytterum totalt!... og selv da gør den mere end det praktsiktaget realistisk er muligt at tune sig til konventionelt!!...
Så hvad angår pre. amp!?? THERE IS NO OTHER!! uanset hvad man har og hvor highend og ultimativ alt andet grej man ellers har!!.. med mindre man bruger mindst lige så meget på at optimere lytterum!?? f**ker rummet det hele op alligevel!..
Det sander man i det man får en TacT inden for dørene!!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=mikp]
altså en rigtig amerikaner speaker !!! (selv om den er lavet i canada)
måske derfor det er en af de mest solgte speakers i usa i de senere år, i den nyeste udgave med 3 7" basser, gæt selv hvilken ?
med hensyn til den perfekte frekvenskurve fra otto er det en kæmpe speaker til 50000 $, med 2 10" basser i hver side !!!!
[/QUOTE]
Kom NU!! hvilken / hvilke????????????????????????????? __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
paradigm studio 100 v2 og v3
ottos perfekte : burmester
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
JA! TacT er GULD!!!
Eneste måde foruden at ofre en FORMUE! på at optimere lyttermmet! ( hvilket er nærmest umuligt for os der kun har en stue, og samtidig en familie der skal være der og bruge det som dagligstue!!!.. at få optimal gengivelse...
Man kan købe de mest liniære højtalere, og forstærker grej til hundrede tusinde vis af kroner og cd, til ditto! og en forforstærker til 70 - 80 tusinde eller mere!..
Uanset hvad man køre med af pre. amp! og prisen på denne samt kvalitet, opbygning, komponenter mm.. så gør en under 30 kg. kr. TacT MEGET! mere for en god og korekt gengivelse end nogen sådan super pre. apm. nogensinde kan komme til! som sagt med mindre man kan optimere sit lytterum totalt!... og selv da gør den mere end det praktsiktaget realistisk er muligt at tune sig til konventionelt!!...
Så hvad angår pre. amp!?? THERE IS NO OTHER!! uanset hvad man har og hvor highend og ultimativ alt andet grej man ellers har!!.. med mindre man bruger mindst lige så meget på at optimere lytterum!?? f**ker rummet det hele op alligevel!..
Det sander man i det man får en TacT inden for dørene!!
mvh. |
|
|
Glæder mig også til den nye kommer den skal jeg bruge til mit SS setup det gæør det også letter at få de 6 subs til at køre sammen , hvis jeg da ikke køber to 1812 i næste uge på messen i tyskland .
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep det er den . kig på stereophiles måling
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
karsten fandt den først eller osse kender han alle højttaler kurver
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burmester har jeg ik hørt! har kikket lidt! de bruger seas Exell magnesium enheder!!
Og BÅND! det forklare den lidt underlige tildlie afruldning af toppen.. bånd kan være snydenmde og drilske at måle på!!
Toppen kan så godt være ringig åben, udstragt og detaljeret!.. dette uden det ses så klart ved målingen..
( det er en fordel at kende enhederne samtidigt med at man kikker på målingerne!)
Noget siger mig at der kan være en noget kølig klang!.. (grundet de anvendte enheder og et 4 ordens filter!!??)
For det første kræver dSeas Bas / mid enheder, mindst 4 orden for at opføre sig godt!! og sommetider endda korektioner!..
det forklara også den lille "pukkel" omkring 2 kHz. de har nogle opbrydninger og hæv op efter.. der er endda meget svære at dæmpe!.. ( måske er det DET! der her skinner igennem!??)
For det andet er deres generelle egen grund klang, lidt til det kølige og kliniske efter min mening!..
Meget rent, klart, åbent og detaljeret!.. og de kan bringes til super fin liniaritet..
MEN!! dette er som før sagt ikke nødvendigvis ens betydende med at det lyder godt og musikalsk!???
Kun at det forholder sig til og tilnærmer sig en så neutral gengivelse som muligt!! men inden for de rammer / tollerancer der er er der mulighed for at ramme lige plet! altså en musikalsk og rigtig god klang og gengivelse.. men også en lidt klinisk og umusikalsk gengivelse... grundet andre faktore og grund klang / egenskaber i de anvendte komponenter!..
Så en liniær højtaler KAN! spille rigtigt! men kan dog også skyde ved siden af! ved uhældig komponent valg mm..
Potenciellet er der dog for en objektiv formidler! hvis alle andre faktore også er på plads!..
Liniaritet bestemmer om højtaleren KAN! spille rigtigt! ikke nødvendigvis at den gør det!...
Uliniaritet viser at højatleren uanset hvad ikke kan spille rigtigt!..
Men selve resultatet siger en liniær måling ik så meget om.. og det er netop meningen! det er kun på uliniære højtalere ( eller ved unoder på frekvensgangen ) man kan SE! lyden!! og hvad de gør og hvor samt hvorfor!!..
Når en højtalers måling er liniær kan man netop IKKE! se hvordan den spiller eller hvad den gør.. så kan det kun høres!.. man kan kun se at der ikke er betoninger og at det kan være rigtigt!!..
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg langt om længe lykkeligt hjemvendt efter et par dage i druk og blues... 
Den meget flot lineære højttaler er som flere har gættet Burmester B99. Facit på selve opgaven kommer om et øjeblik... (trommevirvel!) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nuuuuuuuuuuu
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
laaaaang trommehvirvel
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi venter i spænding  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delirium tremens?....
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |