| Forfatter |
|
jw27 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BeeVee
Har du kontaktet forhandleren ? De skal sgu have det at vide når de tager 600 - 700 kr. for en bunke bøjet jern. Grrrrrrrr :-)
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jw27,
der er faktisk mange lcd/plasma skærme der IKKE supportere DVI til pc men udelukkende til dvd afspiller. Så DVI er ikke "bare" DVI. Min kollega lånte en 42" Samsung plasma med hjem og måtte konstatere det samme.
Så du får ikke din pc til at virke med DVI på den skærm.
Paqi
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
|
jw27,
der er faktisk mange lcd/plasma skærme der IKKE supportere DVI til pc men udelukkende til dvd afspiller. Så DVI er ikke "bare" DVI. Min kollega lånte en 42" Samsung plasma med hjem og måtte konstatere det samme.
Så du får ikke din pc til at virke med DVI på den skærm.
Paqi
|
|
|
Hvis et fjernsyn har DVI-stik kan du altid få det til at vise billede fra computer! Spørgsmålet er bare om hvorvidt dette billede bliver interpoleret eller ej. Altså om den interne scaler stadig scalere når der sendes en opløsning til fjernsynet der svarer til panelets fysiske opløsning.
Din kollega har sikkert prøvet, at sende en opløsning til sit plasma der ikke var understøttet eller også havde han indstilt frekvensen forkert.
|
| Til top |
|
| |
jw27 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ZeroCool
Nu har jeg haft en bærbar koblet på vga indgangen i opløsningen 1366x768. det billed du sendte link til stod knivskarpt, faktisk bedre en på min IBM skærm (ny). Men du har ret i at der opstår en kant, knap 1 cm i højre side og lidt mindre i venstre ? Man lægger ikke mærke til det, men værre er det vel, hvis man slet ikke kan bruge hdmi indgangen til pc signaler, det var det du ville ikke sandt ?
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jw27 skrev:
|
Hej ZeroCool
Nu har jeg haft en bærbar koblet på vga indgangen i opløsningen 1366x768. det billed du sendte link til stod knivskarpt, faktisk bedre en på min IBM skærm (ny). Men du har ret i at der opstår en kant, knap 1 cm i højre side og lidt mindre i venstre ? Man lægger ikke mærke til det, men værre er det vel, hvis man slet ikke kan bruge hdmi indgangen til pc signaler, det var det du ville ikke sandt ?
|
|
|
Hmmm... Prøv at sætte din opløsning til 1360x768. Det lyder som om skærmen interpolerer, omend meget lidt. Nu burde der være nøjagtig 3 pixellinier slukket på hver side af panelet. Er det rigtigt?
Efter hvad jeg har læst tyder det på, at det ikke er muligt at bypasse TV'ets interne scaler ved digetal signal. Altså ingen 1:1 pixelmapping. Det er ikke godt, idet det først og fremmest betyder, at TV'et ikke er særlig velegnet til HTPC-brug. Derudover kan jeg nævne scenariet, at hvis du føder skærmen med en HD-DVD kilde, der har 1366x768 eller 1360x768 i opløsning, vil TV'ets interne scaler udviske billedet på det horisontale plan. Selvom du havde en af de nye og rigtige dyre Blueray DVD-afspillere, med en super scaler til afspilning af almindelige DVD'er, ja så ville signalet blive genbehandlet af den interne scaler. Det samme gælder for de HDTV-bokse vi om få år skal ha' tilsluttet for at kunne modtage HD-signal (TV'et har jo kun en RF-tuner).
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
jw27 skrev:
|
Hej ZeroCool
|
|
|
Hmmm... Prøv at sætte din opløsning til 1360x768. Det lyder som om skærmen interpolerer, omend meget lidt. Nu burde der være nøjagtig 3 pixellinier slukket på hver side af panelet. Er det rigtigt?
