Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 17:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-32R51B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Tja, lad mig bare håbe, at jeg ikke har begået en fejl, ved at bestille hos Pixmania.

Jeg forstår dog ikke helt jeres problemer, medmindre I har forudbetalt pengene .. hvilket jo er det samme som at give 10.000 kr. til en fremmed mand på gaden, i overbevisning om, at han leverer dig et fjernsyn.

Eftersom jeg har forstået det, så er der sikkerhed ved betaling med VISA-kort, da banken til enhver tid kan annullere betalingen, og overføre pengene tilbage til den rette ejer.

Til sidst, så kan jeg godt forstå, at online butikkerne beholder pengene ved bankoverførelser så længe som muligt, da de tjener kassen på renteindtægter af jeres/vores penge. Dårlig kundeservice, men god forretningslogik i forhold til indtægt.

Til top Vis ifgy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ifgy

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jeg betalte med visa.....og banken kan ikke uden videre tilbageføre, når man selv har overført og firmaet siger at de er igang med sagen på 2 måned...
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

ifgy skrev:
Eftersom jeg har forstået det, så er der sikkerhed ved betaling med VISA-kort, da banken til enhver tid kan annullere betalingen, og overføre pengene tilbage til den rette ejer.

Ja, hvis firmaet ikke er indstillet på at løse problemerne. Men her kan være en del ventetid.

Det samme hvis betalingen annuleres, kan der også forekomme en vis sagsbehandlingstid.

Alt i alt kan du risikere at have pengene ude og svømme i 2-5 måneder, og måske mangler du pengene til at købe noget andet istedet. Jeg har selv prøvet en dårlig forhandler, hvor der gik ialt 5 måneder inden jeg fik mine penge.

/Lars

damagoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så lige tilføje mht forhandlere at www.tec24-7.de er gode nok.

Bestilte tv'et hos dem den Torsdag 1 September. Fik ordrebekræftelsen med det samme. Den indeholdt deres bank details osv. Overførte pengene mandag den 5 Sep. Den 8 fik jeg en bekræftelse på at de havde modtaget pengene.

Her til morgen fik jeg så en opringning fra Dan Cargo (eller hvad de nu hed) om at de havde en levering til mig fra Tec24 og om jeg var hjemme i løbet af dagen. Nu er pakken så lige kommet ind i værelset og jeg står og skal til at pakke det hele ud.

Hele herligheden stod mig i:
Gesamtpreis incl. Mwst: 1303.99 €

Så nu er jeg tilfreds
Til top Vis damagoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damagoo

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Sendt: 12 September 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Om noget helt andet end transport

Jeg har også længe set på dette tv. Jeg har fået 2 ting afvide omkring P.i.P delen da der kun er 1 tuner i tvet. Det ene sted sagde sælgeren at tvèt havde en split tuner som gjorde at man bare satte antennestikket i og så kunne man se 2 kanaler uden en ekstra tuner(split screen). Et andet sted fik jeg afvide at jeg skulle bruge en ekstern tv tuner for at kunne få 2 forskellige billeder op !!

Rimelig forvirret

Nogen som har lidt forstand på dete eller som har tvèt som kan forklare hvordan picture in picture fungere ??

Til top Vis topper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af topper

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 September 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

topper skrev:

Om noget helt andet end transport

Jeg har også længe set på dette tv. Jeg har fået 2 ting afvide omkring P.i.P delen da der kun er 1 tuner i tvet. Det ene sted sagde sælgeren at tvèt havde en split tuner som gjorde at man bare satte antennestikket i og så kunne man se 2 kanaler uden en ekstra tuner(split screen). Et andet sted fik jeg afvide at jeg skulle bruge en ekstern tv tuner for at kunne få 2 forskellige billeder op !!

Rimelig forvirret

Nogen som har lidt forstand på dete eller som har tvèt som kan forklare hvordan picture in picture fungere ??

når din skærm kun har 1 tuner og du vil bruge PIP SKAL du bruge en extern tuner ( video eller HDD optager ) og via av eller scart indgangen har du nu det "andet billed " som regel kan du skifte imellem de to billeder men skal du skifte kanal må du bruge begge fjernbetjeninger !!

jeg ville fortrække en skærm med 2 indbygget tuner desværrer er der ikke ret mange på markedet lige nu

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Oki.. Dvs man splitter skærmen op i 2 lige store dele eller kommer der et lille vindue og et stort ??

Så på det nye Phillips 37 i fona 2000 med 2 tuner og det var nice, men syntes nu 30 k er mange penge iforhold til dette, så må nok undvære 2 tuner indtil videre!! 

zubzer0
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003
Sendt: 12 September 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Topper:

ja der kommer et lille billede på ca 1/10 størrelse af skærmen. Man kan selv hvilket hjørne det skal vises i.

Bemærk dog at det omtalte tv ikke kan vise AV-indgange i PIP sammen med TV. Den ene af kilderne SKAL være PC/HDMI.

Til top Vis zubzer0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zubzer0 Besøg zubzer0's Websted

TwinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2004
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

kim014 skrev:
TwinX skrev:

Jeg har dulgt ldit med i denne tråd..

Jeg skal godt nok ikke have 32" modellen, men havde mere tænkt på at købe 26"-udgaven, da den er rigeligt stor til mit værelse.

Jeg ville bare lige høre hvilke shops der tager VISA eller hvor man kan bestille på efterkrav, da jeg ikke ønsker at ligge så mange penge ud ved bankoverførsel. Hvor meget koster det i fragt til DK hos de forskellige shops?

Jeg har søgt på preissuchmaschine.de:

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= samsung+le-26r51

Jeg overvejer at købe hos sam-tec eller hifi-edition, men er der andre forhandlere i hellere vil anbefale?

Det var vidst det :)

Jeg købte mit på efterkrav hos Sam-tec  og jeg tror kun der 2-3 dage til jeg havde det ,også en 26" Samsung

Okay, hvordan er det nu med garanti, og hvad med manualen, hvilket sprog er den på? Hvor meget kostede det alt i alt, med fragt osv, og hvad er fragten til DK på? Er der dansk menu på fjernsynet elelr hvordan er det med det?

Rak for svar :)

Til top Vis TwinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TwinX

sani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 September 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Jeg fik mit samsung le32r51bx igår hentede det hos Easyshopping.dk til kr. 11775.00 og det var det eneste sted de havde det på lager. jeg har læst meget med i denne tråd og efter en tur i tyskland hvor jeg så billedet var man da ikke i tvivl hvad det skulle være  .

Tv blev pakket ud og sat til og det var spændende at se hvordan den modtog det analoge signal fra tv 2 - og det stod bare knivskarpt, farven og kontrasten skulle lige sættes lidt ned men ellers et total godt billede. Digital parabol over rgb indgang er også helt fantastisk...  Med hensyn til pip kan man under indstillinger selv bestemme om du vil have et lille billede frem eller 50/50 og om det skal være i 16/9 , hvis man kun vil have et lille billede frem kan man også vælge hvorhenne det skal være placeret på skærmen. 

Jeg må sige at jeg blev noget overrasket over det billede det kom med bare under standard indstillinger og så er det bare lækkert design - kan kun sige KØB DET.

Til top Vis sani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sani

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Thnx Sani.. Super info.

Jeg har så ikke nogen digital parabol så jeg må finde på en anden løsning så jeg kan få 2 billeder op og kører, så jeg kan se 2 fodbold kampe på engang.  

Hvis jeg køber en Dvd afspiller kan den så bruges som nr 2 tuner ??

sani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 September 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

det ved jeg ikke... tror ikke det kan lade sig gøre. Jeg er heller ikke færdig med at stille mit helt op endnu har bestilt en samsung hd945 som jeg venter spændt på bare lige for at de hvorn hdmi overførsel blir på dvd.... og så har jeg købt samsung r700 receiver så kan jeg sgu styre alt med samme fjernbetjening

mangler kun et sæt 5.1 højttaler sæt - nogle gode forslag ???? pris max. ca 10000

Til top Vis sani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sani

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

topper skrev:

Hvis jeg køber en Dvd afspiller kan den så bruges som nr 2 tuner ??

ja da det kan du... men du skal finde en dvdafspiller med indbygget tuner (og det får du svært ved)

du skal have en enhed med tuner indbygget

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

zubzer0
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se så kan i altså ikke bruge hverken DVD eller parabol som tuner nr. 2 da de som regl ikke har HDMI/DVI udgang som er det eneste samsung'en kan anvende som kilde nr. 2. I mine indstillinger skal den ene af kilderne i PIP altid være HDMI eller DVI indgangen :(

Til top Vis zubzer0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zubzer0 Besøg zubzer0's Websted

Megawhopp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvor stor forskel der bliver på billede og lyd når man bruger component kabel istedet for almindelig scart.??
Til top Vis Megawhopp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Megawhopp

damagoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

PIP med en DVD som source virker super (Dog er min DVD også med HDMI, Pana S97), det spiller rigtig godt. Så hvis det skal virke skal det være en DVD med HDMI, så vidt jeg ved.

zubzer0
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

damagoo: korrekt :)

Jeg var dog ikke klar over at man kunne få DVD'afspillere med HDMI udgang.

man kan også få parabolrecievere med HDMI-ud men de er også tæskedyre pt.

damagoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Købte extra en DVD med HDMI da jeg skulle kunne nyde mit 32R51B's kapaciteter . Pana S97 spiller rigtig godt, købte den for 2600,- nede i Tyskland. Eneste nedtur er at den ikke er kodefri, så overvejer at investere i en af de der remotes der så vidt jeg har kunnet læse kan gøre afspilleren region-free.

Mangler så bare lige at finde en matchende receiver før det er helt i top.

Nåh men denne tråd handler jo om TV'et, og det er jeg indtil videre fuldt ud tilfreds med (haft det i små 24 timer).
Auto-opsætningen gik smertefrit. Den fandt så vidt jeg kan se alle mine kabel kanaler, eneste problem der var at den fandt DR1 3 gange men det betyder jo ikke noget. Kanalerne er i OK kvalitet, dog virker Kanal 5 en smule grumset (så Insomnia i aftes) ifht de andre dunno why. Fodbold på ViaSat sport var jeg heller ikke så imponeret over, det stod meget bedre på Euro Sport. Nyhederme osv på TV2 og DR var pæne at se på.
Har også spillet lidt Xbox, Halo 2 og Fifa 05, og især Halo 2 var rigtig fedt at spille på skærmen.

Indtil videre har det været alle pengene værd

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Lækkert med mere info om tvèt. Tror også at jeg køber det..

For at slutte det med P.I.P så har jeg nu kigget på en DVD afspiller som jeg vil mene kan give mig den ekstra tuner eller port så jeg kan se 2 kanaler på engang --> se link

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=2057&menu=Multi&menuid=249&catid=267

Ville nu hellere have haft det nye 37 tommer phillips men 30 k er for mange penge at give lidt pt

Nightbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005
Sendt: 13 September 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

topper skrev:

Lækkert med mere info om tvèt. Tror også at jeg køber det..

For at slutte det med P.I.P så har jeg nu kigget på en DVD afspiller som jeg vil mene kan give mig den ekstra tuner eller port så jeg kan se 2 kanaler på engang --> se link

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;a mp;id=2057&menu=Multi&menuid=249&catid=267

Ville nu hellere have haft det nye 37 tommer phillips men 30 k er for mange penge at give lidt pt

Så vidt jeg kan se er dette en DVD-afspiller. Der er ingen tuner i. Skal du ikke have fat i en DVD-optager for at få indbygget tuner???

Til top Vis Nightbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightbird

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes