Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-32R51B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 September 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Selv om det er et Samsung panel gør det altså ikke til et ligeså godt TV.

Prisen er da også stadig væsentlig højere end i tyskland.

Der PIP men jeg kan da ikke se at der et 2 tunere.

De har da heller ikke DVI/HDMI og er derfor ikke HD Ready.

Så med mindre jeg ser på nogle helt forkerte fjernsyn på Amitech.dk forstår jeg ikke din post.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

peau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 September 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

ok så prøver jeg igen  HDTV 32 L 941  koster 11.000 og har det hele.prøv nu lige at finde deres rigtige hjemme side

peau

Til top Vis peau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peau

zubzer0
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003
Sendt: 01 September 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Samsungs M-model har 2 tunere men den ene er en HDTV tuner så du kan ikke se PIP med to alm tv-kanaler

http://product.samsung.com/SamsungUSA/PRODUCT/20050708/LNR26 9D,329D,409D,469D_1.pdf

Rettelse:
Jeg er ik 100% sikker på om der rent faktis er 2 tunere, men den har en HTDV tuner. Bemærk at dette er den amerikanske udgave som muligvis ikke er helt magen til den der kommer i DK.

Til top Vis zubzer0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zubzer0 Besøg zubzer0's Websted

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 01 September 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

peau skrev:

ok så prøver jeg igen  HDTV 32 L 941  koster 11.000 og har det hele.prøv nu lige at finde deres rigtige hjemme side

peau

Det har jeg skam også 32" har ikke 2 tunere og har ikke DVI. Så den er ikke HD Ready.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

mackeyKid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005
Sendt: 01 September 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Så modtog jeg efter 7 ugers (!) leveringstid i formiddags min LE32R51B fra digitalo.. for så blot at opdage at skærmen er delvist ødelagt...  Store dele af højre side af skærmen var helt død, sandsynligvis efter at blive trykket under leveringen... virkelig irriterende, selvsagt! imorgen dukker der derfor en fragtmand op og afhenter skidtet.. når de så engang får en ny på lager, sender de denne... og der sgu nok et par uger eller tre før den ankommer... og hvem tør garanterere at den bliver leveret i komplet stand!... 'frustrende' er ordet... 
Til top Vis mackeyKid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mackeyKid

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 September 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

zubzer0 skrev:

Samsungs M-model har 2 tunere men den ene er en HDTV tuner så du kan ikke se PIP med to alm tv-kanaler

http://product.samsung.com/SamsungUSA/PRODUCT/20050708/LNR26 9D,329D,409D,469D_1.pdf

det er jeg ikke helt med på.........????

vil du kopier texten fra din henvisning jeg kan ikke åbne dit link

jeg er ikke sikker at M modellen har 2 interne tuner !

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 01 September 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Linket virker fint men det kræver at du har adobe acrobat reader installeret, eller på anden måde kan åbne PDF filer.
Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

Nightbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Jeg modtog mit LE32R51B fra Digitalo i fredags. Pris incl. levering 10000,90 kr. Jeg kan kun anbefale at handle hos dem.

Det eneste minus var at tv'et blev leveret med Danske Fragtmænd. Da jeg ikke var hjemme, skulle jeg selv hente det på fragtcentralen 30 km fra hvor jeg bor. De tilbyder godt nok at køre det ud igen, men det er ikke muligt at aftale et tidspunkt for levering.

Til top Vis Nightbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightbird

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 01 September 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:
Linket virker fint men det kræver at du har adobe acrobat reader installeret, eller på anden måde kan åbne PDF filer.

ja men min pop up funktion virker ikke !!

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

npa-at-h4a
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 September 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har læst Datatids test af 8 32" LCD fjernsyn? Deres kritik af LE-32R51B var ikke just opløftende læsning: "Samsung leverer et lidt grynet og pixeleret billede........ Der er rimeligt med power på billedet . Men ser man en film eller sport, bliver man hurtigt træt af billedet."

Er der virkeligt så galt som det lyder her??

Iøvrigt kårer Datatid Philips 32PF9986/12 som "Bedst i test", med JVC LT-32S60 på en tæt 2. plads.

/Niels

Til top Vis npa-at-h4a's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af npa-at-h4a

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Sendt: 01 September 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Så er mit LE-32R51B bestilt. Bestilte hos pixmania igår ved 17 tiden der stod den pludselig som værende på lager - fedt, endeligt!! tænkte jeg og skyndte mig at bestille det til den nette sum af 10.050kr incl. fragt.

På min bekrætelses mail står der så pludselig at tv´et forventes på lager den 16 sep. med efterfølgende levering - aaarggghhhh Kan man da kalde en kold dukkert! Så nu må jeg atter væbne mig med tålmodighed

Men nok om det - for denne gang!

En anden ting er, at vi skal have fat i et vægbeslag med arm så det kan drejes ud fra væggen og vinkles så vi også kan se tv ved spisebordet. Efter lidt research har jeg fundet ud af at det er et såkaldt VESA 200/100 beslag jeg skal bruge - men jeg kan ikke finde nogen sådanne beslag med drejearm selv om jeg har googlet på livet løs de sidste par timer!

Så hvis i andre har nogle links vil de være meget kærkomne

Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Sendt: 01 September 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:
På min bekrætelses mail står der så pludselig at tv´et forventes på lager den 16 sep. med efterfølgende levering - aaarggghhhh Kan man da kalde en kold dukkert! Så nu må jeg atter væbne mig med tålmodighed

Så kan du i mellemtiden nå at læse det seneste nummer af Datatid (sep. 05) hvor der er en stor test af LCD TV (8 modeller).

Den Samsung model som du har bestilt falder desværre helt igennem.

• Kvalitet:  3 ud af 7 stjerner

/Lars

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

hehe jah men lægger nu generelt ikke for meget i diverse test - stoler mere på folk med egne erfaring på diverse fora - og jeg syns da det ser ud til de fleste er meget tilfreds med deres tv

Desuden kan jeg ikke umiddelbart se nogen rigtige alternativer i prisklassen på de 10K.

Men nu får vi at se hvornår jeg overhovedet får det tv.

Af ren nysgerrighed hvilke TV er det så op imod og hvilket vinder?

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej oo27

oo27 skrev:
hehe jah men lægger nu generelt ikke for meget i diverse test - stoler mere på folk med egne erfaring på diverse fora - og jeg syns da det ser ud til de fleste er meget tilfreds med deres tv

Og det ser du slet ingen fare i?

Jeg mener - hvis jeg havde købt sådan et TV skulle min investering da forsvarres med alle midler

oo27 skrev:
Desuden kan jeg ikke umiddelbart se nogen rigtige alternativer i prisklassen på de 10K.

Det har du ret i. En af testens konklusioner er også, at LCD TV til under 20K ikke er værd at se almindelig TV på (uanset mærke). De er simpelthen for dårlige til almindelig analog tuner.

En anden konklusion - efter test af 8 LCD skærme er også - at bedste TV stadig er et plasma. Altså hvis man kan leve med den større skærm-størrelse (plasma er mindst 42") og det højere el-forbrug

oo27 skrev:
Af ren nysgerrighed hvilke TV er det så op imod og hvilket vinder?

• Acer AT3201W-A  (10.000 kr)
  • Alfa View 32" Deluxe LCD  (12.000 kr)
  • JVC LT-32S60  (20.000 kr)
  • Panasonic TX-32LX50F  (17.000 kr)
  • Philips 32PF9986  (30.000 kr)
  • Samsung LE-32R51B  (17.000 kr)
  • Viewsonic N3200W  (13.500 kr)
  • Vooyoung WTP-32A  (13.200 kr)

Konklusionen er at pris og kvalitet følges ad. Vinder er Philips med JVC på 2. pladsen. Panasonic roses som et bedre valg end Samsung, da man får et noget bedre billede for samme pris (herhjemme).

/Lars

• __________________
    recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
    Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted

slarsen
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
    Lokalitet: �stjylland
    Sendt: 01 September 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft flere plasma og LCD tv og 32R51B er ubetinget det bedste jeg har haft. Uden tvivl også det hvor jeg mener jeg har fået mest for pengene, både billedekvalitetsmæssigt men også mht. funktionerne og tilslutningsmulighederne. Desuden har det også et pænt og enkelt design, der passer ind i min simple boligstil og ikke er total flashy, som mange andre LCD/Plasma skærme.
    Det tog mig i nærheden af 2 måneder at læse om, se på og teste noget i nærheden af 30 LCD tv og jeg er ikke det mindste i tvivl om mit valg.

Jeg ved ikke om "Datatid" har fået en mandags model eller bare hader på Samsung. 3 ud af 7 stjerner er da helt ude i hampen. Er for nærig til at give 50,- for at læse den enkle test, så hvis nogen er så rare at bringe et par uddrag, ville jeg da sætte pris på det.

Har selv givet 14.500,- for det her i DK og det er helt sikkert ALLE pengene værd. Der er ingen nævneværdige konkurrenter i samme prisklasse. Det nærmest er vel Philips' dyre LCD modeller på den anden side af 20000,-
    Til top Vis slarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slarsen

Megawhopp
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
    Sendt: 01 September 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Har bestil mit tv, og får det på lørdag, jeg er også meget interesseret i at høre om hvilken drejearm der passer til det, og hvor den kan købes.
    Til top Vis Megawhopp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Megawhopp

larl
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Hej slarsen

slarsen skrev:
    J3 ud af 7 stjerner er da helt ude i hampen. Er for nærig til at give 50,- for at læse den enkle test, så hvis nogen er så rare at bringe et par uddrag, ville jeg da sætte pris på det.

De LCD TV de har til test er af meget forskellig pris og kvalitet, og de har vist ikke noget imod Samsung som sådan. Andet end at de syntes at konkurrenterne gør det bedre.

Citat: "Samsung leverer et lidt grynet og pixeleret billedet. Ser man bare tv liggende i sofaen for at se nyheder engang i mellem, er det ok. Der er rimelig med power på lyset. Men ser man film eller sport, bliver man hurtigt træt af billedet"

slarsen skrev:
    Der er ingen nævneværdige konkurrenter i samme prisklasse.

De nævner selv Panasonic TX-32LX50F som et bedre alternativ i prisklassen. Listeprisen er ca. den samme - men i praksis er Panasonic nok en smule dyrere.

/Lars

oo27
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Jah men på den anden side vandt Samsungen klart over både Loewe og Philips i den test JP foretog for et par månder siden - som der er linket til tidligt i denne tråd. Såååhh nu venter jeg lige og ser hvordan det klarer sig som husalter og så kan man jo altid overveje at bruge de 14 dages returret! Selv om jeg dog tvivler på jeg vil benytte mig af det, da jeg var nede i HFK og få det demonstreret idag og syns det klarede sig hæderligt

larl
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:
    Jah men på den anden side vandt Samsungen klart over både Loewe og Philips i den test JP foretog for et par månder siden - som der er linket til tidligt i denne tråd.

Testen i Datatid kundgjorde også at Philips LCD (under det til 30.000 kr) ikke var værd at se på...

oo27 skrev:
    Såååhh nu venter jeg lige og ser hvordan det klarer sig som husalter og så kan man jo altid overveje at bruge de 14 dages returret! Selv om jeg dog tvivler på jeg vil benytte mig af det, da jeg var nede i HFK og få det demonstreret idag og syns det klarede sig hæderligt

Sålænge du er tilfreds - så er det jo fint

Det var heller ikke for at bringe dig i tvivl. Syntes blot det var interessant med en test af 8 stk. meget forskellige LCD TV i prisklassen 10.000 - 30.000 kr. som dels sagde at LCD under 20 kkr ikke var pengene værd til almindelig analog TV. 

Dertil en "sidebemærkning" om at Plasma-TV som det bedste man kan investere i, både til alm. TV og til FILM. Ulempen ved plasma kender alle. Stort strømforbrug og min. 42" (som om det var en ulempe!)

/Lars

sam05
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2005
    Sendt: 01 September 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Har ikke læst Datatids test, men deres testpiloter må nok snart en tur hos optikeren for at udskifte deres dugede briller. Ærlig talt, har jeg aldrig haft tiltro til deres test, hvadenten det drejer sig om software eller hardware. Lad de nørder sejle sin egen sø.

Har haft min Samsung LE-32R41B i snart over en uge og billedet er simpelthen fremragende uanset hvilken kanal jeg vælger, om det er sport (fotball) eller musik (VH1). Træt af billedet - nej! Grynet billede - nej!

Har kigget på Samsung, Loewe, Hugoson og Sharp hos HifiKlubben - ingen tvivl hos mig hvad der er bedst. Philips når ikke Samsungs billedkvalitet.

Til top Vis sam05's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam05

<< Forrige Side af 34 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes