Her kommer så de med spænding ventede svar på min lille quiz 
Højttaler 1:

Højttaler 1 var, helt bevidst, et hårdt udlæg! Jeg ville være meget overrasket hvis nogen ramte plet, og det var kun de hårde drenge der turde prøve
- men noget var dog tættere på end andre. Sagt om højttaler 1:
Nørd: Det er som regel panelhøjttalere der giver den type ujævn måling op igennem mellemtonen/diskant - det kan dog også være horn.
Og så en meget dårlig integration til et rigtigt afstemt potent bassystem (lukket ?) En stor Martin Logan/Magneplanar ?
Kubik: Nej den er svær - lys boksht - sikkert amerikansk - nej jeg skyder på en JMLab.
Miju: det er formodenlig en relativ stor eller mellemstor højtaler da den rekker pent ned i frekvens... Korekt gengivende er denne heller ikke må man konstatere!..
Og det rigtige svar er:
Avantgarde Acoustic Uno Series Two:
http://stereophile.com/loudspeakerreviews/287/
Højttaler 2:

Udvalgt med det specifikke formål at få nogen til at falde i fælden og kalde det en lille højttaler, pga. den lyse klang. Sagt om højttaler 2:
Nørd: Det er klart en højttaler, der er lavet til at stå op ad en væg (håber jeg) - og jeg kender kun Naim, der dyrker det i fuld grad med de fordele og ulemper det giver.
Kubik: Hmm! Lille HT eller et totalt misfoster af en større. Det eneste jeg har set måle bare lidt i den retning er én eller anden fejlkonstrueret engelsk HT, måske Naim, måske noget andet.
Miju: en noget lys og overanalytisk gengivelse.. altså en klang balance der hælder mod det lyse!.. En relativ lille højtaler da den ik har meget fylde og dybde i bassen.. en rigtig monitor!????
Det rigtige svar er:
Naim NBL
http://stereophile.com/loudspeakerreviews/318/
Højttaler 3:
Jeg valgte primært denne fordi den viste det stik modsatte generelle billede i forhold til højttaler 2 - og for at lokke ordet "varm" ud af folk, da det mig bekendt ikke er et ord man normalt ville bruge om denne højttaler. Den har da også fået lidt forskellige prædikater, nogle bedre ramt end andre:
Sagt om højttaler 3:
S. R Vaughan: noget der ligner en fuldtoneenhed
Finn52: Jeg vil gætte på, at højttaler 3 er en musikalsk englænder.
Walin: Umiddelbart ville jeg gætte nr 3 til at være en elektrostat
Nørd: Igen bånd - denne gang uden bassystem - eller et utrolig godt integreret et. Martin Logan/Magneplanar/AudioStatic ?
Kubik: Panel højttaler - måske ML!
Miju: Igen en lille højtaler ( muligvis lukket system???) med lidt "snyde2 bas for at give illusionen af en støre højtaler end den er... ...toppen virker lidt lukket og med knap så meget luft og opløsning??
Det rigtige svar er:
Martin Logan Aerius:
http://stereophile.com/loudspeakerreviews/312/
Højttaler 4:

Dette var det tydeligste eksempel på "lille højttaler" jeg kunne finde, så her forventede jeg bud ala "mini-monitor" - hvis ikke ligefrem et rent pletskud på modellen.
Sagt om højttaler 4:
S.R Vaughan: elektrostat(nr.4) ??
Martin KBH: Jeg tror mere det er 4'eren der er en musikalsk englænder med en populær lillesøster hos DIY folk.
Nørd: Lille stander højttaler. Opbrydningen ved 1200 Hz kunne godt ligne en Vifa 5" (nogle af deres versioner har det problem) - ellers kan det være hvilken som helst 2-vejs standerhøjttaler
Kubik: Et gæt kunne være Thiel, den har jeg set for nylig
Miju: Igen en mindre højtaler.. sikkert en lukket konstruktion..
Selv om Martin taler lidt i tåger (jeg er ikke så meget inde i DIY), så tror jeg han har ramt plet - der er tale om en Rogers LS 3/5:
http://stereophile.com/loudspeakerreviews/361/
Højttaler 5:

Denne forventede jeg var den nemmeste at ramme plet på, da der er tale om en ret kendt højttaler, og den generelt rette frekvensgang med meget dyb bas og "riv" i toppen burde afsløre den.
Sagt om højttaler 5:
Casey: Højttaler 5 ligner meget noget en B&W laver
S.R Vaughan: noget der ligner transmissionslinie(nr.5),
Martin KBH: ...Casey har ret og jeg gætter envidere på at den har en motherf...af en bassenhed?
Dennis: Nautilus 801 med 20Hz som nummer 5
Kyhn: jeg vil skyde på at 5og 6 er BW 801 og 800
lige mine favoritter
Nørd: Helt klart B&W. Der er ikke andre der er så dårlige til at afstemme et basreflekssystem og bruger metaldiskanter.
Kubik: B&W - en ordentlig moppedreng
Miju: det kunne tyde på en metal dome af en og anden art! ( dette kunne meget vel være en støre JMLab højtaler!?????)
Dennis og Kyhn satte meget flot specifikt navn på - flere andre har dog også givet antydninger der peger i samme retning. Der er ganske rigtigt tale om B&W Nautilus 801:
http://stereophile.com/loudspeakerreviews/207/
Højttaler 6:
Dette var en fælde! Flertallet har fanget at diskanten afslører den som endnu en B&W - men det store spørgsmål er hvilken?
Sagt om højttaler 6:
Martin: Sidste højttaler er fra samme fabrik (underforstået: B&W) og den vil jeg helst have hvis jeg måtte vælge og gerne den nye med ædelstene til.
Dennis: Nautilus 802/803 uden bas som nummer 6
eller måske noget helt andet...
Kyhn: jeg vil skyde på at 5og 6 er BW 801 og 800
lige mine favoritter
Nørd: Nr 5 og 6
Helt klart B&W... ...Bemærk at de anvender den samme diskant.
Kubik: Denne her er et problem. Jeg tror ikke det er B&W, nærmere hmm! Faktisk kan det godt være en ældre Linn HT, fra dengang de brugte keramiske diskanter, men det tror jeg næppe, JBL TI ét eller andet.
Miju: dette ligner sgu næsten frekvansgangen fra en subwoofer der ikke er skåret opefter!!
...Gengivelsen her er ikke neutral!.. ...Det lyder nok imponerende!??? og besnærende på nogen..
Dennis gik lige i fælden og gættede på en mindre B&W -
til Kyhn for endnu engang at ramme hovedet på sømmet, højttaler 6 er såmænd B&W Signature 800:
http://stereophile.com/loudspeakerreviews/600/
Som sagt ville jeg ikke sige noget specifikt med denne lille leg - men hvis man skal komme med en sammenfatning, så kunne man vel sige at frekvensgangen som regel afspejler højttaleren - men at højttaleren ikke nødvendigvis afspejler frekvensgangen! (mand, hvor dybt her søndag aften, hva'?
)