Efter hvad jeg har læst tyder det på, at det ikke er muligt at bypasse TV'ets interne scaler ved digetal signal. Altså ingen 1:1 pixelmapping. Det er ikke godt, idet det først og fremmest betyder, at TV'et ikke er særlig velegnet til HTPC-brug. Derudover kan jeg nævne scenariet, at hvis du føder skærmen med en HD-DVD kilde, der har 1366x768 eller 1360x768 i opløsning, vil TV'ets interne scaler udviske billedet på det horisontale plan. Selvom du havde en af de nye og rigtige dyre Blueray DVD-afspillere, med en super scaler til afspilning af almindelige DVD'er, ja så ville signalet blive genbehandlet af den interne scaler. Det samme gælder for de HDTV-bokse vi om få år skal ha' tilsluttet for at kunne modtage HD-signal (TV'et har jo kun en RF-tuner).
|
|
|
Nu kan det godt være det er mig der er ude og skide....
men jeg har da aldrig oplevet en lcd skræm der slukkede for pixel linjer?? Hvis du sender en opløsning lavere end det panelet kan vil det da altid forsøge at scalere..det svare jo til at sende et 1280x720 til en 1280x1024 pc skærm (ikke 1:1 forhold)her vil billedet fylde hele arealet! Dvs at hvis du SKAL sende et 1366x768 for at få det til at køre 1:1 mapping....korrekt???
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
| [QUOTE=zerocool]
men jeg har da aldrig oplevet en lcd skræm der slukkede for pixel linjer?? Hvis du sender en opløsning lavere end det panelet kan vil det da altid forsøge at scalere..det svare jo til at sende et 1280x720 til en 1280x1024 pc skærm (ikke 1:1 forhold)her vil billedet fylde hele arealet! Dvs at hvis du SKAL sende et 1366x768 for at få det til at køre 1:1 mapping....korrekt???
|
|
|
Hej Klabo,
Et grafikkort kan kun outputte pixellinier der er deleligt med 8, ex. 1360x768. Problemet med det er bare, at LCD-paneler i den størrelse ofte bruger en fysisk opløsning på 1366x768 (1366 er ikke deleligt med 8). LCD-TV klarer dette ved, at når der kun er en divergens på 6 pixels i det horisentale niveau, så slukkes 3 pixellinier på hver side af panelet og den interne scaler bypasses. Det burde være det der sker når man sender et VGA-signal på 1360x768 til Samsungen, men jeg forstår ikke helt hvorfor det ikke kan lade sig gøre med et digetal signal?
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Klabo skrev:
| [QUOTE=zerocool]
|
|
|
Hej Klabo,
Et grafikkort kan kun outputte pixellinier der er deleligt med 8, ex. 1360x768. Problemet med det er bare, at LCD-paneler i den størrelse ofte bruger en fysisk opløsning på 1366x768 (1366 er ikke deleligt med 8). LCD-TV klarer dette ved, at når der kun er en divergens på 6 pixels i det horisentale niveau, så slukkes 3 pixellinier på hver side af panelet og den interne scaler bypasses. Det burde være det der sker når man sender et VGA-signal på 1360x768 til Samsungen, men jeg forstår ikke helt hvorfor det ikke kan lade sig gøre med et digetal signal?
|
|
|
Så blev man så klogere...
Det med digital vs analog..kan det have noget at gøre med at det elektronikken i skærmen der sammensætter det færdige billed ved dvi modsat at det bare gør "hvad det for besked på" ved analog VGA???
|
| Til top |
|
| |
mbach Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 24 Juli 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg har bestilt Samsung LE-32R51B ved digitalo. Det er nu næsten 14 dage siden! Og der står stadigt på deres side at den ikke er på lager! Er der nogen af jer som også venter på den? Og evt har snakket med dem! Jeg har skrevet til dem i dag! Men der er ikke kommet svar fra dem endnu!
|
| Til top |
|
| |
kawi Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 24 Juli 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbach skrev:
|
Hej..
Jeg har bestilt Samsung LE-32R51B ved digitalo. Det er nu næsten 14 dage siden! Og der står stadigt på deres side at den ikke er på lager! Er der nogen af jer som også venter på den? Og evt har snakket med dem! Jeg har skrevet til dem i dag! Men der er ikke kommet svar fra dem endnu!
|
|
|
Jeg venter også på ditto og spurgte dem i mandags. De skrev at der var lidt leveringstid, men at de forventede levering i løbet af ugen. Det skete desværre ikke, så mon ikke det kommer i uge 30?
|
| Til top |
|
| |
Nightbird Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kawi skrev:
mbach skrev:
|
Hej..
|
|
|
Jeg venter også på ditto og spurgte dem i mandags. De skrev at der var lidt leveringstid, men at de forventede levering i løbet af ugen. Det skete desværre ikke, så mon ikke det kommer i uge 30?
|
|
|
Jeg bestilte mit i tirsdags. De skrev at de regnede med at have det på lager i løbet af et par dage. Håber det kommer i denne uge...
