Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-32R51B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 13 September 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Det lader til at folk er fuldt ud tilfredse med deres Samsung her på siden, mit spørgsmål er om hvorvidt DNI leverer et ligeså godt billed med henblik på detaljegrad og dybde effekt, Phillips Pixel plus 2 gør jo nærmest billedet 3D hvilket jeg vil have svært ved at undvære, og til sidst hvor kan man købe M serien henne da denne åbenbart har hurtigere respons tid ?

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

sani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

jeg kan ikke svare på om dni er på ligefod med pixel plus - meningen er vel den samme de forskellige mærker kalder det vel bare noget forskelligt....

justbuyit.dk har m serien både 51 og 61   61 serien har nu kontrast 5000:1

ellers er m51 den samme som r51 bare i nyt design... så vidt jeg kan se...

Til top Vis sani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sani

krabbe74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Sendt: 14 September 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Ang dårlig tilbagebetaling ved pixmania, kan jeg efter 14 dages skriveri uden resultat...
På blot 5 min få beløbet tilbage ved at nævne de magiske ord stævning via advokat og konsum (DR forbrugermagasin)..
Denne butik handler jeg aldrig i igen
Til top Vis krabbe74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbe74

Sipowicz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2005
Sendt: 14 September 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Efter at have fulgt denne tråd i snart mange uger, synes jeg det er påtide at jeg og også bidrager lidt...

Sidste uge fik jeg M modellen af LE-32M51B hjem. M modellen er som bekendt en opdateret version af R modellen. Jeg tror ikke at indmaden er skiftet blot at samsung har fornyet rammen. Min egen holdning er at fjernsynet er utrolig flot måske noget af det pæneste på markedet.. men det er blot min mening.

Mht. til billedkvaliteten så er jeg tilfreds, jeg kører med almindeligt TDC kabel TV og har bemærket at nogle kanaler som DR, TV2 samt DK4 (?) står utrolig pænt mens nogle andre har billede af noget lavere kvalitet.

Jeg har ikke læst anmeldelsen i Datatid men står bare uforstående overfor resultatet, jeg har ikke set et LCD fjernsyn i denne prisklasse som kan måle sig med mit eget..

Når det er sagt så er vi vel alle klar over at de gamle CRT fjernsyn stadigvæk er bedst egnet til almindelig TV kiggeri..

Jeg benyttede mig af easyshopping.dk som formentligt har parallel importeret fjernsynet fra Tyskland, jeg er egentlig ligeglad.. prisen var 15433,00  

jeg fik en god behandling hos easyshopping og kan godt anbefale butikken.

Til top Vis Sipowicz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sipowicz

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Har lige checket Samsung LE-40M61B på nettet og den ser damn lækker ud, har vundet EISA Award i år og har 178 grader betragtnings vinkel, det ser ud som om den bliver alternativet til 37"9830 som jeg ellers havde sat næsen op efter.

Bedst af alt den er 3" større og billigere (har set den på tysk website til 21500,- incl fragt.

Kan nogen fortælle mig om opløsningen 1366*768 vil være en hæmsko i forbindelse med Cmore HD som vist nok viser 1920*1080 (Syg opløsning) ??

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

Kan nogen fortælle mig om opløsningen 1366*768 vil være en hæmsko i forbindelse med Cmore HD som vist nok viser 1920*1080 (Syg opløsning) ??

Tror ikke det bliver det store problem med 1366*768  som er noget bedre en pal tv.

Mon ikke der kommer modtagere hvor der kan vælges med 720p   og 1080i

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad, så sender cmore hd et 1920x1080 signal så hvis der vælges 720p vil det blive en nedscalering også vil jeg da tro at tv'et ligeså godt kan lave denne nedscalering i forhold til en satbox??. Men man kan blive ved i en uendelighed med at købe udstyr der kan det ene eller andet og når man ser en hd kilde på et 1366x768 tv er man way beyond SD tv. Og 1920x1080i tv er der ikke mange af endnu og de starter ved +25k i tyskland. Jeg ville ikke være bange for at jeg gik glip af særlig meget med et M61 40" selvom det ikke kan følge Phillips 9830 i opløsningskampen. Desuden er der hele konceptet bag cmore hd, hvad med deres kilder er de optaget i hd??nej mange af dem må være digitalt opscaleret (ret mig hvis jeg tager fejl)og hvor er vi så henne......
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hej nok igen

Det er bare så satans svært at vælge og for at det ikke skal være løgn har SONY lige annonceret den nye Bravia serie som åbenbart skulle være en teknologisk landvinding (dem er der efterhånden mange af) men nu må jeg på LCD kiggeri i diverse forretninger og selvfølgelig undlade at fortælle at baggrunden for at de skal demonstrere modellerne er at jeg så kan købe i tyskland

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft min LE-32R51B i en uges tid. Jeg er overordnet godt tilfreds med kvaliteten. Finish og design er efter min mening pænere end på de billeder der ligger på nettet. Jeg var "nervøs" for at den skrå grå højtaler under den sorte ramme ville se dumt ud (derfor jeg helst ville have haft den helt sorte 53 model) men det gør det ikke in real life.

Billedkvaliteten er overordnet god - det kommer meget an på signalet (som vi jo alle på forhånd ved er gældende ved LCD tv). Nogen gange står billedet knivskarpt andre gange knap så godt! Jeg håber og går udfra at billed kvaliteten bliver bedre når jeg får sat et antenne udtag op i stuen (pt har jeg bare trukket et kabel fra udtaget på 1. sal der også forsyner vores TV i soveværelset). Vi har stofa TV og jeg syns generelt kvaliteten svinger meget!

Jeg har overvejet at bestille Viasat digtial parabol da jeg ikke er i tvivl om at det vil give et væsentligt bedre billede. Men efter hva jeg har læst mig frem til skal man have to bokse og to kort for også at kunne se tv ovenpå - det er mega usmart lavet IMHO.

Mit TV er bestilt og betalt gennem lige netop Pixmania som flere åbenbart har problemer med herinde. Dette er anden gang jeg handler hos Pixmania (købte et Pentxa Optio S4i digi cam hos dem sidste år) og ingen af gangene har jeg haft problemer what-so-ever. Jeg har så heller ikke haft behov for, at skulle returnere noget så den side af deres forretning kan jeg ikke udtale mig om. Jeg har netop udfyldt den Europa garanti der følger med TV´et og skal have den sendt tilbage til Pixmania for at få den stemplet (gjorde jeg også med digi cam uden probs).

Jeg valgte at handle hos Pixmania af to grunde. 1. Jeg havde ingen probs da jeg bestilte mit kamera. 2. Det var det eneste sted jeg kunne finde on-line der rent faktisk tager mod VISA, som jeg stillede som krav for sikkerheden og samtidig havde en pris der kunne matche de tyske forhandlere. Jeg kom af med 10.050kr incl. levering.

Summa sumarum er jeg fuldt ud tilfreds. Mit største problem er, at beslutte om jeg skal fortsættte med Stofa eller gå via parabol vejen!

Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27

xcomdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hepsa..

Fik en track & trace af All-in-one-shop.de fredag i sidste uge. Tv'et kom mandag og i god stand.
Jeg fik skrevet en meget negativ mail til dem, og fik da også et hurtigt svar fra salgs direktøren.

Quote:

Dear XXX

i think you did not understand right what we wrote because the spoken English of some of our workers is not as good.

So with this email I would like to explain what happens.

First of all we will confirm that all goods leaving our stock to customers are sent with insurance. The only thing is that if we insure goods over 500 Euro there will be a delay in transmitting the tracking numbers from UPS to us. That is a UPS System Problem. So if there is something wrong with the delivered TV you and either we will get back all from UPS Insurance.

This delay on transmitting the tracking numbers from UPS is the reason why your emails did not be answered. That this is not as correct I told my workers here and they will do it better next times. They could sent you an email with info about this delay. That is what we will change in future to have happier clients.

We did a lot of business with Danish People in the past and all was good. We ever work on better relationship with foreign clients and therefore we will thank you that you tells us what could be better.

Now you can check with UPS and your given Tracking Number that all will be ok.

Thank you for your understanding.

Best regards

Patrick Fredrich

-Sales Director-

Riegel & Fredrich GbR

Ja så når alt kommer til alt, var det en okay handel, men meget langsom og dårlig kommunikation.. Hvis det var på ebay havde de helt klsrt fået et negativt feedback af mig!!!

Mvh Anders

Til top Vis xcomdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xcomdk

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 September 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lige bestilt fra all-in-one. Baseret på xcomdk's erfaringer med dem, regner jeg med at de har fået sig en lærestreg og derfor leverer til mig uden problemer. Hvad har I egentlig givet for Jeres fjersyn? Jeg har netop modtaget ordrebekræftigelsen, og ifølge den skal jeg af med 1235 euro, (ca. 4½K under butiksprisen i DK, så jeg skal vidsdt også ha' nyt HTPC kabinet og lidt forskelligt). Til den pris er der da vidst tale om et regulært røverkøb, og jeg glæder mig gevaldigt meget til at modtage :-)

Er der iøvrigt nogen, der har oplevet pixel fejl?
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

strutsen
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på opfordring af bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 16 September 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hei, folkens. Her kommer et spørsmål til dere som har testet skjerme skikkelig:

Jeg har LE32R51, og bildet er ypperlig. Med komponent tilkobling på dvd fungerer skjermen veldig bra, har ikke fått testet hdmi inngangen ennå. Det eneste negative jeg har funnet til nå er at skjermen avtgir en "brumme" lyd i visse situasjoner. Etter mye justeringer har jeg funnet ut at lyden kommer ved kontrast mellom 70 og 95. Jeg setter kontrast til 96, og skrur av dynamisk kontrast, så unngår jeg lyden.

