| Forfatter |
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam05 skrev:
| Har kigget på Samsung, Loewe, Hugoson og Sharp hos HifiKlubben - ingen tvivl hos mig hvad der er bedst. Philips når ikke Samsungs billedkvalitet. |
|
|
2 ting:
- Datatid skriver at Philips Tv under det nævnte ikke er samme kvalitet
- Du har ikke kigget på Philips hos Hifiklubben...
Jeg har ingen grund til at betvivle Datatid. De har trods alt haft 8 TV stående, som de kunne sammenligne. Vi andre har kun ét.
Omvendt - vi syntes jo hver i sær at vores eget valg er 8. vidunder. Måske det er os som skal have justeret briller 
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
zubzer0 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant test larl...
Jeg kan dog ikke forstå hvorfor de siger at den panasonic er et bedre køb end samsung'en. TX-32LX50F modellen er jo ikke HDready..... ingen HDMI eller DIV indgang ser jeg som et forældet tv uanset hvor godt billede skærmen måtte have. TX-26LX500 modellen er HDready men den koster så også lige 3000 mere!
Jeg synes stadig at samsung 26 eller 32R51B er det bedste køb til prisen pt. (og ikke kun fordi jeg selv har købt et ;) )
Hvad skriver de egentlig om Alfa View 32" Deluxe LCD ??
|
| Til top |
|
| |
sam05 Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl,
Nej det var ikke i Hifiklubben jeg kiggede på Samsung og Philips, men hos Expert.
Gad vide om Datatid sammenlignede alle de 8 TV på baggrund af tilslutning til Kabel TV/satelitmodtager? Kan du fortælle os mere fra testen?
Jeg har sjældent set så simpel og brugervenlig brugervejledning, som hos Samsung. Men Samsung laver jo fremragende mobiltelefoner som er utrolig nemme at gå til.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sam05
sam05 skrev:
| Gad vide om Datatid sammenlignede alle de 8 TV på baggrund af tilslutning til Kabel TV/satelitmodtager? Kan du fortælle os mere fra testen? |
|
|
Det er en stor artikel om LCD TV, fordele, ulemper og faldgrupper kombineret med en test af 8 modeller på markedet. Den fylder hele 7 sider, og er godt skrevet. Jeg syntes de kommer godt rundt om emnet.
De har set både antenne/kabel-tv, selector og DVD på dem.
Men som de skriver, så har de fleste LCD TV problemer med at vise TV fra antenne. Den tuner/modtager/scaler som laver det analoge signal om til visning på det højopløselige display er generelt et problem i den type TV. Og de mener ikke at Samsung modellen gør det godt nok - sammenlignet med de andre modeller i testen.
|
| Til top |
|
| |
sam05 Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadigvæk, jeg er ikke overbevist!
Har nemlig set hos Hifiklubben på Amager både digital film og live, de har Kabel-TV. Og det var lige godt.
Jeg kan overhovedet ikke genkende Datatids negativer - billede på mit TV er mange procenter bedre end på mit 6 år gamle Sony TV. Og Datatids vurdering er en direkte modsætning af JyllandsPostens.
Hvilke skartkabler brugte Datatids testpiloter, fik det signalet direkte fra antennen eller igennem DVD-afspiller/optager, osv?
Det vigitigste er at jeg er utrolig glad for min Samsung LE-324R1B!
|
| Til top |
|
| |
kim014 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også utolig glad for min Samsung LE 26R51 , og jeg kan slet ikke genkende , at der skulle være grynet billede, mit står fantastisk flot , min far har en Phillips 9976 32" LCD som han har givet en masse penge for, og billedet på den, er ikke bedre end på Samsungen, vi bor i samme by og er begge koblet på byens fællesantenne
Jeg havde en 98er Sony 25" fjernsyn før og den var heller ikke på billedmæssig højde med min nye Samsung, bumser m.m ses tydeligere på oplæsere i nyhederne f.eks
Mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |
kawi Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
LE 32R51 er lige nu åbenbart på lager hos Pixmania - prisen er kr. 9999 + lev. Held og lykke med købet.
Kawi
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps har jeg lige set så jeg forventer da stærkt at mit TV bliver sendt afsted imorgen eller senest mandag - ellers får de godt nok lige en opringning eler to
Har lige taget et par screenshots af deres lagerstutus jeg smider ved i en mail til dem!
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubii så er der kommet en afsendelses mail fra Pixmania her til morgen at mit TV er blevet overleveret til PDP transport - SUPER så jeg går udfra jeg har mit nye TV indenfor de lovede 72 timer
Så indtil videre er jeg igen tilfreds med Pixmania - da jeg købte digicam ved dem sidste havde jeg ingen problemer og jeg sendte efterfølgende det medfølgende Europa garanti kort ned til dem og de underskrev og stemplede det og sendte det hurtigt retur til mig igen. Så det håber jeg også er tilfældet denne gang. Da jeg har forstået at man også får sådan et garanti kort/certifikat der skal udfyldes til TV´et?
|
| Til top |
|
| |
Megawhopp Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mit tv modtaget.. Jubiii...
Fik det leveret personligt af Hai-end.de De kan varmt anbefales, og har tv på lager. De skulle en tur til Danmark, og så ku de jo lige smide det forbi...Super service. Bestilte i onsdags..
|
| Til top |
|
| |
Kim B Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Megawhopp skrev:
Så er mit tv modtaget.. Jubiii...
Fik det leveret personligt af Hai-end.de De kan varmt anbefales, og har tv på lager. De skulle en tur til Danmark, og så ku de jo lige smide det forbi...Super service. Bestilte i onsdags..  |
|
|
Det er go' service. Kan vi få en www adresse til denne forretning.
Hilsen
Kim
|
| Til top |
|
| |
kim014 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Megawhopp Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set fodboldslandskamp på mit nye tv, var absolut ikke imponeret. Var signalet meget ringe, eller er tv´et bare ik bedre.?
|
| Til top |
|
| |
urbanh Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en af grundene til at jeg fravalgte at købe den ellers meget lækre skærm, jeg købte i stedet en sony 37" tommer plasma og skærmen er tilsluttet via selector og der var intet billedmæssigt at brokke sig over til landskampen her til aften.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
urbanh skrev:
| Det var en af grundene til at jeg fravalgte at købe den ellers meget lækre skærm, jeg købte i stedet en sony 37" tommer plasma og skærmen er tilsluttet via selector og der var intet billedmæssigt at brokke sig over til landskampen her til aften. |
|
|
Ah, din Sony skærm skjulte helt det plørede græs og de digitale artifacts ved nærbilleder.
Det er godt gået - alle vi andre sad og krummede tæer over den utrolig dårlige TV3 transmission - også denne gang.
PS. De ting jeg omtaler var også synlige på almindelige CRT fjernsyn!
|
| Til top |
|
| |
afda Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allsamme.
Det er en fornøjelse at følge med i snakken her på denne tråd. Jeg tænke selv på at købe en samsung lcd LE-32M51B.
Når nu I snakker om sport på lcd skærme, må det da være en betydlig
forskel om man har 8 ms eller 16 ms opdatering på den skærm man køber?.
Der bliver snakket en del om div. test af lcd skærme, men alle test
handler mest om hvor dårlig de nye skærme er til at vise analog tv
signal. Jeg synes det kan være ret så lige meget hvor god eller dårlig
de nye skærme er til at gengive et dårligt signal fra div. tv
stationer. Jeg køber en nye skærm for at se nye signaler på det. Jeg
har set en del skærme med tdc selector på plasma/lcd og det ser ikke
for godt ud. Men jeg synes at man skal huske på at tdc ikke leverer
digital tv endnu, det er først senere på året. Det svarer til at man
tænker på at købe et farve-tv for at se sort/hvid-tv på  .
Jeg har set HDtv på en del skærme. Det ser jo fantastisk ud og jeg ved
da godt at der er et stykke tid til at nyhed osv. kommer på hd, men
måske går det stærkere end man tror.
Mange hilsner
Anders
Ps. Husk at Xbox/playstation kommer med HD spil og film. Så vil det rykke helt vildt.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej afda
afda skrev:
| Der bliver snakket en del om div. test af lcd skærme, men alle test handler mest om hvor dårlig de nye skærme er til at vise analog tv signal. |
|
|
Det er da også en væsentlig ting, hvis TV'et skal erstatte det TV som står derhjemme.
afda skrev:
| Jeg synes det kan være ret så lige meget hvor god eller dårlig de nye skærme er til at gengive et dårligt signal fra div. tv stationer. Jeg køber en nye skærm for at se nye signaler på det. |
|
|
Fair nok, men der kan jo gå 3-5 år inden du kan se alle TV-kanaler på den måde. Hvad vil du gøre imellemtiden, lade være at se dem eller have 2 stk. fjernsyn ?
Men der er ikke noget i vejen med din holdning. Blot man ved at det TV man køber til 10.000 kr. ikke er for godt til analog TV, så er det jo fint. Så kan man vælge at købe aligevel, vente lidt endnu eller bruge flere penge på at få et bedre.
|
| Til top |
|
| |
rane Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Megawhop, jeg så landskampen på et Loewe CRT fjernsyn der ellers har ufattelig god billedekvalitet på alle andre kanaler. Selv der kunne man tydeligt se et totalt ringe og pixeleret billede - så bare rolig, det var transmissionen.
Var lige i Mediamarkt i Flensburg igår for at se på LCD/Plasma. Fandt tilfældigvis en kanal på et 32" LCD (Philips 9966) hvor de sendte fodbold. Dette var faktisk acceptabel kvalitet. Det eneste jeg lige lagde mærke til var lidt noise omkring selve bolden. Men ellers var de hurtige kamarabevægelser over grøntværen helt fine. Skal lige siges at Philips 9966 vist har en 8ms responstid.
Er dog stadig i tvivl om tiden er rigtig til at købe fladtv når man "kun" har 12-14k at bruge på det lige nu....
|
| Til top |
|
| |
afda Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Larl.
Selvfølgelig har du ret når det kommer til analog. Personligt ser jeg
mest DR, tv2 og sport på tv3, så jeg har ikke brug for så mange
kanaler. Jeg er selvfølgelig ked af at der er så meget sport på tv3,
men det kan der ikke laves så meget om på  .
Tv3's signal har altid suttet lige meget om man har selector eller
parabol. Det går de nok ikke så meget op i. Jeg arbejder selv på DR og
ved at vi inden for 8 mdr. kommer til at producerer i HD, så skal de
andre nok følge med hurtigt  . Det er da
rigtigt at der vil være mange programmer der ikke vil være i HD de
næste år, men husk på at det jordbaserede TV-sendenet tages i brug i
2005. Så vil man kunne se DR og TV2 digitalt.  
Mange hilsner
anders
|
| Til top |
|
| |
Nightbird Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
afda skrev:
Jeg arbejder selv på DR og ved at vi inden for 8 mdr. kommer til at producerer i HD, så skal de andre nok følge med hurtigt . Det er da rigtigt at der vil være mange programmer der ikke vil være i HD de næste år, men husk på at det jordbaserede TV-sendenet tages i brug i 2005. Så vil man kunne se DR og TV2 digitalt.   
Mange hilsner
anders
|
|
|
Det lyder meget godt at DR begynder at producere i HD, men hvornår begynder de at sende i HD?
|
| Til top |
|
| |