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
|
Det med digital vs analog..kan det have noget at gøre med at det elektronikken i skærmen der sammensætter det færdige billed ved dvi modsat at det bare gør "hvad det for besked på" ved analog VGA???
|
|
|
Tjah, men det virker bare besynderligt at 1:1 pixel mapping tilbydes ved analog signal og ikke ved digetal. Jeg kan i hvert fald ikke se en begrundelse herfor, medmindre det beror på en fejl i udviklingen fra Samsungs side.
|
| Til top |
|
| |
mbach Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået dette svar på den mail jeg skrev til dem!
Dear customer, After conferring with our procurement department we are able to give you a scheduled delivery date from our manufacturer. Delivery will probably be in week 31. Unfortunately, we cannot guarantee this date. Delays are possible if our supplier fails to ship or if the manufacturer has problems serving a large demand for a certain product. Please contact us on the aforementioned date to see whether your shipment has been delivered. We hope this information will be helpful to you.
Jeg håber da den kommer i næste uge... men det ser ud til at der er meget stor efterspørgsel på den model!
|
| Til top |
|
| |
Snegom Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 27 Juli 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey - hopper lige ind her i "enden" på tråden: Hvor billigt kan man finde Samsung LE-32R51B til - og hvor?
Takker __________________ Snegom
|
| Til top |
|
| |
slarsen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: �stjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 27 Juli 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.preissuchmaschine.de
http://www.idealo.de
|
| Til top |
|
| |
Psychotic Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.kelkoo.de
|
| Til top |
|
| |
RazD Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Har set denne skærm i HFK
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r51b.asp?pag e=Specifications
Ret lækker smut forbi og se den, den er ret fed. Står ret godt med alm analog signal på. Det er eks samsung der levere paneler til B & O...Så det er en fryd og se at de også selv kan lave tv til 1/5 pris med deres egne paneler...Det er jo ikke kun panelet der spille en rolle men også det der ligger bagved eks. tuner.
mvh
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 28 Juli 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer også meget at købe dette tv.
Jeg ser TV via min HTPC. Derfor er det også vigtigt jeg kan bruge denne til at vise tv, video og HDTV.
Jeg forstår ikke helt hvad det er i siger. Hvad skulle forskellen være på at bruge Den almindelige monitorudgang/indgang (vga eller hvad den hedder).
Hvis jeg nu afspiller en HDTV Dvd på min HTPC. Vil signalet så ikke blive godt på skærmen. Hovedsagen er vel at jeg føder tv'et med dens native opløsning fra min HTPC
|
| Til top |
|
| |
thbang Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 28 Juli 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=keyser soze]
http://www.pixmania.com har tilsyneladende modellen til 11.659,- lige pt. + 95,- i porto såvidt jeg lige kan se. Bliver så leveret med DHL og tager under normale omstændigheder 48 timer. Har nogen erfaringer med pixmania - gode som dårlige??
Hej keyser.
jeg har lige modtaget mit home cinema system fra pixmania.com, jeg bestilte fredag før kl 13, og pixmania.com lovede jeg ville have det tirsdag... men idag er det torsdag. det er muligt det kan være DPD's skyld, men så skulle pixmania.com ikke love det andet.. skidt pyt. jeg fik sættet. pixmania sender ikke nogen som helst mails eller nogen form for bekræftigelse på dit køb. det er r** irriterende. jeg handler ikke med pixmania igen, medmindre det er det absolut billigste sted.. __________________ mvh thbang
|
| Til top |
|
| |
mbach Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snegom skrev:
|
Hey - hopper lige ind her i "enden" på tråden: Hvor billigt kan man finde Samsung LE-32R51B til - og hvor?
Takker
|
|
|
Dem der får den hjem fra tyskland kommer af med lige knap 10k incl levering.
|
| Til top |
|
| |