Noen andre som har erfaring med dette? Eller noen tips? Vil dette endre seg over tid?
Til top Vis strutsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strutsen

malkavien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 September 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej er der nogen der kan svare på hvad forskellen på Samsung LE-32M61BX og Samsung LE-32M61B hvis der er nogen altså? har nemlig overvejet at købe fra justbuyit.dk

og en anden ting hold jer langt væk fra multidiscount.com de er ikk til at regne med har for øjeblikket lidt over 9000 kr. ude at svømme ved dem.. :-(

mvh

Kenneth

Til top Vis malkavien's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkavien

zubzer0
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 September 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Strutsen - Jeg har også oplevet snurrende/brummende lyde. Lydene var forskellige for hver indstilling af billedet "dynamisk" "normal" "brugerdefineret". Dette forsvandt dog efter en uges tid, men jeg kan stadig ane en svag brummen fra fjernsynet som ser ud til at være konstant.

Jeg vil lige prøve at stille på kontrasten og se om der sker det samme som for dig.

Til top Vis zubzer0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zubzer0 Besøg zubzer0's Websted

KeFu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 September 2005 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

malkavien skrev:

Hej er der nogen der kan svare på hvad forskellen på Samsung LE-32M61BX og Samsung LE-32M61B hvis der er nogen altså? har nemlig overvejet at købe fra justbuyit.dk

I flg. JBI er de er nøjagtig ens....dog er BX lanceret i de nordiske lande, mens B modellen er fra det tyske marked. BX er med fuld nordisk garanti.

Til top Vis KeFu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KeFu

Lother
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 20 September 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke lave en slags konklusion, altså noget fra folk som har købt tv i tyskland, både gode og dårlige erfaringer...?
Til top Vis Lother's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lother

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 September 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kunne poste hvilken indstilling de kører med (kontrast, brightness mv.)
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

p.elkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 September 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Så hoppede jeg også med på vognen,, var nede i Hifi-Klubben igår og hente et LE-32R51B.

Første tanke ved udpakning; hold da op hvor er det stort til min (ikke kæmpe) stue, men nøj hvor er det flot!

Billedekvaliteten på DVD samt tv2/dr1 på kabel-tv er fremragende, mine andre kanaler fx. tv3 stinker virkeligt, men det gjorde de også til en vis grad på min gamle CRT, så NU må jeg vist ha' fat I TDC samt investere i en Selector.

Summa summarum - jeg er meget tilfreds. Eneste umiddelbare problem; Jeg sluttede min labtop til TV'et via S-VHS iaftes, men min bærbare giver mig ikke muligheden for at vælge opløsningen 1360x768... en helt masse andre, blot ikke den! Og uden lige den opløsning ser Windows ikke just perfekt ud på skærmen.

Nogle idéer?

Til top Vis p.elkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.elkjaer

Keenie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Sendt: 28 September 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Er der ikke VGA udgang på din laptop? Jeg har prøvet at slutte både min laptop og stationære pc til skærmen og her var der ingen problemer med at vælge 1360*768.

PiP virker også når man tilslutter pc'en via VGA.

Jeg har dog problemer med at der er skygger ved f.eks TV2-logoet, når jeg ser kabel-tv. Jeg har prøvet at tilslutte en af de gamle Selector, hvilket overhovedet ikke hjalp.

Kan det hjælpe med en af de nye Selector?

Lige som Rockmeisster kunne jeg også godt tænke mig at høre folks indstillinger på tv'et.

Til top Vis Keenie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keenie

zubzer0
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 September 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Keenie:

Jeg kan heller vælge 1360*768 på min bærbar (den er ca 2 år gammel) og bruger et 64mb ati Radeon9200.

Skal man indstallere særlige drivere til fjernsynet eller hvad ?

Og så lige et extra spørgsmål: Er der nogen der har oplevet at den røde lysdiode på on/off knappen blinker med tilfældige intervaller og med forskellig varighed? min gør nemli....

Til top Vis zubzer0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zubzer0 Besøg zubzer0's Websted

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes