Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-32R51B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

kirneh skrev:

Jeg overvejer også meget at købe dette tv.

Jeg ser TV via min HTPC. Derfor er det også vigtigt jeg kan bruge denne til at vise tv, video og HDTV.

Jeg forstår ikke helt hvad det er i siger. Hvad skulle forskellen være på at bruge Den almindelige monitorudgang/indgang (vga eller hvad den hedder).

Hvis jeg nu afspiller en HDTV Dvd på min HTPC. Vil signalet så ikke blive godt på skærmen. Hovedsagen er vel at jeg føder tv'et med dens native opløsning fra min HTPC

Jeg har dette fjernsyn, og er netop ved at samle mig en HTPC..

Jeg skal nok komme med nogle erfaringer når jeg har dette på plads. går nok lige et par uger (driller sikkert MAX) før jeg er spilleklar :)

Til top Vis Sool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sool Besøg Sool's Websted

thbang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

nu har jeg fulgt tråden her et stykke tid. Og jeg skal bare have fat i samsungs LE32R51B. Jeg kørte ned i frokost pausen og så den hos vores expert forhandler, og den må jeg eje. Men det er klart at for at spare penge, skal jeg handle i tyskland, og det aller billigste jeg har fundet den til (takket være jer), er til 1217 €, (www.hificomponents.de), men jeg er en nørd til tysk, så mit spørgsmål er om de overhovedet sender til DK, eller skal man afhente det, forhandleren ligger nemlig i München, og det er sørme langt væk... eller også henvise til online tysk ordbøger :) det tager jo flere dage at slå alle de ord op i en ordbog.. på forhånd tak for hjælpen..  

stigc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

thbang skrev:

Hej.

nu har jeg fulgt tråden her et stykke tid. Og jeg skal bare have fat i samsungs LE32R51B. Jeg kørte ned i frokost pausen og så den hos vores expert forhandler, og den må jeg eje. Men det er klart at for at spare penge, skal jeg handle i tyskland, og det aller billigste jeg har fundet den til (takket være jer), er til 1217 €, (www.hificomponents.de), men jeg er en nørd til tysk, så mit spørgsmål er om de overhovedet sender til DK, eller skal man afhente det, forhandleren ligger nemlig i München, og det er sørme langt væk... eller også henvise til online tysk ordbøger :) det tager jo flere dage at slå alle de ord op i en ordbog.. på forhånd tak for hjælpen..  

Hej thbang

Oppe i det gule bånd skal du vælge 'EU Mailorder',

herefter kan du vælge Denmark og Engelsk som sprog

og så er prisen iøvrigt €1312

Stig

Til top Vis stigc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stigc

Sool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Ja hificomponents bliver dyrere når det er ud af tyskland, så det kan nok findes billigere andet steds.
Til top Vis Sool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sool Besøg Sool's Websted

kristianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

hvad med LE-40R51B modellen? er den lige så godt? skal til at ha et nyt plamsa/lcd, og indtil videre har jeg set på philips 42pf9966/12 eller samsung LE-40R51B...
begge er ca. samme prisklasse...
men er der nogen der kan andbefale samsung over philips eller bare har lidt andet indput?
Til top Vis kristianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianm

stigc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

kristianm skrev:
hvad med LE-40R51B modellen? er den lige så godt? skal til at ha et nyt plamsa/lcd, og indtil videre har jeg set på philips 42pf9966/12 eller samsung LE-40R51B...
men er der nogen der kan andbefale samsung over philips eller bare har lidt andet indput?

Hej Kristian

Da jeg for et par uger siden var rundt og kikke på Samsung i Expert, der kunne jeg det ene sted sammenligne en 32" phillips med LE-32R41B idet Phillips'en hang lige oven over, begge skærme viste Tour de france, så der var lidt med bevægelse o.lign, og den eneste ting jeg noterede mig, var at Samsung'en var en anelse rødligere, men det var kun fordi man kunne sammenligne, ellers havde jeg nok ikke bemærket det.

Jeg så ingen 40", så jeg kan ikke anbefale et sted hvor du kan se den.

Har iøvrigt bestilt et LE-32R51B  hos Easyshopping, men det kniber med at få en leveringsdato, selvom det er 8 dage siden jeg bestilte, og har rykket 2 gange.

Stig

kristianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

hej stig, det 32" philips du så var vel lcd? det jeg kigger på er deres 42" plasma med pixel+2...

anyway, plejer man ikk sige at responstiden bliver højere jo større lcd'et bliver? så hvis 32" ser fint ud, kan det godt være 40" er lidt sløvt..

men tillykke med dit køb, du må endelig poste lidt mere om det når (hvis) du modtger det

stigc skrev:

kristianm skrev:

Hej Kristian

Da jeg for et par uger siden var rundt og kikke på Samsung i Expert, der kunne jeg det ene sted sammenligne en 32" phillips med LE-32R41B idet Phillips'en hang lige oven over, begge skærme viste Tour de france, så der var lidt med bevægelse o.lign, og den eneste ting jeg noterede mig, var at Samsung'en var en anelse rødligere, men det var kun fordi man kunne sammenligne, ellers havde jeg nok ikke bemærket det.

Jeg så ingen 40", så jeg kan ikke anbefale et sted hvor du kan se den.

Har iøvrigt bestilt et LE-32R51B  hos Easyshopping, men det kniber med at få en leveringsdato, selvom det er 8 dage siden jeg bestilte, og har rykket 2 gange.

Stig

Til top Vis kristianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianm

stigc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

kristianm skrev:
hej stig, det 32" philips du så var vel lcd? det jeg kigger på er deres 42" plasma med pixel+2...

anyway, plejer man ikk sige at responstiden bliver højere jo større lcd'et bliver? så hvis 32" ser fint ud, kan det godt være 40" er lidt sløvt..

men tillykke med dit køb, du må endelig poste lidt mere om det når (hvis) du modtger det

Jo det var et LCD jeg kikkede på

sir_gavin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Nogen der har købt vægbeslag til samsung 32R51B, og kan sige om det er bevægeligt eller bare sidder fast..

Håber  på  hurtigt svar :-)

Til top Vis sir_gavin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sir_gavin

KeFu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2005
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer også køb i Tyskland. Garanti har før været omtalt i denne tråd, men flg. har jeg sakset på www.samsung.dk:

Hvad sker der, hvis jeg har købt mit produkt i udlandet?
Samsung Electronics Nordic AB yder en begrænset garanti på produkter, der er købt i udlandet, hvis der medfølger et blåt "Original Warranty Card", udfærdiget af Samsung Electronics. På forsiden skal der stå "Samsung European bloc warranty", og navnene på de nordiske lande skal fremgå.

Vær opmærksom på, at denne garanti er begrænset og f.eks. ikke gælder software i mobiltelefoner.

I der allerede HAR købt: Er nævnte dokument med i forsendelsen, eller skal man have nogen grund til bekymring...?

Til top Vis KeFu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KeFu

BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

sir_gavin skrev:

Nogen der har købt vægbeslag til samsung 32R51B, og kan sige om det er bevægeligt eller bare sidder fast..

Du skruer de 2 skinner fast bag på TV-et og sætter dem op på den plade, som er skruet fast til væggen og klikker skærmen på. Beslaget på væggen kan tippes, så du vinkler skærmen.

BeeVee
Til top Vis BeeVee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeeVee

sir_gavin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

okay, lyder godt... Så må jeg have købt sådan et :-)
Til top Vis sir_gavin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sir_gavin

Magosa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

# BeeVee

Hvor meget kan beslaget vinkles? tiltes? Jeg skal nemlig bruge et beslag som skal kunne tiktes "nedad" da tv'et sidder ret højt på væggen. 

Til top Vis Magosa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Magosa

kim014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige skrive her , for at fortælle at jeg købte min LE-26R51B hos Sam-tec

http://www.samtec-gmbh.com/  og havde TV + DVD optager ca. 2 dage efter bestilling på efterkrav

Jeg kan også kun sige, at jeg synes det er en TV med et godt billede

Mvh.  Kim

Til top Vis kim014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim014

kim014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

KeFu skrev:

Jeg overvejer også køb i Tyskland. Garanti har før været omtalt i denne tråd, men flg. har jeg sakset på www.samsung.dk:

Samsung Electronics Nordic AB yder en begrænset garanti på produkter, der er købt i udlandet, hvis der medfølger et blåt "Original Warranty Card", udfærdiget af Samsung Electronics. På forsiden skal der stå "Samsung European bloc warranty", og navnene på de nordiske lande skal fremgå.

Vær opmærksom på, at denne garanti er begrænset og f.eks. ikke gælder software i mobiltelefoner.

I der allerede HAR købt: Er nævnte dokument med i forsendelsen, eller skal man have nogen grund til bekymring...?

Dokumentet er med , men ikke udfyldt af forhandler ,så jeg ved ikke rigtig om garantien er i orden

Mvh.  Kim

Til top Vis kim014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim014

jw27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Hvor mange af jer har koblet le32r51b op via HDMI indgangen ? Jeg har selv forsøgt, men får et kedeligt resultat ud af det. Jeg er bange for at det er min DVD/harddisk recorder der laver ulykker (LG RH7800H). Formatet den udsender er sandsynligvis inkompatibelt med samsung TV`et.

Hvor stor forskel er der iøvrigt fra Scart-kabel til Component ??

TV`et gemmer iøvrigt individuelle lyd/billed opsætninger på de forskellige indgange AV1, AV2, HDMI osv.

Til top Vis jw27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jw27

BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Magosa skrev:

Hvor meget kan beslaget vinkles? tiltes? Jeg skal nemlig bruge et beslag som skal kunne tiktes "nedad" da tv'et sidder ret højt på væggen. 

Mit sidder også oppe i 2 m. højde (øverste kant på tv) og er ikke fuldt vinklet - så jeg vil mene det kan vinkles så det rækker.

BeeVee
Til top Vis BeeVee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeeVee

KeFu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

kim014 skrev:
KeFu skrev:

Dokumentet er med , men ikke udfyldt af forhandler ,så jeg ved ikke rigtig om garantien er i orden

Mvh.  Kim

Har alle I andre gjort samme erfaring - og betyder den mgl. udfyldelse mon noget så længe man har en kvittering? Sådan foregår det vel også herhjemme, hvor en kassebon gælder som garantibevis...

Iøvrigt, hvordan er lyden på apparatet?

Til top Vis KeFu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KeFu

Kim B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hvordan er fjernbetjeningen og er der nogen som ved om det er samme fjernbetjening som følger med til både LE-32R41 og LE-32R51.

Så vidt jeg kan se på samsung hjemmesider, så er det model TM76 som følger med til LE-32R41, men hvilken model er der til LE-32R51 som de fleste af jer nok har.

Tidligere har der været skrevet at der ingen forskel er på LE32-R41-R51-R53 udover designet. Er det stadig sådan eller er der kommet nyt info vedr. om der er forskel ?

Hilsen

Kim

Til top Vis Kim B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim B

Magosa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

BeeVee skrev:
Magosa skrev:

Mit sidder også oppe i 2 m. højde (øverste kant på tv) og er ikke fuldt vinklet - så jeg vil mene det kan vinkles så det rækker.

Det lyder til at det er et sådan jeg skal have fat i. Hvor har du købt det? og er det, det org.samsung beslag eller hvad?

Til top Vis Magosa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Magosa

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes